eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ هنگامي كه نامي از «تهاجم فرهنگي» برده مي‌شود، عده‌اي بي‌جهت موضع مي‌گيرند؛ اما باور كنيم يك مجسمه ساده بودا، صدف مارپيج، وزغ سه‎پا به‎شكل سربازان اين تهاجم در يونيفرم قدرت نرم فنگ‌شويي باورهاي ما را هدف قرار داده‌اند. ♻️شايد از هنگامي كه بشر در قرن 21 خود را از مباني اصيل الهي دور كرد و با پيشرفت روزافزون علم از معنويت فاصله گرفت و به مرز افسردگي رسيد؛ بر آن شد كه به دنبال معنويتي برود كه ساخته خود او باشد تا در پس آن، دنياي ايده‌آل را جست‌وجو كرده و به خوشبختي مورد انتظار خود دست يابد. در محيط اطراف ما نيز گاهي شنيده مي‌شود كه برخي افراد به دنبال خوشبختي خيالي خود به سمت عرفان‌هاي خوش‌‌آب و رنگ اما پوچ كشيده مي‌شوند.‼️ «فنگ‌شويي» نيز يكي از مواردي است كه در ايران طي چندين سال فعاليت، توانسته علاقه‌مندان را به‌سوي خود جذب كند؛ اما اينكه صحت و سقم فنگ‌شويي تا چه ميزان است در این مطلب بیان می شود: 👇👇👇
⛔️ فنگ‌شويي؛ خرافه يا واقعيت؟ 💠 فنگ شویی چیست؟ ◀️ در تعريف فنگ‌شويي آورده‌اند: به معناي باد و آب است، يك فلسفه و فن باستاني در چين است و براي پيدا كردن دكوراسيون مناسب و چيدمان درست اشيا در ساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، باغ و غيره استفاده مي‌شود تا بهترين اثر را بر سلامتي، شادي، موفقيت، هماهنگي و به طور كلي انرژي مثبت «چي» داشته باشد. مهم‌ترين چيزهايي كه بايد رعايت كرد، پرهيز از بي‌نظمي و هرگونه انباشتگي، استفاده از رنگ‌هاي مناسب، خطوط منحني، در نظر گرفتن جهت‌هاي مناسب است، البته امروزه به طور رسمي در آن را خرافات مي‌دانند . ◀️ در فنگ‌شويي برای نشان دادن نحوه درست تقسيم از اين استفاده مي‌كنند كه عبارتند از: «اژدها» سمبل انرژي «ينگ» و نشانه عنصر چوب و فصل بهار است و انرژي آن در سمت شرق يا سمت راست بنا قرار مي‌گيرد. در مقابل اژدها، «ببر» داراي انرژي «يين» است و نشانه عنصر فلز. «لاك‌پشت» نيز نشان ثبات و استحكام قسمت پشتي زمين و بناست. «ققنوس سرخ» نيز در مقابل لاك‌پشت، حيواني افسانه‌اي بسيار فعال و هميشه در حال حركت و پرواز، به عنوان سمبل آسايش مادي در زندگي است.😐 ⛔️ «فنگ‌شويی»؛ بت‌پرستی مدرن قرن بيست‌ويكم 💠 اما پناه بردن به مجسمه و طلسم و انتظار قدرت و تاثیر و انرژی از آنها داشتن، و باورهای بی خردان است. فنگ‌شويي نوعی پرستی با چهره ای مدرن و خرافه گرایی با شکلی جدید است و چيزي جز فاصله گرفتن انسان از مبدأ هستي و كم‌شدن در زندگي نیست. انساني كه از صبح تا شب خود را اسير چندين نماد فلزي و چوبي و سنگي كند، چه رهاوردي را براي خود به ارمغان خواهد آورد؟ 😕 💠 از نظر آسيب‌شناسي رفتاري نیز، استفاده از مجسمه‌هاي زشت و بدشكل در ضمير ناخودآگاه افراد اثر منفي گذاشته و حتي ممكن است باعث شباهت جنين انسان به آنها شود، بنابراين استفاده از اين‌گونه اشيا يعني مجسمه «سر سگ»، «قورباغه» يا «موش» در محيط خانه فقط باعث اضطراب و دلهره كودكان مي‌شود و هيچ نفع ديگري ندارد.😱😱 💠ساده زیستی، مرتب و منظم بودن و نظیف و پاك نگه داشتن محيط زندگي و تغييرات چيدماني در آنها استفاده از ابزار و وسايلي كه نياز واقعي به آنها وجود دارد،🌷 خودداري از خريد و نگهداري از وسايلي كه مازاد و احتياج است، همگی دستوراتی اسلامی است که بیش از يك‌هزار سال پيش توسط ائمه عليهم‌السلام مورد تاكيد قرار گرفته است. 