eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
279 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بی بی سی هم نگران از دست دادن سرمایه اجتماعی نوجوانان توسط رقبای کره‌ای هست اما ما همچنان بی تفاوتیم❗️❗️❗️ به نظر می‌رسد بی بی سی هم از ما نگران تر شده است و گمان کرده است سرمایه اجتماعی او در حال به تاراج رفتن توسط رقبای کره‌ای است، چرا که می‌تواند نوجوانان را از فضای براندازی بی بی سی دور کند و آنها را تبدیل به یک نوجوان بی تفاوت با انواع آسیب‌های فرهنگی بکند. 🔺اما واقعا ما خود نیز به اندازه کافی نگران هستیم؟ از پروفایل‌های کره‌ای نوجوانان، آرایش و مدل موی کره‌ای ، از تعهد نوجوانان به آرمان های گروه‌های موسیقی کره‌ای ، گرایش به آتئیست و دگر جنسی و هزاران آسیب فرهنگی اجتماعی نگران هستیم؟ آیا چاره‌ای اندیشیده‌ایم؟ آیا راهکاری جر استدلال های روبیکایی برای جذب نوجوانان داریم ؟ آیا نگران این نسل هستیم که دنباله‌روی بودایی‌های بی جنسیت کره‌‌ای شده‌اند؟ https://eitaa.com/antihalghe
💠 جلسات نقد موسیقی کره ای، کیپاپ، بی تی اس و... 📌استاد مجید دهبان جلسه اول https://eitaa.com/antihalghe/7003 جلسه دوم https://eitaa.com/antihalghe/7050 جلسه سوم https://eitaa.com/antihalghe/7063 جلسه چهارم https://eitaa.com/antihalghe/7084 جلسه پنجم https://eitaa.com/antihalghe/7139 جلسه ششم https://eitaa.com/antihalghe/7140 جلسه هفتم https://eitaa.com/antihalghe/7177 جلسه هشتم https://eitaa.com/antihalghe/7178 جلسه نهم https://eitaa.com/antihalghe/8929 جلسه دهم https://eitaa.com/antihalghe/8930 https://eitaa.com/antihalghe
💠 جلسات نقد موسیقی کره ای، کیپاپ، بی تی اس و... 📌 استاد کدخدایی جلسه اول https://eitaa.com/antihalghe/8051 جلسه دوم https://eitaa.com/antihalghe/8084 جلسه سوم https://eitaa.com/antihalghe/8140 https://eitaa.com/antihalghe
📡 سرکرده‌ی فرقه‌ی ✍️ از کسانی که در ایران مروج عرفان سرخ‌پوستی است، شخصی به نام محمد بابایی سرکرده فرقه ابرآگاهی می‌باشد. بابایی چند سال پیش در شهر کرج فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر هم‌چون عرفان سرخپوستی، اکنکار و ... است. وی در سال 89 به خاطر شکایت شاکیان مبنی بر روابط غیراخلاقی وی با شاگردانش محکوم به مجازات‌هایی شد. منتهی طبق معمول خلأ قانونی موجود در برخورد با این دست افراد و جریان‌ها هم‌چون ابرآگاهی، و عدم بازدارندگی کافی این احکام باعث شده است که رهبران خودخوانده این فرقه‌ها پس از مدت کوتاهی باز اقدامات خائنانه و کثیف خود را ادامه دهند. ✍️ وی با روش‌های تنفسی، رزمی و خلسه، کلاس‌های خود را اداره می‌کرد. طبق اقرار خود و شاکیانش پس از خوراندن شربت‌هایی که ترکیبی از مواد روان‌گردان و مخدر است او را از حالت عادی خارج کرده و مورد ضرب شتم و به تجاوز دختر و پسر می‌پرداخته است. مریدان وی او را «استاد اعظم» و پدر معنوی خود دانسته و سرسپردگی محض را سرلوحه خود قرار دادند و در مقابل اقدامات بی‌شرمانه وی سکوت اختیار می‌کردند. وی در سال 91 ازدواج کرده و به آمریکا سفر می‌کند و سپس فرقه‌ای به نام را تشکیل می‌دهد که در این فرقه از انرژی‌درمانی و ایپنودرمانی استفاده می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆👆👆 کلیپی از رسوایی اخلاقی سرکرده فرقه ابرآگاهی و فرقه وناکی https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ روش های جذب در « فرقه‌های نوظهور» ♦️ اگر بخواهیم در یک تقسيم بندی جامع نیروهای مادی و معنوی که شبه معنویت‌های نوپدید برای رسیدن به اهداف خود تمسک می‌کنند را بیان کنیم، به سه فصل اساسی بر می‌خوریم که جامع تمام روش‌های به ظاهر معنویت آن‌ها می‌باشد. 