eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در دین ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
عمّار سیّد علی: سلام. 1. بله 2. خیر 3. دستگاه امام حسین، دستگاه مقدسی است و کسی حق دخالت ندارد، اما این را میدانم که نقد کردن هیئت‌ها جزو مصادیق دخالت در دستگاه امام حسین نیست و اگر نقد، نقد منصفانه و دقیقی باشد چه‌بسا که آن فرد کاری ثواب و بسیار مهم انجام داده است زیرا که باعث رشد و بالارفتن جایگاه و منزلت مجالس عزای اباعبدالله شده است. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
سید احمد حیدری: از نظر من انتقاد به هیأت‌ها باید باشد و اتفاقا چقدر هم مطلوب است و باعث رشد می‌شود اما وقتی با داد و بیداد همراه شد و دیگران را هم با خبر کردیم؛ احتمال سوء استفاده دشمنان و وهن به مذهب اسلام باشد که این امری حرام است. بنابراین به نظر بنده هم از طرف منتقدین و هم از طرف انتقاد شوندگان باید صبر و بردباری باشد که اگر هم نکته و نقدی بود؛ بدون احتمال ضرر عنوان شود و در صورت امکان تمام انتقادات به عمل برسد. دیده شده است که برخی هیئات از صبر به دور هستند و فقط خودشان را قبول دارند و بدون عقل‌گرایی به احساسات محض چنگ می‌زنند؛ با این قبیل از افراد باید یک مدل دیگری برخورد کرد که به طور کامل شسته شوند و کنار گذاشته شوند چرا که اتفاقا خود این هیئت‌ها باعث وهن هستند و موجب بدعت‌گذاری‌هایی در جامعه اسلامی هستند که اگر کسی در مسیر اصلاح این مدل هیئت‌ها هرگونه خطری کند بدون شک ثواب و اجر عظیمی خواهد داشت. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
seyyed sajjad: هرکسی که در دایره عقلانیت باشد و منطقی رفتارکند میتواند به نقد هییت براساس استدلال و منطق محکم بپردازد و هیچ مانعی وجود ندارد وکسی که شرایط نقد را ندارد نمیتواند نقد کند وحرام زاده هم نیست و اگر نقد کند هم حرام زاده نیست ولی همان که گفته شد مشروط به نقدی دقیق و منطقی اینطوری افراد هییتی متعصب و افراد عاقل و ... هم میتوانند درهمین خط کش نظراتشون رو بیان کنند. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
بسیجی گمنام: قطعا عملکرد هیئت ها باید مطابق سیره ائمه و علما باشد و اگر هیئتی از این روال خارج شد، بر گردن همه مسلمین است که آن هیئت را امر به معروف کنند. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
بسیجی گمنام: قطعا عملکرد هیئت ها باید مطابق سیره ائمه و علما باشد و اگر هیئتی از این روال خارج شد، ب
بسیجی گمنام: چیزی که اشتباها از روایات استخراج می کنند این است که هر کسی به هیئت نقد کرد، دشمن اهل بیت است و هر دشمنی حرامزاده است پس هر کسی نقد کرد حرامزاده است. اگر نقد برای اصلاح باشد ، واجب است به آن گوش کنند. دخالت در دستگاه امام حسین علیه السلام به گمان من یعنی در بدیهیات اشکال کنیم. یعنی اینکه با هیچ دلیل عقلانی سینه زدن و یا گریه کردن برای اباعبدالله الحسین علیه السلام را نپذیریم و دلایل عقلانی طرف مقابل را قبول نکنیم. اما اشکال در نوع عزاداری اشکالی ندارد. اگر آن روش صحیح است باید آن منتقد را قانع کنیم و اگر صحیح نیست باید آن روش اشتباه را اصلاح کنیم 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
