eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.1هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
برگزاری کارگاه آشنایی با معنویت های نوظهور برای اصحاب رسانه (خبرنگاران، روزنامه نگاران و...)، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، زاهدان استاد مدعو: خانم فاطمه میرزاییان سه شنبه، 10 بهمن 1402 https://eitaa.com/antihalghe
🔔 مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می‌شود ⏱ پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ساعت 14 🔰 مکان: قم - مسجد مقدس جمکران- جنب درب ۱ - مجموعه 313 🔰سایت رسمی جشنواره کتاب فرق و ادیان - مفام http://www.jashnvarehbook.ir/ 🔰کانال جشنواره کتاب فرق و ادیان - مفام https://eitaa.com/mafam_book 🖇@mafam1392
✍️ایرانیزه کردن عرفان های کاذب شرقی 🔺پس از آنکه از چندی پیش شاهد بومی سازی و ایرانیزه کردن مسیحیت تبشیری بودیم اکنون همین رویکرد از جانب عرفان‌های کاذب شرقی مانند اکنکار در پیش گرفته شده است. ☑️در همین راستا یکی از مهره‌های این جریان انحرافی به تازگی مدعی شده بایزید بسطامی استاد اعظم اک است!!! و حتی در مکاشفه‌ای فرقه‌ای تصویری از این عارف ایرانی را کشیده و در فضایی که هر دروغی راست می‌شود و مخاطب نیز به آن باور دارد، منتشر کرده است. ↩️اگر چه بر رفتارهای بایزید بسطامی انتقادات بسیاری وارد است و در جای خود محفوظ، اما به نظر نمی‌رسد این عارف صوفی با اکنکار رابطه ای داشته که بخواهد استاد اعظم آن هم تلقی شود!!! 🔺پخش این شطحیات از جانب مهرهای فعال عرفان های کاذب را می‌توان در قالب همان دستورالعمل کلی جریان های فرقه‌ای بررسی کرد. ایرانیزه کردن فرقه ‌‌ها با استفاده از نمادهای ایرانی که این بار باطنی گرایی جریان تصوف به کار این استراتژی آمده است. ☑️گفتنی است رویکرد ایرانیزه کردن پیش‌تر از جانب جریان تبشیر کلید خورده و این جریان با استفاده از نمادهای ایرانی کتاب مقدس تلاش دارد ایرانیان را از هویت اسلامی- ایرانی خود جدا سازد و به سرکشتگان بی‌هویتی تبدیل کند که نه ماهیت اسلامی دارند و نه ایرانی که حاصل آن جامعه‌ای در معرض فروپاشی خواهد بود. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 با قربانیان فرقه حلقه بیشتر آشنا شویم 🔺یکی از قربانیان فرقه حلقه، دختری با نام آیسان علی بابایی بود. آیسان علی بابایی، دختر دانش آموز پانزده ساله توسط مادر یکی از دوستان هم مدرسه‌ای خود دعوت به کلاس حلقه می‌شود و بعد توسط معلمی که خود جزو مسترهای عرفان حلقه بود، به جلسات فرقه حلقه معرفی می‌شود. 🔺این فرد در اثر القاء تفکرات غلط و توهمات ناشی از ارتباط با فرقه حلقه، بعد از اتصال، دست به خودکشی زده و خود را از طبقه هفتم ساختمان محل زندگی به پایین پرت می‌کند. آیسان علی بابایی تنها فرزند خانواده بوده و بعد از ورود به فرقه انحرافی حلقه، دچار مشکلات روحی و افسردگی شدید شده بود. https://eitaa.com/antihalghe
کارگاه آشنایی با معنویت های نوظهور برای کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، زاهدان استاد مدعو:خانم میرزاییان چهارشنبه 11 بهمن، 1402 https://eitaa.com/antihalghe
