هدایت شده از خبرگزاری فارس
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گفتوگوی چالشی با افرادی که پهلویها را وطنپرست میدانستند
@Farsna
هدایت شده از روشنگری
بله! تجربه دقیقا ثابت کرده که بالا بردن قیمت دلار یک اهرم سیاسیه در دست جریان لیبرال سرمایهدار غربگرا برای #فشار_معیشتی بر مردم جهت تن دادن نظام به اهداف نامشروع این جریان.
البته به شدت کور خوندن.
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ تأسیس بنیاد باران!
🔻پس از پیروزی احمدینژاد در انتخابات ریاستجمهوری سال ۱۳۸۴ و شکست هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی برای جلوگیری از پراکندگی یاران خود در دولت و نهادهای دیگر و همچنین استفاده از آنها در انتخابات سال ۱۳۸۸، اقدام غیرمعمولی انجام داد.
او در آخرین روزهای دولت خود دو بنیاد تأسیس کرد: «مجمع بینالمللی گفتوگوی تمدنها» و «بنیاد باران» که مخفف «بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران» است. این بنیادها در مصوبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ هیئت دولت به فهرست مؤسسات قانون استخدامی کشوری اضافه شدند. هدف از این اقدام، استفاده از مزایای دولتی برای مدیران و کارشناسان دولت در این دو مؤسسه، بهویژه بنیاد باران، بود تا از بیتالمال برای این مؤسسات خصوصی استفاده شود. با این حال، احمدینژاد در اواسط مهرماه ۱۳۸۴ این مصوبه را لغو کرد.
❗️محمدرضا عارف، معاون اول خاتمی، به همراه محمد باقریان و محمد ستاریفر، از نزدیکترین مشاوران خاتمی، جعفر توفیقی وزیر علوم و سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت خاتمی، مسئولیت تأسیس بنیاد باران را بر عهده گرفتند.
❗️مهمترین فعالیت تئوریک بنیاد باران، بومیسازی ایده «انقلاب رنگی» و تئوریزه کردن عقیده سکولاریسم اسلامی در قالب تز «اسلام میانه» بوده است. اسلام میانه، همان اسلام آمریکایی است که موسسه آمریکایی RAND آن را به عنوان نقشهراه برای دولتمردان آمریکا ارائه داده تا دین را از حکومت جدا کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.
‼️براساس یک پژوهش علمی، در بازه زمانی شهریور ۱۳۸۴ تا شهریور ۱۳۸۷، یعنی در مدت سه سال ریاستجمهوری محمود احمدینژاد، حدود ۱۷۰۰ مورد توهین مستقیم و ۴۰ هزار مورد سیاهنمایی علیه دولت وی از طریق مطبوعات و توسط اعضای سازمانیافته بنیاد باران انجام شده است. در انتخابات ۱۳۸۸ و جریان فتنه، این بنیاد تحرکات زیادی برای تبلیغ کاندیداتوری میرحسین موسوی و همچنین شورشهای خیابانی داشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
#استحاله_در_غرب
🌐 #آنتی_سکولار | ما را به دوستان خود معرفی کنید 👇
🆔 @antisecular_ir
دوباره دولت لیبرالها بر سر کار آمد...
و جشنوارهی فجر، جشنی برای فاجران شد...
#پیشمرگ نامزد نشد!
دولت به دنبال تردیج سینمای سیاه است.
بعید میدانم موسی نیز خیلی سیمرغ بگیرد.
اسفند هم ۵ رشته را نامزد شد که احتمالا در جلوههای میدانی، برنده شود.
جشنوارهی امثال جوایز اصلی را به فیلمهایی خواهد داد که مسائل فرعی را اصلی جلوه دادهاند.
@araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
آغاز چهل و هفتمین سال یک انقلاب مردمی و اسلامی
سلطنت طلبها میگفتند: انقلاب خمینی بهار سال پنجاه و هشت را نمیبیند!
شاپور بختیار میخواست کودتا کند: مُرد
صدام حسین بعثی میخواست یک هفته ای تهران را بگیرد: مُرد
مسعود رجوی با این گمان و تخیل که مردم در شهرها منتظرشان هستند عملیات فروغ جاویدان را راه انداخت: مُرد
کارتر میخواست با آزادی گروگانها انقلاب را ساقط کند: مُرد
ریگان قدرتمند با تمام توان در جنگ از صدام حمایت کرد: مُرد
همگی به گور رفتند و آرزو نابودی انقلاب را با خود بردند!
این انقلابِ مردمی با دشمنی خارجی ها آسیب دید و پابرجا ماند اما ضربه اساسی از کم کاری داخلی ها و غفلت است!
https://eitaa.com/Politicalhistory
هر سال این ملت غیور صف به صف، رجز میخوانند و با حضور گرمشان، آب سردی بر سر خوشخیالیهای استکبار و مزدورانشان میریزند.
اما نمیدانم چرا هنوز عدهای فکر میکنند مردم، چیزی غیر از انقلاب اسلامی را میخواهند.
والله این ملت پای ارزشهای اسلام، استوار مانده است.
برای احیای شریعت معطل چه هستید؟!
🖋علی عسگری
@araf11
هدایت شده از اشارات
🌕صلح آمیزترین انقلاب مدرن!
#میثم_مهدیار
🔺۱-انقلاب اسلامی نه صرفا در جهان سیاست بلکه در نظریه های جامعهشناسی هم زلزلهای درانداخت. تا قبل از آن تبیین نظری انقلابهای بزرگ صرفا به عوامل اقتصادی، ساختاری و یا روانشناختی محدود میشد. تدا اسکاچپول یکی از مهمترین نظریه پردازان این حوزه بعد از پدیده انقلاب ایران با تجدید نظر در نظریات سابق خود، در مقالهای انقلاب اسلامی را موجد تولد نسل چهارم نظریههای انقلاب یعنی نظریههای فرهنگی عنوان کرد. در واقع یکی از اصلیترین عواملی که برای ناظران غربی جدید بود فراگیری انقلاب و از آن مهمتر فرم صلح آمیز بسیج انقلابی در آن بود.
🔸۲-در حالیکه گفته میشد حتی در انقلابهای کبیر از فرانسه تا روسیه حداکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم مشارکت داشتهاند اما در انقلاب ایران از مرکز تهران که راهپیماییهای میلیونی تاسوعا و عاشورا در آن زبانزد رسانههای جهان شده بود تا دور افتادهترین روستاها نیز درگیر تظاهرات و مبارزه انقلاب شده بودند. ( مثلا نگاه کنید به روزهای انقلاب: چگونه زنان یک روستا در ایران انقلابی شدند؟ نوشته مری هگلند، انتشارات ترجمان) میشل فوکو و لیلی عشقی که خود از مهد انقلابهای مدرن ناظر انقلاب اسلامی بودند از آن با «انقلابی با حضور همه» یاد میکنند.
🔸۳-مهمتر اینکه این فراگیری که اقشار و طبقات و گروههای مختلف فکری و سیاسی و فرهنگی را در بر داشت با کمترین میزان خشونت انقلابی نسبت به دیگر انقلابهای مدرن در قرن بیستم و قبل از آن به وقوع پیوست. در حالیکه در انقلابهای دیگر خشونت انقلابی به دهها هزار میرسید در انقلاب ایران این مقدار صرفا به محاکمه دهها تن از دستاندرکاران اصلی جنایات رژیم قبل محدود مانند. بنا بر اسناد موجود حتی بسیاری از کارمندان اداری (و نه عملیاتی) دستگاه اطلاعاتی رژیم پهلوی (ساواک) هم بعد از انقلاب به سرکار خود بازگشتند.
در واقع برخلاف تصویرسازیهای گفتمان غالب جامعهشناسی در ایران ( گفتمان استبداد تاریخی) که فرهنگ سنتی و عامه ایرانیان را فرهنگی غیر روادار، غیر مشارکتی، ستیزهجو و غیر عقلانی تصویر کرده و میکنند ایرانیان در یکی از بحرانیترین لحظات تاریخی این کشور رفتاری کاملا صلح آمیز و مشارکتی از خود بروز دادند.
🔸۴-به عبارت دیگر انقلابهای کبیر اگرچه گسستی سیاسی نسبت به گذشته محسوب میشوند اما حداقل فرم آن بازتاب دهنده فرهنگ تاریخی ملتهای انقلابی است. رهبر اسلامی این انقلاب خود برآمده از فلات مرکزی ایران و شهر خمین (منطقه کمره) بود که امثال جواد صفینژاد و مرتضی فرهادی مردم شناسان بومگرای ایرانی در آثار مختلفشان (از جمله کمره نامه و فرهنگ یاریگری در ایران از مرتضی فرهادی) جلوههای مختلف فرهنگ غنی مشارکتی آن را به تصویر کشیده بودند. در کوران انقلاب گروههای مختلف چریکی چپ و یا مسلمان بارها در ملاقات با او به عنوان رهبر انقلاب میخواستند برای مبارزه چریکی و مسلحانه خود مشروعیت کسب کنند اما امام خمینی زیر بار نرفت و بر مبارزه انقلابی صلح آمیز و فرم راهپیماییهای گسترده خیابانی و تبلیغ انقلابی چهره به چهره تاکید داشت.
🔸۵-این فرم صلح آمیز ریشه در تاریخ فرهنگی ایران داشته و دارد. بی دلیل نیست که عمده قلههای ادبی جهان از این خاک برخاستهاند و مانند حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی نادی مهر و دوستی و فتوت و داد و دهش بودهاند. بی علت نیست که ایرانیان در یک مشارکت جمعی در جنگ تحمیلی ۸ساله توانستند با دست خالی در مقابل یک دنیا تجهیزات و حمایت مقاومت کنند. بی دلیل نیست که در سیل و زلزله و کرونا بیشترین کمکها و مشارکتهای مردمی در ایران شکل میگیرد. همین ماههای گذشته زنان و مردان ایرانی در اوج تحریمهای ظالمانه غربی از طریق پویش ایران همدل خود بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان به جنگ زدگان لبنانی کمک کردهاند.
🔸۶-با این همه متاسفانه «جامعه شناسی ایرانیان» بدون در نظر گرفتن چنان تاریخی و چنین ظرفیتهایی به بیراهه رفته و خواهد رفت.
#انقلاب_اسلامی
#مردم
#جامعهشناسی_انقلاب
➕ @esharat_57
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدیان، برندۀ سیمرغ مستند بلند: پرچم فرزندان شهدای مدافع حرم بالاست.
@Farsna
اعراف
دوباره دولت لیبرالها بر سر کار آمد... و جشنوارهی فجر، جشنی برای فاجران شد... #پیشمرگ نامزد نشد!
همانطور که پیشبینی میشد...
موسی در کل ۴ سیمرغ گرفت که هیچکدام اصلی نبود...
فیلمهای دیگر مثل "شمال از جنوب غربی" و "بچهی مردم" را ندیدم، اما اعتقاد دارم جایزه ندادنها سیاسیترین اقدام در جشنوارهی فجر است.
جایزههایی که به "خدای جنگ" ندادند
جایزههایی که به "اسفند" ندادند
جایزههایی که به "اشک هور" ندادند...
این سیاسیبازیها توسط خود اصلاحات و لیبرال مسلکان شروع شد.
اصولا جایزهها در جشنوارهی فجر صرفا یک تقدیر نیست؛ بلکه ریلگذاری برای مسیر فکری سینماست.
امشب با شنیدن نام فرجالله سلحشور، بار دیگر غم و غصههایم زنده شد...
از قضا شاید به حاتمیکیا جایزه ندادند، تا روی سن سخنی از فیلمنامهی از پیش آمادهشدهی فرج نگوید...
نگوید که جنس فیلمنامهاش از جنس همان نماز شبهایی بود که میخواند.
نکتهی جالبتر تفاوت فاحش رای مردم با داوران بود...
#پیشمرگ بهترین فیلم از نگاه مردم شد!
فیلمی که حتی یک نامزدی نیز از سوی داوران نگرفت...
حال باید پرسید، داوران اهل سیاستبازی و به فکر انقلاباند یا مردمی که دلدادهی انقلاباند؟!
غصههای تکراری من با جشنوارهی فجر همچنان پابرجاست...
🖋علی عسگری
@araf11
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
#داده_نما| تحلیل عملکرد اقتصادی دولتها؛ واقعیت یا وارونهنمایی؟
🔹دولت یازدهم و دوازدهم با اتخاذ سیاستهای اقتصادی که بر مبنای کنترل تورم و گره زدن بخشی از اقتصاد به نتایج برجام شکل گرفته بود، با چالشهایی همچون رکود اقتصادی، بیکاری و افزایش تورم مواجه شد. اگرچه رشد اقتصادی سالهای ۹۵ و ۹۶ بهعنوان یک دستاورد مورد توجه قرار گرفت، اما آمارها نشان میدهند این رشد کوتاهمدت بوده و در برخی حوزهها با کاهش سرمایهگذاری و تولید همراه بوده است.
🔹از سوی دیگر، دولت سیزدهم توانسته است در شرایط سخت تحریم، رشد اقتصادی پایدار و تابآور را محقق کند. رشد اقتصادی ۴.۷٪ در سال ۱۴۰۰، ۳.۸٪ در سال ۱۴۰۱ و ۵.۷٪ در سال ۱۴۰۲، همراه با رکوردشکنی در صادرات غیرنفتی و سرمایهگذاری خارجی، نشاندهنده تغییر مسیر اقتصاد ایران است.
🔹در این میان، حذف آمارهای سالهای ۱۴۰۰ به بعد از توسط برخی منصوبان دولت یازدهم و دوازدهم، این سؤال را مطرح میکند که چرا دستاوردهای اخیر نادیده گرفته شدهاند؟ آیا اقتصاد ایران تنها با برجام امکان رشد دارد یا سیاستهای داخلی نیز میتوانند موتور محرک اقتصاد باشند؟
🔹حقیقت این است که رشد اقتصادی پایدار، نیازمند برنامهریزی داخلی و کاهش وابستگی به عوامل خارجی است؛ تجربهای که در دولت سیزدهم بهخوبی به نمایش گذاشته شده است.
🆔 @YjcNewsChannel
مردم عزیز ایران در حال هزینه دادن هستند...
_هزینهی فریادهای استکبار ستیزانهی خود در ۲۲ بهمن
_هزینهی دفاع از جمهوری اسلامی
_هزینهی حضور در انتخابات
همهی این هزینهها مقدس و شفا بخش است.
اما قشر کثیری از ملت هزینهی گزاف انتخاب نادرست تعدادی را میدهند. انتخابی که از همان روز اول نتیجهاش مشخص بود...
انتخابی که قبلتر هم تجربه شده بود...
البته این نیز برای حفظ استقلال سیاسی کشور بود؛ اما طوری نشود که انتخاب غلط، استقلال کشور، امنیت اجتماعی، اقتصاد و هزاران مسالهی دیگر را دچار بحرانهای اساسی کند!
قیمت مشکوک ارز،
قطعی مشکوک برق و
تعطیلی مشکوکتر بورس،
شاهدی است بر مدعای اخلال در امنیت سیاسی و اقتصادی کشور.
چیزی که لیبرالها در ۱۴۰۱ آغازش کردند و حال به دنبال ایجاد مجدد آن هستند.
آن زمان دولت دستشان نبود و میخواستند چون کودکان بازی را به هم بزنند؛ اما حال که خود در دولتاند، اخلال در امنیت ملی کار راحتتری برای ایشان است. مخصوصا اگر پشت شعار وفاق پنهان شده باشند.
#جاسوس
#فتنه
#وفاق
@araf11