eitaa logo
اعراف
82 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
361 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حمید کثیری
دو وزیر دولت قبل محکوم شدند؛ گفته شده به دلیل قصوری که داشتند؛ بحثی نیست، اگر مسیر عادلانه‌ای طی شده این خودش نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی با متخلف در هر جایگاهی برخورد می‌کند، اما صرفا چند سوال به ذهنم می‌رسد؛ - ماجرای چای دبش از زمان دولت دکتر روحانی شروع شد و در زمان دولت شهید رییسی کشف و به قوه ارجاع شد. از وزرا یا دیگرانِ در دولت دکتر روحانی کسی متهم و محکوم نیست؟! - قصور و تقصیر در ماجرای کرسنت، آبان ۹۸، افزایش ۹۰۰ درصدی نرخ ارز در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، واگذاری املاک نجومی و ... مهم نیست؟! - این خبر درست است که روز قبلش از سوی رییس دستگاه قضا از دکتر ظریف که پستی را غیرقانونی تصاحب کرده بود دعوت به عمل آمده و دلسوزانه! گفته شده برای کاهش فشار به دولت دکتر پزشکیان استعفا بدهد؟! - آیا این همدلی زیبا نیست؟! در دولت قبل با شهید رییسی هم همین‌قدر همدلانه برخورد میشد؟! - آیا احکام دو وزیر دولت قبل باید همین روزها اعلام میشد و امکان چند روز جابجایی وجود نداشت؟! - آیا هنوز تسویه حساب با شهید رییسی تمام نشده؟! 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از حقیقت
من عضوی از مردمم و خواهان اجرا قانون حجابم کانال حقیقت 🆔https://eitaa.com/Haghighat7625
هدایت شده از روشنگری
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هیجان ایشون بی‌دلیل نیس. بدون حضور حتی یه تکنسین خارجی داریم همچین پروژه‌ی عظیمی رو اجرا میکنیم! اینجاست که به ایرانی بودنمون افتخار می‌کنیم: ✍ امیــــن ترابـــی √ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از تخریب‌ چی
11.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه انقلابی تهران: ⭕️ حجاب از بدیهیات و از مسلمات بی تردید دین است اینکه گفته شود من در برابر مردم نمی‌ ایستم ضد حکومت دینی است. ⭕️ نظام دینی نظام توحید است، نظام الله است، دنیا می خواهد بپسندد می خواهد نپسندد، ما فدایی دینیم، ما فدایی قرآنیم، انقلاب به پا شد برای دین... ⭕️ و ان شاءالله این مردم با افتخار از دین و قوانین دینی حمایت خواهند کرد. ⭕️ تا خون در بدن داریم نخواهیم گذاشت حجاب فراموش شود. 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: مبانی تمدن غربی مخالف مبانی اسلام است و نمی‌توانیم پیرو آن باشیم 🔹از هر مزیتی در هرجای دنیا می‌توانیم و باید استفاده بکنیم اما در مبانی، نمی‌توانیم بر مبانی تمدن غربی تکیه کنیم. @Farsna
هدایت شده از روشنگری
این امضای بانوی نماینده‌ی محترم زرتشتیان پای درخواست نمایندگان از رئیس‌مجلس برای ابلاغ قانون عفاف و حجاب است حقیقت همین است که حجاب و عفاف ریشه در اصالت ما ایرانیان دارد و اکنون مورد هجوم بی‌ریشه‌گان و بیچارگان غربزده قرار گرفته است که سیاسیون غافل یا نفوذی نیز به سازشان می‌رقصند. ✍️مریم اشرفی گودرزی √ @Roshangari_ir | روشنگری
،،،، «باید بترسیم و مراقب باشیم که با ابتلاء به خودفراموشی اجتماعی، هویت خود، فلسفه‌ی انقلاب و شاکله‌ی نظام را از یاد نبریم.»(رهبر انقلاب، ۱۴۰۳/۱۲/۱۸). چرخش‌هایی که در بخش‌هایی از حاکمیت و جامعه مشاهده می‌کنیم، برخاسته‌ی از فراموشی خویشتن اصیل انقلابی و استحاله‌شدن در تمدن غربی است. https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1741457848792937003
،،،، حتی اگر قانون حجاب ابلاغ شود، اجرا نخواهد شد. دولت لیبرال، هزارویک بهانه در آستین دارد؛ چون از اساس، «باور» ندارد. فقدان باور حاکمان، تعبیری است که بارها علامه مصباح به کار می‌برد. «اختلال بنیادین» این است که جمهوری اسلامی، حضور لیبرال‌ها را در قدرت پذیرفته. قدرت، سرشار از مهندس بازرگان‌ها شده. 🖇 افزوده: باید تاریخی اندیشید و کلّیّت‌ها را در نظر گرفت. سرگرم‌شدن به جزئیّات، خطاست. هنگامی‌که روح لیبرالیسم به جان نظریۀ نظام انقلابی افتاده و موریانه‌وار، در حال جویدن ستون‌های آن است، باید سطح تحلیل را تغییر داد. از افق فراتر که بنگریم، مسأله‌‌های دیگری را که بسیار کلان و اساسی هستند خواهیم یافت. همۀ ارزش‌های انقلاب اسلامی در حال فرسوده‌شدن هستند. خودفراموشیِ جمعی، یک لایه ندارد، بلکه به دلیل اختلال ساختاری، عمومیّت‌ یافته و شاید هم تثبیت شده است. خطر مهجوریّت روح انقلاب در ساختار رسمی، جدّی است، بلکه باید از تعیّن و تحقّق سخن گفت و نه امر محتمل. نباید به فروع و نمودها بسنده کرد، بلکه باید در پی علاج اساسی بود. موریانه‌ها از مرز بدیهیات انقلابی نیز عبور کرده‌اند و به عمق ساختار رسیده‌اند. قدرت رسمی نتوانسته در عمل، مرزهای هویّتی‌اش را با دیگری‌هایش، به‌صورت شفاف و بی‌تعارف، تعریف کند و ازاین‌رو، دچار اختلاط گفتمانی و هرج‌ومرجِ معنایی شده است. ساختار، گرفتار مشکل مزاجی است... https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1741586473489709684
‌ 🔻سفر تبیینیِ دیار میرزاکوچک و انفکاک نسل‌ نو از پیشینۀ خود! 🔸 با یکسری از دوستان‌، چند روزی فضای کتاب و درس را کنار گذاشته و راهی شمال کشور شدیم. دیار میرزاکوچک و عارف بالله - آقای بهجت - را برگزیدیم. به پای صحبت و گپ‌و‌گفتگو با نوجوانان فومنی نشستیم و با آغاز مباحثات، فضای سکوت، تاریکی و خَموشی را شکستیم. 🔹فضای خفقان و تاریکی، بر ذهن نوجوانان حاکم بود. شبهات پیش‌ پا افتاده و مبتذلِ اینستاگرامی، مانند تار عنکبوتی بر اذهان و افکار نسل جدید سایه افکنده بود، و دریغا از نیرویی فکری که به شبهات، پرسش‌ها و مسائل نسل نو، پاسخ دهد! شبهات، از کوروش تا پهلوی و از انقلاب۵۷ و اغتشاش۱۴۰۱ را در بر می‌گرفت. امّا از آن جانب نیز، برخی از نوجوانان، نمایشگاهی به راه انداخته بودند و خود، راوی «دستاوردهای انقلاب» شده بودند. آری، ظرفیت‌ها انبوه، استعدادها بی‌نهایت و توانایی‌ها فراوان است، امّا دستگاه فکری/گفتمانی حلقه‌های میانی مختلّ! 🔸با تجربۀ چندین باره در عرصۀ گفتگو و مباحثه با نوجوانان، به این امر پی بردم که منشاء و سرچشمۀ انفکاک و گسست نسل جدید با سنّت و هویّت خویش، «عدم فهم تاریخ» است. به راستی که عدم آگاهی از سرشناسان تاریخی، سبب این امر شده تا نسل نو، مصلحین و مؤثرین هویّتی خود را به تاریخ بسپارند و تاریخ را هم به خاک! 🔹جوانان نسل نو، الگوی خویش را کوروش، ساسی، مسی، تتلو و پیشرو می‌خواندند، دریغ از اینکه از میرزاکوچک سخنی به میان آورند؛ از میرزا گفتم و او را شناساندم؛ امّا به‌ظاهر، صرف تبیین و تبلیغ علاج نیست، ممانعت از ورود شبهات - دشمن شناسی - هم موضوعیّت داشته و دارد، اما افسوس که این مقوله در ساختار فکری/فرهنگی، مختلّ است. ✍ علی رشیدی @andar_tamolat
تندرو خواندن عده‌ای که برای حجاب تحصن می‌کنند، وارونه خواندن قصه است! بیایید یک بار دیگر ماجرا حجاب را از نو بخوانیم... انقلاب شد! انقلابی که اسلامی بود و می‌خواست جامه‌ی عمل بر تن احکام اسلامی بپوشاند. مساله‌ی انقلاب از طرفی فقط اجرای احکام نبود، احیای هویت متمدنانه‌ی زن مسلمانِ ایرانی نیز بود! زنی که پیش از ورود مدرنیته به ایران، دارای حقوق متعالی اجتماعی و مترقی بوده و در متن اسلام جایگاهی بس گرامی داشت. حالا دولت‌های متعدد در ج.ا‌.ا با قرائت‌های سکولاریستی و با پشتوانه‌ی پلورالیسم دینی، در صدد تکمیل پروژه‌ی جریان شبه روشنفکر ایرانی(عصر پهلوی) بودند تا ضمن ایجاد جهان‌زیست مدرن در ایران، مقدمات غلبه‌ی آن را در کشور فراهم کنند. پس چه بهتر که حاکمیت دین را متزلزل گردانند. تزلزل در حاکمیت دین نیازی به اجبار نداشت. کافی بود مسئولین ترک فعل داشته باشند تا کم‌کم اهمیت اجرای قانون الهی و شریعت انسانی اسلام، از تب و تاب بیافتد، آنگاه هر چه "اصلاحات پوپری" بخواهد انجام می‌شود. اما الان که کمترین درخواست مردم متدین ایران، اجرای قانون خداوند و جلو گیری از حذف اولین و مهم‌ترین سنگر تمدن‌سازی است، باید مردم انقلابی را تندرو خواند؟! به آنان که با قوت، لیبرالیسم را در ایران پیاده‌سازی کردند، چرا افراطی و برده‌ی اجرای اوامر غرب مدرن، نمی‌گوییم؟! آیا انقلابی‌ها چیز گزافی طلب می‌کنند؟ خواهشا سخن از هزینه سازی نگویید؟ قطعا هزینه‌ی مقاومت در برابر عدم اجرای قوانین خداوند کمتر است تا سازش در برابر خواسته‌های سرمایه‌داران آمریکایی صفت! به نظر این جمله کمی آشناست! نه؟! @araf11
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ مواظب غلبه تفکر سفها بر اندیشه فقها باشیم! ❗️ آیا علمای قم و ریش‌سفیدان حوزوی احساس نمی‌کنند که در عرصه حجاب و عفاف به‌مرور در حال باخت فرهنگی هستیم و دهه به دهه، شاهد افت و افول فرهنگ حیا و عفاف می‌باشیم؟ 🔻آیا از خود سوال نمی‌کنند که چرا حس مقاومت و کنشگری علیه این باخت فرهنگی حتی در حوزه علمیه‌ای که باید برای فرود فرهنگ عفاف فریاد بزند نیز ضعیف شده است. ‼️ عجیب‌ نیست که حجاب به‌عنوان یکی از بدیهی‌ترین و اولویت‌دارترین مقوله فرهنگی در ساختار رسمی نظام اسلامی، محل نزاع رسمی بهارستان‌نشینان و پاستوری‌ها شده است. 📌 حوزویان بدانند که هر اندازه نسبت به ترک فعل‌ها و اما و اگرهای دولتمردان که در سیر انحطاطی حیا و عفاف دخیل هستند سکوت کنند، حجاب‌ستیزان جری‌تر شده و شاهد روزافزون‌تر شدن غلبه تفکر سفها بر اندیشه فقها خواهیم شد. ✍️ سید میثم حسینی 🌐 | ما را به دوستان خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
،،، برداشت میدانی و مستمر من از کشف حجاب در تهران چنین است: سال ۱۴۰۱(نیمه‌ی اول): ۲ درصد سال ۱۴۰۱(نیمه‌ی دوم): ۵ درصد سال ۱۴۰۲: ۱۰ درصد سال ۱۴۰۳: ۲۰ درصد. کسانی که اتهام تندروی را تکرار می‌کنند پاسخ بدهند که آیا در چهارچوب این سیر فزاینده، در انتظار تحقق آینده‌ی مساعد برای اجرای قانون نشسته‌اند؟! 🖇 افزوده: این سیر انحطاطی، از اوایل دهه‌ی نود آغاز شد و پس از ده سال به ثمر نشست. هرچه زمان می‌گذشت، شتاب ظهورات تجدّدی بیشتر می‌شد. گویا زمان و اتفاقات، فشرده شده بودند. در سال نودوشش، فقط بیست‌ونه زن در برخی شهرها کشف حجاب کردند.‌ پس از این، در کوچه‌های خلوت و از پشت، عکس می‌گرفتند و هشتک آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید و نه به حجاب اجباری ساخته بودند. از سال نودوهفت، در خیابان نیز جسارت یافتند، اما بسیار اندک و با هراس. اگرچه عده‌‌ی ناچیزی از زنان، مرزهای پوشش را شکستند، اما به دیگران نیز جسارت بخشیدند. بی‌عملی و انفعال حاکمیت و رهاشدگی سیاستی نیز به آنها اطمینان داد که مواجهه‌ای صورت نخواهد گرفت. نیمی از عدد کشف حجاب، در پیش از اغتشاش رخ داده بود. اغتشاش، نیروی پیشران بود نه نقطه‌ی آغاز. هرچه زمان گذشت، کمیت و کثرت، شرایط را دشوارتر کرد. هراس موهوم و القائی از تکرار اغتشاش، نتیجه‌ی اغتشاش را بدون هزینه‌ی تکرار اغتشاش در پی داشت. سنگرهای جدید را بدون اغتشاش فتح کردند و بر عدد و جسارت خود افزودند. تحلیل‌‌های غلط و محافظه‌کارانه‌ی نهادهای رسمی، چنین امکانی را بدون تحمل هزینه‌ی خیابانی، در اختیار نیروهای اجتماعی لیبرال قرار داد. https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1741746611827084360