📕 کتاب "گرایش به شبه جنبشهای معنوی درآمدی بر پیشگیری ورهاسازی" اثر حميدرضا مظاهري سيف در بیست و پنجمین دوره کتاب سال حوزه برگزیده شد. ✨ @hamidrezamazaherisayf
4_5929209456003909087.mp3
2.98M
🎧حکایت تاثیرگذار نماز عاشقانه مرحوم نخودکی 🎤گفتگوی حجت‌الاسلام دکتر گریوانی با رادیو گفتگو (۳) 🔹ادیان و عرفان‌ها همه باطل نیستند ولی... 🔸 مثل سلف سرویس هستند! https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی دوم و امام چهاردهم! عبدالله هاشم یکی از یاران احمدالحسن است که خود را امام و مهدی پس از او می‌داند. او بر این باور است که نام او در وصیت پیامبر(ص) ذکر شده است. طبق باور احمد الحسن؛ هر کسی به باطل ادعای وصایت کرده و خود را صاحب وصیت بداند از سوی خداوند جانش گرفته می شود. از طرفی عبدالله هاشم با وجود ادعای وصیت زنده است و جریان مکتب نیز او را به حقانیت نمی شناسند! زنده ماندن عبدالله هاشم و ادعای احمد مبنی بر کشته شدن مدعی دروغین، معمای گره خورده ای است که توان باز کردن آن را ندارند... https://eitaa.com/antihalghe
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، حضرت آیت الله نوری همدانی(مدظله العالی) در پیامی خطاب به شرکت کنندگان و فعالان فرق و ادیان، موجب انگیزه بخشی آنها شدند. متن پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» را در پست بعدی مطالعه نمایید. 🖇 @mafam1392
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، حضرت آیت الله نوری همدانی(مدظله العالی) در پیامی خطاب به شرکت کنندگان و فعالان فرق و ادیان، موجب انگیزه بخشی آنها شدند. پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى سَيِّدِنا وَ نَبِيِّنَا أَبِي الْقَاسِمِ المصطفى مُحَمَّد وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ سَيَّما بَقِيَّةَ اللَّهِ فِي الْأَرْضِينَ. با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور عده ای از فرهیختگان در حال برگزاریست. یکی از موضوعات مهم توجه و بهره مندی از ظرفیت اقوام و مذاهب اسلامی است امروز یکی از دسیسه های استکبار ایجاد اختلاف در این مورد است اما باید توجه داشت که اقوام در هر منطقه باید مورد تکریم قرار بگیرند و به آداب و سنن آنها تا جایی که با اسلام عزیز منافات ندارد احترام کرد و مذاهب اسلامی را با حفظ اصول و اعتقادی که داریم محترم داشت و اگر اختلافی هم وجود دارد با حفظ حرمت مقدسات یکدیگر در یک مجمع علمی به مناظره پرداخت. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود این است که بعضی از فرق با انحرافات فراوان پدیدار شدن و در جامعه متأسفانه رخنه کرده اند. بر افراد اهل فن و اهل قلم و بیان در حوزه و دانشگاه لازم است با کسب مهارت لازم به مقابله با آنها بپردازند و افکار را روشن نمایند امروز مسئله تقریب دارای اهمیت است و بیش از هر زمان دیگری لازم است به آن پرداخته شود. در دنیا امروز با حوادثی که مشاهده میکنیم دشمن میخواهد از این اختلاف بیشترین بهره را ببرد و ما باید به مرزبانی از مکتب اهلبیت «عليهم السلام» توجه بیشتری داشته باشیم