👌 اما انرژی و شادی هر خانه به وسایل درون آن خانه نیست، بلکه به رفتار و اخلاق نیکو اعضای آن خانه نسبت به یکدیگر است. بسیاری از خانه ها وجود دارد که دکوراسیون داخلی آن دقیقاً بر اساس اصول فنگ شویی طراحی شده است، اما از بیشترین میزان ناآرامی و پریشانی برخوردار است و اعضای آن خانه همواره از هم جدا و نامهربان هستند. 👈آنچه اعضای یک خانواده را دور هم جمع می کند و بین آنها الفت و مهربانی بر قرار می کند، عمل به دستورات دینی و پایبندی به آن است. به هر میزان که خداوند در زندگی کم رنگ شود به همان میزان اضطراب و پریشانی بیشتر خواهد بود. 🙏
دکتر سید کاظم موسوی عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي علت پناه‌آوردن برخي از مردم به فنگ‌شويي را چنين بيان مي‌كند: 🔺 دور شدن از باورهاي اصيل باعث پناه‌بردن به اين گونه طلسم‌ها و خرافه‌ها مي‌‌شود، مثل مهره خوشبختي، مجسمه گشايش بخت و يا عروسك آورنده خواستگار! اين گونه باورها صدها سال است كه در جوامع منزوي شده است، نمي دانم چرا امروز عده‌اي تلاش مي‌كنند، دوباره جوانان ما را با اين گونه ابزار مشغول كنند؟! اين بخشي از ناتوي فرهنگي است كه مي‌خواهد بين باورهاي اصيل اسلامي و جوانان فاصله ايجاد كنند. * فنگ‌شويي نوعي از بت‌پرستي مدرن است. ایشان با اشاره به اينكه فنگ‌شويي از بطن اعتقادي بودا نشأت گرفته و نگاه الوهيتي ندارد، بيان مي‌دارد: 🔺در واقع فنگ‌شويي بت‌پرستي مدرن است. در فنگ‌شويي ساده‌زيستي تبليغ مي‌شود، در حالي كه اسلام به ساده زيستي به عنوان اصلي اساسي نگاه كرده است، به طوري كه ساده‌زيستي در سيره عملي رسول اكرم صلي‌الله ‌‌عليه ‌و‌آله ‌و‌سلم و ائمه عليهم‌السلام، به طور نمونه در ساده غذا خوردن، ساده لباس پوشيدن، ساده معاشرت كردن با مردم به وضوح ديده ‌مي‌شود. وي فنگ‌شويي را ‌وصله ناچسب مي‌داند و مي‌گويد: 🔺 جريان فنگ‌شويي يك نوع تضاد با اسلام دارد، بنابراين محققان و انديشمندان حوزوي و دانشگاهي بايد در خصوص عوامل انحرافي، آگاهي لازم را به مردم بدهند و در تعامل با مردم كوشا باشند و با بيان زيبايي‌ها همراه با آيات قرآن و روايات، اسلام ناب محمدي را به مردم بيشتر بشناسند و جامعه را در برابر ناتوي فرهنگي واكسينه كنند. * ضرورت تقويت توكل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) توجه به اين نكته كه فنگ‌شويي آرام آرام در محيط اجتماعي و اعتقادي مردم دام مي‌گستراند و محققان ديني بايد با معرفي صحيح آن به مردم در پيشگيري هر چه بيشتر آن كوشا باشند، چرا كه فراروي فنگ‌شويي چيزي جز فاصله گرفتن انسان از مبدأ هستي و كم‌شدن توكل در زندگي به چشم نمي‌خورد. انساني كه از صبح تا شب خود را اسير چندين نماد فلزي و چوبي و سنگي كند، چه رهاوردي را براي خود به ارمغان خواهد آورد؟ به راستي انسان مسلمان، پرودگار عالم را در كجاي قلب خويش جاي داده است؟! بياييم با دوري از شرك ظاهري و خفي، با تقويت توكل و توسل خويش به خداوند متعال و ائمه معصومين عليهم‌السلام ـ‌كه رابطه فيض الهي هستند‌ـ معناي صحيح زندگي را درك كنيم و با افزايش رابطه خود با خالق هستي، دنيا را به خاطر او به تسخير درآوريم. https://eitaa.com/antihalghe
