eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در دین ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
💢امسال نداشتن مراسم اربعین تعظیم شعائر است 🔰حجت الاسلام علی امیری 🔸یک سخنران وقتی پشت تریبون قرار می گیرد و از حالت سکوت شروع به سخن راندن می کند حضار همه سرشان را بالا می آورند و وقتی سخنران با شور و حرارت سخن می راند لحظه ای که مکث می کند و در سکوت فرو می رود باز حضار توجه شان جلب می شود که معنای این سکوت چه بود! 🔸سال هاست با برگزاری پرشکوه و خیره کننده اربعین و بلند کردن پرچم امام حسین علیه السلام، توجه جهانیان را به این پایگاه بزرگ انسان ساز و جامعه ساز جلب کرده ایم و همه می دانند این مراسم عظیم جزو نوامیس فرهنگی اعتقادی مسلمین و آزادگان است که برای آن هیاهوی سترگ به پا می شود. 🔸اما امسال این هیاهو و این شورِ با شعور به یک سکوت مبدل شده است. و طبیعتاً سوال همه این خواهد بود که، چرا !؟ 🔸این سکوت: اسلام ناب محمدی، عقلانیت اسلامی، تربیت شدگان حسین بن علی، اهمیت جان و سلامتی انسان دراین مکتب را در گوش عالَم فریاد خواهد زد و جلوه های زیبای دیگری از فرهنگ غنی اسلامی را به مخاطب خواهد شناشاند. 🔸بله کافی است برای خدا باشد؛ فریاد و سکوت یک هدف را نشانه می گیرد. 🦊 @antirobah
علت‌کورےیعقوب‌نبےمعلوم‌است شهربےیارمگرارزش‌دیدن‌دارد 🦊 @antirobah
34.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دروغ به مرجعیت! 🎥 (فیلمی سؤال برانگیز!؟) انجمن حجتیه، بخشی از اعتبار خود را به واسطه اجازات و تأییداتی که از برخی مراجع عظام گرفته است، به دست آورده. این در حالی است که بعضی از اخبار و گزارشات انجمن به مراجع، به دور از صحت و دقت بوده است!‼️ 📜 یک نمونه از این گزارشات نامه ای است که شیخ محمود حلبی به مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی(رحمت الله علیه) نوشت. نامه ای که مطالعه آن، فیلم موجود از حضرت آیت الله مرعشی در وصف شیخ و انجمن حجتیه را تا حد زیادی قابل پذیرش می نماید. اسناد دیگری از گزارشات ناصحیح برخی از سران و اعضای این گروه به مراجع عظام تقلید، در دست است که انشاءالله در آینده منتشر خواهد شد. 📝حقایقی پیرامون انجمن حجتیه 🦊 @antirobah
انجمن حجتیه که مبانی جریان سکولار ضد سیاست را در بین روحانیت متحجر تأمین می‌کند، با جریان شیرازی که بدنه‌ی فعال اجرایی روحانیونی است که حضرت امام (ره) خطر آن‌ها را هشدار داده بود، دست به دست هم داده‌اند تا با اختلاف افکنی گسترده بین شیعیان و سنّی‌ها اسلام را از بین ببرند. کانال آنتی روباه قصد دارد پرونده‌ی دست پنهان سرویس‌های جاسوسی غربی در مسأله‌ی اختلاف افکنی میان سنّی‌ها و شیعیان را انتشار دهد... 🦊 @antirobah
📌جریان‌شناسی فقهی و عقیدتی شیعیان شرق عربستان 🔸 مناطق احساء و قطیف به لحاظ فرهنگی همواره مدارس دینی پر رونقی داشته اند. در این بین مدارس منطقه احساء در طول تاریخ علمایی در اکثر مذاهب اسلامی و همچنین علمای برجسته اصولی و اخباری و حتی شیخی را تربیت کرده اند که بحث از آن به طول می‌انجامد. شیخ احمد بن زين الدين الأحسائي مؤسس شیخیه متولد سال ۱۱۶۶هـ قريه المطيرفی در احساء می‌باشد. 