و شبهات را رصد کرده و پاسخ دهیم این کار علاوه بر تألیف کتب که بسیار مؤثر است در عرصه تبلیغ نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و از این همبستگی برای پیشرفت کشور چه در عرصه فرهنگی و اجتماعی داخل و چه در عرصه بین الملل استفاده کرد. امید است این مجموعه ارزشمند با بهره مندی از افراد متخصص در راه پیشرفت اهداف عالیه اسلام و انقلاب و تفکرات امام راحل «رحمت الله عليه» و رهبر معظم و دلسوزان دین و کشور عزیزمان موفق باشند. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. حسین نوری همدانی ۱۱ بهمن ماه ١٤٠٢ 🖇@mafam1392
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، از نرم افزار کتابخانه دیجیتال فرق و ادیان (مفام) تولید مشترک مجمع مفام و موسسه قائمیه اصفهان رونمایی شد. نرم افزار مفام مجموعه ای بالغ بر 2000 جلد کتاب منتخب در زمینه های مختلف فرق و ادیانی است. این نرم افزار به 7 زبان زنده دنیا ترجمه شده و برای همه فرهیختگان و افراد اهل مطالعه قابل بهره برداری می باشد. تمامی کتب ارائه شده در نرم افزار مفام رایگان بوده و در ابتدا می‌توانید در نرم افزار عضو شده و یا بصورت مهمان از قابلیت های آن استفاده کنید. این نرم افزار کاربردی را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید: https://mafaam.com/fa/index.php/book 🖇@mafam1392
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
پرچم های گروه های جنسی در غرب، فقط رنگین کمان نماد همجنسگرایان نیست، انحرافات جنسی نماد زیاد داره ای
❌در نیژنی نووگورود، دختری به دلیل پوشیدن گوشواره های رنگین کمانی به مدت پنج روز دستگیر شد. دادگاه این تخلف را بر اساس ماده نمایش عمومی نمادهای یک سازمان افراطی ارزیابی کرد. این اولین دستگیری در روسیه به دلیل نمایش عمومی تصویر یک رنگین کمان بود. نوامبر گذشته، جنبش LGBT (ترویج همجنسبازی) در روسیه به عنوان افراطی شناخته شد https://eitaa.com/antihalghe
دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب به همت و تلاش مجمع مفام همزمان با سالروز ورود امام خمینی به میهن و آغاز ایام الله دهه فجر برگزار شد. این جشنواره مزین به پیام آیت الله نوری همدانی حفظه الله خطاب به فعالین و پژوهشگران عرصه فرق، ادیان اقوام و مذاهب بود. در این جشنواره بیش از 150 اثر در زمینه های تخصصی به شورای علمی مجمع ارسال شده بود و بعد از بررسی و ارزیابی داوران علمی، تنها اثر حجت الاسلام دکتر سید حسین البدری برتر این دوره از جشنواره شد. سه اثر شایسته تقدیر و سه اثر به عنوان شایسته تحسین نیز انتخاب شدند. در این جشنواره، اساتید، متخصصان و فعالان عرصه علمی و پژوهشی فرق و ادیان نیز حضور داشتند و در آخر از نفرات برگزیده با لوح، تندیس و جایزه نقدی تقدیر شد. 🖇@mafam1392