متاسفانه این تفکر انحرافی با عناوین مختلف در فضای مجازی تبلیغ می شود. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 حاشیه پر رنگ تر از متن در روزهای اخیر شاهد واکنش های مختلفی به اظهارات نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «نمور» که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد هستیم. خانم نوشین معراجی، نویسنده فیلمنامهٔ این فیلم، در نشست خبری پس از نمایش فیلم در جشنواره، اظهاراتی کرد که موجب واکنش های متفاوتی از طرف جامعه و شخصیت های فرهنگی و دینی و... شد. اما عجیب اینجاست که همه به این اظهارات توجه داشتند، ولی فراموش کردند این مطالب در مقام دفاع از وقایعی بود که در فیلم «نمور» بیان شده است. آیا منتقدین متوجه بودند در فیلم، داستانی روایت شده که خانم معراجی در دفاع از آن مجبور به بیان آن مطالب سخیف و غیرشرعی شده؟ چرا به اصل فیلم پرداخته نمی شود و مورد اعتراض قرار نمی گیرد؟ در فیلم دختر خانواده بعد از ارتباط.... با پسری که به او علاقه دارد، باردار شده، اما پسر او را رها کرده به خارج از کشور می رود، برادر بزرگ خانواده برای حفظ آبروی خانواده فرزند را از خواهر جدا کرده و او را به عقد رفیقش در می آورد و فرزند این رابطه... را با خود به خارج از کشور می برد. خانم نوشین معراجی برای توجیه حلال زادگی این فرزند و دفاع از بیان این نوع رابطه در فیلم، چنین اظهاراتی کرده است. مسولین جشنواره اول باید پاسخ دهند چگونه این فیلم با این نوع نگاه غیرشرعی و فمینیستی به جشنواره فجر راه یافته و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمده و آیا قرار است این فیلم که به اذعان منتقدین سینما بسیار ضعیف ساخته شده که حتی موجب تمسخر تماشاچیان و منتقدین بوده و با هدف القاء افکار فمینیستی و زیر سوال بردن غیرت خانواده های ایرانی ساخته شده، در سینماها به اکران درآید؟ چرا کسی به نمایش فیلم و محتوای آن که قرار است در برابر چشمان دختران و پسران و جوانان این جامعه که ارزش های دینی الویت آن است، اعتراض نمی کند و فقط به دفاع بلاوجه نویسنده فیلم پرداخته می شود؟ این پرداختن به حاشیه و غفلت از اصلِ فاجعه نیست؟ رها کردن اصل که ترویج تفکرات فمینیستی و زیر سوال بردن روابط اخلاقی و شرعی در خانواده مسلمان ایرانی مهمتر است یا اظهارات نویسنده در دفاع از آن؟ آیا با عذرخواهی خانم نویسنده اکران این فیلم هم در آینده ممنوع می شود یا باید شاهد نمایش فیلم در سینماهای سراسر کشور باشیم؟ البته به گمان من ساخت فیلم با این موضوع، و راه یافتن آن به جشنواره فجر با وجود ضعف های فاحش در ساخت و اظهارات نویسنده در دفاع از قبح شکنی فیلم، هدفدار بوده و پررنگ کردن حاشیه(اظهارات نویسنده) برای دور شدن اذهان از اصل ماجرا(داستان فیلم) است که قرار است در آینده‌ به‌نمایش در آید. چه بسا همین حاشیه کنجکاوی مخاطبان برای تماشای فیلم را دو چندان کرده و به فروش گیشه آن کمک کند. ✍ فاطمه میرزاییان https://basir14.com/?p=914 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎸🎸 پیشوای اهل حال 💢 احمد بصری مشهور به احمدالحسن در بحث 🔺🔻پخش موسیقی با صدای زن و اشعار صوفیه از صفحه فیسبوک احمد اسماعیل 👌 بسیار جالب و دیدنی https://eitaa.com/antihalghe