🔸سه رویکرد فقهی اصولی، اخباری و شیخی هر سه در میان جامعه شیعیان شرق عربستان سعودی یافت می‌شود. شیخیان روزگاری، بسیاری از مردم احساء و قطیف را تشکیل می‌دادند، اما در حال حاضر اقليتي در احساء به شمار می‌روند، و مرجعیت دینی ایشان میرزا عبدالله حائری احقاقی اسکوئی در کویت مقیم است. 🔸 شیخیه احساء که بیشتر در هفوف و برخی دیگر از مناطق احساء زندگی می‌کنند پیرو مرجعیت خاندان احقاقی اسکوئی هستند. که از زمان بروز ملا محمد سلیم اسکوئی در حوالی سال ۱۲۰۰ هجری قمری رهبری این شاخه از شیخیه را به دست گرفته‌اند. احقاقی‌ها اخیراً شبکه ماهواره‌ای الاوحد را به نام شیخ احمد احسائی تأسیس کرده‌اند. 🔸 پس از وفات میرزا حسن احقاقی و فرزندش میرزا عبدالرسول احقاقی برخی از منتسبان به ایشان در هفوف مانند شیخ محمد الهاجری، مقلدان احقاقی را به آیت‌الله سیستانی و سید صادق شیرازی ارجاع دادند، همچنین برخی منتسبان به خاندان علمایی بو خمسین در هفوف که بزرگ ایشان شیخ موسی بو خمسین از شاگردان مکتب شیخی احقاقی بودند، به مکاتب اصولی پیوستند، و حتی یکی از ایشان شیخ موسی بو خمسین از مقلدان و مروجان مرجعیت شیرازی می‌باشد. 🔸 همچنین خاندان علمائی سادات آل سلمان در المبرز احساء که جدشان سید هاشم و پدرشان سید ناصر از علما و مراجع نزدیک به جریان شیخی احقاقی اسکوئی بودند، در حال حاضر مرجعیت آیت الله سیستانی را پذیرفته‌اند. اما اخباریون که تعدادی کم دارند بیشتر در بحرین و تعداد کمی از ایشان در قطیف و همچنین در شهر هفوف زندگی می‌کنند و مرجعیت دینی ایشان شیخ محمد علی ابوالمکارم مرجعیتی محلی به شمار می‌رود. 📝اسباط 🦊 @antirobah
چندی پیش عده ای از روحانیون حوزوی برای بازدید از احداث بیمارستانی در قم حضور داشتند اما در این بین سوالی که پیش می آید اینست که چرا باید حتماً از کسانی که معلوم الحالند استفاده شود. چرا یکبار به آیت الله مصباح نگفتند که شما بیایید و از فلان پروژه بازدید داشته باشید؟ البته اکثر این آقایونی که در این پروژه حضور داشتند با سید صادق شیرازی هم چند مدت پیش دیدار داشته اند. شاید دنبال برجسته سازی بعضی اشخاص باشند؟ باهمه وجود که خود آیت الله سیستانی از این پروژه حمایت می‌کند ولی دلیلی ندارد که در بیشتر پروژه‌های شهری در قم از آقایان شهرستانی و علوی بروجردی دعوت به عمل آید. 📝رحا 🦊 @antirobah
امام خامنه‌ای (حفظه اللّٰه): اگر اعلم علما هم باشید و زمانتان را نشناسید و ندانید ترفندهای استکبار و نیز مشکلات جامعه چیست، نمی‌توانید برای جامعه اسلامی‌تان مفید واقع شوید. 🦊 @antirobah
| بهار 1358 – مهاجرت سیدمحمد شیرازی به ایران 💠 او از علمای عراق بود که به علت فشار صدام به کویت مهاجرت کرد. در کویت نیز فعالیت‌های دینی او ادامه داشت تا اینکه صدام، دولت کویت را وادار به اخراج او از این کشور نمود. در پس این اقدام به ایران آمد و در سال ۱۳۵۸ ساکن قم گردید. ️او روحانی اهل کربلا و دارای تالیفات متعددی بود. هنگام تبعید امام از ترکیه به عراق(سال44)، در کربلا از ایشان استقبال نمود و از امام درخواست کرد امام جماعت حرم مطهر سیدالشهدا(ع) شوند. او خود بعد از پدرش (آیت‌الله سید مهدی شیرازی) در حرم امام حسین(ع) نماز جماعت می‌خواند. سید محمد شیرازی از همان ابتدا با انقلاب زاویه گرفت ولی آن را بروز نداد و علنی نساخت اما به تدریج به انتقاد از نظام اسلامی پرداخت. او در دهه60 که صدام به نمایندگی از ابر قدرتها به جنگ تمام عیار با نظام نوپای پرداخت، به خاک ایران تجاوز نمود و بسیاری از زیر ساخت های کشور را نابود ساخت، در کمال تعجب اظهار نمود که: ‼️"عراق کشوری مسلمان است و لذا کشتن سربازان عراقی جایز نیست!!!" ️این در حالی بود که ماشین جنگی صدام، هزاران نفر از هموطنانمان بیگناه را به خاک و خون کشیده و خانواده های بسیاری را عزادار نمود. معنی سخن سیدمحمدشیرازی چیزی نبود جز خیانت و تضعیف جبهه خودی، زیرا سرباز ایرانی می بایست در بحبوحه نبرد، تفنگ خود را بر زمین گذاشته و کاری به سربازان متجاوز نداشته باشد!!! ...ولی عکس ان نظر انحرافی، امام خمینی، مسأله اول کشور را جنگ دانسته و خواستار بیرون راندن ارتش صدام از خاک ایران و تنبیه متجاوز شدند. 📝یاد ایّام 🦊 @antirobah
| خاطره ای از سید محمد شیرازی مدتی در قم به حسینیه سید محمد شیرازی می‌رفتم پای درس‌های اخلاقی ایشان. از همان موقع (سال 59) که پای وی می‌رفتم، کم کم معلوم می‌شد که اینها در مسیر اعوجاج هستند. یادم هست که آن ایام، آیت‌الله محمد باقر صدر توسط صدام به شهادت رسیده بود و من احساس می‌کردم خط فکری آقای شیرازی با شهید صدر متفاوت است. روزی پس از نماز که در منزل و حسینیه ایشان برگزار می‌شد، نزدیک محرابشان رفتم و در حالی که روی سجاده نشسته بودند، سؤالی راجع به آقای صدر و حزب‌الدّعوه و مجلس اعلای عراق از ایشان پرسیدم که الآن به خاطر ندارم که پاسخ او چه بود. 🔹در آن ایام به مناسبت اولین سالگرد ترور برادر سید محمد به نام سیدحسن شیرازی که در بیروت ترور شده بود از طرف بیت شیرازی اعلامیه ای به چاپ رسیده بود که در قسمت بالای آن، آیه "من قُتِلَ مَظلوماً فَقَد وَقَع لِوَلیِّه سُلطاناً" نوشته شده بود که به طور ضمنی مطرح شدن سید محمد شیرازی را می‌رساند. و این زاویه گرفتن‌ها با انقلاب و نظام به تدریج آشکار و نمایان شد. 📝راوی: یاد ایّام 🦊 @antirobah
آنتی روباه
⏳ #تاریخچه| بهار 1358 – مهاجرت سیدمحمد شیرازی به ایران 💠 او از علمای عراق بود که به علت فشار صدام ب
با توجه به این متن، گزارش تسنیم با تیتر «شیرازی‌ها، از حرام دانستن جنگ با عراق تا تبلیغ به‌نفع تکفیری‌ها» را مطالعه کنید: https://tn.ai/1677707 🦊 @antirobah
آنتی روباه
با توجه به این متن، گزارش تسنیم با تیتر «شیرازی‌ها، از حرام دانستن جنگ با عراق تا تبلیغ به‌نفع تکفیر
خبرگزاری رسا هم در این گزارش تاریخی به سید محمد شیرازی می‌پردازد. تیتر این گزارش «آیت الله سید محمد شیرازی؛ از شبهه در مرجعیت تا همراهی با صدام» است. rasanews.ir/002kUD 🦊 @antirobah
Narimani-10.mp3
3.5M
🎙مناجات شام جمعه 🦊 @antirobah
💢 آیا یک پایگاه خبری در قم به دنبال اختلاف افکنی علیه شیعیان است؟ 🦊 @antirobah
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | «بالاترین لذت ها» ☑️مطرح شده در جلسه سوم سلسله جلسات 🎥جهت مشاهده با کیفیت بالاتر: https://aparat.com/v/unsQJ 🚩 🏴 @mesbahyazdi_ir
👓 حمایت کارشناس bbc از سخنان محمد جواد علوی بروجردی ▪️یاسر میردامادی(طلبه سابق)، از کارشناسان و نویسندگان فعلی رسانه معاند bbc از مریدان مصطفی ملکیان است! 🦊 @antirobah
🔸حامد کاشانی: این‌که مثلاً بگوئیم چون برای تورّم روایت نداریم پس اقتصاد اسلامی نداریم، مشکل حل نمی‌شود. 🦊 @antirobah
🔺قسمتی از وصیت نامه حاج قاسم عزیزم! من از بی‌جاقراری و رسوای ماندگی، سر به بیابان‌ها گذارده‌ام؛ من به‌امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به آن صحرا در زمستان و تابستان می‌روم. کریم، حبیب، به کَرَمت دل بسته‌ام،  تو خود می‌دانی دوستت دارم. خوب می‌دانی جز تو را نمی‌خواهم. مرا به خودت متصل کن. خدایا وحشت همه وجودم را فرا گرفته است. من قادر به مهار نفس خود نیستم، رسوایم نکن. مرا به‌حرمت کسانی که حرمتشان را بر خودت واجب کرده‌ای، قبل از شکستن حریمی که حرم آنها را خدشه‌دار می‌کند، مرا به قافله‌ای که به‌سویت آمدند، متصل کن. 🦊 @antirobah
همه‌ی تئوری‌های اینها در زمینه‌ی اقتصاد - که حالا وضع اقتصادی‌شان را دارید مشاهده میکنید!! در زمینه‌ی سیاست، اداره‌ی سیاسی آنها، مدیریت سیاسی آنها، اینجور دارد در این منطقه به گل می‌نشیند!! بعد از این همه کاری که در این منطقه کردند و نفوذی که پیدا کردند، حضور سیاسی و اقتدار سیاسی آنها اینجور دارد نابود میشود. اینها نشان میدهد که تئوری‌پردازی‌های غربی در زمینه‌ی سیاست، در زمینه‌ی اقتصاد، تئوری‌های ناقص و عقیم و بی‌خاصیتی است. اینها ما را بیشتر تشویق میکند که برویم به درون خودمان مراجعه کنیم و فکر اسلامی و اندیشه‌ی اسلامی را پیدا کنیم. امام خامنه‌ای (حفظه اللّٰه) ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ 🦊 @antirobah
◾️ استقبال رسانه معاند سحام نیوز از سخنان علوی بروجردی از اعضای پیرامون قلمرو دین و علوم اسلامی 🦊 @antirobah
❗️به نظر میاد آقای علوی بروجردی با نگاه حداقلی به دین، دنبال این است که اصلاح‌طلب‌ها بعد از صانعی ایشان را به عنوان مرجع تقلید انتخاب کنند. 🦊 @antirobah
به نقل از بهانه: 🔴بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. 🦊 @antirobah
✍ درباره مواضع کسی که از دفاع می‌کند! و ادعا می‌کند که یک شوخی است. • روایتی از پیامبر نقل شده که ایشان می‌فرمایند «حُبُّ الشّئِ یعْمی و یصِمُّ» یعنی علاقه زیاد به یک چیز، آدمی را کور و کر می‌کند. جناب علوی بروجردی نیز چنان شیفته مظاهر تمدنی غرب هستند که کاستی‌هایش را نمی‌خواهد ببیند و همه چیزش در نظر او زیبایی است. بنابراین نباید فکر کنیم ایشان در یک بخش خاصی شبهه‌ای دارند و با آوردن چند استدلال بتوان او را قانع کرد بلکه ریشه مواضع اشتباهش برمی‌گردد به انتخاب یک رویکرد غلط که اتفاقاً طیف سیاسی اصلاح‌طلب هم گرفتار آن است. • مثلاً معتقدند آن چیزی که بانک در مقابل وام، می‌گیرد ربا نیست و بانک را نباید به عنوان مرکز ربایی دید یا جایی گفتند که بانک‌های مسیحی و یهودی خدمات ارزنده‌ای برای مردم خود انجام می‌دهند.(تصور کنید که مدیچی‌ها و روچیلدها، قصد خدمت به مردم را داشتند!) دلیل بروز این نوع موضع عجیب و غیرمنطقی، چیزی نیست جز نتیجه شیفتگی نسبت به غرب وگرنه این اظهار نظر مبنای علمی ندارد. • یا مثلاً بر این باورند که مشکلات اقتصادی کشور هیچ ارتباطی به ضعف ساختارهای متعارف، سوء مدیریت مسئولین دولت فعلی و ایرادات تئوری‌های جریان اصلی اقتصاد ندارد بلکه به خاطر وجود تحریم‌هاست! به طرز خنده‌آوری هم موافق برجام هستند با این توجیه که