سرباز ولایت: بسم رب‌الحسین سلام علیکم. قطعا که میشود هیئت را نقد کرد و اگر کسی هم به منتقدی که دنبال ساختن است میگوید حرامزاده کاملا از دایره دستگاه امام حسین و اهل‌بیت خارج است زیرا که ما در سیره ائمه فحاشی و بی‌احترامی کردن حتی به دشمن را هم نمی‌بینم! دستگاه امام حسین (ع) دستگاه محبت و معرفت است. دستگاه امام حسین دستگاه عقل و حماسه است. مصداق این است که ما آن نقطه و محور اصلی را پیدا کنیم و بدانیم که هدفشان چیست. محور را یعنی تشیع انگلیسی و انجمن حجتیه را بشناسیم و مداحانی که زیر بیرق آنها امرار معاش میکنند و از پولهای انگلیسی آنها تناول میکنند را پائین بکشیم و جریان انقلابی در راس محور قرار گیرند؛ زیرا که انقلاب اسلامی ما یعنی همان قیام عاشورا، اصلا مکتب عاشورا متعلق به جریان انقلابی است! زمانی که جریان انقلابی غفلت کرد و کوتاه آمد همین شد که اینان در مجالسشان رحیم‌پور ازغدی‌ها، مطهری‌ها و ... را لعن کردند و بدانید که اینها هستند که در وسط میدان امامشان را تنها میگذارند! 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
S.R.B: باسلام ۱-بله ۲-خیر ۳-دستگاه امام حسین(علیه السلام)به ذات خود عیبی ندارد عیب و اشکالی اگر هست در نحوه اجرای آن توسط برخی از ما مردم است. اسلام به ذات خود ندارد عیبی هرعیب که هست از مسلمانی ماست. برخی ها شان و جایگاه مجالس اهل بیت(علیهم السلام)را نمیدانند و متاسفانه هرطور که دلشان میخواهد مثلا عزاداری یا شادی میکنند. مثلا فلان هیات نحوه عزاداریشان در شان امام حسین(ع)نیست و یا سخنران و یا مداحی مطلبی و شعری که در خور شان جایگاه امام معصوم(ع)نیست را بیان میکند و میخواند اینجا تذکر دادن به این هیات و این افراد وظیفه است نباید گفت این کار دخالت در دستگاه امام حسین(ع)است. دخالت زمانی معنا دارد که اصل قضیه و اصل جریان عزاداری را منکر شوند. وگرنه خودمان هم اگر منصفانه قضاوت کنیم میبینم که نحوه برخی عزاداری ها و شادی کردن در اعیاد اصلا شایسته نیست. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
Mohammad Javad Darvishy: ۱.خیر ۲.بله ۳.خیر مصداقش هم همینه که وقتی ما داریم برا ابی‌عبدالله هییت میگیریم لُخت میشیم و سینه می‌زنیم هر نوع کفر و شرک رو می‌گیم و قمه می‌زنیم و آبرو اسلام و شیعه رو می‌بریم بعضی از آدما که در لباس دلسوز دین می‌آن جلوی مارو می‌گیرن و می‌گن شما دارین وهن انجام می‌دین! اینها دارن در دستگاه امام حسین علیه السلام دخالت می‌کنن! 🦊 @antirobah
آنتی روباه
◾️آیا هیأت را می‌توان نقد کرد؟ ◾️آیا هرکس هیأت را نقد کند حرامزاده هست؟ ◾️آیا می‌شود در دستگاه اما
خوشبختانه استقبال خوبی از این نظرخواهی شد. نظرات دوستان بدون تغییر در کانال گذاشته شد. انشالله توفیق حاصل شود که با تذکر، الگوسازی و کار میدانی از زیاد شدن مجالسی که با تفکری غلط شکل گرفته شده، جلوگیری شود. هرچند در این زمینه خیلی کم‌کاری شده و دوستان انقلابی باید خیلی بیشتر به مسأله‌ی بپردازند. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قدیمی‌ترین صدایی از هیئت مذهبی منسوب به دوره قاجار مانده است. دوره‌ای که میکروفون نبود، این همه تجملات و بریز و بپاش نبود اما عوضش یه دل صاف بود و دعوا هم سر مداحی یک میکروفونه و دو میکروفونه نبود. دعوا سر اگزوزی، بیت باکسی، سکسکه‌ای و ... نبود و همه ساده و بی پیاله حول محور عزای حسین دور هم جمع می‌شدند. 🦊 @antirobah
◾️محرم و انقلاب اسلامی 🔸ویژه‌نامه‌ی کانال روزنه در ایام محرم قسمت اول: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4790 قسمت دوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4804 قسمت سوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4805 قسمت چهارم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4813 قسمت پنجم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4818 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ آیا دستگاه امام‌حسین(ع) جدا از دستگاه خداوند است؟ 🔊شهید مطهری (قدس سره) 🦊 @antirobah
📌صدور فتوا و بیان احکام بگونه‌ای که باب میل باشد 🔻یکی از دلایل جذب جوانان هیئتی به بیت صدور فتواهای مربوط به احکام عزاداری و یا شعائری حسینی است، به گونه ای که قریب به اتفاق فتواهای ایشان بیش از فتوای مراجع دیگر باب میل هیئتی هاست. ❗️تأیید فوری هر شعیره‌ای که به تازگی و از کانال‌های گوناگون به جمع شعائر می پیوندند و یا تأکید فراوان به حفظ موضوعیت و ماهیت شعائری که بسیاری از علمای حاضر بر طبق شرایط کنونی تحریم نموده‌اند از جمله محورهای ثابت ایشان در خصوص احکام عزاداری است. 🚫آنجا که مراجع نسبت به عملی در خصوص عزاداری حکم به جواز می دهند صادق شیرازی بدون هیچ اضافاتی حکم به استحباب(بالاتر از جواز) می‌دهد و آنجا که مراجع حکم تحریم را با دلایلی که از احکام ثانویه بر می‌شمرند صادر می‌کنند صادق شیرازی حکم به استحباب مؤکد کرده و سلسله مطالبی نیز درباره‌ی اهمیت دفاع از حسینی بیان می‌کند که بیشتر جنبه‌ی وعظ و منبر دارد تا ادله ی شرعی! 🦊 @antirobah
🔘ای برادر نهروان در پیش روست 🔸خطرها همه از نیت‌ها، سر می زند و البته خطرهای دینی بسیار مهم‌تر از خطرهای دنیاییست. همین خطرهاست که سبب می‌شود فرمانده لشگر حضرت علی‌علیه ‌السلام قاتل حضرت سید الشهدا‌ علیه‌ السلام بشود. 🔸عمر سعد نیز به همین سادگی جنگ با امام حسین‌ علیه ‌السلام را قبول نمی ‌کرد؛ اما صبح عاشورا، اول نماز صبح را خوانده و بعد صدا زد: ای لشگریان خدا! بر اسبانتان سوار شوید، بشارت باد بر شما بهشت! 💬حضرت ایت الله مصباح یزدی، ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ 🦊 @antirobah
شهیدآیت‌الله‌محمدباقرصدر: از خداوند خواستارم‌ ما را چنان‌ نکند «که‌ اهداف‌ِ "حسین‌؏" را بِکُشیم درحالی‌ که‌ بر او می‌گرییم!» 🦊 @antirobah
⭕️ انقلابی‌های کوفه پس از دست کشیدن از آرمانهای انقلاب شان نائبِ امامشان را اعدامِ انقلابی کردند! 👤 حسن رحیم پور ازغدی 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرّ اسرائیل را از این جهان کم میکند؛ دست سردار حسین... دست سردار حسین... به یاد حاج قاسم عزیز... 🦊 @antirobah
🔴 جریان ازدواج حضرت قاسم(سلام الله علیه) در شب 6 محرم 🔸 برای عروسی یا به قول خودشان عقد، حجله و حنابندان می‌گذارند و «کِل» می‌کشند و کارهایی انجام می‌دهند که قطعا با مجلس عزاء منافات دارد! 🔹 درحالی که باید گفت چنین داستانی از اساس بی‌پایه است! در مقاتل معتبر هیچ دلیلی بر آن وجود ندارد و «فاطمه بنت الحسین» همسر «حسن مثنی» بوده اند؛ نه قاسم در کربلا... 🔘 در بهترین حالت باید گفت نگارندگان برخی کتب که روش نگارش آنها، نوشتن بدون تأمل و تحقیق بوده، به غلط «ابن الحسن» را بر قاسم ابن الحسن تطبیق داده تا وسیله‌ای شود که بعضی‌ها داستان‌سرایی بپردازند. 🦊 @antirobah
🚫 نمونه‌هایی از مراسم عقد و شادی در الحرام ❌ ناگفته نماند که عده‌ای را دههٔ عزا می‌دانند و دقیقا روز به رقص و آواز می‌پردازند. ‼️ اگر عزاست، عزا بگیرید و اگر عید است، شادی کنید؛ نمی‌شود با نیمی از بدن رقصید و با نیمی گریه کرد! 🚫آنتی روباه 🚫آنتی بدعت 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آنچه به عاشورا لطمه می‌زند از درون است نه بیرون دکتر غلامی کارشناس برنامه تکیه معتقد است هر چند شبکه‌های بیگانه در آستانه ماه محرم شروع بکار می‌کنند و انواع هجمه‌ها از سوی آنها منتشر می‌شود ولی آنچه واقعا به فرهنگ عاشورا لطمه می‌زند از درون است نه بیرون، آنجا که شاید ذاکر یا سخنرانی، مطلبی را به اشتباه بیان کند. 🦊 @antirobah