📚کتاب آرامش ماندگار به چاپ دوم رسید 📌ارزش آرامش آنقدر زیاد است که خداوند باز کردن درهای رحمتش را مشروط به بودن آن در زندگی می کند. ♨️آرامش در سایه امیدواری به خداوند حاصل می شود و کسانی که به خداوند امیدار هستند، مورد رحمت خدا قرار می گیرند. کتاب آرامش ماندگار در پنج فصل به رشته تحریر در آمده است: ⭕️فصل اول به مباحثی پیرامون آرامش می پردازد ⭕️فصل دوم آثار آرامش را بیان می کند ⭕️فصل سوم عوامل از دست رفتن آرامش را مورد بحث قرار می دهد ⭕️فصل چهارم تکنیک های رسیدن به آرامش بیان می شود ⭕️فصل پنجم راهکار عملی انجام تکنیک ها ارائه می گردد. ❌این اثر در 170 صفحه توسط انتشارات انتظار مهر روانه بازار شده است. جهت تهیه با این شماره تماس بگیرید، 09155210559 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شاخصه‌ های مشترک جریان‌ های انحرافی 🔹از جمله شاخصه‌های مشترک جریان‌ها و معنویت‌های انحرافی می‌توان به عقل‌گریزی، مخالفت با آموزه‌های قرآن و سنت معصومین(علیهم‌السلام)، شریعت ستیزی، دعوت به خود، ترویج اباحی‌گری و... اشاره کرد. https://eitaa.com/antihalghe
⏳پیدایش یوگا یکی از مسائل پیچیده هند شناسی است . به نظر برخی ، یوگا قدمتی بیش از 5000 سال دارد . چند سال قبل خاورشناسان معتقد بودند یوگا وارث معنوی برهمنی و بازآورده سنت کهن آن است و اصولاً منشاء یوگا را می توان در سروده های ریگ ودا در مفهوم کلمه «تاپاس یعنی ریاضت یافت . 🔥هنگام هجوم اقوام هند و اروپایی و انقراض تمدن های شهر نشین دره سند ، پاره ای از آداب و رسوم ریاضت که احتمال می رود وجه مشابهی با یوگا داشته باشد ، در قشرهای پایین اجتماع رسوخ یافت و یوگا یکی از ارکان اساسی معنویت هند و یکی از صفات شاخص آن گردید. ⁉️هنوز به خوبی روشن نشده است که فنون و آداب یوگا اولین بار به وسیله چه کسانی به کار برده شده است . تاریخ پیدایش یوگا را کهن تر از زمان تدوین کتاب « یوگا سوترا » می دانند تا آنجا که در اساطیر و افسانه ها این تعلیمات را به خدایان هندی نسبت می دهند ، اما اتفاق آرای محققین بر این است که نخستین اثر حاوی مبانی مکتب یوگا ، رساله « یوگاسوترا» نوشته پاتانجلی حکیم و فیلسوف هندی است. 📘 دانستنی های یوگا ، واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، 1391 https://eitaa.com/antihalghe @roshangari_maz
🔗مطابق گفته ی طرفداران « یوگا » ، (شیوا) الهه و خدای « یوگا» می باشد و به همین دلیل ، الهه ی هندو « شیوا» عمدتاً در حین انجام « مدیتیشن یوگایی » به تصویر کشیده می شود . ⁉️جالب این که تعداد زیادی از منابع مکتوب « یوگا » فلسفه ی تعالیم یوگا را پرستش شیوا عنوان کرده اند . یوگا همان پرستش شیوا خدای هندویان باستان است . 🕉متاسفانه « یوگا » آیین پرستش « شیوا » خداوند الحادی هندویان باستان است که در قالب اوراد ، اذکار ، وضعیت های بدنی ، نرمش ها و سماع های مخصوص و .. سازمان دهی شده است . 🔥اما موضوع موقعی نگران کننده می شود که بدانیم « شیوا » همان تمثال شیطان در آیین هندو است ! 📘 دانستنی های یوگا ، واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، 1391 https://eitaa.com/antihalghe @roshangari_maz
🔍نگاهی به کتاب مرجع شیطان پرستان یعنی « انجیل شیطانی the satanic bible » می تواند کمک زیادی به بررسی این ادعا نماید . 📙در این کتاب نویسنده ی کتاب و رهبر سابق شیطان پرستان جهان anton szandor lavey ، در مبحث نام های شیطانی نام « شیوا » الهه ی هندویان و « کالی » دختر « شیوا» و یکی دیگر از الهه های هندویان را در کنار نام های دیگر همچون « شیطان » « لیلیث » ، « ایشتار » ، « ست » و سایر نام های شیطانی ذکر نموده است . 📌آنچه که با نام « یوگا » و به عنوان ورزش فرح بخش و روحانی مورد تبلیغ و ترویج قرار می گیرد ، چیزی نیست جز اوراد ، اذکار ، حالات و نرمش ها و سماع هایی که به منظور پرستش خدای شیطانی هندویان باستان یعنی « شیوا » صورت می گیرد و فراگیران « یوگا » در کلاس های خود می آموزند که با اوراد و اذکار و حالات بدنی خاص خود ، انرژی حیاتی ! را از الهه ی شیطانی « شیوا » طلب نمایند ! 