eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.4هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
268 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
از دیدگاه فرقه اکنکار هریک از ما خودِ خداییم 🔻 ♦️ خداشناسی و انسان شناسی اکنکار آن‏‌قدر درهم‌‏آمیخته است که ناخودآگاه انسان را به «انسان‏‌خدایی» رهنمون می سازد. 🔷 شاید این ویژگی از آن نوع باشد که اکنکار از آیین مسیحیت به امانت گرفته است. مسیحیت مرز بین انسان و خدا را درهم‌‏آمیخته است. 🔶 هر چند مسیحیت تمام انسان‌‏ها را خدا و یا حتی فرزند خدا نمی‌‌داند، بلکه قابلیت خدا شدن انسان با آزمونی که عیسی (علیه‌‌السلام) در مسیحیت تحریف شده از آن سربلند درآمد به اثبات رسید. 🔷 اکنکار نیز مرتبۀ عالی «انسان خدایی» را در رخ ماهانتا به تصویر کشیده است. این شبه‏‌آیین در انتهای راهِ خداشناسی و وصل‌‌های پیاپی، نوید خدا شدن و با خدا درآمیختن را به انسان می‌‌دهد. 🔻 کتاب مقدس ادعایی اکنکار در تعریف «جیوان موکتی» که حدّ اعلای آگاهی انسانی برای رسیدن به خدا است می‏‌نویسد: 🔷 «هنگامی که آدمی خود را تماماً از ارزش‌‌های جهان پیندا مبرّا کند، اکشار آغاز می‌شود و نوای بهشتی به خلسه‌ اش می‌ برد. در این رو در رویی است که درمی‌ یابد اصلاً راهی وجود نداشت، چون جایی برای رفتن نیست. عالم همه در ابدیّت است و او خود کانون منحصر به‌ فرد و نقطۀ بنیادین همۀ عالم است.»[1] 🔶 در این جملات، انسان به جایی رسیده است که بر جای خدا تکیه زده و کانون منحصر به فرد عالم شده است. « پال توئیچل ،موسس فرقه اکنکار » در جایی دیگر می‌گوید: 🔷 «وقتی آدمی این راه را بیابد، ناگهان راز اعصار بر او مکشوف می‌‌شود؛ رازی که ساده‌‎ترین چیز ممکن است؛ این‌‏که هر یک از ما خودِ حقیقتیم. ما حقیقت زنده ‌ایم (تجسّد خودِ خدا). یعنی هریک از ما خودِ خداییم، نه بخشی از تمامیّت بزرگ حقیقت!»[2] 🔶 رابطۀ بین انسان و خدا نیز در این فرقه‏، رابطه‌‌ای کاملاً وهم‌‏آلود است. هیچ‌‏کس نمی‌‌داند هدفش از وصل و نایل آمدن به درجات بالا، هدفی الهی است یا این‌‌که صرفاً برای آرامش و تعالی خود، به این اعمال و افعال دست میزند. 🔷 یک اکیست نمی‌‌داند در راه خداست که چشم بر نفسانیات خود می‌دوزد یا برای آرامش روحی و روانی خویشتنِ خویش چنین می‌کند! اصلاً انسان نمی‌‌داند آیا واقعاً خدایی غیر از خود او وجود دارد یا خود او همان خدایی است که در جست‌‏وجویش دور جهان را گردیده است! او نمی‌‌داند انسان در سیر مراحل زندگی خود به منظور خدا شدن گام برمیدارد یا در پی خدایی معهود است! 🔶 «انسان خدایی» که در این فرقه‏ رسوخ نموده، پیروانش را دچار چنین مشکلات اندیشه‌ای و ایمانی نموده است. به‌‏راستی وقتی انسانی بتواند خدای خود باشد، دیگر نیّت الهی داشتن چه معنایی می‌‏تواند داشته باشد! 🔷 بالاتر این‌که وقتی خداوندِ آیینی مجبور باشد برای اعمال خداوندیِ خود در قالب انسان درآید، دیگر چگونه می‏‌توان بین خود و خدا تمایز قائل شد❓ 🔶 این اندیشه که شاید خدای تجلّی یافته در روی زمین، خود من باشم، هرگز به انسان اجازه نمی‌‌دهد بین خود و خدا، مرزی قائل شود و حرمت او را نگاه دارد. 