شرح رضی ج43.mp3
20.1M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:43
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج42.mp3
14.52M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:42
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج48.mp3
23.23M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:48
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج47.mp3
18.67M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:47
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج33.mp3
18.51M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:33
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج40.mp3
19.67M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:40
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج46.mp3
21.95M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:46
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج45.mp3
21.08M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:45
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج38.mp3
9.09M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:38
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج51.mp3
22.32M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:51
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج35.mp3
21.28M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:35
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج37.mp3
16.75M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:37
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج39.mp3
18.11M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:39
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
شرح رضی ج41.mp3
22.53M
🎧تدریس شرح رضي بر کافیه
📚جلد اول
📖جلسه:41
🔶مدرس: دیداری
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از Ali karimi
🔉#فایل_صوتی
✅#کارگاه_نویسندگی_خلاق
🎙ارائه: جناب آقای محمد جواد استادی
🕌برگزارکننده: پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه
✴️تعداد جلسات 13 جلسه: 👇👇
روی هر جلسه کلیک کنید
1. اصالت و جایگاه نوشتن
2. گونههای نوشتار-موانع نوشتن
3. موانع نوشتن ۲ (کمالگرایی، تمرکز نداشتن، خستگی و ...) تفاوت سوژه و موضوع
4. نقشه ذهنی
5. آسیبهای کمالگرایی - ویژگیهای سوژه
6. انتخاب موضوع/ انتخاب ماهیت متن/ متون تبلیغاتی، آموزشی و علمی
7. راهکارهای توسعه خلاقیت/ ده کلیدواژه اصلی خلاقیت
8. مخاطبشناسی
9. لید نویسی
10. تیتر و عنوان/ زیبانویسی
11. چگونه یک متن خلاقانه بنویسیم؟
12. جلسه دوازدهم: درآمدی بر نگارش/ قواعد درستنویسی
13: جلسه سیزدهم: نشانههای نگارشی
ادامه دارد...
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
💎پیکر مرحوم استاد مهدوی دامغانی امروز در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده میشود!
🔹با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، مراسم تشییع پیکر استاد احمد مهدوی دامغانی، امروز «دوشنبه ۶ تیرماه» ساعت ۱۷ از بست نواب صفوی و صحن کوثر آغاز و پیکر این استاد پیشکسوت در حرم امام رضا «علیه آلاف التحیة و الثناء» به خاک سپرده خواهد شد.
▪️روحش شاد و یادش گرامی!
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
دبیر محترم شورای راهبری قرارگاههای علمی آموزشی حوزه علمیه خراسان حجه الاسلام و المسلمین حسین قربانزاده درگذشت مادر گرامیتان را به حضرتعالی و خانواده محترمتان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می نماییم.
برای ایشان از درگاه حق تعالی آمرزش و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.
از طرف اعضای قرارگاه علمی آموزشی زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان
🆔 @arabicliteraturehozehkh
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
⬛️شهادت مظلومانه نهمین خورشید آسمان ولایت، ابن الرضا، امام جواد علیه السلام را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و شما ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام»، تسلیت عرض می نماییم.
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @arabicliteraturehozehkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاع_رسانی
💎یکم ماه ذی الحجة، سال روز ازدواج آسمانی امام علی «علیه السلام» و حضرت فاطمه «سلام الله علیها» بر عموم ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت مبارک!
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @arabicliteraturehozehkh
✍واحد آموزش و #پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه مسجدگوهرشاد برگزار می کند:
✅نشست علمی با عنوان: فلسفه دانش لغت
🎤با حضور آیت الله ابوالقاسم علیدوست
🗓زمان: دو شنبه ۱۳ تیرماه
🕰ساعت برگزاری: ۱۱
👈مکان:مدرسه علمیه عالی نواب سالن کنفرانس ها
🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
گروه علمی زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان
✍واحد آموزش و #پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه مس
♨️توجه
♨️توجه
♨️توجه
✅نشست علمی آیت الله ابوالقاسم علیدوست «حفظه الله تعالی» با عنوان «فلسفه دانش لغت» لغو گردید!
✳️ان شاء الله پس از بهبودی و رفع کسالت استاد، این نشست در فرصتی دیگر برگزار خواهد شد!
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
📣قابل توجه عموم استادان، پژوهشگران، دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و علاقه مندان به دانش زبان و ادبیات قرآن کریم/ زبان و ادبیات عربی:
🕌با عنایت به پیشینه کهن علمی_ادبی حوزه علمیه خراسان، در راستای دانش افزایی و ارتقاء سطح علمی ادبی حوزه علمیه خراسان،کانال «سامانه پاسخگويي و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسان» ایجاد شد:
🔗لینک عضویت:👇
🆔 @https://eitaa.com/sepentaLiterary
🔻آنچه در این کانال ارائه می شود:
1️⃣نشر و معرفی منابع تخصصی و امکان ارائه #منبع_درخواستی درباره:
#دانش_زبان_و_ادبیات_قرآن_کریم
#دانش_زبان_و_ادبیات_عربی
2️⃣پاسخگویی به پرسش های ادبی در موضوعات: علم لغت، علم صرف، علم نحو، علم بلاغت، منبع شناسی تخصصی زبان و ادبیات قرآن کریم ، منبع شناسی تخصصی زبان و ادبیات عربی و ...
