eitaa logo
اعراف
85 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
354 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
اعراف
مصی علی‌نژاد پروژه ضدحجاب رو بالاخره وارد مرحله جدید کرد و با انتشار عکس نیمه برهنه خودش یه‌بار دیگه
🖊شهید مطهری و فلسفه‌ی قانون حجاب علی عسگری یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های وجودی قانون، ایجاد بازدارندگی و تلاش برای جلوگیری از قدرت گرفتن هنجار‌شکنی‌ها در جامعه است. وجود قانون حجاب و لایحه‌ای در این مورد، مطمئنا برای ذینفعان بی‌حجابی ضرر محض خواهد بود. زین رو تلاش خواهند کرد تا به هر شکل ممکن و با ایجاد جهان‌زیست کاذب به نفع هنجار شکنان، از اجرای این قانون تمدنی و هویتی جلوگیری کنند. حال آیا اجرای قانون و مقاومت در برابر ، وظیفه است یا سکوت در برابر فتنه‌جویانی که به دنبال پیشروی مرحله به مرحله برای بی‌هویتی در جامعه‌ی ایرانی هستند؟ پ.ن: شهید مطهری در کتاب آینده‌ی انقلاب اسلامی ذیل عنوان آزادی تفکر و آزادی عقیده، معتقد هستند که آزادی تفکر خوب است ولی آزادی عقیده به شکل مطلق صحیح نیست، چون عقاید غلط سبب جلوگیری از آزادی تفکر می‌شوند! ضمن اینکه شهید مطهری در کتاب بردگی در اسلام و در کتاب دیگرشان(بی‌نام) ضمن نقد آزادی غربی در تعریف جان‌لاک، آزادی را ذیل کمال انسانی تعریف می‌کنند و بدین سبب تقنین دستوراتی که اراده‌ی آزاد و مطلق انسان را برای کمال او محدود می‌کنند، مخالف آزادی نمی‌دانند! پس نمی‌توان شهید مطهری را به خاطر نقل یک خاطره‌ی "تاریخ‌مصرف گذشته" که صرفا دلالت بر اوائل انقلاب دارد(نقل آقای حکیمی در سال ۵۷ و ۵۸) و نه استمرار آن، مدافع بی‌قانونی در زمینه‌ی حجاب دانست! علاوه بر آنکه اصطلاح "حجاب اجباری" یک مغلطه است. چرا؟ باید پاسخ داد: ذات هر قانونی، اجبار است و اگر اجبار نباشد، ما با چیزی به نام دستور مواجه نخواهیم بود. اما حجاب در ایران آیا به معنای شرعی و حقیقی خود قانون است؟ جواب منفی‌ است. اما حدود حداقلی حجاب شرعی قانون است و تخطی از آن موجب هرج و مرج کوتاه مدت در پوشش و بلند مدت نسبت به هر قانونی در ایران خواهد شد. @araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
ذهن‌های تسخیر شده! . اولا سی میلیون دلار نه، سی میلیارد دلار!!! خب وقتی رئیس اسبق کمسیون امنیت ملی مجلس که دو بار ردصلاحیت شده توییت میزند و این عدد را مطرح می‌کند، این بنده خدا دف به دست در مترو تهران چرا مطرح نکند؟ مگر کسی از آن آقای نماینده ردصلاحیت شده سند و مدرک خواست که از این بنده خدا بخواهند!؟ ثانیا جالب بود. ابتدا ویدئو از مردم خواست که با او همراهی کنند، تقریبا تا پایان ویدئو هیچ کدام از مسافران خسته مترو که شاید با هزار قسط و وام و بدهی از سر کار باز میگردند با او همراهی نکردند. ثالثا آخوند هر چه باشد، در تاریخ ایران شهرت به ضدیت با اجنبی دارد. یعنی اتفاقا این وصله به آخوند نمی چسبد! ۱. فتوای شرف، میرزا مسیح مجتهد تهرانی علیه سفیر روس ۲. فتوای ملاعلی کنی علیه رویتر ۳. فتوای میرزای شیرازی علیه قرارداد تنباکو انگلیسی ۴. مخالفت علما با قرارداد لاتاری ۵. مبارزه طلبه مجاهد میرزا کوچک خان با روس انگلیس ۶. مبارزه شیخ محمد خیابانی ۷. مخالفت آیت الله کاشانی با انگلیسی ها و تبعید به لبنان ۸. مخالفت حاج آقا نورالله نجفی با کمپانی