🔷 فصل‌هایی که بعضا با رنگ و لعاب مناسب جلوه‌گری کرده و نقش اساسی در رشد بسیاری از فرقه‌های نوظهور دارد و به وسیلۀ آن‌ها مردم را فریفته و به دام شیطانی خود کشانده‌اند. 🔻راه‌ها و روش‌های ماورایی عرفان‌های نوظهور: 1️⃣ نفسانی: منشاء آن نفس و روح انسان است؛ در بعضی فرقه‌ها دیده می‌شود که در روح و نفس انسان تصرف جزئی کرده و سعی می‌شود طی تلقیناتی که انجام می‌گیرد، در انسان اثرگذاری انجام شود. 🔶 از جمله اوامری که از آن‌ها برای تأثیر بر روی روح و نفس انسان استفاده می‌کنند، هیپنوتیزم و تله‌پاتی و انرژی درمانی و ... است. 🔷 فرقه‌هایی که از این امور برای پیش بردن اهداف خود استفاده می‌کنند، ریکی(ژاپنی)، پرانیک هیلینگ (هندی)، چی هیلینک(چینی) 🔶 البته در ایران نیز اشخاصی مثل ابراهیم میرزایی(که بعدا ادعای خدایی کرد)، محمد علی اکبری(که از انرژی درمانی برای انحراف معنوی و خرافی در میان مردم استفاده می‌کرد) و... وجود داشتند که از امور نفسانی برای پیش‌برد اهداف شوم خود نهایت استفاده را می‌کردند. 2️⃣ طبیعت: منشاء آن مواد موجود در طبیعت است؛ فرقه‌هایی که برای نشان دادن تعالی معنویت و جلوبردن مقاصد خودشان و گمراه کردن مریدان خود از مواد روان‌گردان و مخدر استفاده کرده و حالت خلسه‌ای را برای خود تجربه می‌کردند و از آن به عنوان تعالی معنوی یاد می‌کنند. 🔶 از جمله فرقه‌هایی که در این زمینه می‌توان نام برد، عرفان‌ سرخپوستی، اکنکار و ... است و در ایران این مورد شوم در بعضی فرقه‌ها مثل فرقه وناکی و فرقه ابرآگاهی (مؤسس محمد بابایی) و ... از این مواد افیونی برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کردند. 3️⃣ اجنه و شیاطین: از نیروهای نامرئی مورد استفاده فرقه‌های نوظهور نیروی اجنه و شیاطین می‌باشد که بعضی فرقه‌ها برای حفظ نتیجه بخشی و بقای خود از آن استفاده می‌کنند. مثل کابالا و شیطان‌پرستان و... 🔶 البته اجنه و شیاطین دارای قابلیت‌هایی می‌باشند که بعضی عرفان‌های نوظهور از آن‌ها به نفع خود استفاده کرده‌اند این قابلیت‌ها به شرح ذیل است: 1🔷 انتقال اشیاء: از جمله کسانی که از این ترفند استفاده می‌کرد سای بابا بوده که برای جلب رضایت مریدان خود اشیائی که توسط اجنه و شیاطین به او رسانده می‌شد را ظاهر کرده و به عنوان معجزه خود محسوب می‌کرد. 2🔶 سحر: سحر یا همان تصرف در افکار، تأثیر گذاری بر چشم و ذهن و خیال مخاطب با منشأ شیطانی است که در واقعیت خارج هیچ تأثیر ندارد. از جمله کسانی که از این خدعه و نیرنگ استفاده می‌کنند پیمان فتاحی موسس فرقه رام الله است. که بارها و بارها مریدان خود را سحر کرده است. 3🔷 درمان با عوارض مادی و معنوی: از جمله کارهایی که شیاطین قابلیت انجام آن را دارند درمان است اما همان‌طور که در روایات ما نیز آمده است برای رفع بیماری از خدعه و حیله استفاده می‌کنند.[1] و پس از مدتی بیماری بر خواهد گشت و در بیشتر مواقع عوارض جانبی دیگری گریبان‌گیر بیمار ‌خواهد شد. 