میان اروپا و آمریکا اختلاف نظر ایجاد می‌کند!! • یا در خصوص علوم انسانی غربی، می‌گویند این‌ها علم محض و عقلایی هستند و ما باید به سیره عقلا تمسک کنیم. ایراد این افراد به همان شیفتگی مفرط به غرب برمی‌گردد وگرنه هر آدم آزاده‌ای با یک مطالعه اندک به سادگی درمی‌یابد که آنچه علم اقتصادش می‌خوانند، ربا را به رسمیت می‌شناسد مسئله‌ای که از نظر ما اصلاً عقلایی نیست. یا اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر تحلیل کنیم، از مفروضات اصلی اقتصاد متعارف انگاره‌ای به نام «مالکیت خصوصی» است در حالی که ما به دلیل اعتقاد به اصل توحید، در درجه اول به مالکیت خداوند و در درجه دوم به مالکیت محدود انسان باور داریم مثلاً ما به وجود روابط مالی_اجتماعی نظیر و صله‌امام اذعان داریم ولی آن‌ها وجود این مناسبات را انکار می‌کنند. • به طور کلی در نگاه امثال علوی بروجردی، ریشه در عشق‌ورزی و دلباختگی نسبت به غرب دارد و چه به حق امام خمینی(ره) فرمودند «التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است.» پیوست: 🔗 منبع برخی از مواضع علوی بروجردی جهت مطالعه بیشتر: جنبش مردمی احیای زکات @e_zakat 🦊 @antirobah
💢 اقتصاد اسلامي را به شوخي گرفته اند! 📝یادداشت دکتر محمد جواد توکلی (استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره) به ادعاهای علوی بروجردی 〽️ در چهار دهه اخير چند گروه اقتصاد اسلامي را به شوخي گرفته اند. گروه اول كساني اند كه آگاهي كافي از يافته هاي اقتصاد اسلامي ندارند و بر اساس معلومات اندكشان اقتصاد اسلامي را شوخي مي پندارند. نمونه اخيرش، سخنان جناب آقاي علوي بروجردي است كه به واسطه قرائت سطحي كه از اقتصاد اسلامي و متفكرانش به خصوص شهيد صدر دارد، به اقتصاد اسلامي حمله ور شده اند؛ وگروه دومي كه سياست گذاران اقتصادي كشورند و اقتصاد اسلامي و رهيافت هاي آن را به شوخي گرفته اند. 〽️ آقاي علوي بروجردي در مصاحبه اخير خود، اقتصاد اسلامي را يك شوخي قلمداد كردند و برداشت هاي سطحي از اقتصاد اسلامي و متفكران آن ارائه كردند. ايشان به شكل ضمني چند ادعا را مطرح كردند. اول اينكه متفكران ما و از جمله متفكران اقتصاد اسلامي تحت تاثير انديشه هاي چپ و سوسياليستي بوده اند و همين امر باعث گسترش اقتصاد دولتي در جمهوري اسلامي ايران شده است. ايشان حتي شهيد صدر را هم داراي رويكردي سوسياليستي مي پندارند و اين ادعا را مستند به نظريه ايشان در مورد مالكيت عمومي زمين مي دانند. 〽️ ادامه مطلب را با ورود به لینک زیر 👇مطالعه فرمایید. 🌐 http://dpfqom.ir/node/1178 🦊 @antirobah
💥امسال می‌توانیم تمام ثواب و نورانیت پیاده‌روی اربعین را به دست بیاوریم! 🔸حجت الاسلام علیرضا پناهیان: بر اساس روایات، اگر کسی شوق و عزم واقعی برای کار خوبی داشته باشد، اما به دلیل موانع موفق به آن نشود، ثواب آن عمل برای او نوشته می‌شود. از آنجایی که اینگونه اعمال به ریا و عجب هم آلوده نمی‌شوند، بعضا برکات بیشتری دارند. 🔸پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم سیدالشهدا(ع)، با آن‌همه ثواب‌های بی‌نظیری که دارد، از این قاعده مستنثی نیست. ضمن آنکه اساسا یکی از دلائل ثواب باعظمت زیارت اربعین اعلام محبت به اباعبدالله الحسین(ع) در میان مردم جهان است. 