eitaa logo
اعراف
85 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
345 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رحا مدیا
به‌جای «تعویق» اجرای قانون حجاب، «تعلیل» کنید که چرا دیروز و امروز و حتی فردا، اجرای این قانون - بلکه هر قانون دیگری درباره‌ی حجاب الزامی - ممکن است پیامدهای ضدامنیتی داشته باشد؟! لیبرال‌های حاکمیتی - چه ناانقلابی‌ها و چه شبه‌انقلابی‌ها - میان «تحقق شریعت» و «تداوم حاکمیت»، تضاد روایتی افکنده‌اند. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از صلح میرزایی
به بیان بیاییم! مجتهدان، اساتید، علما و طلاب عزیز! اساتید و دانشجویان گرانقدر! فدای تان گردم. حال که مخالفان «قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» دوره افتاده‌اند و از دهها نفر از عمامه‌به‌سرها و حوزویان و دانشگاهیان خاص و بعضاً سکولار، مصاحبه و یادداشت می‌گیرند شما عزیزان بسیار مهم است. همه می‌دانیم که وضعیت منطقه چگونه است و از مشکلات معیشتی مردم عزیزمان مطلعیم امّا یقیناً همدلی همگانی برای مقابله با نقشه ، برکات را بر ما نازل خواهد کرد. ان شاء الله. 🟩https://farsnews.ir/solhmirzaei/1734285126139928331 🟦https://virasty.com/solhmirzaei/1734285352472601175 📲 @solhmirzaei58
هدایت شده از صلح میرزایی
به بیان بیاییم! مجتهدان، اساتید، علما و طلاب عزیز! اساتید و دانشجویان گرانقدر! فدای تان گردم. حال که مخالفان «قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» دوره افتاده‌اند و از دهها نفر از عمامه‌به‌سرها و حوزویان و دانشگاهیان خاص و بعضاً سکولار، مصاحبه و یادداشت می‌گیرند شما عزیزان بسیار مهم است. همه می‌دانیم که وضعیت منطقه چگونه است و از مشکلات معیشتی مردم عزیزمان مطلعیم امّا یقیناً همدلی همگانی برای مقابله با نقشه ، برکات را بر ما نازل خواهد کرد. ان شاء الله. 🟩https://farsnews.ir/solhmirzaei/1734285126139928331 🟦https://virasty.com/solhmirzaei/1734285352472601175 📲 @solhmirzaei58
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ دزدِ اعتماد! 🔻دزدیِ اعتماد یعنی وقتی مردم، روزنامه، فرد یا جریانی را در موضوع صادق بدنند اما آن روزنامه یا آن فرد از این اعتماد سوءاستفاده کند! مشابه کاری که روزنامه اعتماد در شماره امروزش انجام داده. ❓اصلا در قانونِ جدید حجاب که بارها مورد بازبینی و نقد و نظر واقع شده چیزی به نامِ ونِ گشت ارشاد وجود ندارد که روزنامه اعتماد، عکس اولِ امروزش را به آن تخصیص داده است. ❗️این بی‌انصافی در مورد قانون موسوم به حجاب را فقط "اعتماد" انجام نداده است. اسف‌بار‌تر سخنان آقای مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور است که در یک برنامه تلویزیونی دهها اشکال به قانون جدید حجاب وارد کرد که غالبا در این قانون نبود. ‼️ فاجعه اینجاست که برخی افراد فرهیخته و مسئولین بلندپایه در دولت و شورای عالی انقلابِ فرهنگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند! 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند نکته مهم درباره؛ گردنه سرنوشت‌ ساز قانون حجاب! @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ چرا در منابع تاریخی، الزامی از طرف حکومت امیرالمؤمنین (ع) برای داشتن حجاب موجود نیست؟! ❗️نکتۀ بسیار مهم این است که بی‌حجابی آن گونه که امروز به یک معضل اجتماعی تبدیل شده، در روزگارِ امیرالمؤمنین (ع) معضلی اجتماعی محسوب نمی‌شد. 🔻اساساً حجاب نه تنها در کوفه که در بسیاری از بلاد آن روزگار، جزئی از آداب و رسوم و جزئی از فرهنگ و سنن زندگی مردم به شمار می‌آمد بی‌ آن که بخواهد مستند به الزامی قانونی از سوی یک نهاد دینی باشد. ❌ اما مدرنیته و سبک زندگی غربی که آمد، زن و آزادی او را به چالش کشید و حجاب و عفت زن را به یک معضل اجتماعی تبدیل کرد. بی‌حجابی پدیدۀ عصر امروز است نه عصر دیروز و نه عصر امیرالمؤمنین (ع). ❗️پاسخ دیگر در ملاک این حکم است که خیلی‌ها از آن غفلت کرده‌اند. وقتی قرآن به شدت، کم‌حجابی و کم‌حیاییِ مؤمنین را محکوم می‌کند و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد آیا پذیرفتنی است که با بی‌حجابی و بی‌حیایی مدارا کند و آن‌ها را به رسمیت بشناسد؟! 