♻️ راه های ارتباطی
✔️ شناسه:
🆔 @sepenta110
✔️سایت حوزه علمیه خراسان:
🔸سامانه اساتید/ سامانه پرسش علمی/ گروه زبان و ادبیات عربی
🔸سامانه طلاب/پورتال آموزش/ سامانه پرسش علمی/ گروه زبان و ادبیات عربی
🔸سامانه پرسش علمی/ گروه زبان و ادبیات عربی (ویژه غیر طلاب حوزه علمیه خراسان)
🔷قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان با مشارکت گروه علمی زبان و ادبیات عربی مدرسه علمیه عالی نواب و اشراف علمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
{مصاف امپراطوری #جهل و #هوس با #مرجعیت_علمی امام محمد باقر علیه السلام}
خلیفه مقتدر اموی هشام بن عبدالملک که مورخین در وصف عظمت حکومت و هوش سیاست ورزی او، قلمفرسایی کرده اند، قصد ضربه زدن به مرجعیت علمی امام محمد باقر علیه السلام از سه جهت را داشت که در پایان هر سه جهت، شکست مفتضحانه ای نصیبش شد.
جهت اول ؛ #اجتماعی :
القاب افراد در جامعه عرب می توانست نشانه ای از خصوصیات های آنها در جامعه را بیان کند. این خلیفه پَست اموی در گفتگویی با جناب زید برادر امام، قصد داشت لقب "باقر" را که در اصل پیامبر"ص" به امام محمد باقر علیه السلام داده بود و نشان از مقام والای علمی ایشان داشت را تحریف کند و از این طریق به جنبه اجتماعی موقعیت علمی امام ضربه بزند، که البته با جواب کوبنده جناب زید مواجه شد.
أَنَّ هِشَاماً قَالَ لِزَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ مَا فَعَلَ أَخُوكَ الْبَقَرَةُ فَقَالَ زَيْدٌ سَمَّاهُ رَسُولُ اللَّهِ بَاقِرَ الْعِلْمِ وَ أَنْتَ تُسَمِّيهِ بَقَرَةً لَقَدِ اخْتَلَفْتُمَا إِذاً.
(نام کتاب : مناقب آل أبي طالب - ط علامه ؛ نویسنده : ابن شهرآشوب ؛ جلد : 4 ؛ صفحه : 197)
جهت دوم ؛ #علمی :
این خلیفه احمق اموی زمانی خیال کرد که می تواند امام را در مباحثه ای معرفتی دینی و از پیش طراحی شده، در تله بیاندازد و موقعیت علمی ایشان را به چالش بکشد تا بلکه شاید بتواند از طریق طرح مباحث علمی معرفتی و ناتوان نشان دادن امام در این دست مباحث، خود مقام علمی امام را هدف قرار دهد، که البته اینبار هم شکست خورد.
حَجَّ هِشامُ بنُ عبدِ الملكِ فدخلَ المسجدَ الحرامَ مُتكِئاً على يدِ سالمٍ مولاه ، ومحمّدُ بنُ عليِّ بنِ الحسينِ : جالسٌ في المسجدِ ، فقالَ له سالم مولاه : يا أميرَالمؤمنينَ هذا محمّدُ بنُ عليّ ؛ قال هشامٌ : المَفْتُوْنُ به أهل العراق؟ قالَ : نعم ؛ قالَ : اذهبْ إليه فقُلْ له يقولُ لكَ أميرُ المؤمنينَ : ما اَلّذي يأْكلُ النّاسُ ويَشربونَ إِلى أن يُفْصَلَ بينهم يوم القيامةِ؟
قالَ له أبوجعفرٍ : «يُحشرُ النّاسُ على مثلِ قُرْصِ النَّقِيِّ، فيها أنهارٌ متفجِّرةٌ ، يأكلونَ ويشربونَ حتّى يُفرغَ منَ الحسابِ ».
قالَ : فرأىَ هِشامٌ أنّه قد ظفرَ به ، فقالَ : اللهُ أكبرُ ، اذهبْ إِليه فقلْ له : ما أشغَلَهم عنِ الأكلِ والشُّربِ يومئذٍ؟!
فقالَ له أبو جعفر : «هم في النّارِ أشغلُ ولم يُشْغَلوا عن أنْ قالوا : ( أفِيْضُوْا عَلَينَا مِنَ الماءِ أو ممٌا رَزَقَكمُ اللهُ )» فسكتَ هشامٌ لا يرجعُ كلاماً.
(نام کتاب : الإرشاد ؛ نویسنده : الشيخ المفيد ؛ جلد : 2 ؛ صفحه : 164و163)
جهت سوم ؛ #اعتقادی :
در سفر اجباری که امام محمد باقر علیه السلام به شام داشتند، ایشان با بزرگ مسیحیان شهر شام گفتگویی علمی داشتند که در آن بزرگ مسیحیان منکوب شد و خبر پیروزی و علم و معرفت امام محمد باقر علیه السلام در شهر شام پیچید. از اینرو خلیفه نامرد اموی وقتی از این ماجرا باخبر شد، خشمگین گشت و دستور داد ضمن اخراج هر چه سریعتر امام از شام، این شایعه را منتشر کنند که امام محمد باقر به دین مسیحیت وارد شده است تا مردم شهرهای مسیر شام تا مدینه از ورود امام به شهر خود جلوگیری کرده و موجبات یک ضربه بر اعتقاد مردم به عقیده و دین امام فراهم شود تا خبر پیروزی امام در مناظره بر بزرگ مسیحیان شام و اثبات شدن علم و معرفت فراوان امام بر همگان در حاشیه برود، که البته اینبار هم شکست خورد و حادثه بزرگ شهر مدین رخ داد.
امام صادق علیه السلام این حادثه را چنین روایت می کند :
... ورفع ذلك الخبر(خبر پیروزی امام محمد باقر علیه السلام بر بزرگ مسیحیان شام در مناظره) إلى هشام.
فلما تفرق الناس نهض أبي وانصرف إلى المنزل الذي كنا فيه ، فوافانا رسول هشام بالجائزة وأمرنا أن ننصرف إلى المدينة من ساعتنا ولا نجلس ، لان الناس ماجوا وخاضوا فيما داربين أبي وبين عالم النصارى ، فركبنا دوابنا منصرفين وقد سبقنا بريد من عند هشام إلى عامل مدين على طريقنا إلى المدينة أن ابني أبي تراب الساحرين : محمد بن علي وجعفر بن محمد الكذابين بل هو الكذاب لعنه الله فيما يظهران من الاسلام وردا علي ولما صرفتهما إلى المدينة مالا إلى القسيسين والرهبان من كفار النصارى وأظهر الهما دينهما ومرقا من الاسلام إلى الكفردين النصارى وتقربا إليهم بالنصرانية ، فكرهت أن انكل بهما لقرابتهما ، فإذا قرأت كتابي هذا فناد في الناس : برئت الذمة ممن يشاريهما أو يبايعهما أو يصافحهما أو يسلم عليهما فإنهما قد ارتدا عن الاسلام ، ورأى أميرالمؤمنين أن يقتلهما ودوابهما وغلمانهما ومن معهما شر قتلة
(در ادامه این ماجرا، اتفاق بزرگ شهر مدین افتاد و بکبار دیگر هشام بن عبدالملک شکست خورد. تفصیل این ماجرا را در "نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء ؛ نویسنده : العلامة المجلسي ؛ جلد : 46 ؛ صفحه : 312" مطالعه کنید.)
👇👇
👆👆
#تنبُّه :
شاید اکنون فقط یک اسم از هشام بن عبدالملک لا به لای کتب تاریخ باقی مانده است ...
اما آنها که با تاریخ خلفاء آشنایی دارند می دانند که چقدر نام این خلیفه اموی در نزد عام و خاص، دوست و دشمن بنی امیه، سرزمینهای اسلامی و غیر اسلامی، پر آوازه بود ...
منصور دوانقی خلیفه عباسی او را رجل القوم بنی امیه می دانست و در سیاست به او اقتدا می کرد ...
طبق گفته ابن قتیبه از سرزمینهای روم و هند و فارس و ترک برای او خراج و جزیه می آوردند ...
در دوره او هیچ قیامی-جز قیام جناب زید ره- رخ نداد و این را کنار سایر اقدامات رفاهی او برای مردم(مثل ساختن بیمارستان و مراکز نگه داری معلولین)، نشانه های رضایت مردم از او می دانند ...
حتی برخی منابع عامه در وصف او این حدیث نبوی را نقل کرده اند که پس از او دیگر دوران راحتی عرب به سر می رسد ...
همه اینها را در مورد هشام بن عبدالملک نگفتم که صرفا موقعیت او را در زمانه خودش معرفی کنم و قصد بررسی کامل صحت و سقم تمامی این گزارشهای تاریخی را نیز ندارم ...
فقط می خواستم تنبه دهم که گمان نکنیم تقابل او با مرجعیت علمی امام محمد باقر علیه السلام به معنای تقابل یک لات چاقوکش خیابانی با امام عزیز ما است ...
بلکه در واقع تقابل او با مرجعیت علمی امام محمد باقر علیه السلام به معنای تقابل یک دستگاه عظیم امپراطوری جهانگشا و جهاندار با وصی الاوصیاء و وارث علم الانبیاء امام محمد باقر علیه السلام می باشد ...
گاهی دشمنان اهل بیت را به هر علتی کوچک نشان می دهیم ...
و این ممکن است در ذهن مخاطب تداعی کند که اختلافات دشمنان با اهل بیت علیهم السلام در صدر اسلام، در مسائلی جزئی و قبیلگی و شخصی خلاصه میشده ...
و ناخودگاه از شأن و جایگاه والای امامان معصوم در ذهن مخاطب بکاهد.
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @arabicliteraturehozehkh