مدیر امنیتی در آیین اختتامیه جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب: 🔹پیشرفت های امروز و وضعیت کنونی ما در مبارزه با فرقه ها قابل مقایسه با قبل نیست و البته در مقابل جریان های انحرافی هم رشد چشمگیری داشتند. 🔻بعد از کرونا رشد چشمگیر جریان های انحرافی را شاهد بودیم. 🔻فقط در مورد یک کتاب که کاملا ساختار فرقه ای دارد شاهد نوبت چاپ ۱۲۴ آن چه قانونی و چه غیرقانونی بودیم. 🔻در کتابفروشی ها و حتی کتابفروشی های نزدیک به اماکن مذهبی قم بعضا کتب فرق و نحله های انحرافی دیده و ترویج می شود. 🔻حوزه و قالب مکتوب منشا اثر از صدر اسلام تا امروز بوده و هرکجا انحراف و یا هدایتی صورت پذیرفته با ابزار مکتوب بوده است و لذا این بخش مکتوب باید مورد توجه قرار گیرد. 🔻در بازرسی از داروخانه های تحت اختیار فرق ضاله داروهای غیرمجاز مانند قرص سقط جنین و... پیدا کردیم. 🌐آدرس سایت جشنواره و کانال در پیام رسان ایتا و سروش 🌐 http://jashnvarehbook.ir 📚 http://Eitaa.Com/mafam_book 📚 http://sapp.ir/mafam_book 📱@mafam1392
🔻دبیر علمی جشنواره کتاب سال فرق ادیان اقوام و مذاهب: 🔹۱۵۰ اثر اعم از کتاب و پایان نامه در دبیرخانه دومین جشنواره پذیرش کردیم. 🔹در ۴بخش فرق و نحله های انحرافی، اقوام، مذاهب اسلامی (اعم از اسماعیلیه، زیدیه و اهل سنت) و همچنین ادیان در دومین جشنواره محصول و اثر داشتیم. 🔹امسال عنوان شایسته تحسین را هم به عناوین برگزیده اضافه کردیم. 🔹محدودیتی برای معرفی کتاب برتر نداشتیم ولی امسال فقط یک اثر برتر توسط هیات داوران منتخب گردید. 🔹آثار برگزیده اعم از برتر، شایسته تقدیر و شایسته تحسین سه مرحله فرآیند ارزیابی را طی کردند. 🔹از آثار دریافتی چنین برداشت می شود که کماکان در حوزه اقوام و وحدت اسلامی کمبود محتوا داریم و فقر در این حوزه ها باید توسط پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی جبران گردد. 📌در پایان پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع به جشنواره کتاب سال مفام توسط حجت الاسلام دکتر علی گودرزی قرائت گردید. 🌐آدرس سایت جشنواره و کانال در پیام رسان ایتا و سروش 🌐 http://jashnvarehbook.ir 📚 http://Eitaa.Com/mafam_book 📚 http://sapp.ir/mafam_book 📱@mafam1392
🔴 پایان منوتو یا آغازِ ... 🔴 آیا پروژه منوتو شکست خورد؟ شبکه بهایی منوتو بعد از قریب به ۱۳ سال فعالیت جمع شد. بسیاری این را پایانِ محتوم همه شبکه‌های معاند و هر کسی که با جمهوری اسلامی در افتاد خواندند که تجربه تاریخی ما نیز در چند دهه اخیر همین را نشان داده و به نظر در اصل این حرف تردیدی نیست، اما بیاییم قدری از دور شویم و موضوع را به نحو دیگری بررسی کنیم ... من فقط دو نکته عرض می‌کنم؛ (باقی حرف‌ها بماند برای بعد) 1️⃣ برخلاف تصور بسیاری از دوستان، منوتو را شبکه‌ای بسیار موفق می‌توان دانست! چرا؟! چون منوتو از ایرانِ کهن و سده‌ی اخیر روایتی ساخت - رسماً تاریخ‌سازی کرد - که امروز در ذهن بخش بزرگی از جامعه، روایت معتبری است. از عموم مردم گرفته تا حتی برخی نخبگان! و این حیرت‌آور است ... منوتو به عنوان مهم‌ترین رسانه سلطنت‌طلبِ بعد از انقلاب، برخی از دزدی‌ها و جنایاتِ انکارناپذیرِ پهلوی را چنان سفیدشویی کرد که حتی جلادی چون پرویز ثابتی - رئیس اداره سوم ساواک - را هم می‌توانست روی آنتن بیاورد و روایت‌هایش را به خورد مردم بدهد! منوتو تا آنجایی پیش رفت که حتی ربع پهلوی را به عنوان نجات‌بخش ایران به خورد بخش بزرگی از