🔻پال توئیچل دربارۀ انسان‌‏شدن خدا می‌‏نویسد: 🔷 «پس این واقعیت است که خدا در مواقعی به مرتبۀ انسانی نزول پیدا می‌‌کند تا وظیفۀ رهبری روح را برای بازگشت به اقالیم خودش به انجام برساند.»[3] 🔶 «پال» پس از این سخن بلافاصله نحوۀ تشخیص ماهانتا را به میان می‌‌کشد تا ناخودآگاه به ذهن مخاطب خطور کند که «خدای انسان شده» همان ماهانتاست. البته (همان‏‌طور که گفتیم) «پال» هیچ ابایی از این سخن ندارد. 🔷 شریعت ‌گریزی فرقه اکنکار دقیقاً از همین منظر قابل تحلیل است. شریعت و احکامی که شرایع آسمانی به آن قائلند به دلیل ارتباطی است که بین خدا و انسان وجود دارد. جایگاه دست نایافتنی و والایی که خدای ادیان دارد انسان را وادار می‌‌کند در مقابل شریعت او سر تعظیم فرود آورده، کُرنش نماید.
♦️ اما فرقه ای مثل اکنکار چون رابطۀ معناداری بین انسان و خدا تعریف نمی‌‌کند، به تمسخر و استهزای شریعت و احکام الهی می‌ پردازد. وانگهی روشن نبودن جایگاه انسان در این فرقه ، مانند بسیاری از ادیان و دین‏‌واره‏‌های دیگر باعث بروز مشکلاتی در نظام انسان‏‌شناسی و خداشناسی آن‏‌ها می‌‏شود. 🔻 در این‌‌جا گوشه‌‏ای از مباحث انسان‏‌شناسی اسلام ارائه می‌‏شود تا استواری مبانی دینی اسلام در برابر این دین‌‏واره‌‏ها روشن گردد. 🔷 انسان هرچند در اسلام دارای جایگاه ارزنده‌‏ای است، هرگز به مرتبۀ خدا شدن دست نمی‌‏یابد. از منظر اسلام انسان می‌‏تواند خدایی شود و با رنگ و بوی خدا زندگی کند اما هرگز انسان مسلمان در مسند خدایی جای نمی‏‌گیرد. 🔻 استاد مطهری گوشه‌‏ای از مباحث انسان در اسلام را طرح کرده است که سزاوار است در این‌جا بدان اشاره‌ای اجمالی شود: 🔷 «انسان در جهان‏‌بینى اسلامى داستانى شگفت دارد. انسان اسلام تنها یک حیوان مستقیم‌‏القامه که ناخنى پهن دارد و با دو پا راه مى‏‌رود و سخن مى‏‌گوید نیست. این موجود از نظر قرآن، ژرف‏‌تر و مرموزتر از این است که بتوان آن‌را با این چند کلمه تعریف کرد. 🔶 قرآن انسان را مدح‏‌ها و ستایش‏‌ها کرده و هم مذمّت‌‏ها و نکوهش‏‌ها نموده است. عالى‌‏ترین مدح‏‌ها و بزرگ‌‏ترین مذمّت‌‏هاى قرآن، دربارۀ انسان است؛ او را از آسمان و زمین و از فرشته برتر و در همان حال از دیو و چهارپایان پست‏‌تر شمرده است. 🔷 از نظر قرآن، انسان موجودى است که توانایى دارد جهان را مسخّر خویش سازد و فرشتگان را به خدمت خویش بگمارد و نیز مى‌‏تواند به «اسفل سافلین» سقوط کند؛ این خود انسان است که باید دربارۀ خود تصمیم بگیرد و سرنوشت نهایى خویش را تعیین نماید.[5] 🔻 پی‌نوشت: [1]. شریعت‏ کی‏ سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، بی‏تا، ج1، ص 26. [2]. نی نوای الهی، توئیچل، ترجمه مهیار جلالیانی، تهران، 1381، امیر قلم، ص 23؛ اک ‏ویدیا‏ دانش ‏باستانی‏ پیامبری، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، 1376، ص 222. [3]. اکنکار کلید جهان‏‌های اسرار، ترجمه هوشنگ اهرپور، چاپ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 129. [4]. مجموعه آثار، استاد شهید مطهری، انتشارات صدرا، ج‏2، ص 268. [5]. سودای دین‌داری، عبدالحسین مشکان سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 215. https://eitaa.com/antihalghe
💢 جایگزینی شادی به جای دین در اندیشه اوشو 🔘 اشو نگاه زمینی به دین را می‌پسندید. او را ساخته دست بشر می‌دانست. وی اصولاً تلقی وحیانی نسبت به دین نداشت. اشو این نکته را که خداوند برای هدایت بشر، دین و دیانت را برگزیده و بر اساس آن، به قضاوت و داوری می‌پردازد را فکری باطل و ناروا می‌نامید. او تمامی تاکید خود را بر روی «شادی» انسان معطوف می‌کرد و اینگونه اذعان می‌داشت که: “خدا از آن جهت که تأمین کننده سرور و شادمانگی است مورد توجه است. شاد بودن عین دین داری است. 🔻وی در خصوص شادی و عشق نیز به بیان کلیات بسنده می‌کند و عشق را تا مرحله سکس تقلیل می‌دهد و معتقد است که سکس امری مقدس و مهم‌ترین نیروی زندگی است. همگان را از نکوهش سکس برحذر داشته و معتقد است همۀ دگرگونی‌های زندگی از طریق این نیرو رخ می‌دهد. سکس را مقدمۀ عبادت می‌داند. البته نه هر سکسی را؛ بلکه سکسی که از روی شور و سرخوشی باشد! چنین سکسی است که مولِد عشق است و عشق نیز مولِد عبادت است! ↩️ اباحه‌گری و شریعت گریزی اصل مشترک فرقه ها و معنویت‌های جدید است.سطور فوق به خوبی نشانگر ماهیت اصلی تمامی شبه معنویت‌های جدید است که اموری را ترویج و تبلیغ می‌کنند که در ظاهر به مذاق جوانان و عموم جامعه خوش بیاید و در این مسیر با که دارای احکام و چارچوب هستند به ستیزه می‌پردازند. https://eitaa.com/antihalghe
عارف نمای کراواتی حلقه، در جدیدترین لایوش، خود را بنیانگذار مکتب!!!!! الهی!!!! حلقه نامید. 😄 طاهری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا اکنون که در کانادا ساکن است، دم از اسلام و مناسبت های اسلامی می‌زند و مکتب!!! انسان شمول حلقه را محدود به اسلام نشان می دهد گفت: اعتقادات انسان ها دو بخش زیر بنا و روبنا دارد که زیربنا حقیقتی است که همه انسان ها به دنبال آن هستند و آن شعور است و روبنا مناسک و اعمال و.. مرتبط به ادیان است که حلقه با این بخش کاری ندارد و تضادی هم نداشته فقط تعاریفی پیشنهاد داده!!!! ، آموزه های حلقه مرتبط با زیربنا یعنی معرفی و اثبات شعور الهی است که اشتراک فکری همه انسان هاست!!! در بخش دیگر این کلیپ، طاهری با نمایش هسته جوانه زده میوه آواکادو در چند لیوان آب و نشان دادن مراحل رشد، مدعی شد او اولین نفری است که اثبات کرده پشت این رشد و فعل و انفعالات ماده و انرژی شعور و هوشمندی وجود دارد....!!!!!! طاهری که قبلا اعتراف کرده است یک دور هم قرآن نخوانده نمی داند خداوند در 1400 سال پیش در قرآن وجود شعور و هوشمندی حاکم بر جهان هستی را بیان کرده و این شعور را خدایی قادر و حکیم و دانا معرفی کرده است نه شبکه ای موهومی که اتصال به آن علاوه بر انحرافات عقیدتی خود و مریدانش، موجب آسیب های جبران ناپذیری بر جسم و روح افراد می شود.... بارها تضاد آموزه های حلقه با دین اسلام را بیان داشته و ادعای طاهری مبنی بر عدم مخالفت با روبنای!!!!! اعتقادی مسلمانان را به اثبات رسانده ایم. https://eitaa.com/antihalghe
اثبات شبکه شعور کیهانی با جوانه آواکادو🍋😆 https://eitaa.com/antihalghe
اثبات شبکه شعور کیهانی با جوانه آواکادو🍋😆 https://eitaa.com/antihalghe
تعداد بازدیدهای کلیپ طاهری در اینستاگرام، 9477 قبلا مریدان طاهری مدعی بودند جمعیتی میلیونی در سراسر جهان هستند!!! 😂 https://eitaa.com/antihalghe
تعداد بازدید از جدیدترین لایو طاهری در یوتیوپ، 17 هزار بازدید و 527 لایک😂 https://eitaa.com/antihalghe
تعداد اعضای کانال رسمی طاهری که به اعضای حلقه در همه دنیا توصیه اکید شده حتما عضو این کانال باشند و اخبار طاهری را فقط از این کانال پیگیری کنند..!!! 40491 عضو!!! 😄 یعنی اعضای حلقه در دنیا به 50 هزار نفر هم نمیرسه 😂 https://eitaa.com/antihalghe
🌷گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، رنج سی ساله امام سجاد(ع) و رنج چندین ساله زینب کبری(س) از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. 🔺امام خامنه ای ۷۶/۲/۱۷ .. •🥀•
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
آنچه باید از سند 2030 بدانید.... https://eitaa.com/antihalghe
🔴 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید سخنان امروز رهبر انقلاب: 🔹به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. 🔹دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. 🔹الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید.۹۹/۶/۱۱ https://eitaa.com/antihalghe
4_5940439957964326590.pdf
1.21M
✡ متن رسمی منتشره سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) به زبان فارسی https://eitaa.com/antihalghe
4_5940439957964326591.pdf
790.5K
🎯 ارزیابی سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) و مقایسه‌ی مفاد آن با سند تحول https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما به خدای بخشنده و مهربانی که اسلام می گوید اعتماد داریم او ما را از فتنه ها نجات می دهد... 👌 https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔴🔴 سوء استفاده از زنان در فرقه‌ها (بخش اول) 🔻 گروه‌های فرقه‌ای برای جذب عضو به راهکارهای مختلفی متوسل شده و به جرات می‌توان ادعا کرد، سرکردگان و عضویابان فرقه‌ها برای گروه‌های مختلف جامعه، روش مختص به آن گروه را به‌کار می‌گیرند. 🔻 یکی از مجموعه‌های مورد توجه فرقه‌ها، زنان هستند که به علت‌های گوناگونی در کانون عضویابی فرقه‌ها قرار دارند. برخی از فرقه‌ها از شرایط روحی و عاطفی زنان سوء‌استفاده کرده و این ویژگی‌ها را فرصتی برای جولان دادن به وعده و وعیدهای فرقه‌ای می‌دانند. 🔻 فرقه‌هایی هم هستند که از زنان به‌عنوان طعمه برای به دام انداختن مردان بوالهوس و فاسد بهره می‌برند. از این نمونه می‌توان به گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد که از این روش بسیار استفاده کرده است. 🔻 "دیوید برگ" و همسرش سرکرده فرقه‌ای با عنوان "کودکان خدا" بودند که با ابداع ترکیب"ماهیگیری دلربایانه" برای زنان و از طریق روسپی‌گری آنان، افرادی را فریب و به فرقه خود جذب می‌کردند. 🔻 زودباوری گروهی از زنان و درگیر شدن با مشکلات روحی و روانی نیز می‌تواند گذرگاهی برای جذب در فرقه‌ها در نظر گرفته ‌شود. اکثریت قریب به اتفاق فرقه‌ها این شیوه را برای پیشبرد جذب انتخاب کرده‌اند. 