eitaa logo
اخبار آموزش‌و‌پرورش کاشان
12.6هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
671 ویدیو
73 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
معلمان مولف؛ آمنه قادری فینی عنوان کتاب: تبیبن الگوی عملکرد تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی خلاصه کتاب: زندگی تحصیلی از مهم ترین دوره های زندگی فرد است که، بر تربیت و یادگیری ثمربخش و موفقیت آمیز او اثر می گذارد و شایستگی ها و توانایی هایی ها را به بار می نشاند و پیشرفت های علمی را در دانش آموز به وجود می آورد. عملکرد تحصیلی از جمله مسائلی می باشد که برای مدیران آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اینکه چه عواملی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارد یا سهم و مشارکت هر عامل چه اندازه است همواره از حیطه های مورد علاقه پژوهشگران و روانشناسان تربیتی بوده است. توانایی فراگیران برای کنترل فرآیند یادگیری در حال تبدیل شدن به یک پیش نیاز ضروری برای یادگیری است. بنابراین امروزه عملکرد تحصیلی به عنوان یکی از شاخصه های مهم در نظام آموزش و پرورش مشخص است رشد و بهبود وضعیت عملکردی افراد در محیط های آموزشی همواره به عنوان یک دغدغه و نگرانی مشخص بوده است . به عبارتی تلاش های صورت گرفته شده در خصوص بهبود عملکرد تحصیلی افراد سبب شده است تا راهکارهایی در این خصوص ایجاد شد. با این وجود تلاش جهت بهبود عملکرد تحصیلی با توجه به این راهکارها همیشه در جهت مثبت نبوده است و مشکلات اساسی در این خصوص به ویژه در برخی گروه ها وجود داشته است . عملکرد تحصیلی دانش آموزان پدیده¬ای است که با عوامل آموزشی، روانشناختی و جامعه شناختی در ارتباط است؛ بنابراین عملکرد تحصیلی را می توان از طریق شناسایی و دستکاری هر یک از این متغیرها افزایش داد. از عوامل مهم و تأثیرگذار در یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان اشتیاق تحصیلی است که باعث می شود دانش آموزانی که اشتیاق تحصیلی دارند تمرکز و توجه آنان بیشتر معطوف به یادگیری است، سخت کوشش می کنند از انجام تکالیف درسی لذت می برند به قوانین و مقررات محیط تحصیل تعهد بیشتری نشان می دهند، از بروز رفتارهای ناسازگارانه و ناشایست اجتناب می کنند و در آزمون ها عملکرد مطلوب تری دارند. شاخص های اصلی اشتیاق تحصیلی عبارتنداز: مشارکت در فعالیت های مرتبط با تحصیل، دستیابی به نمره های بالا، میزان صرف وقت برای انجام تکالیف درسی و حجم تکالیف انجام و اتمام یافته است. یکی از متغیرهای مهم روان شناختی که می تواند اثر اشتیاق را به نوعی افزایش دهد، خودکارآمدی تحصیلی است خودکارآمدی مفهومی مهم و کلیدی در نظریه شناختی اجتماعی بندورا است بر اساس نظریه شناختی – اجتماعی بندورا باورهای خودکارآمدی یکی از راهبردهای شناختی انگیزشی است که شامل قضاوت افراد در مورد توانایی هایشان برای سازماندهی و اجرای یک سلسله کارها برای رسیدن به انواع عملکرد تعیین شده است و نقش مؤثری در تعیین میزان تلاش دانش آموزان در فعالیت های یادگیری دارند، خودکارآمدی تحصیلی است . خودکارآمدی تحصیلی به عنوان قابلیت درک فرد از توانایی های خود در انجام وظایف لازم برای رسیدن به هدف های تحصیلی تعریف شده است دانش آموزان دارای خودکارآمدی تحصیلی بالاتر سازگاری تحصیلی بهتری دارند و راهبردهای یادگیری سودمندتری را به کار می برند. خودکارآمدی، تصوری به عنوان قضاوت شخص از قابلیت ها و توانایی هایش برای انجام یک فعالیت خاص به منظور دستیابی به یک نتیجه ی خاص تعریف می شود. سطوح خودکارآمدی می تواند انگیزش را افزایش یا کاهش دهد. ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ مسعود غفاری خلاصه ای از کتاب تاب آوری تحصیلی: در ۵ بخش سازماندهی شده است. هر یک از این بخش‌ها نشانگر مسیری است که محقق در پاسخ به پرسش‌های طرح‌شده پیموده و نوعاً می‌توان شکلی از توالی منطقی و نه علمی را به‌لحاظ مضمون در هر یک از این فصل‌ها مشاهده کرد: بخش اول، چارچوب کلی و تصویری کلی از موضوع کتاب به ما می‌دهد. در این بخش مسئلۀ اصلی پژوهش، اهمیت و ضرورت بررسی آن، آسیب‌های تهدیدکنندهٔ دانش‌آموزان و همگانی‌بودن شکست، موردبحث قرار گرفته است. در بخش دوم به تعریف مفاهیم، پیشینهٔ مطالعات تاب‌آوری و مفاهیم مترادف تاب‌آوری پرداخته شده است. بخش سوم شامل برخی از مهم‌ترین نظریات و مدل‌های مرتبط با تاب‌آوری است. بخش چهارم به تعدادی از مهم‌ترین عوامل ارتقادهندۀ تاب آوری تحصیلی اختصاص دارد. در بخش پنجم یعنی آخرین بخش، سخن پایانی و راهکارها و پیشنهادهای عملی برای ارتقای تاب آوری تحصیلی آمده است. این کتاب برای معلمان و کسانی که مشاغل مرتبط با تحصیل و آموزش دارند، مناسب است. ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ نام کتاب: ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی اول ابتدایی نام نویسندگان: دکتر سارا ناصح، فرزانه شریفی خواه خلاصه ای از محتوا: کتاب "ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی اول ابتدایی" تألیف دکتر سارا ناصح و فرزانه شریفی خواه، به بررسی و معرفی روش‌های نوین ارزشیابی در تدریس علوم تجربی برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی می‌پردازد. این کتاب با هدف بهبود فرآیند یادگیری و کاهش اضطراب دانش‌آموزان، به ارائه شیوه‌های خلاقانه و مبتنی بر بازی می‌پردازد که می‌تواند به تقویت انگیزه و علاقه به یادگیری کمک کند. در این کتاب، ارزشیابی به عنوان یک ابزار کلیدی در طراحی تدریس مؤثر معرفی شده است. مؤلفان تأکید دارند که ارزشیابی باید در خدمت یادگیری باشد و به شناسایی نقاط ضعف و کج‌فهمی‌های دانش‌آموزان کمک کند. روش‌های مختلفی برای ارزشیابی در این کتاب ارائه شده است، از جمله: - روش ایستگاهی: در این روش، دانش‌آموزان با استفاده از حواس خود مواد مختلف را مشاهده و درباره آن‌ها پرسش‌هایی مطرح می‌کنند. - فعالیت‌های گروهی: مانند کشیدن سایه‌ها یا بازی‌های خلاقانه که باعث تقویت همکاری و تعامل بین دانش‌آموزان می‌شود. - خودارزیابی: دانش‌آموزان با استفاده از چک‌لیست‌ها و فعالیت‌های عملی، می‌توانند عملکرد خود را ارزیابی کنند. کتاب شامل درس‌هایی با موضوعات مختلف است که هر کدام دارای فعالیت‌ها و ارزشیابی‌های خاص خود هستند. به عنوان مثال، درس‌هایی درباره حواس پنجگانه، عوامل مؤثر بر سلامتی، و اهمیت ورزش و تغذیه ارائه شده است. این فعالیت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانش‌آموزان بتوانند با استفاده از حواس مختلف خود، شناخت بهتری از محیط پیرامون پیدا کنند. در نهایت، کتاب "ارزشیابی های نوین در آموزش علوم تجربی اول ابتدایی" نه تنها برای معلمان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مفید است، بلکه می‌تواند به عنوان منبع الهام‌بخش برای ایجاد فضایی شاداب و پویا در کلاس‌های درس مورد استفاده قرار گیرد. ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
دیدار با خانواده شهید بدیعی با حضور دانش آموزان مدرسه غیردولتی دکتر حسابی ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ نام کتاب: کلام نور در آینه وحی مؤلف:فاطمه شریف احادیثی از چهارده معصوم علیهم السلام (حدیث با ترجمه) این کتاب با جمع آوری تعدادی از احادیث چهارده معصوم علیهم السلام با هدف آشنایی دانش آموزان با کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام گرد آوری شده است. ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
معلمان مولف؛ عنوان کتاب: جایگاه حکمت در نظام اخلاقی اسلام مولف: ژاله جندقیان بیدگلی یکی از معضلات جهان امروز نسبیت اخلاق و خارج کردن گزاره های اخلاقی از حوزه عقلانیت است. این پژوهش که حاصل یکسال مطالعه مستمر بنده می باشد و در حقیقت از پایان نامه کارشناسی ارشد بنده در حوزه فلسفه اخلاق است؛ به این مهم می پردازد: با بررسی آثار فلاسفه اسلامی و به خصوص صاحب سبکان این عرصه خاصه؛ خواجه نصیر الدین طوسی و امام محمدغزالی، ابتدا به قوای وجودی انسان پرداخته شده و ملازمه پیچیده حکمت عملی و نظری مورد بحث قرار گرفته است. بررسی این مساله دستاورد مهمی در علم اخلاق درپی دارد؛ چرا که معضل اصلی اخلاق در گفتمان پوزیتیو و مدرن، خارج کردن گزاره های اخلاقی از مقوله علم و به تبع آن نسبی کردن و غیرواقع گرا شمردن آن است. تبعا ارتباط حکمت عملی بعنوان اخلاق و حکمت در بعد نظر و ملازمه آنها که در ادبیات دینی هم بیان شده، این مساله را بعنوان مشکلی در جهان بینی دینی ایجاد نمی کند. اما در علم اخلاق نیز، چنین ملازمه ای قابل اثبات بوده و اخلاق بعنوان علمی مستحکم و نه مساله ای نسبی و متغیر قابل طرح است ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