مردم و اپوزوسیون داد. ربع پهلوی که توانایی و اختیار جمع کردن درون خانه خود را ندارد، برای برخی از مردم و نخبگان شد نجات‌بخش ایران! و این واقعا عجیب است. یعنی به همان میزان که ما مسخره می‌کنیم، برای برخی این موضوع جدی است! روایت‌های ناسیونالیستی و اسلام‌ستیزانه‌ی منوتو از تاریخ و سیاست ایران، ذهن بسیاری از مردم را تغییر داد و برای اصلاح این روایت‌ها شاید چند دهه کار نیاز باشد. روایت‌هایی که با هویت ایرانی که هزاران سال پادشاهی را بالای سر خود دیده بود، هماهنگی داشت و لااقل دوست داشت آن حرف‌های خیالی را بشنود و باور کند و ... 2️⃣ کمرنگ شدن رادیو و تلویزیون با ظهور امری بدیهی در تمام دنیاست. مخاطب در سوشال‌ها، VODها، شبکه‌های اینترنتی و ... فعال‌تر است و ترجیح می‌دهد همه چیز را از آن طریق دنبال کند. آنجا این احساس را دارد که انتخاب‌گر است و خودش تعیین می‌کند چه ببیند و چه بشنود و حتی می‌تواند در برابر آنچه مصرف کرده، کُنش رسانه‌ای داشته باشد. این یعنی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تغییر در فضای رسانه خواهیم - که بخشی از آن را همین امروز هم می‌توان مشاهده کرد - و اگر آن را فهم نکنیم، خودمان نیز قافیه را بیش از این خواهیم باخت. آنچه که برای منوتو اتفاق افتاد، آینده‌ی بسیاری از رسانه‌هاست و همسو و ناهمسو بودن‌شان تأثیر چندانی در اصل ماجرا ندارد. از این دید رسانه‌ی ملیِ خودمان را نیز نگاه کنیم! یا باید برای زنده ماندنِ تنِ بی‌جانش مدام بودجه تزریق کنیم - تا همین مخاطب نیم‌بند را با شبکه‌های عمدتاً بدون اثرگذاری حفظ کند - یا بعید نیست در آینده‌ای نزدیک مجبور باشد بخش عمده‌ای از این شبکه‌ها را حذف کند و ساختارش را چابک و متفاوت نماید. همین امروز صدا و سیما قریب به ۱۳۰ شبکه ملی، محلی، رادیویی و اینترنتی و ده‌ها مجموعه جنبی دارد که هر کدام نیز کلی عِدّه و عُدّه دارند! با چه میزان مخاطب و ، خدا می‌داند و این یعنی اگر عصر جدید رسانه‌ها و افکار عمومی را فهم نکنیم قافیه را بیش از این باخته‌ایم ... 👈 اما در مورد منوتو سوال این است که آیا قرار است این تیم با شکل و شمایلی جدید و در فرمی متفاوت و البته بازگردد؟! این چیزی است که یک سال آینده مشخص خواهد کرد که منوتو تمام شده یا نه در حال سفیدشویی و احیای خود بوده است ... https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
کودک، تحت تأثیر بیهوشی، با امام مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) صحبت می کند ... انا شیعتُکَ یا مهدی ... مهدی ... مهدی ... یا مهدی ... عجل الله فرجک ... یا مهدی ... عجل الله فرجک ... یا مهدی ... یا ابا عبدالله ... ✍ غزه، نزدیکترین نقطه زمین به آسمان ... حضرت آیت الله جوادی آملی می فرمایند: یک وقت کسی از حضرت امیر سئوال کرد که فاصله بین زمین و آسمان چقدر است؟ امام حسن (سلام الله علیه) نشسته بود؛ وجود مبارک امیر المومنین خطاب به امام حسن(ع) کرد: شما جواب بدهید. آن حضرت فرمود به اینکه: اگر منظورتان آسمان ظاهری است، (مدّ البصر)؛ تا آنجا که چشم می بیند، دیگر نمی شود جا برای او معیّن کرد! اگر آسمان واقعی است، (دعوه المظلوم). فاصله بین آسمان و زمین " آه مظلوم. است، یعنی کسی بخواهد از یک موجود خارجی استفاده کند، حقّی را از کسی بگیرد، ظلمی را بر کسی تحمیل کند؛ این بر خلاف خلقت این شیء کار کرده است. و آه این شخص به آن هدف نهایی می رسد و این ظالم را خدا از بین خواهد برد و سرکوب می کند. 👈 به راستی، ما هم اگر اینگونه مضطربانه دعا میکردیم(به جای انتظار دیدن نشانه های ظهور!)، آیا به دیدار اماممان نائل نمیشدیم؟! أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا ما تَذَكَّرُونَ(نمل_۶۲) كيست كه هرگاه درمانده‌اى او را بخواند، اجابت نمايد و بدى و ناخوشى را برطرف كند، و شما را جانشينان(خود در) زمين قرار دهد؟ ... اللهم عجل لولیک الفرج ... https://eitaa.com/antihalghe
کتاب ممتازی که در نقد بهائیت، کتاب سال شد 🔹پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه، دومین جشنواره کتاب سال فرق و ادیان، طی مراسمی، کتاب "خاتمیت در قرآن" را به عنوان یکی از آثار برگزیده خود اعلام کرد. در این مراسم که در شهر قم صورت گرفت، از نویسنده اثر مزبور، سرکار خانم ابوالحسنی (از محققین و اساتید حوزه علمیه خواهران) تقدیر شد. 🔹کتاب خاتمیت در قرآن، مباحث زیربنایی خاتمیت را بر اساس شالوده‌ای جدید بنا می‌نهد و به تازه‌ترین و شایع‌ترین شبهات در این عرصه پاسخ می‌گوید. این کتاب در اصل پایان نامه ارشد خانم ابوالحسنی بوده که تحت اشراف دکتر عزالدین رضانژاد و داوری دکتر رضایی مهر، با نمره ۲۰ دفاع شد و در قالب اثر پژوهشی برتر حوزه خواهران مورد تجلیل قرار گرفت و پس از چندی توسط بوستان کتاب منتشر گردید. ضمناً تاکنون جوایز گوناگونی را از آن خود کرده است. 🔹اثر پیش رو، پس از بررسی مستندات خاتمیت، طی هفت گفتار به پرسش‌ها و شبهات قرآنی مخالفان این آموزه پرداخته و چالشی‌ترین شبهات فرق ضاله را حل می‌کند؛ جمعا ۳۰۹ اثر مورد ارجاع نویسنده محترم بوده است. https://eitaa.com/antihalghe
👆آفات وپیامدهای انحراف و گمراهی از حق دلایل انحراف از مسیر حق چیست؟ https://eitaa.com/antihalghe
⚠️⛔️تفاوت‌های « قانون جذب » با « دعا » ♦️ تفاوت‌های قانون جذب با دعا به نحوی است که نوع ورود و خروج به دعا زمین تا آسمان با قانون جذب فرق می‌کند. 🔷 در قانون جذب این نیروی انسان زمینی و تخیل اوست که نتیجه را تعیین می‌‌کند؛ در حالی‌که در دعا نیروی الهی تعیین‌کننده است. 🔶 راز دعا احساس نیاز و وابستگی و شکستگی است، اما راز قانون جذب تخیل بی‌نیازی، دارایی، خودمحوری و خود کامی است. 🔷 دعا در یک لحظه ناب نورانی از سوز و عشق و نیاز به نتیجه می‌رسد، ولی ادعا این است که قانون جذب با استمرار تصور برخورداری و بی‌نیازی و انتقال انرژی خوشی و شادی به تخیلات نتیجه بخش خواهد بود. 🔶 بنابر قانون جذب یک شخص باید آرزویی را که با توان تخیل و تجارب خود در دلش پدید آمده به روشنی تصور کند و آن را تجسم بخشد و در نهایت به همان برسد. 🔷 اما در دعا به تصور و تجسم شفاف و بسته‌ای از دعا نیاز نداریم. بلکه دعا می‌تواند بسیار مبهم و کلی باشد. 