روس و انگلیس و... دکتر شریعتی وقتی میخواست در مقابل روشنفکران از آخوند دفاع کند میگفت: امضای آخوندها زیر هیچ قرارداد استعماری نیست!!! سرآمد جریان ضداجنبی آخوند بزرگ‌معاصر امام‌خمینی است. اصلا جرات شعار نه به شرق و نه به غرب را امام به جامعه داد. زمان جنگ با صدام، شوروی خواست در شورای امنیت برای امتیاز گرفتن از ما و رقابت با آمریکا جنگ را محکوم کند، امام توی دهن شوروی زد که به شما ربط ندارد. خود شوروی به صدام سلاح میداد. اما الغرض اذهان خیلی ها مسخ شده جمهوری اسلامی، بحران برق و بنزین را طی و حل می‌کند. بحران اذهان تسخیر شده را نه! اگر صد سریال و فیلم سینمایی و تئاتر برای علت حضور ما در سوریه ساخته شده بود، اگر مسولان بالادستی با هنر آشتی و آشنایی داشتند و ارزش فیلم را میفهمیدند، اذهان اینگونه تسخیر نمیشد. ترکیه در سوریه بود. روسیه در سوریه بود. آمریکا بود اوکراین بود. قطر و امارات بودند‌. سعودی بود. اسرائیل بود و هست. از ملیت هایی اروپایی و چینی بودند. فقط به ایران می گویند: نباید می رفتی! نباید باشی! نباید تو به مدیترانه دسترسی داشته باشی! نباید باشی تا این آقا در مترو تهران دف بزند! https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ شب یلدای امسال آخر اردیبهشت بود... 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
فرمولی برای عقب‌نشینی از احکام الهی... چه ویراست تلخی بود... @araf11
خوب به این عکس نگاه کنید! سلاح دفاعی و قدرت نظامی در مملکتی که مردمش فاقد اندیشه سیاسی باشند، تبدیل به چراگاه سیاسیِ مردم آن سرزمین خواهد شد! 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
🟡 شبهه آن هنگام که عرب‌ها دختران خود را زنده به گور می‌کردند، ﻧﯿﺎﮐﺎﻥ ﭘﺎک ما، ﺑﻠﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﺷﺐ ﺳﺎﻝ (یلدا) ﺭﺍ به نشانه‌ی تولد میترا الهه بانوی ایران باستان، جشن می‌گرفتند. 🟢 پاسخ عده‌ای تلاش می‌کنند تا به اسم باستان‌گرایی یا وطن پرستی، آموزه‌های ملی را در برابر اسلام و قرآن قرار دهند. این افراد یا به دروغ ادعای وطن پرستی دارند، یا نسبت به این موضوع اغفال شده‌اند. از جمله اینکه را به یک عمل خرافی پیش از اسلام ربط می‌دهند درحالیکه آنچه در قسمت اول شبهه آمده ربطی به اسلام ندارد و آنچه در قسمت دوم آمده صحت ندارد. 🔹 توضیح اینکه یلدا واژه‌ای سُریانی است و سریانی، زبانی از خانواده زبان‌های سامی و هم‌تبار زبان عربی است. از همین روی، واژه یلدا ابداً ریشه آریایی ندارد. یلدا به معنی تولد و زایش است. همانطور که در زبان عربیِ شمال جزیرة العرب، یَلدَة و یِلدَة به معنی تولد است و در زبان عربی حجازی هم وِلدَة (که اصل آن یِلدَة بوده) به معنی «زاییدن» است. در قرآن نیز از صفات خداوند، «لَم یَلِد» است، بدین معنی که خداوند هیچ گاه زایش نکرده است. از سوی دیگر میترا (mitra) یا ه‍مان میثرَه (miƟra) یکی از خدایانِ مذکر (نرینه) در میان مردمان جهان باستان بود؛ هندوها او را یک خدای نَر و زرتشتیان او را پسر اهورامزدا می‌دانند. شواهدی از اَوِستا هم وجود دارد که نشان می‌دهد میترا (یا همان مِهر)، یک جن نَر است. طبق يافته‌های باستان‌شناسی «ميترا» در باور ايرانيان، مانند باور يونانيان و روميان، جنس مذكر داشت. (تصویر فوق را ببینید) 📚 منبع: adyannet.com/fa/news/29489 🆔 @Shobhe_ShenaSi @howzavian_tehran