🔹 این اولویت نشان می‌دهد که اگر اسلام، کم‌حجابی و کم‌حیایی آن زمان را محکوم می‌کند، به طریق اولی این بی‌حجابی و بی‌حیایی را نیز محکوم می‌کند. ❗️آری، آن روز که امیرالمؤمنین (ع) بر سر مردم کوفه فریاد می‌کشید و آن‌ها را عتاب می‌کرد که «چرا زنانتان در رفت و آمد داخل بازار، حیای لازم را به کار نمی‌برند و دوشادوش مردانِ نامحرم، در بازار راه می‌روند» اگر امروز در این جامعه می‌بود چه می‌کرد؟! ❌ آیا امیرالمؤمنین (ع) در چنین جامعه‌ای دست روی دست می‌گذاشت و اجازه می‌داد تا عده‌ای با رواج این بی‌حجابی و بی‌حیایی و برهنگی و عریانی، امنیت روانی و ایمانی جامعه را با خود به قهقرا ببرند و آبرو و حیثیت حکومتی را که با نام اسلام به روی کار آمده و خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است را خدشه‌دار کنند؟ 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۲ 🖊مهدی جمشیدی [چهارم]. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر می‌کردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. به‌بیان‌دیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها نیز اثر جدّی می‌گذاشت. جریان فرهنگی و رسانه‌ای متجدّد، دست‌کم از سال‌های آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهوم‌سازی منفی و چهره‌سازی می‌کرد و می‌کوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که می‌خواهد دست یابد. در تمام سال‌هایی که آن «زمینه‌های فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذره‌ذره و قطعه‌قطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابل‌تقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنش‌ها و تلاطم‌ها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حال‌آن‌که طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان می‌دهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقه‌ای، تنازل یابد، نه این‌که نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند. [پنجم]. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقه‌ای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در این‌باره، تلاش رسانه‌ای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک می‌کند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطه‌هایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد می‌کند؟ پاسخ‌دادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوه‌گر و مشاهده‌پذیر می‌سازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی می‌آفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب این‌که باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و به‌تدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهم‌شکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش می‌سازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو می‌کند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم می‌یابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل می‌گردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی می‌شود، اما در اثر روایت‌پردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده می‌شود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواه‌ناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نه‌فقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزه‌های شخصی و سلیقه‌ای ارجاع داده می‌شد؛ چنان‌که از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان می‌آمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته می‌شد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهم‌ترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ نظر آیت الله سبحانی راجع به و وظیفه حکومت! بسم الله الرحمن الرحیم 🔹اینجانب در مسجد اعظم پس از فراغت از درس خارج اصول دو مطلب را یادآور شدم. مطلب نخست، این که حجاب اجباری دو تفسیر دارد. تفسیر اول آن غلط و تفسیر دوم آن مورد اتفاق همه علمای اسلام است. اما تفسیر غلط این که اگر زن بی‌حجابی، در کوچه و خیابان مشاهده شد، مأمور دولتی فوراً چادری به دست بگیرد و بر سر او بیفکند و او را مجبور به رعایت حجاب کند. این تفسیر مسلماً غلط و احدی از عالمان اسلامی چنین فتوایی نداده است. 🔹اما تفسیر دوم و صحیح آن، این است که منکرات بر دو نوع است: ۱- فردی منکری را در دور از چشم مردم در خانه خود انجام می­‌دهد، تکلیف او با خدا است و ما درباره او تکلیفی نداریم. حکومت اسلامی باید از منکری که برای جامعه مضر است جلوگیری کند. ۲- منکری که وجود آن مضر به حال جامعه است مسلماً باید حکومت اسلامی از آن جلوگیری کند. کسی بخواهد آشکارا مشروب خواری کند و یا قمار بازی، کند. 