🔶 در قانون جذب، انسان کانون عالم است و فرمان می‌دهد و محقق می‌شود، کائنات غلام حلقه به گوش و غول چراغ جادو هستند و انسان باید مثل فرمانروای نیرومندی آرزوهای خود را بدست آورد. نیروی برآوردن آرزوها، قدرت تصور و تجسم اوست و آن‌چه انسان بخواهد، همان خواهد شد. 🔷 اما در دعا خداوند کانون هستی است. فرمان، فرمان اوست و اراده، اراده او. کائنات به اذن او عمل می‌کند و انسان فروتنانه و نیازمندانه از او درخواست می‌کند. هرچه خداوند بخواهد همان خواهد شد و بعد از دعا انسان با همه امیدواری و اعتمادی که به قدرت و مهربانی و بخشندگی خداوند تعالی دارد، تسلیم خواست خدا می‌شود، تا در صورت صلاح بودن دعایش مستجاب و آرزویش برآورده شود. 🔶 دعا از انسان عبد می‌سازد و از ره‌گذر رابطه بندگی با آفریننده و فرمان‌روای عالم، انسان را بر پدیده‌های هستی و کائنات مسلط می‌کند، ولی قانون جذب انسان را به فرمان روای تخیلی کائنات تبدیل می‌کند. 🔷 دعا انسان را به فضایل تقوا، تواضع، بخشایش، بندگی، مهربانی و ... می‌آراید، اما قانون جذب انسان را در تخیل رویاهای رنگارنگ و آرزوهای دراز غرق می‌کند و خودمحوری و منفعت‌طلبی و لذت‌جویی را نیرومندتر می‌سازد. 🔶 این تفاوت‌ها و نتایج و آثار دورکننده از ارزش‌های اخلاقی فارغ از درستی یا نادرستی قانون جذب به دنبال عمل کردن بر آساس آن به وجود خواهد آمد. 🔷 اگر نادرستی قانون جذب مورد توجه قرار گیرد این ناکامی‌ها انسان را هرچه بیشتر در آرزوها و رویاهای خود فرو می‌برد و بیشتر و بیشتر پیامدهای اخلاقی آن را پرورش می‌دهد. 🔶 گذشته از همه این‌ها قانون جذب در مقایسه با دعا بسیار محدود‌کننده است و با فرض درستی و کارآیی از ظرفیت کمتری برای کام‌بخشی برخوردار است. 🔷 بنابر قانون جذب یک شخص باید آرزویی را که با توان تخیل و تجارب خود در دلش پدید آمده به روشنی تصور کند و آن را تجسم بخشد و در نهایت به همان برسد. 🔶 اما در دعا به تصور و تجسم شفاف و بسته‌ای از دعا نیاز نداریم. بلکه دعا می‌تواند بسیار مبهم و کلی باشد. ما در دعا به جای تصورات محدود خود لطف و رحمت بی‌کران خداوند را معیار قرار می‌دهیم و او بیش از خواسته و تصورما می‌بخشد و عطا می‌فرماید. 🔷 قانون جذب سرچشمه کامیابی را در تخیلات محدود جستجو می‌کند، در حالی که دعا کامیابی را به بخشندگی نامحدود خداوند می‌پیوندد. 🔶 با قانون جذب چنان که ادعا می‌شود، شما به چیزی که می‌دانید چیست و می‌خواستید می‌رسید و این موضوع بسیار تجربه شده است که انسان وقتی به خواسته‌اش می‌رسد، احساس ناکامی می‌کند و در طول این رسیدن ایده‌های فراتری در تخیلش نقش می‌بندد، که موجب می‌شود، لحظه دست‌یابی به رویای گذشته، شادمانی و لذتی کمتر از آن‌چه در آغاز احساس می‌کرد، پیدا کند. 🔷 در دعا اما با توجه به عدم تصور و تجسم خواسته با عطای خداوند به اوج شامانی می‌رسد، بخشش الاهی هر چه باشد، پیش‌بینی نشده و غیر منتظره است و این شرایط از کوچک‌ترین رویدادها و پدیده‌ها بزرگ‌ترین شادمانی‌ها را می‌آفریند. ♦️ با این توضیحات معلوم می‌شود که همانند انگاری قانون جذب با دعا اشتباهی است که ما را از درک ارزش گنجی نامحدود غافل کرده و با تخیلات محدود سرگرم می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe