کسانی که به مراسم خرافی عمرکشون تشریف میبرند، میتوانند تصاویر سخنرانان، مضحکان و حواشی آن را برای کانال ما ارسال کنند.
🦊 @antirobah
📖مهار انحراف #قسمت_چهارم
🔖نفوذ یهود در دستگاه پیامبر
📕هسته اصلي اسلام، پس از علني شدن، بيش از چهل نفر نبود كه به تدريج افراد ديگر به آنها اضافه گرديده و گرد هم ميآمدند.
📕او با اين ويژگيها و با پشتوانه برنامهريزي قوي، به آساني ميتوانست خود را به عنوان شخص برجسته پس از رسول خدا به مسلمانان مهاجر وتوريست معرفي كند.
📕در اينجا ممكن است اين شبهه پيش آيد كه رفتارهاي ابوبكر، همه مثبت و در جهت تقويت اسلام بوده است! اما بايد اذعان داشت ابوبكر و يارانش در واقع به رسول خدا(ص) ايمان نداشتند و رفتارهايي كه نقل شد، ظاهري نمادين از دين داشت و در حقيقت براي انگيزههاي غير خدايي صورت ميگرفت.
📕آنان قصد داشتند با اين رفتارها نزد مردم شخصيت و مقامي كسب كنند تا در زمان مناسب بتوانند خلافت را از مسير خود منحرف نمایند.
#پاراکتاب
#استاد_مهدی_طائب
#مهار_انحراف
#یهود
🦊 @antirobah
📖مهار انحراف #قسمت_پنجم
🔵نفوذ یهود در دستگاه حکومت پیامبر
🔷ما براي اين ادعا كه ابوبكر و يارانش هيچگاه به رسول خدا(ص) ايمان نياوردند، سه شاهد ميآوريم:
📘۱. امير مؤمنان (علیه السلام) در بياني پيش از جنگ صفين ميفرمايند: هيچ كدام از اين سه نفر (ابوبكر، عمر و عثمان) با رسول خدا (ص) پيشينه و سابقهاي را نداشتند.[۱]
📘معلوم است منظور ايشان عدم پيشينه مثبت است، چرا كه آنان در بسياري از جريانات صدر اسلام حضور داشتند. آنان سابقهاي كه به نفع اسلام و رسول خدا(ص) بوده و با انگيزه الاهي باشد، ندارند.
📘۲. علي(ص) در جاي ديگر ميفرمايند: اگر قريش نام و اسم رسول خدا(ص) را وسيلهاي براي رسيدن به رياست و عزت قرار نميدادند، هرگز خداوند سبحان را پس از رحلت پيامبر به اندازه يك روز هم عبادت نميكردند.[۲]
📘۳. حذيفه در بياني ميگويد: قسم به خدا، اينان (ابوبكر و يارانش) اعمالي انجام دادند كه كاشف اين است كه به اندازه يك چشم به هم زدن به خدا و رسول خدا(ص ) ايمان نداشتند.[۳]
🔷در ادامه، به بيان جزئيات برنامههاي ابوبكر در نفوذ به سازمان حكومتي پيامبر خواهيم پرداخت...
[۱].كتاب سليم بن قيس، ص248؛ بحارالانوار، ج30 ،ص323.
[۲].شرح نهجالبلاغه، ج 20 ،ص298.
[۳].ارشاد القلوب، ج2 ،ص327؛ بحارالانوار، ج 28 ،ص95
#پاراکتاب
#استاد_مهدی_طائب
#مهار_انحراف
#یهود
🦊 @antirobah
🌌مهتاب خانهی دلها
• تا بر بسیط سبز چمن پا گذاشتهست
• دستش بهار را به تماشا گذاشتهست
• از بسکه دست برده در آغوش آسمان
• پا بر فراز گنبد مینا گذاشتهست
• میبارد از طلوع نگاهش تبار صبح
• خورشید را به سینۀ خود جا گذاشتهست
• تا مثل کوه ریشه دَواند به عمق خاک
• یک عمر سر به دامن صحرا گذاشتهست
• دستی لطیف، ساغر سرشار عشق را
• در هفتسین سفرۀ دنیا گذاشتهست
• نوری «امین» نشسته در آغوش «آمنه»
• دریا قدم به دیدۀ دریا گذاشتهست
• نوری که از تبلور رخسار او دمید
• مهتاب را به خانۀ دلها گذاشتهست
#شعر
🦊 @antirobah
❔آیا امام حسین(ع) می توانست بی تفاوت باشد!؟
✍ #شهید_بهشتی
🔅من تعجب میکنم از دستهای که یک بامشان دو هوا دارد، چون بامهای ما عموماً دو هوا و چند هوا دارد! زمانی در برابر آینه تمام نمای حقیقت قرار می گیرم، تعجب می کنم.