📘 دانستنی های یوگا ، واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، 1391 https://eitaa.com/antihalghe @roshangari_maz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎞شیطان‌پرستان هالیوودی و سنّت دیرینه قربانی کردن انسان‌ها ▪️مکالی کالکین فاش می‌کند که فرقه‌ای از شیطان‌پرست‌های تشنه‌ خون، کفش‌هایی از پوست کودک می‌سازند که این کودکان طی مراسمی آیینی؛ و کشته می‌شوند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️تغییرات موریانه وار فرهنگی ⛔️جذب نخبگان ایرانی برای تغییرات فرهنگی در آینده ‼️ https://eitaa.com/antihalghe
💠شاخصه هاي عرفان ناب شيعي: عرفان و معنويت بخاطرجاذبه فطري كه دارد انسان ها خواه ناخواه به دنبال آن می روند و اگر عرفان اصیل به آنها معرفی نگردد افراد به دنبال عرفان کاذب خواهند رفت. ما باید عرفان اصلی و اسلامی و شیعی را بشناسیم ،تا دزدان دین و شریعت ما را با جنس قلابی فریب ندهند . متاسفانه اقلیتی هم که مجذوب معنويت های کاذب ميشوند دچار آسيب ميشوند. ♻️شاخص های عرفان ناب : 👈1-اولين شاخص عرفان ناب، توحيداست. 👈2-دومين شاخص عرفان ناب،شريعت است.يعني اهل عمل به احكام ودستورات دین و شرع 👈3-سومين شاخص عرفان ناب،اطاعت است.يعني مطيع بي قيدوشرط دستورات دین  👈4-چهارمين شاخص عرفان ناب،ضدعقلاني نيست بلكه فوق عقلاني است. 👈5-پنجمين شاخص عرفان ناب، توازن بين دنياوآخرت است. 👈6-ششمين شاخص عرفان ناب،اخلاق است. 👈7-هفتمين شاخص عرفان ناب،فراگيربودن آنست. 👈8-هشتمين شاخص عرفان ناب،دنبال كرامت سازي و كارهاي خارق العاده نيست. 👈9- نهمين شاخص عرفان ناب،اعتقادبه معادو زندگي پس ازمرگ است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پلورالیسم دینی شاخصه مشترک عرفان های کاذب 🔹 پلورالیسم و کثرت‌ گرایی دینی هرگز حقانیت همه مکاتب فکری را اثبات نمی کند. آیاتى از قرآن با مبناى شکاکیت و نسبیت گرایى و عدم امکان دستیابى به حقیقت که از مبانى و پیش فرض هاى پلورالیسم دینى است، در تضاد و تقابل بوده و نشان مى دهد که از دیدگاه قرآن، به هیچ وجه شکاکیت و نسبیّت در دین، مورد پذیرش نبوده و رسیدن به «حقیقت» امکان پذیر است. 🔹برخی از این آیات عبارتند از: آیاتى که ادله پیامبران را روشن و آشکار و تردید شکاکان را بدون دلیل موجه معرفى مى کند. براى مثال در رابطه با آشکار بودن حقیقت اسلام مى فرماید: «لا إِکْراهَ فِى الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ[بقره/256]، هیچ اکراهى در دین نیست؛ به درستى که راه هدایت از گمراهى، روشن گردید». همچنین برخی دیگر از آیاتى که امر به تبعیت از علم و یقین کرده و به نهى از پیروى ظن و گمان اشاره دارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36833 https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ طاهری به اسم عرفان در خدمت مسیحیان 🔻 درباره فرقه ای که حدود دو دهه بسیاری از جوانان اعم از دختر و پسر و زن و مرد را با ادعای اسلامی بودن سرکار کذاشت در گذشته مطالبی را چه به صورت مختصر و گاه مفصل تر توضیح داده ایم. ▪️ نکته ی مهمی که طاهری در لابلای کلاس های خود ابتدا به صورت پنهانی و سپس علنی ارائه می داد بحث ضدیت با اسلام در بیان دستورات و مکتوبات فرقه ای بود و درست در همان شمایل او هیچ گاه نسبت به مسیحیت و آموزه های آن نه تنها مقابله نکرد بلکه آن آموزه ها را در میان دستورات خود به عنوان مطلبی درست وقابل قبول ارائه می داد. 