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔍از پس یک گریه ✍️مرتضی بذرافشان در فیلم دیدید یکی از سران که راضی نیست نامش برده شود، پس از ۳٠ سال، هنگام دیدن تصویر همسر مرحومه اش، زد زیر گریه و هق هق کنان، محل سخنرانی را ترک کرد. اما طنز ماجرا از سوی تنها مرد وفادار: ✓جای بانوی اولی خالی؛ خدایی وفادار و خیلی با حجاب بود. حالا برای چند رای، کار عده ای شده مبارزه با قانون حجاب. باید بخندم؟! که عاقبت خنده هم گریه است!. ✓در ایام انتخابات از زبانم پرید: کم حجابها هم دختران مایند. الان کارشناسان بی جنبه، چسبیدند به این تکه حرف نسنجیده و هی روی مخ من که اگر دینت برود قولت نرود. در این غربت تنهایی و افتادگی، نباید خون گریه کرد؟!. ✓جلوی چشمان خیل عظیم مجردان معصوم، پرستوهای رنگ و بی رنگ، در کاروانسراهای متعلق به دولت، چهچهه و آواز سر دهند؛ کک مان نگزد که هیچ؛ معاون هنری ما نمک بپاشد بر این شکاف زخم. رفتم بخندم و حاشا کنم اما نشد که بشود. زدم زیر گریه. ✓کشور تعطیل و کارخانجات ما گاز، برق و سوخت ندارند. به جای آن اما زور بزنیم و از شورای امنیت ملی، مصوبه بگیریم که قانون حجاب متوقف شود. گریه چیه؟ از غصه دق کنیم بهتر است. ✓با دیدن تصویر بانوی اول که عاقبت بخیر شد؛ به آخرتم اندیشیده؛ به خودم آنی گفتم: این تذهبون؟! طاقت نیاوردم و زار زار گریستم. ✓به یاد ضدیت جبهه ملی با لایحه قرآنی قصاص سال ۶٠ افتادم که امام خمینی ره حکم ارتداد آنها را صادر کرده بود. حالا با تکرار تاریخ دیدم مبادا مرتد از دنیا بروم. این گریه برای توبه و استغاثه است؛ به یاد دعای کمیل که هر شب جمعه در سنگر خوانده بودم. ✓شنیدم عده ای در صدد دستاوردسازی از این گریه بی غرض و مرض اند. به معاونت اطلاع رسانی گفتم: لطفا سیاسی اش نکنید. این دو قطره اشک روی کفنم باشد ذخیره و شفیع قبر و آخرتم در وفاداری به همسری پاک و باحجاب. ✓آقای«رسایی» هم که خیلی دوستش دارم، طعنه زده و آن را مظلوم نمایی و فرار رو به جلو دانسته؛ نفهمیدم این جمله دقیقا یعنی چه؟!.آدم از گریه اش ناامید و آخر پشیمان شود!. ✓البته قیمت دلار، گوشت، برنج و ماشین رفته بالا و بالاتر؛ شما مردم بگوئید چند؟! در کره و ژاپن برای هر کدام یک خودکشی یا اعدام ویژه حکمرانان حتمی ست. اما کارشناسان مردم شناس گفتند: مرگ در ۷٠ سالگی زود است. گریه بهتر جواب می دهد؛ تقبل الله. @howzavian | نویسندگان حوزوی
خیلی دارن با بی‌تفاوتی دیپلماتیک، را خالی می‌کنند! @araf11
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بی‌خیال، هیچ‌چیزی در رسانه اتفاقی نیست! ◾️شاید هیچ زمان تا این اندازه رنگ و حس «انقلابی بودن» و «حزب اللهی بودن» نمی‌داد. اگر یک روحانی یا یکی از شخصیت‌های انقلابی در برنامه شبکه سه حاضر می‌شد، مجری به شیوه محسوسی صورت در هم می‌کشید. دیگر خبری از خوش و بش‌ها و شیطنت‌های صمیمانه نبود.‌ سال پیش زمانی که مجری شبکه سه حضور سید ابراهیم رئیسی در بین سرباز‌های گلستانی گفت، صورتش را در خاطر دارم. او گرم بود و صمیمی و با ذوق می‌گفت. امسال دیدم دست یکی از مادران شهدا را در برنامه بوسیدند. دیدم خیل مادران شهدا که روی آنتن حاضر می‌شوند. اسم برنامه را گذاشته‌اند «مادرانه». این اتفاقات ارزشمند، اتفاقی نیست! ◀️هر چقدر که این روزها از تلخی‌ها گفتیم بگذار جایی هم اخبار مثبت زن انقلابی در رسانه بگوییم؛ حرکت خوبی است امید است تکثیر شود. ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 @shookoohzan