🔸اما غفلتی که معمولا مؤمنین با دیدن موانع دچار آن می‌شوند این است که خیال می‌کنند دیگر تقویت شوق و حسرت خوردن کار بی‌فایده‌ای است؛ و خبر ندارند که هرچقدر این شوق و حسرت را افزایش داده و آن را ابراز نمایند، به همان میزان از نورانیت و آثار معنوی بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین بهره‌مند خواهند شد. 🔸یقینا نورانیت این ابراز شوق و حسرت می‌تواند موانع را در آینده برطرف کند. 🔻پس بیایید در این ایام برای افزایش این شور و شوق و حسرت، وقت بگذاریم. 🔸هر کسی که در فضای مجازی فعالیتی دارد، می‌تواند با بازنشر روزانۀ مطالبی که خیال‌ها را به آن مسیر زیبا می‌برد و شوق و حسرت پیاده‌روی اربعین را در دل‌ها تشدید می‌کند، سهمی در این نورانیت داشته باشند. اگر سال‌های گذشته با «کمک هزینۀ سفر» جوانی را راهی اربعین می‌کردیم و در ثوابش شریک می‌شدیم، امسال با برانگیختن احساسات و اندیشه‌ها از طریق بازنشر محتواهای مؤثر در فضای مجازی، در ثواب زائران اربعین حسینی(ع) شریک شویم. 🔻قدم اول، می‌تواند به اشتراک گذاشتن همین مطلب برای دوستان و نزدیکانتان باشد. 🦊 @antirobah
🔸 حجت الاسلام پناهیان: نمایش نظم و خویشتن‌داریِ هیئتی‌ها در محرم و اربعین در این شرایط، برکاتی دارد که شاید در عزاداری‌های پُرشور نباشد 🔻 اینکه رهبر انقلاب، اخیراً خیلی محکم مطالبات‌شان را از هیئتی‌ها و اربعینی‌ها در یکی دو جمله بدون توضیح بیان کردند، به این دلیل است که می‌دانند آنها مدیریت‌پذیر هستند و فقط کافی است که ایشان یک اشاره کنند. 🔻 این محرم باشکوه و منظم در شرایط سخت کرونا، ثمرۀ خوش‌فهمی و مدیریت‌پذیری هیئتی‌ها بود. اگر هیئتی‌ها این رفتار منطقی را نشان نمی‌دادند، دشمنان اهل‌بیت چه می‌کردند و دربارۀ هیئتی‌ها چه تلقی‌های ناصوابی را تکرار می‌کردند؛ تلقی‌هایی که در طول سال‌ها سعی کرده‌اند القاء کنند. 🔻 در میان ما روشنفکرانی هستند که بویی از عقلانیت، انصاف و فتوّت نبرده‌اند. اگر شما هیئتی‌ها این‌قدر منطقی رفتار نمی‌کردید، آنها به جان شما می‌افتادند و آنچه شایستۀ خودشان بود از نادانی و نفهمی، به شما نسبت می‌دادند. 🔻 نمونه‌اش آن کسی است که در مقاله‌ای نوشته بود «ائمۀ هدی بعد از امام‌حسین عقلانی‌تر رفتار کردند!» یعنی امام‌حسین عقلانی رفتار نکرد. حالا ببینید چنین افرادی نسبت به سینه‌زن‌های امام‌حسین چه تصوری دارند؟ او که حاضر است تهمت بی‌عقلی به امام‌حسین(ع) بزند، به شما هیئتی‌ها چه می‌گفت اگر شما این رفتار عقلانی را نشان نمی‌دادید؟ 🔻 در این مانوری که از نظم و خویشتن‌داری در ابراز عشق به امام‌حسین برگزار شد، برکاتی نهفته است که شاید در خود آن عزاداری‌های پُر شور و راهپیمایی میلیونی هم این برکات وجود نداشته باشد؛ البته منظور در همین شرایط خاص است، نه اینکه بعد از برطرف شدن محدودیت‌ها هم، بخواهیم همین‌طوری رفتار کنیم. 🔻 در اربعین هم وقتی شما این شور را کنترل می‌کنید واقعاً نمایان‌گر عقلانیتی هستید که در مریدان امام‌حسین جاری است و اگر رعایت نشود، آنهایی که علیه امام‌حسین قلم می‌زنند، به شما محبین اهل‌بیت چقدر بی‌رحمی خواهند کرد؛ خدا می‌داند! 🚩 نشست هم‌اندیشی فعالین اربعین - ۹۹.۷.۴ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/6511 🦊 @antirobah