🔹مدیر آموزش و پرورش کاشان از تشکیل قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش کاشان خبر داد. 🔸غلامرضا بخشی موحد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، از ایجاد قرارگاه نهج‌البلاغه در مدیریت آموزش و پرورش کاشان اظهار داشت: با ایجاد این قرارگاه در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان بیش از پیش با نهج‌البلاغه آشنا شوند و از این غربت خارج شود. 🔸وی با بیان اینکه نهج‌‌البلاغه مهمترین مرجع برای شناخت اسلام است، افزود: در شهرستان کاشان موضوع نهج‌البلاغه را برای همکاران و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم گام‌های موثری در زمینه شناخت نهج‌البلاغه برداشته شود. 🔸مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان با بیان اینکه سعی کردیم در تمامی مدارس این شهرستان یک سری امورات مقدماتی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به جامعیت موضوعات نهج‌البلاغه سعی شده است در این قرارگاه از مدیران درخواست کردیم به عنوان رابطان نهج‌البلاغه، همانند قرآن نهج‌ابلاغه را نیز در بدنه برنامه کلاسی قرار دهند. 🔸وی با بیان اینکه 200 مدرسه به عنوان رابطان نهج‌البلاغه معرفی شدند، گفت: برای این رابطان برنامه‌هایی چینش شده است و جلسات متعددی را برای رابطان که اکثر مدیران مدارس بوده و انگیزه دارند، برگزار شده است و هر روز که به مدرسه می‌روند مباحث مطرح شده در جلسات را برای دانش‌آموزان و همکاران بازگو می‌کنند. 🔸بخشی موحد با بیان اینکه یکی از مباحثی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن معتقد هستیم مباحث تزکیه و تذهیب نفس است، تصریح کرد: ما در دو سطح متوسطه و ابتدایی برنامه‌ریزی داشتیم به نحوی که در مقطع ابتدایی از کلمات قصار به صورت بیان مطالب در صبحگاه دانش‌آموزان بهره‌مند شدند. 🔸وی تاکید کرد: برای دانش‌آموزان متوسطه نیز می‌توان خلاصه‌ای از نامه 31 نهج‌البلاغه را برای دانش‌آموزان بیان کرد و برای همکاران فرهنگی نیز نامه 53 مالک اشتر را مطرح کردیم و سعی کردیم در قرارگاه نهج‌البلاغه یک آشنائیت کلی در این زمینه داشته باشیم. ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan
🔹به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کاشان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان به مناسبت روز و هفته پژوهش پیامی را صادر نمود. متن کامل پیام بدین شرح می باشد: بسمه تعالی 🔸اختصاص یک‌هفته از سال تحت عنوان هفته پژوهش برای ترویج فرهنگ پژوهشگری و تکریم پژوهشگران کشور، به شان والای امر پژوهش و نیز پژوهشگران اشاره دارد. 🔸امروزه سرمایه گذاری در پژوهش از روش های شناخته شده برای توسعه کشورها است. بسیاری از توفیقات به دست آمده در کشور ما نیز مرهون انجام پژوهش ها و فعالیت پژوهشگران می باشد. 🔸پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است.پژوهش راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان است. 🔸اینجانب به مناسبت روز و هفته پژوهش، از زحمات معلمان مولف، همکاران شاغل در عرصه پژوهش که در اداره آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف متعالی ایران اسلامی تلاش می کنند تشکر کرده و از خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای شما بزرگواران خواستارم. ✅کارشناسی روابط عمومی آموزش و پرورش کاشان کانال اخبار‌ آموزش‌ و‌ پرورش‌ کاشان https://eitaa.com/apkashan