سلام_مولا_جان ❣
سلام پدر مهربان ما صبحت بخير❤️
🏵 مهدی جانـ
هر زمان که می گوییم:
العجل یا مولای یا صاحب الزمان!
زمزمه هایت رامیشنوم که میگویی...
🌺صبر کن چشم_دلتـــــ
نیل شود می آیم
شعر من حضرت هابیل
شود می آیم
🌸قول دادم که بیایم
به خدا حرفی نیست
دل به آیینه که تبدیل شود
می آیم.
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
صبحتون مهدوی 🌤
🔻 زکات زیبایی...
🍃الإمام عليّ عليه السلام:
🌸🌸🌸 زكاةُ الجمالِ العِفافُ.
💫 زكات جمال و زيبايى، عفاف و پاكدامنى است.
📚 غررالحكم ج4 ص105
@anvarden
🍎 خواهران عزیز ، دخترای گلم !
🌸 خداوند غیور ،
🌸 به شما ، حجاب و عفاف ، هدیه داده
🌸 تا با آن ،
🌸 از شر هوس بازان و گرگ صفتان ،
🌸 در امان ، بمانید .
🌺 پس مراقب عفت و حجاب و حیای خود باشید
🌺 و اگر محجبه اید ، قدر خودتان را بدانید .
@anvarden
🌻💚🌻امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود:
🌻🌴🌻«از آنچه در زیر آسمان دنیاست تنها فدک در دست ما بود، که عدهای نسبت به آن بخل ورزیدند...!».
🌸💜🌸السلام علیک یا فاطمه الزهرا
🍀شرح مختصر خطبه ی باشکوه فدکیه ی حضرت زهرا سلام الله علیها را در ادامه ملاحظه بفرمایید.
@anvarden
May 11
مرور کلی فرمایش مادر:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
لَمّا اَجْمَعَ اَبُوبَكْرٍ عَلى مَنْعِ فاطِمَةَ عليها السلام فَدَكاً وَ صَرَفَ عامِلَها مِنْها وَ بَلَغَها ذَلِكَ، لاثَتْ خِمارَها عَلى رَأْسِها وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبابِها، وَ اَقْبَلَتْ فى لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِها وَ نِساءِ قَوْمِها، تَجُرُّ أَدْراعَها، تَطَأُ ذُيُولَها، ما تَخْرِمُ مِشْيَتُها مِشْيَةَ رَسُولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله حَتّى دَخَلَتْ عَلى اَبِى بَكْرٍ الْمَسْجِدَ وَ هُوَ فى حَشْدٍ مِنَ الْمُهاجِرِينَ وَ الاَْنْصارِ وَ غَيْرِهِمْ. فَنِيطَتْ دُونَها وَ دُونَ النّاسِ مُلاءَةٌ فَجَلَسَتْ.
ثُمَّ أَنَّتْ أَنَّةً ارْتَجَّتْ لَهَا الْقُلُوبُ وَ ذَرَفَتْ لَهَا الْعُيُونُ وَ اَجْهَشَ الْقَوْمُ لَها بِالْبُكاءِ وَ النَّحِيبِ، فَارْتَجَّ الْمَجْلِسُ... ثُمَّ اَمْهَلَتْ هُنَيَّةً حَتّى اِذا سَكَنَ نَشِيجُ الْقَوْمِ وَ هَدَأَتْ فَوْرَتُهُمْ، اِفْتَتَحَتِ الْكَلامَ بِحَمْدِ اللّهِ وَ الثَّناءِ عَلَيْهِ وَ الصَّلاةِ عَلى رَسُولِهِ، فَعادَ الْقَوْمُ فى بُكائِهِمْ، فَلَمّا اَمْسَكُوا عادَتْ عليهاالسلام فى كَلامِها فَقالَتْ...:
⚡️ترجمه فارسی
⚡️آن گاه كه ابوبكر تصميم قطعى گرفت فدك را از دست حضرت فاطمه عليه السلام بگيرد، نماينده ى او را از فدك بيرون راند. اين خبر به حضرتش رسيد. او مقنعه بر سر كرد و پوشش سرتاسرى پوشيد و در ميان بانوان خدمت گزار و خويشاوند به راه افتاد. لباس هاى او به زمين كشيده مى شد و زير پايش مى رفت. راه رفتن او از راه رفتن پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم چيزى كم نداشت و آن را به ياد مى آورد.