🔹 مسلماً چنین منکری مایه گسترش گناه در جامعه می‌شود. بی‌حجابی نیز از این منکرات است که سبب می­‌شود گناه در میان جوانان گسترش پیدا کرده و عفت عمومی خدشه­‌دار شود. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که چنین منکری در خارج تحقق پیدا نکند. (این برنامه‌­ریزی اعم از فرهنگی، اجتماعی و روان­شناسی، اقتصادی و قضایی و انتظامی است) 🔹 دلیل این سخن حدیثی از رسول خدا(ص) است که می‌فرماید: إِنَّ الْمَعْصِيَةَ إِذَا عَمِلَ بِهَا الْعَبْدُ سِرّاً لَمْ تُضِرَّ إِلَّا عَامِلَهَا وَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِيَةً وَ لَمْ يُغَيَّرْ عَلَيْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّةَ هر‌گاه بنده خدا گناهی را در پنهان انجام دهد ضرر آن متوجه خود اوست ولی اگر آشکار انجام بدهد و از آن جلوگیری نشود به جامعه ضرر می­‌زند. 🔹نویسنده‌ای مسأله حجاب اجباری را مطرح می­‌کند و می‌­گوید: بله اگر بی‌حجابی به مرحله‌ای برسد که مایه ابتذال و گسترش گناه شود باید از آن جلوگیری کرد. 🔹در پاسخ سخن ایشان یادآور شدم که اصولاً بی­‌حجابی یک صورت بیشتر ندارد و آن همان صورتی که خود او متذکر شده است. آیا می ­توان جاذبه جنسی میان برهنگان و بی­‌حجابان و جوانان امروز که سن ازدواج آنان بالا رفته را انکار کرد؟ مسلماً این نوع گناه آشکار، اخلاق جوانان را فاسد می­‌سازد. ✅مطلب دومی که یادآور شدم این است. امر به معروف دو مرحله دارد. مرحله نخست: مرحله نصیحت و تذکر است و این از آن عموم مردم است، البته شرایطی هم دارد. 🔹مرحله دوم جلوگیری از منکرات است که از آن حکومت اسلامی است. امام صادق(ع) چنین می­‌فرمایند: انما هو علی القوی المطاع العالم بالمعروف من المنکر، لا علی الضعیف الذی لا یهتدی سبیلا الی ایّ من ایّ یقول من الحق الی الباطل، و الدلیل علی ذلک کتاب الله عزوجل قوله.... وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ. امر به معروف وظیفه قدرت نیرومندی است که اطاعت مردم برگردن آنها است. معروف را از منکر تمیز می‌­دهد. این وظیفه ربطی به انسان ناتوان که راهی به جایی نمی­‌برد، ندارد و شاید حق را از باطل باز نمی‌شناسد. 🔹اتفاقاً آیه ۴۱ سوره حج ناظر به همین قسم دوم همین گروه نیرومند است که اجرای امر به معروف بر عهده آنها است، آنجا که می‌­فرماید: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ. آنان که به آن­ها قدرت دادیم کسانی هستند که نماز را پرپا می­‌سازند و زکات می­‌دهند و به کارهای نیک فرمان می‌دهند و از منکرات مردم را باز می‌­دارند. سرانجام کارها با خدا است. 🔹جمله­ «ان مکناهم» گواه بر این است که این نوع امر به معروف برای انسان ­های متمکن و قدرتمند و به تعبیر امروزی از آن حکومت اسلامی است. و تفسیر این آیه به امر به معروف سفارشی، دور از مضمون آیه است. 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
🔻وقاحت بی‌حد و مرز 🔹وقتی رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی که سال‌ها بر علیه حجاب لجن‌پراکنی می‌کرد، کاملا وقیحانه و در رفتاری دوگانه و متناقض، تذکر حجاب از سوی یک تروریست را خوب جلوه می‌دهد و در تطهیر عین نجاست تلاش می‌کند، باید برای کسانی که غافل هستند یا خودشان را به غفلت زده‌اند روشن شود که تمام این هجمه‌ها علیه حجاب در ایران از کجا ناشی می‌شود. مثل روز روشن است که کارگردان اصلی این قضایا آمریکا و اسرائیل و نوچه‌های آن‌ها هستند. 🔹سال‌ها بر علیه حجاب‌‌‌، غیرت، امر به معروف و نهی از منکر سمپاشی و ایجاد شبهه کردند و زنان و دختران مسلمان ایرانی را به گمراهی کشاندند، ولی وقتی یک تروریست حرامی دست‌نشانده، از حجاب دم می‌زند، او را تطهیر می‌کنند! 🔹نکته دیگری که از این قضیه می‌توان فهمید این است که در واقع مبارزه با حجاب هم بهانه است و هدف اصلی مبارزه با اسلام ناب و استکبارستیزی است. شاید این آیه قرآن را بهتر درک کنیم که فرمود: «وَلَن تَرضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم؛ یهود و مسیحیت از تو راضی نمی‌شوند تا اینکه از آن‌ها تبعیت کنی.» ✍بابک شکورزاده @howzavian_tehran
هدایت شده از 🇮🇷زاغ سیاه🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️چاقو کشی هواداران خانم فوتبال ┄┅═✧☫✧●زاغ سیاه●✧☫✧═┅┄ ┄┅═🐦‍⬛@zaghsiah🐦‍⬛═┅┄