🔻 خاطرنشان می‌کند، تعدادی از فرقه‌ها برای پیشرفت در امر جذب عضو اقدامات مزورانه‌ای را ترتیب می‌دهند. از جمله این گروه‌ها می‌توان از فرقه‌ای نوظهور مبتنی بر آئین هندو به نام "برهماکو ماریس" نام برد که در آن، کنترل مردان در دست زنان قرار دارد. 🔻 از طرفی این فرقه حمایت از تجرد و بی‌همسری را در دستور کار خود قرار داده است و یکی از افراطی‌ترین فرقه‌های نوظهور در این زمینه شناخته می‌شود. 🔻 پرواضح است که چنین اقداماتی نه به دلیل اهمیتی است که فرقه‌ها برای جنس زن قائل هستند؛ بلکه با هدف سوء‌استفاده از این افراد، ایجاد جذابیت‌های کاذب و نمایش خود به‌عنوان گروهی طرفدار زنان، به‌ظاهر به آنها توجه می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عزاداری هیئت سالمندان سازمان مجاهدین خلق! 🔸برای امامی که حاضر نیست هرکسی می‌تواند عزادار باشد، هرکسی می‌تواند برایش نوحه سر دهد حتی این که دستشان به خون هزاران مظلوم رنگین است! 🔸برای حسین ساکت یزید هم مجلس عزا به پا می‌کند. ✅ ‌هنر اطاعت از ولی حاضر است https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
📚📚معرفی کتاب: در قلمرو سایه‌ها (جستارهایی در روان‌شناسی فرقه‌ها) ✍🏻 کتاب "در قلمرو سایه‌ها" به قلم احسان احمدی و سمیه شاه‌حسینی از سوی انتشارات نارگل چاپ شده و به جستارهایی در روان‌شناسی فرقه‌ها پرداخته است. کتاب در یازده فصل خواننده را با مسائل روانی شناسی مختلفی پیرامون فرقه ها روبرو می کند. 🔸 فرقه ها چیست؟ چرا و چگونه شکل می گیرند؟ چه اهدافی را دنبال می کنند؟ نقش آنها در معادلات ثروت و قدرت در دنیای کنونی چیست؟ چه خطراتی را برای فرد و جامعه دارند؟ از چه شیوه هایی برای عضوگیری و نگه داشتن افراد استفاده می کنند؟ آیا ساختار فرقه ها با هم فرق دارد؟ آن ها چه آسیب های روانی را به اعضای خود وارد می کنند؟ رهبران فرقه ها چه ویژگی هایی دارند؟ چگونه می توان از خطرات فرقه ها پیشگیری کرد؟ و زندگی پس از فرقه، برای کسانی که از فرقه ها جدا می شوند چگونه خواهد بود؟ و سوالاتی از این دست، در این نوشتار پاسخ داده‌می‌شوند و در فصول نهایی کتاب نیز راه‌کارهایی برای مقابله با این فرقه‌ها، دفاع در برابر آنها و چگونگی بازسازی زندگی پس از جدایی از آنها بیان شده‌است. 🔸 در واقع این اثر پژوهشی است که در آن تلاش شده تا ساختار، مبانی فکری و مکانیسم‌های تفکر فرقه‌ای، مورد تحلیل و بررسی روان‌شناختی قرار گیرد. 🔸 بسیاری از مطالب مورد استفاده در این پژوهش، حاصل ترجمه منابع دست‌اول انگلیسی است که شامل مقالات، کتب و مطالب سایت‌های مرتبط هستند. مؤلف در این کتاب کوشیده است تا ضمن استفاده از تجربه‌ها و دریافت‌های علمی و تجربی سایر مؤلفان و محققان این حوزه نقایص منابع دیگر در این زمینه را رفع کند. https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔴🔴 سوء استفاده از زنان در فرقه‌ها (بخش اول) 🔻 گروه‌های فرقه‌ای برای جذب عضو به راهکارهای مختلفی م