هدایت شده از وحید یامین پور
11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 رهبر انقلاب: برنامه آمریکا برای تسلط بر کشورها یکی از دو چیز است: یا ایجاد استبداد یا هرج‌ومرج و اغتشاش/ یک عنصر آمریکایی در لفافه میگوید هر که در ایران اغتشاش کند ما کمکش میکنیم؛ احمق‌ها بوی کباب شنیدند! ملت ایران هر کسی را که مزدوری آمریکا را در این زمینه قبول بکند، در زیر گام‌های خود لگدمال خواهد کرد. ▪️این دومین بار در هفته‌های اخیر است که رهبر انقلاب نسبت به بروز اغتشاش در کشور هشدار می‌دهند. این‌بار صریح‌تر از قبل. طرح کلان آمريکا برای خاورمیانه بدون تضعیف ایران، کامل نمی‌شود. قابل پیش‌بینی است که افزایش نارضایتی مردم از وضع اقتصادی و اختلال در زندگی روزمره بواسطه‌ی مشکلات سوخت و انرژی و تحریک و فعال کردن گسل‌های اجتماعی و قومی و سپس مداخله نظامی خارجی برای بی‌دفاع کردن کشور زمینه‌ساز طرح آمریکایی تضعیف ایران باشد. 🔺️ما بیش از همیشه به همگرایی نیاز داریم. نیروهای انقلاب سنگ زیرین آسیاب‌اند. شاید برخی با گلایه از مدیریت دولت یا تمسخر برخی حالات احساسی و اشتباهات دیپلماتیک دولتمردان، کمی آرام بگیرند، ولی دست آخر این نیروهای انقلاب‌اند که شانه زیر بار می‌گذارند و هزینه‌ها و خسارت‌ها را به‌جان می‌خرند. ➕️ @yaminpour
🔻پرسش‌هایی از حجت‌الاسلام محقق‌داماد 🖊مهدی جمشیدی ۱. الزام به حجاب در عرصه‌ی عمومی، «فرمان حاکم» است یا «فرمان خدا»؟! جمهوری اسلامی، ادعای تشریع و الوهیت کرده است؟ ۲. حجاب، «حکم منتسب به دین» است یا «ضروری دین»؟! انکار محکمات قرآنی، چه توابعی دارد؟ ۳. چگونه «حکم مسلم فقه»، می‌تواند «ناعادلانه» باشد؟! یعنی خدا، ظالم است و عقل ما، عدم‌عدالت خدا را کشف کرده است؟ ۴. مگر استاد مطهری نگفت معصیت در عرصه‌ی عمومی، «کلیت جامعه» را به معصیت نزدیک می‌کند و ازاین‌رو، باید از آن جلوگیری کرد؟ الزام در عرصه‌ی عمومی، مبنای منطقی ندارد؟ ۵. او بر اساس کدام پیمایش استقرایی معتبر و فاقد سوگیری، «واکنش مردم ایران» را به قانون حجاب، کشف و پیش‌گویی کرده است؟ ۶. بی‌اعتباری دین، حاصل اصلاح‌طلبی لیبرال است که وی از آن دفاع کرد و می‌کند، یا حاصل تلاش برای استقرار شریعت در جامعه؟ روشنفکری سکولار و شبه‌دینی در دهه‌ی هفتاد که هسته‌ی جریان اصلاحات است، با دیانت چه کرد؟ ۷. تشخیص عدالت در مصداق، محتاج شناختن موضوع است و موضوع در اینجا، امر اجتماعی است. آیا ایشان «موضوع‌شناس اجتماعی» است؟ ۸. اگر گشت ارشاد، روش خطایی بوده و جریمه و محرومیت اجتماعی نیز مضر هستند، پس با کدام «اهرم بازدارنده» باید برای قانون، ضمانت اجرا فراهم کرد؟ ۹. آیا اگر «قانون» در ذات خود، «الزام» دارد و برای متخلف، «مجازات» در نظر می‌گیرد، مخالفت با الزام قانونی، به معنی «حجاب اختیاری» و «رهاسازی حجاب» نیست؟ الزامی‌نبودن یعنی قانونی‌نبودن، و قانونی‌نبودن یعنی اختیاری‌بودن. ۱۰. بر فرض که هم گذشته، خطا بوده و هم قانون کنونی؛ «طرح اثباتی» او برای حل این مسأله چیست؟ چرا او موضع و منطق ایجابی ندارد و فقط نقش مخالف‌خوان و مدعی را ایفا می‌کند؟ https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60