🔶 از جمله فرقه‌هایی که ادعای درمانی دارند عرفان حلقه است که مؤسس آن محمد علی طاهری است و با مطرح کردن بحثی به عنوان درون‌ریزی و برون‌ریزی ادعای درمان اشخاص را دارد. 🔷 طبق شواهد و بیان شاهدان عینی و کسانی که از این فرقه رویگردان شده‌اند پس از اتصال به شعور کیهانی نیروهایی غیرعادی وارد زندگی آن‌ها شده است. ♦️و یا کسانی که برای درمان مراجعه کردند و پس از آن علاوه بر تشدید بیماری دچار بیماری دیگری نیز شده‌اند. 🔻پی‌نوشت: [1]. احتجاج، طبرسی، ترجمه جعفرى، دار الکتب الاسلامیه، ج‏2، ص 203. https://eitaa.com/antihalghe
•اتحاد با خدا در عرفان مسیحی، به معنای فراگیری مطلق انسان در مقایسه با خدا نیست؛ بلکه یک تمایز در آن باقی می‌ماند. «براساس تصوف مسیحی خدای سبحان به طور هم‌زمان متعالی و حاضر است.» •این جنبه‌ی متعالی که از حضور انسان غایب است، موجب می‌شود که وحدت انسان با خداوند، خدا را از مقامش فرو نکشد، یا انسان را به مقام خدایی مطلق نرساند. •عارفان مسیحی با همه‌ی اصراری که بر اتحاد و وحدت با خدای مهربان دارند، بر تعالی و تمایز او با خلق تأکید می‌کنند. دیوید نالد درباره‌ی اکهارت، معروف‌ترین عارف مسیحی می‌نویسد: «با آن‌که مهم‌ترین دیدگاه اکهارت وحدت خدا و بشر است؛ لیکن در عین حال هیچ‌کس به اندازه‌ی او تمایز حق و خلق را بیان نکرده است». از نظر اکهارت، ذات نه می‌تواند متعلق علم باشد و نه متعلق پرستش؛ چراکه تاریکی و بی‌صورتی است. •غایت سیر در عرفان مسیحی، رسیدن به اتحاد با خدا از عشق و جذبه است که به آثاری، نظیر حیات جاودان، مشارکت در عشق و عظمت الهی و ملکوت خداوند می‌انجامد. •به نظر می‌رسد که مسیحیان با یک اشتباه تاریخی، دچار انحراف در عقاید شدند و به آموزه‌ای عقل‌ناپذیر (توحید در تثلیث) اعتقاد پیدا کردند. البته در این باره عده‌ای از مسیحیان اساساً منکر بودند و معتقدان نیز آرای گوناگونی دارند. •این اعتقاد شگفت‌انگیز، نیاز به توجیه و علت داشت؛ از این رو آموزه‌ی گناه نخستین یا گناه ذاتی نیز در مجموع عقاید وارد شد؛ به نحوی که به‌طور اساسی و ذاتی، لیاقت و شایستگی انسان برای رسیدن به خداوند و سیر عرفانی را باور نداشته، بلکه منکر بود و با زدن این نهر، درخت تثلیث آبیاری و تحکیم گردید. 🔻 ویژگی بسیار ارزشمند عرفان مسیحی که آن را در رتبه‌ای فرادست در مقایسه با عرفان‌های انسان‌گرا می‌نشاند آن است که خداوند حقیقت و هویتی مستقل از انسان و متعالی و متمایز از اوست. • به همین دلیل، راه سیر عرفانی به انسان ختم نمی‌شود؛ بلکه با این که بر صورت نامتناهی خدا آفریده شده است، او در سیر عرفانی راهی فراتر از نفس خود را پش رو داشته و غایتی برتر و متعالی‌تر از خویشتن را می‌جوید که هر چه به آن نزدیک‌تر می‌شود، هنوز هم برای ادامه راه، سفر‌ه‌ی سیر گشوده و توشه‌ی عشق و امید مهیاست و نفس، غایت بن‌بست گونه‌ی سیر عرفانی نیست. × اما جنبه‌های منفی این غایت، یکی گناه ذاتی است که به‌شدت هرگونه ربط و لیاقت انسان با خدا را در مقام سیر، وصول و اتحاد با او انکار می‌کند. -دیگری، تثلیث است که سالک را دچار حیرت می‌کند و آن مرتبه‌ی متعالی الهی را به صورت انسانی که حد، جسم، صورت و نام دارد، مجسم می‌سازد. •تأکید عرفان مسیحی به عشق بر مردم که به همدردی و کمک به محرومان و ضعفا می‌انجامد. در دنیای ستم‌زده و سیاه امروز بسیار جذاب جلوه کرده، که در اقصا نقاط جهان حتی آفریقا نهضنت‌های معنوی‌گرای مسیحی به راه افتاده است. https://eitaa.com/antihalghe