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند! ◀️گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔸امير المؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. با ذکر یک مثال توضیح می‌دهم. 🔹عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق درباره‌اش گفته شده: (مَنْ بَکی‌ٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفه‌اش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسین‌ها و حسینی ها بوده. 🔸در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است. 🔹در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🔸اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | صحبت‌های استاد رحیم‌پور ازغدی درباره مقدس‌نماهای حقه‌باز 🦊 @antirobah
بسم الله الرحمن الرحیم با خودم گفتم امسال کسی هنگام سینه زنی به خاطر کرونا برهنه نمیشود ، لذا بی خیال مطلبم شدم تا شنیدم نه ، هنوز هستند کسانی که دچار این تحریفند. ❌ انحرافی که سالیان سال خود حقیر رو هم در برگرفته بود، تا تقریبا اواخر دهه ی هفتاد که الحمدالله به برکت طلبگی ، دین رو بهتر شناختم. ✅ خاطره بگم براتون ؛ یادم هست تو مدرسه علمیه که بودیم،طلبه ها برای عوض کردن لباس، با انواع موانع طبیعی و غیر طبیعی خودشون رو قایم میکردن تا مثلا یک زیرپوش عوض کنند یا شلوار عوض کنند! یعنی حیا رو خوب یاد گرفتیم یاد گرفتیم در مقابل دیگران حتی با زیرپوش هم نشویم و بیشتر هنگام خواب تو حجره پیراهن رو درمیاوردیم حتی برخی از بچه ها با پیراهن های آستین بلند شب رو تا صبح طی میکردند❕ بگذریم بریم جنگ صفین در محضر امیرمومنان ❓ وقتی اصحاب مشغول غسل شهادت بودند ، از امیرمومنان روحی له الفدا پرسیدند حسن و حسین ( سلام الله علیهما) کجا هستند ؟ آقاجان پاسخ دادند حسن آن سوی نیزار و حسین این سوی نیزار ( نقل به مضمون ) مشغول غسل هستند ، آنها حیا میکنند کسی بدنشان را ببینند . حالا بریم کربلا ❓ میخوام روضه بگم براتون؛ وقتی اباعبدالله الحسین قصد میدان کرد ، فرمود آن زیرپوش کهنه ی مرا بیاورید ! آنها حیا ندارند ، بعد از کشتن من لباس های مرا هم غارت خواهند کرد، بلکه از خیر این زیرپیراهن کهنه بگذرند. ( نقل به مضمون ) 👈 برادران هیاتی بچه هایی که سالهای سال با هم سینه زدیم ؛ آقای ما نه برای خودش و نه برای ما لخت شدن حتی هنگام عزاداری رو نمیپسندند ، زیرا پدرشان در نهج البلاغه خطاب به امام حسن میفرمایند هرچه را برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند . ⭕️ ارباب ما را دشمن در قتلگاه عریان کرد ، مراقب باشیم باز هم دشمن با تحریف عزاداری، سرعت اثر گذاری امام را در دنیا پایین نیاورد . ⛔️ عجیب اینه رسانه های دشمن از عاشورا فقط تحریف ها را نمایش میدهند . دقت کردید؟ 👌 بیاییم به یاد اون زیرپیراهن اباعبدالله در روز عاشورا برای همیشه هنگام سینه زنی با سینه بزنیم . 🏁 آخرین کلام ، قال رسول الله صلوات الله علیه . لَو کانَ الحَیاء صورهُُ، لَکانَ الحسین. «اگر حیاء به شکل تصویری در بیاید می شود حسین.» (مئه منقبه من مناقب امیر المومنین و الائمه) ص۱۳۵ روح الله 🖌 منبع: علی یاوران 🦊 @antirobah