🔴🔴 سوء استفاده از زنان در فرقه‌ها 🔻 یکی از دلایل توجه فرقه‌ها به زنان، وجود روحیه اطاعت‌پذیری و استعداد مریدی در آنها است که زنان را طعمه فرقه‌ها برای سوءاستفاده قرار می‌دهد. 🔻 نیمه پنهان و البته تاریک رابطه مریدی و مرادی بین اعضا و رهبر فرقه، سوء استفاده جنسی بوده که موارد زیادی از این مساله گزارش شده است. نمونه بارز آن در میان جریانهای مختلف دراویش رخ داده که شناخته شده ترین آن تجاوز سرکرده دراویش نوربخشیه به یکی از اعضا فرقه است. همچنین می‌توان از تجاوز خواجه گراشی به دختران جوان فرقه یاد کرد. 🔻 در مسیحیت مدرن نیز این پدیده رایج است. فرقه‌های نوپدید که به نام مسیحیت فعالیت می‌کنند، از جمله گروه‌های سوءاستفاده‌گر هستند. یکی از این فرقه‌ها به‌نام "کودکان خدا"-که "خانواده" نیز نامیده می‌شد- است که رهبر آن به نام "دیوید برگ" گسترده‌ترین سوء‌استفاده جنسی را ترتیب داده و روابط جنسی چندگانه‌ای با زنان پیروی خود داشت.‌ 🔻 ادبیات فرقه‌ها پذیرای اصطلاح دیگری موسوم به "اقتصاد عشق" نیز است. در این روش معامله‌ای بین زنان عضو فرقه و سرکرده آن صورت گرفته و آنها در برابر دل سپردن به اهداف فرقه‌ای، در انتظار خرید محبت از سرکرده می‌مانند. 🔻 ازدواج در فرقه‌ها نیز حکایت خاص خود را دارد. تعجب‌آورترین نمونه ازدواج در یکی از فرقه‌ها با عنوان "ازدواج جمعی مونی" است که در آن بیش از دوهزار زوج در یک مراسم با هم ازدواج می‌کنند؛‌ در حالی‌که اکثریت آنان قبل از ازدواج یکدیگر را ندیده‌اند. 🔻 افراط و تفریط در بحث ازدواج در فرقه‌ها موج می‌زند. از یک طرف فرقه‌ای مثل "اوشو" کمال معنوی و روحانی را در آزادی جنسی دانسته و از این‌رو خانواده‌ستیزترین فرقه محسوب شده و در مقابل آن، سرکردگان"برهماکوماریس" سرکوب‌کننده میل جنسی هستند و آن را مانعی برای روشن‌بینی معرفی می‌کنند. 🔻 در فرقه‌ای مانند مسیحیت صهیونیستی با اینکه دیدگاه‌های متضادی درباره کشیش و شبان شدن زنان وجود دارد، اما میل عظیمی برای قرار دادن آنها در راس مناصب کلیسایی وجود دارد. 🔻 این توجه برای آن است که از طرفی خود را طرفدار زنان قرار داده و افرادی را از این طریق به خود جذب کنند و از سوی دیگر برای کشاندن افرادی دیگر به درون فرقه، از آنها استفاده ابزاری کنند. 🔻 در فرقه ضاله "بهائیت" نیز استفاده از زنان برای پیشبرد جذب عضو بسیار چشمگیر است. عضویابان این فرقه استعماری که درصد قابل توجهی از آنها زن هستند، با استفاده از شگردهای فرقه‌ای به دنبال جذب افراد عمدتا آسیب‌دیده و گرفتار در مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ... هستند. 🔻 گفتنی است، موارد پیش‌گفته تنها مسائل مستقیم مرتبط با حضور زنان در فرقه‌‌ها است و آسیب‌ها و مشکلات فراوان دیگری از جمله: "رها کردن خانواده"، "ظلم به فرزندان"، "بی‌اعتنایی به نزدیکان" و مواردی از این قبیل نیز از تبعات عضویت زنان در فرقه‌ها بوده که هر کدام می‌تواند زمینه‌ساز معضلات زیادی برای خانواده و اجتماع باشد.
با رونمایی از ابزارهای عزاداری بدعت گونه، همواره مایه ی بی آبرویی و تحقیر شعائر اسلامی در جهان شده است. https://eitaa.com/antihalghe
📌وضعیت شناسی جریان ایلیا میم رام الله 🔻پیمان فتاحی جوانی کرمانشاهی است که فعالیت خود را در اواسط دهه 1370 آغاز کرد. وی در ابتدا با برگزاری سخنرانی های عمومی در موضوعات جذابی چون «تفکر خلاق»، «تفکر متعالی» و... به جذب افراد می پرداخت. البته این موضوعات به عنوان پوسته و لایه ظاهری فعالیت های تشکیلاتی او بود.