در مسجد وارد بر ابوبكر شد كه با بسيارى از مهاجران و انصار و ديگر مردمان نشسته بود.
پس ميان مردمان و حضرتش پرده اى آويخته شد. آن حضرت نشست و آه جان سوزى كشيد كه دل ها لرزيد و اشك ها فرو ريخت و صداى گريه و ناله از مردمان برخاست و مجلس به هيجان رفت.
آن گاه لحظه اى درنگ فرمود تا مردمان آرام گرفته از خروش افتادند. آن گاه سخن خويش را با حمد و ستايش خداوند و درود بر پيامبر صلی الله علیه وآله وسلم آغاز فرمود. مردمان دوباره به گريه افتادند. همين كه از گريه باز ايستادند، براى بار دوم آغاز سخن كرده و اين گونه فرمود...:
🌟فراز اول خطبه...:
اَبْتَدِءُ بِحَمْدِ مَنْ هُوَ اَوْلى بِالْحَمْدِ وَ الطَّوْلِ وَ الْمَجْدِ. اَلْحَمْدُ للّهِِ عَلى ما اَنْعَمَ، وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلى ما اَلْهَمَ، وَ الثَّناءُ بِما قَدَّمَ، مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَها، وَ سُبُوغِ آلاءٍ اَسْداها، وَ اِحْسانِ مِنَنٍ والاها.
اَحْمَدُهُ بِمَحامِدَ جَمَّ عَنِ الاِْحْصاءِ عَدَدُها، وَ نَأى عَنِ الْمُجازاةِ أَمَدُها،: وَ تَفاوَتَ عَنِ الاِْدْراكِ أَبَدُها، وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّكْرِ لاِتِّصالِها، وَ اسْتَخْذَى الْخَلْقَ بِاِنْزالِها، وَ اسْتَحْمَدَ اِلَى الْخَلائِقِ بِاِجْزالِها، وَ ثَنّى بِالنَّدْبِ اِلى اَمْثالِها.
وَ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، كَلِمَةٌ جَعَلَ الاِْخْلاصَ تَأْوِيلَها، و ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها، وَ اَبانَ فِى الْفِكَرِ مَعْقُولَها...
ترجمهی فراز اول خطبه:
خداوند جهان را ستايش مىكنم و در برابر احسان و نيكوئيهاى ظاهرى و معنوى او شاكرم، نعمتهاى او همه جهانيان را فرا گرفته و سفره احسان او در همه جا گسترده شده است، خيرات و خوبيهاى پروردگار از شماره و اندازه و احاطه افكار ما خارج است، و سپاسگزارى و تشكّر بر نعمت او موجب دوام و مزيد آن قرار داده شده، و تداوم و تواتر احسان او سبب حمد و ستايش او خواهد بود.
و شهادت مىدهم معبودى جز اللَّه نيست و او يكتا و بىشريك است، و البتّه تأويل اين كلمه (شهادت به وحدانيّت) به حقيقت اخلاص مىباشد، و حقيقت توحيد و اخلاص فطرى قلوب و دلها است.
و خصوصيّات و تحقيق مقام توحيد به نور تفكّر و ايمان ظاهر خواهد شد، و انديشههاى ما از ادراك ذات او درمانده، و زبان ما از بيان و تقرير اوصافش قاصر، درك حضرت حقّ با چشمهاى ظاهرى محال و ممتنع است.
@anvarden