🔻 طاهری از سویی با بسیاری از دستورات دینی و صریح آیات قران مخالفت می کرد و مدعی بود که شیوه ای کاملا اسلامی دارد (مانند ترک نماز، مسئله حجاب، عصمت پیامبران و مباحث مربوط به قیامت و معاد و...) و از سویی دیگر به مرور در میانه تفکرات مخاطبان خود همسویی با مسیحیت و تاکید بر دیدگاه های مسیحیان درباره کتاب مقدس، پولس و به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح (ع) را جای می داد. 🔻 طاهری در یکی از مکتوبات خود همانند مسیحیان تبشیری از پولس به نیکی یاد می‌کند و او را به عنوان رسول و دریافت کننده‌ی رحمت عام معرفی می‌کند.[انسان از منظری دیگر، ص 23] 🔻 وی همچنین به مانند آموزه های مسیحی و با گفتمانی مسیحی، شفای ظاهری و باطنی و سامان‌دهی مسائل ظاهری و باطنی را بواسطه‌ی روح‌القدس می‌داند که این مسئله هم کاملا همسو با مسیحیت است. ✍️ در سندی دیگر فرقه حلقه ضمن تقابل مستقیم با قرآن کریم، تثلیث و مصلوب شدن حضرت عیسی علیه السلام را پذیرفته است و قائل به عروج حضرت نیست! این درصورتی است که در اسلام، قرآن و روایات بر چنین موضعی صحه نگذاشته اند. و... ▪️ محمد علی طاهری سرکرده عرفان دروغین حلقه با ایجاد فرقه ای به اسم عرفان و اسلام در کشور، خدمت بزرگی یه مسیحیت صهیونیستی نمود و همزمان خیانتی بزرگتر به اسلام. او به مطامع کثیف دنیایی خود از پول و سوء استفاده های دیگر رسید و بعد از ایجاد انحرافات فراوان از کشور گریخت. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 با سلام خدمت دوستان، یکی از امور مهمه ای که امام خامنه ای تاکید بسیار دارند جهاد تبیین است، ایشان فرمودند مسائل را خودتان درست تبیین کنید قبل از اینکه دشمن تحریف و تفسیر غلط ارائه کند، ایشان بزرگترین جهاد را جهاد روشنگری و تبیین بیان کردند. در روزهای اخیر شاهد فضاسازی معاندین و دشمنان علیه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هستیم، که در حال بررسی در مجلس است. متاسفانه دشمن و برخی مزدوران یا جاهلین داخلی به این آتش دامن زده و افکار عمومی را نسبت به این قانون مفید و لازم خراب کرده و اذهان را به سمت مقابله با این قانون برده اند. وظیفه افسران جنگ نرم و فعالین فرهنگی ولایتمدار تبیین و توضیح صحیح این قانون است تا دشمن به هدف خود نرسد. کلیپی ارسال میکنم که بسیار ساده و همه فهم این طرح را توضیح داده، لطفا در انتشار وسیع آن در فضای مجازی همکاری کنید. 👇👇👇
📌متن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی https://b2n.ir/r45877
🔺ادعای « خدا » بودن استاد در فرقهِ اکنکار قسمت (اول)1️⃣ ♦️ خدا بودنِ استاد در اکنکار را می‌‏توان نوع خاصی از انسان‌خدایی اکنکار تلقی کرد. 🔷 پال‏ توئیچل در مکاشفاتی که در [کتاب] دندان ببر دارد، بارها او و استادان همراهش توسط خدایان طبقات، خدا خطاب می‌‌شوند. حتی در مراحل پایانی او صدایی از درون می‌‌شنود که خود او خداست.[1] 🔶 وی در همین کتاب از قول فوبی کوانتز به‌‏طور واضح اعلام می‌‌دارد که خداوند در درون آدم‌‌هاست و چیزی جدای از آن‏‌ها نیست.[2] 🔷 هر چند در بسیاری از نوشته‌‏ها اکنکار اعلام می‌‌‌‌کند که استاد تنها مجرای فیض‏ الهی است؛ اما در بسیاری از مواقع نیز استاد را مجلای الهی می‌‌داند: «او نشان خواهد داد که ماهانتا وجهی از وجوه الهی است که به خاطر رهاسازی روح‌‌ها هیئت انسانی به خود می‌‌گیرد».[3] 🔶 این آموزه نیز قرابت شدیدی به آموزه‌‌های مسیحیت دارد؛ چه این‌‌که مسیحیان نیز معتقدند که مسیح (علیه السلام) تجسید و تجلّای الهی بود که برای رها کردن روح‌‌های دربند از گناه نخستین، هیئت انسانی به خود گرفته است. 🔷 شریعت کی سوگماد در جایی دیگر به وضوح به تجلّی سوگماد در زمین در قالب ماهانتا پرداخته است: «استادِ حقِّ در قید حیات، تجلّی جسمانی سوگماد در زمین است و مأموریت دارد همۀ روح‌‌هایی را که آمادۀ بازگشت به جهان‌‏های بهشتی‌‌اند بدان‌‌جا عودت دهد.»[4] 🔶 «پال» در جملاتی، پا را از این هم فراتر نهاده، مقام استادی را (که از قضا به خود او تعلق گرفته) نیز خدا می­‌خواند. او می‏‌نویسد: «استاد در واقع خدایی است در درون ما که از طریق صدای پر عطوفتِ وجدان به ما درس می‌‌دهد.»[5] 🔷 او هیچ ابایی ندارد تا خدایِ خدایان اکنکار را هم‌تراز با استاد قرار داده، خود را سوگماد اعلی بپندارد: «سوگماد عشق، حکمت و قدرت است. او حاضر مطلق است و در همه چیز نفوذ دارد. استادِ حقِّ در قید حیات نیز چنین است.»[6] 🔶 این در حالی است که اکنکار، سوگماد را خدایِ خدایان، مطلقِ مطلقان، مقدّسِ مقدّسان، رحیمِ رحیمان، قادرِ مطلق، حاضرِ مطلق و عالمِ مطلقِ تمام کائنات می‌‌داند.[7] در قاموس کتابِ مقدسِ ادعایی اکنکار، ماهانتا دارای جنبه‌‌های سه گانه‌‏ای است که از آن با عنوان تثلیث سوگماد یاد می‌‌کنند. 🔷نخستین جنبه، حضور مطلق و ازلی ماهانتاست و در قلب اقیانوس عشق و رحمت قرار دارد. دومین جنبه سوگماد کالبد شکوهمند و عالم‌‌گیری است که روح هستی یا اک نامیده می‌‌شود. سومین جنبه‌ نیز کالبد متجلّی شدۀ ماهانتاست که یگانۀ جاویدان و تجلّی کالبدی سوگماد نامیده شده است. 🔶 در ادامه، کتاب مقدس ادعایی، سومین جنبه را که تجلّی کالبد سوگماد است، تناسخ خداوند در هیئت انسانی می‌‌شمارد.[8] به راستی خداوند به کدامین کارما تناسخ یافته است❓ 🔷 از آن‌‌جایی که محال عقلانی بودنِ تجلّی جسمانی خداوند برای پیامبر اکنکار که خود زمانی فلسفه خوانده است روشن بوده، در جاهای فراوانی استاد را فقط واسطه نامیده و تأکید کرده‌‌اند که استادان انسان‏‌هایی بیش نبوده‌­اند. 🔶 البته تناقض‏‌گویی اکنکار را می‏‌توان یکی از ویژگی‌‏های دائمی آن شمرد که نگارنده به جهت تکرار آن در مباحث مختلف دچار شرمندگی در بیان شده است. 🔻 تحلیل و بررسی 🔷 یکم: در اکنکار هرچند ادعا می‌‌شود هدف، رسیدن به جهان‌‏های بهشتی است، آن‏‌چه از نوشته‌‌ها و آموزه‌‌های این آیین برمی‌‌آید، هدف اصلی ارتباط با استاد است. جایگاه ویژه‌‌ای که برای استاد خلق شده است و نیز دعوت‌‌های مکرّر برای هر امری به سوی استاد، نشان از این واقعیت دارد. 🔶 رسیدن به جهان‏‌های بهشتی و درنوردیدن اقلیم سوگماد، بهانه­‌هایی هستند تا چلاها و پیروان اکنکار دست به دامان ماهانتا شوند. در عمل نیز مشاهده می‌‌شود فراتر از ارتباط با استاد چیز دیگری وجود ندارد. آموزش‌‌های رؤیابینی هم اکیست‌‏ها را تا بدان‌‌جا پیش می‌‌برد که در عالم خیال، تصویر یا نوری از استاد را ببینند. 🔷 دوم: علائم و ویژگی‏‌هایی که استاد اکنکار را با آن می‌‌سنجند کاملاً ذهنی و اثبات‌‏ناپذیر است. این‌که استادِ بیرون، از سوی سوگماد و توسط استاد پیشین انتخاب می‌‌شود، در تاریخچۀ کوتاه این آیین بارها زیر پا گذاشته شده است. ♦️ پال توئیچل هرگز استاد بعدی را برنگزید و فقط به یک رؤیای ادعایی اکتفا شد. هارولد کلمپ نیز بیش‏تر در نبردی نفس‏‌گیر به این مسند دست یافت. جالب این‌ که فقط همین دونفر به‌‏طور رسمی بعد از بنیان‌‌گذار اکنکار بر مسند ماهانتایی تکیه زده‌­اند. گزینش استاد درون نیز فقط با رؤیا و در عالم خیال و تصور صورت می‌‌گیرد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت علیه تبلیغات کثیف کشیش مسیحی: فریب تبلیغات مسیحیان رو نخورید!! متاسفانه مسیحیت صهیونیسم (تبشیری) در ماهواره به شدت در حال تبلیغ و جذب است، و تشکیل کلیسای خانگی یکی از ترفندهای فریب این گروه است. جول اوستین(اوستن) معروف به کشیش خندان مروج این نوع مسیحیت است. (در همین کانال سرچ کنید) https://eitaa.com/antihalghe
‼ در کلیساهای خانگی چه می‌گذرد ⁉️ 🔴 مبشران مسیحی از دیرباز در قالب‌های متنوعی اقدام به تبلیغ می‌کردند. یکی از فعالیت‌های تبلیغی حضوری تبلیغی محافل محرمانه‌ای است چه از آن به عنوان کلیساهای یاد می‌شود. 👈 در واقع کلیساهای خانگی، منازلی هستند که مبلغان مسیحی و یا افراد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره‌ی آن‌ها را در اختیار دارند و به صورت مخفیانه و زیرزمینی، مشغول تبلیغ مسیحیت صهیونیستی و گمراه کردن جوانان کم‌اطلاع ولی جویای جذابیت معنوی هستند. 🔻این محافل عمدتاً شاهد مراجعه‌ی جوانان تازه شده هستند که موقعیت بسیار خوبی را برای یا همان مبلغان حرفه‌ای پدید می‌آورد که از این جوان یک مهره‌ی سرسپرده بسازند. 👈 بررسی‌ها نشان می‌دهد این مجامع زیرزمینی نسبت به کلیساهای ساختمانی، مزیت‌هایی دارند که برخی از آن‌ها را می‌توان این‌گونه شمرد : 🔸 جذابیت‌های کاذب کلیسای خانگی 🔸 شکل خصوصی و محرمانه‌ی جلسات 🔸 کم‌هزینه بودن کلیسای خانگی 🔸 حمایت‌های مالی بیشتر 🔸 عدم نیاز به مکان مشخص 🔴 در کشور ما نیز، این پدیده در حال رشد است و به گفته‌ی منابع آگاه، بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است و طبق گزارش‌های مردمی در شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد هم تعدادی دیده شده است. با توجه به این موضوع که در ایران اسلامی، مسیحیان دارای کلیسا هستند این سوال مطرح می‌شود که چرا این کلیساهای خانگی به صورت مخفیانه و زیرزمینی فعالیت می‌کنند ⁉️ 👈 در واقع امروزه ترویج و بی‌بند و باری و هوس رانی مبلغان تبشیری در کلیساهای خانگی و استفاده ی ابزاری از شراب ، موسیقی و فحشا در جهت جذب افراد ، به جایی رسیده است که کلیساهای رسمی ، آنان را تکفیر کرده‌اند . ❌ اعترافات برخی فعالان کلیساهای خانگی تبشیری هم مؤید این ادعاست که این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهاده‌اند ، نه تنها مکانی برای عبادت نیستند ، بلکه به مکانی برای موضوعات غیراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب و مقابله با جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده‌اند و برخلاف کلیساهای رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمی‌کنند ، کلیساهای خانگی شدیداً سیاسی شده و به سوی خشونت‌گرایی حرکت می‌کنند . ✳ به اذعان پژوهشگران این حوزه ، شاخصه‌های مشترک کلیساهای خانگی در ایران را می‌توان در چند مورد بیان کرد : ۱.تشکیل محافل مخفیانه ۲.ارتباط با کشورهای بیگانه ۳.خشونت‌گرایی و ترور درون‌ گروهی ۴.گرفتن تعهد سرسپردگی از افرادی که جذب مسیحیت تبشیری می‌شوند ۵.استفاده از روش‌های کنترل ذهن برای جذب افراد. https://eitaa.com/antihalghe