🔅وقتی کسانی را که علی علی و حسین حسین می گویند و دهان آن ها کف میکند و بی حال میشوند را میبینم از آن ها انتقاد میکنند و میگویند: آقا اگر تو راستی علی دوست هستی، چرا چنین و چرا چنان می کنی؟!
🔅برادر و خواهر باصفا، زمینه این کار، «آگاهی» است، کمی هوشیاری است، مبادا حسین حسین گفتنت در راه ضد حسین مورد استثمار و بهره کشی قرار گیرد. ببینیم حسینی که به عشقش میگرییم و به راستی میگرییم، به عشقش ضجه میکنیم و به راستی ضجه میکنیم، به عشقش پول خرج میکنیم و به راستی خرج میکنیم؛ بگو این حسین چرا کربلا آمد؟ و چرا کشته شد؟
🔅از گذشته به زمان حال بیا، آینده را هم نگاه کن، سرگذشت زنده مولای مان حسین(ع) را به دقت مطالعه کن، ببین چه شد که حسین(ع) مدینه را پشت سر گذاشت و به مکه آمد و سمت کربلا حرکت کرد ؟
🔅آیا امام(ع) می توانست در شرایطی که مؤمنان خالص؛ که ایمان و اسلام برایشان مکتب است؛ به صورت کسانی که گرایشهای ضد اسلام دارند، معرفی می شدند و با چنین مرزبندی، انحراف افکار عمومی مسلمانان از حقیقت تابناک ایمانی صورت می گرفت و در مقابل، یک مشت تجلیات توخالی و درون تُهی به نام مذهب مورد تجلیل قرار می گرفت، در چنین شرایطی امام حسین(ع)میتوانست بیتفاوت بماند؟
📝تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) جلسه هفتگی تفسیر قرآن ۱٣۵۵
#هیئت
🦊 @antirobah
🔰تکلیف مسلمان حسینی چیست؟
✍ محمد رضا حکیمی
🔲 هنگامی که مینگریم در «خطبه عاشورا»، سخن از عدل میرود و از این که عدالت از میان رفته است، میفهمیم که ما نیز باید با دفاع از «عدالت»، فلسفه عاشورا را زنده نگاه بداریم و با قیام برای اجرای عدالت، از عاشورا دم بزنیم و خود را وارث عاشورا بدانیم.
🔲 هنگامی که میبینیم «حبیب بن مظاهر اسدی» و «سلیمان بن صرد خزاعی»، در نامه خود به امام حسین (علیه السلام) از آن امام بزرگ می خواهند تا بیاید و با ظلم های اقتصادی نیز مبارزه کند و برای غلبه سرمایه داران بر جامعه اسلامی و سرنوشت جامعه، چاره ای بیندیشد، خوب درک میکنیم که تکلیف مسلمانان حسینی و مؤمنان عاشورایی چیست و وظیفه مردمی که خود را ادامه وجود و استمرار تعهد حبیب بن مظاهرها و سلیمان بن صردها میدانند و باید هم چنین باشد و ذکر و وردشان «یا لیتنا کنّا معکم» است، یعنی ای عاشوراییان! کاش ما هم با شما بودیم و در راه یاری حسین شهید می شدیم، کدام است.
🔲 آری، مردمی که اهمیت حیاتی و دینی و انسانی عدالت را درک نکنند، جاهلند و مردمی که عدالت خواه نباشند، مردهاند و مردمی که ظلم را منحصر در ظلم سیاسی بدانند و از ظلم اقتصادی و معیشتی و فاجعه بزرگ آن - چنان که باید - آگاه نباشند، فریب خورده اند و جامعه عاشورایی، هرگز این چنین نیست و نباید باشد؛ زیرا که جامعه خورشید، جامعه روز است (آگاهی و بیداری)، نه جامعه شب (جهل و فریب خوردگی).
📚 قیام جاودانه (صفحه ۴۴)
#پاراکتاب
🦊 @antirobah
#خاک_بر_سر_عالمی_که…
💠امام خامنهای(حفظه الله) :
🔹اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، امّا #نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حقّ قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده … و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها(دشمنان) #خوراک درست کند، #خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه!
🔹حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، #جهل است. نور نیست، ظلمت است.۱۳۷۳/۶/۲۰
#تشیع_انگلیسی
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah