هدایت شده از tabarsi
#امام_حسن_مدح
کسی که باادب و باوقار می بخشد
فقط به خاطر پرودگار می بخشد
کریم فکر حساب و کتاب بخشش نیست
به رسم اهل کرم بی شمار می بخشد
به اسم و رسم توجه نمی کند هرگز
به آشنا و غریب دیار می بخشد
برای اینکه شود حفظ آبروی گدا
بدون منّت و بی ننگ و عار می بخشد
تمام زندگی من فدای مردی که
تمام زندگی اش را سه بار می بخشد
مقابل بدی و طعنه پاسخش خنده است
سکوت کرده و آیینه وار می بخشد
به این دلیل غلام حسن خودش آقاست
که گل همیشه به خار اعتبار می بخشد
ازآن که عادتش احسان، سجیه اش کرم است
عجیب نیست که بی اختیار می بخشد
چرا که او پسر ارشد همان مردی ست
که بین معرکه ی کارزار می بخشد
که بین معرکه ی کارزار از سر لطف
به دشمن سر خود ذوالفقار می بخشد
بجز علی که به هنگام جنگ بخشیده است
کدام شیر به وقت شکار می بخشد؟
همیشه موقع بخشش که می شود این مرد
به رسم فاطمه اول به "جار" می بخشد
برادرش هم از او ارث برده بخشش را
اگر به راه خدا شیرخوار می بخشد
نمی دهم به دو عالم غلامی او را
گرفتم اینکه به من اختیار می بخشد
#مجتبی_خرسندی
@raziolhossein
هدایت شده از tabarsi
#امام_حسن_ولادت
#دوبیتی
زهرا چه گلی برای حیدر آوُرد
کز بوی خوشش دل پیمبر را برد
بوسید نبی تا رخش را ، دیدند...
که عایشه داشت از حسادت میمرد
#عبدالحسین
@raziolhossein
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
سلام علیکم
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح کوتاه برنغمه روزانه ( ۱۴ )
در دعای روز چهاردهم ماه مبارک ۴ در خواست داریم .
۱ : اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ
۲ : وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ
۳ : وَ لاَ تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیَا وَ الْآفَاتِ
✅ : بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِین
۱ : خدایا مؤاخذه نکن مرا در این روز به لغزش ها
۲ : ودرگذر از من در آن از خطا ها وبیهودگی ها
۳ : و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلا ها و آفات
✅ : ای عزت دهنده مسلمانان
شرح کوتاه
قسمت اول
۱ : اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ
اینکه مورد مواخذه خدا قرار می گیریم تقصیر خودمان است.
در قرآن آمده است که «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ»خدا برنامه های مردم را عوض نمی کند مگر اینکه خودشان را تغییر بدهند. یا برای انسان، مأمورانی است که پی در پی، از پیش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا حوادث غیر حتمی] حفظ میکنند؛ (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمیدهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! و هنگامی که خدا اراده سوئی به قومی (بخاطر اعمالشان) کند، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، سرپرستی نخواهند داشت .
در ارشاد القلوب-ترجمه ج ۱ ص ۱۷۵حضرت رسول «صلی الله علیه و آله و سلم » فرمود: هر گاه در میان شما چهار چیز باشد به چهار چیز بلا گرفتار خواهید شد.
۱ : هر گاه ربا بخورید زمین نعمتش را از شما دریغ دارد،
۲ : هر گاه در میان شما زنا آشکار شد مرگ ناگهانی فراوان شود،
۳ : زمانی که زمامداران ستم کنند چهارپایان بمیرند
۴ : زمانی که مردم بیکدیگر ستم کنند دولت آنها بزوال گراید،
مواخذه بخاطر تغییر بخاطر بی توجهی به نماز.
در ارشاد القلوب إلی الصواب ج ۱ ص ۱۹ آمده
عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ إِذَا صَلَّیْتَ الصَّلَاةَخ لِوَقْتِهَا صَعِدَتْ وَ لَهَا نُورٌ شَعْشَعَانِیٌّ تُفَتَّحُ لَهَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ حَتَّی تَنْتَهِیَ إِلَی الْعَرْشِ فَتَشْفَعَ لِصَاحِبِهَا وَ تَقُولَ حَفِظَکَ اللَّهُ کَمَا حَفِظْتَنِی وَ إِذَا صَلَّیْتَ فِی غَیْرِ وَقْتِهَا صَعِدَتْ مُظْلِمَةً تُغْلَقُ دُونَهَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ ثُمَّ تُلَفُّ کَمَا یُلَفُّ الثَّوْبُ الْخَلَقُ وَ یُضْرَبُ بِهَا وَجْهَ صَاحِبِهَا فَتَقُولُ ضَیَّعَکَ اللَّهُ کَمَا ضَیَّعْتَنِی
کسی که نماز را از اول وقت به تاخیر بی اندازد ، نماز او را نفرین می کند و خطاب به ضایع کننده نماز می گوید :« ضَیّعکَ اللهُ کَما ضَیَعتَنی » خدا ضایعت کند همانطوری مرا ضایع کردی. ولی اگر اول وقت نمازت را بخوانی نماز دعایت می کند و می گوید «حَفَظَک اللهُ کَما حَفَظتَنی » خدا حفظت کند همانطوری که مرا حفظ کردی. ادامه دارد
حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۱۹ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت دوم شرح کوتاه بر نغمه روازانه (۱۴)
۲ : وَأَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ خدایا با من اقاله کن
✅ : معنای اقاله:
اگر شما جنسی را از جایی خریده اید، و بدون جهت می خواهید آن را پس بدهید، و جنس خریداری شده عیب و مشکلی هم ندارد که بخاطر آن بخواهید معامله را بر هم بزنید، در این موارد مستحب است که کاسب و فروشنده آن را پس بگیرد. و این پس گرفتن را اقاله گویند. در این دعا از خدا درخواست اقاله می کنیم و می گوییم ؛ خدایا تو خود دستور به اقاله داده ای ، و به فروشنده گفته ای ؛ جنسی را که فروخته ای و مشتری بدون دلیل باز گردانده است را قبول کن حال من هم از تو تقاضای اقاله دارم و از تو می خواهم که گناهانم را رایگان ببخشی .
۳ : وَ لاَ تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیَا وَ الْآفَاتِ؛ خدایا ؛ من را در معرض تیر بلاء قرار مده. « غرض » به معنی « هدف و تیر » است . زلزله و سیل ... این ها تیر بلایا هستند، قرآن کریم می فرماید: « وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ » یعنی هر گرفتاری برای شما پیش می آید حاصل دسترنج خودتان هست. شوری ۳۰
هر چه کشت کنی همان را درو می کنی، « فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ» پس هر کس هموزن ذرّه ای کار خیر انجام دهد آن را می بیند .و هر کس هموزن ذرّه ای کار بد کرده آن را می بیند. آیه ۸ سوره زلزال
✅ : ارتباط فرازهای مختلف دعا با یکدیگر
✅ : همه عزت ویژه خداست
بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِین
متوسل می شوم به مقام عزتت . چرا که بلاها و آفات؛ انسان را دچار خفت می کند، اگر خدا ما را به لغزش ها مواخذه کند و بگیرد و نسبت به گناهان ما اقاله نکند خلاف عزت است ؛ « مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَ الَّذینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئاتِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ وَ مَکْرُ أُولئِکَ هُوَ یَبُورُ ؛ فاطر آیه ۱۰» کسى که عزت میخواهد. باید آن را از خدا بخواهد ، زیرا همه عزت ویژه خداست . حقایق پاک چون عقاید و اندیشه هاى صحیح به سوى او بالا میرود و عمل شایسته آن را بالا میبرد . و کسانى که حیلهاى زشت به کار میگیرند ، براى آنان عذابى سخت خواهد بود ، و بی تردید حیله آنان نابود میشود ادامه دارد
حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۱۴ اردبیهشت ۹۹...
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت سوم
بمناست کلمه آفات در بند سوم دعای روز چهاردهم بعضی آفات صفات خوب بیان می شود .
پـیامبر خدا صلى اللّه علیه و آله و امام علی علیه السلام فرمودند
آفت زیركى خودستایى است،
آفت شجاعت تعدى،
آفت گذشت مـنـت ،
آفـت زیبایى غرور،
آفت عبادت سستى،
آفت سخن گفتن دروغ،
آفت علم فراموشى،
آفت بردبارى سبكسرى،
آفت شرافت خانوادگى
فخر فروشى و آفت
بخشندگى اسراف است
آفت اشخاص عادل كمى پارسایى است .
آفت (شخص ) شجاع از دست دادن دوراندیشى و احتیاط است .
آفت قدرتمند ناتوان شمردن دشمن است .
آفت بردبارى خوارى است .
آفت بخشش معطل كردن است .
آفت صرفه جویى بخل است .
آفت هیبت و شكوه شوخى است .
آفت جستن موفق نشدن است .
آفت كشوردارى سستى در حمایت از كشور است .
آفت پیمانها رعایت نكردن آنهاست .
آفت ریاست ، فخر فروشى است .
آفت بازگو كردن (حدیث یا هر سخنى ) دروغ نقل كردن است .
آفت علم ، عمل نكردن بدان است .
آفت عمل نداشتن خلوص است .
آفت بخشندگى نادارى است .
آفت توده مردم عالم بدكردار است .
آفت دادگرى ستمگر زورمند است .
آفت آبادانى ستمگرى فرمانرواست .
آفت قدرت خوددارى از نیكوكارى است .
آفت خرد، خودپسندى است .
آفت سخن ، دروغ گفتن است .
آفت كارها ناتوانى كارگزاران است .
آفت آرزوها رسیدن اجلهاست .
آفت وفادارى ، پیمان شكنى و بدعهدى است .
آفت دوراندیشى ، كار از كار گذشتن است .
آفت امانت ، خیانت است .
آفت فقیهان ناخویشتندارى (از بدیها) است .
آفت بخشش ، ولخرجى است .
آفت معاش ، سؤ مدیریت است .
آفت سخن گفتن ، پرگویى است .
آفت توانگرى زفتى است .
آفت آرزو، اجل است .
آفت نیكى همدم بد است .
آفت قدرت ، ستمگرى و سركشى است .
سرآمد آفتها شیفتگى به لذتها (وخوشگذرانى ) است .
بدترین آفت خرد، خود بزرگ بینى است
.آفت ایمان شرك است
آفت یقین شك است
آفت نعمتها ناسپاسى است
آفت طاعت نافرمانى كردن است
آفت بزرگ زادگى تكبر است
آفت هوشمندى حیله گرى است
آفت عبادت ریاست .
آفت سخاوت منت گذارى است .
آفت دین بدگمانى است
آفت خرد پیروى از خواهشهاى نفسانى است .
آفت بلندپایگى موانع قضا و قدر است .
آفت نفس شیفتگى به دنیاست .
آفت مشورت درهم شكستن آرااست .
آفت شاهان بدرفتارى است .
آفت وزیران بدسگالى است .
آفت دانشمندان جاه طلبى است
ـآفت زمامداران بى سیاستى است .
ـ آفت ارتش سرپیچى از فرماندهان است .
آفت ریاضت كشیدن چیره شدن عادت است .
آفت رعیت نافرمانى كردن است .
آفت پارسایى كمى قناعت است .
آفت قاضیان طمع است ادامه دارد
منبع: میزان الحکمه، ج1
حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۱۹ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت چهارم
خیلی خلاصه بررسی کلمات کلیدی در دعای روز چهاردهم ماه مبارک
َّ ۱ : لاَ تُؤَاخِذْنِی : مواخذه از ریشه أخذ به معنای گرفتن می باشد، لذا مواخذه یعنی گرفتن و عقوبت کردن، تنبیه کردن، از سرزنش کردن، عتاب کردن از باب مفاعله
۲ : بِالْعَثَرَاتِ : عثرات جمع عثره به معنای لغزش است مونث لفظی
۳ : أَقِلْنِی : بگذر از من
۴ : خَطَایَا : اشتباه جمع مکسر خطیئه
۵ : هَفَوَاتِ : لغزش از جمع هفوه
۶ : لاَ تَجْعَلْنِی : قرار نده مرا
۷ : غَرَضاً : در معرض تیر ، هدف مصدر ثلاثی مجرد از غرض
۸ : لِلْبَلاَیَا : آزمایش ، امتحان زحمت و سختی و اذیت بسیار و رنج . سختی . گرفتاری جمع بلیه
۹ : الْآفَاتِ : آسیبها جمع آفت
۱۰ : عِزَّت : عزت در لغت یعنی شکست ناپذیری و حالتی که مانع مغلوب شدن انسان می شود. در اصل از «ارض عزاز»؛ یعنی زمین محکم و نفوذناپذیر گرفته شده ...
۱۱ : یَا عِزَّ : یعنی ای عزیز منای منصوب مضاف
۱۲ : الْمُسْلِمِین : مسلمانان اسم فاعل جمع
ادامه دارد
حوزه علمیه قم مالک رجبی ۱۹ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از مالک رجبی دارابی
قسمت پنجم
حُسنِ خِتام ، تبریک مکرر در مکرر محضر صاحب الامر و الزمان و شیفتگان به آن بمناسبت ولادت حضرت ڪریم آل طاها
✅ : ای تو با قلبم صمیمی یا حسن
تو کریم بن کریمی یا حسن
✅ : داری از زهرا نشان یا مجتبی
مهربانی، دل رحیمی یا حسن
✅ : جُستی بر امام هُمام امام کریم
۱ : امام حسن(ع)، از چهرههای برجسته اخلاقی است که رفتار و کردارش
۲ : روشنگر راه هدایت است.
۳ : انجام بيست و پنج سفر حج به صورت پیاده از ويژگی های مهم رفتاری اوست. از جمله درباره سفرهای حج آن حضرت که پیاده انجام شده، آمده است که: «إِنِّی لَأَسْتَحْیِ مِنْ رَبِّی أَنْ أَلْقَاهُ وَ لَمْ أَمْشِ إِلَی بَیْتِهِ، فَمَشَی عِشْرِینَ مَرَّةً مِنَ الْمَدِینَةِ عَلَی رِجْلَیْهِ» (من شرم دارم که خداوند را ملاقات کنم در حالی که پیاده به خانه او نرفته باشم
۴ : بذل و بخشش در راه خدا،
۵ : سه بار و هر بار نیمی از دارای خود را در راه خدا بخشیده است.
۶ : ارتباط امام با كوفیانی كه براي حج به حجاز می آمدند، نشانه پذيرش امامت آن حضرت، از سوی آنان است. همچنین پيامبر(ص) در سخنانی ضمن اظهار علاقه به آن حضرت، دیگران را به دوست داشتن ايشان ترغيب می کند.
۷ : امام حسن(علیه السّلام) در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری به دنیا آمد. آن حضرت شباهت زیادی به جدش رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) پس از شهادت پدر بزرگوارش، ایشان رهبری شیعیان را عهده دار شدند.
۸ : رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) در سخنان زیادی تعبیرهایی نظیر: «اَللّهُمَّ إِنِّی قَدْ أَحْبَبْتُهُ فَأُحِبُّهُ وَ أُحِبُّ مَنْ یُحِبُّهُ» «مَنْ أَحَبَّنِی فَلْیُحِبُّهُ وَ لِیَبْلُغِ الشَّاهِدُ مِنْکُمْ الْغَائِبَ»
«مَنْ أَحَبَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ فَقَدْ أَحَبَّنِی وَ مَنْ أَبْغَضَهُمَا فَقَدْ أَبْغَضَنِی
«مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی سَیِّدِ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلْیَنْظُرْ إِلَی الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ»
حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی ۱۹ اردیبهشت ۹۹
هدایت شده از احکام یک دقیقه ای
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
بسم الله الرحمن الرحيم
🌸 #احکام_شرعی
🌸 #احکام_روزه_15
✅ اگر روزه دار فراموش کند غسل جنابت بگیرد و پس از چند روز یادش بیاید آیا باید کفاره هم بدهد؟
✏ پاسخ:کفاره ندارد - فقط باید نمازها و روزه آن چند روز را قضا کند.
📚 براساس رساله ها، سامانه های پاسخگویی و پایگاه های اطلاع رسانی مراجع تقلید
🔴 در بسیاری از احکام فتواهای همه مراجع یکسان است مگر در بعضی از موارد آنجاهایی که تفاوت دارد آن را بیان خواهیم کرد
@ahkam_ir1
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
هدایت شده از احکام یک دقیقه ای
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
بسم الله الرحمن الرحيم
🌸 #احکام_شرعی
🌸 #احکام_روزه_16
✅ کسی که مدتی نماز خوانده و روزه گرفته است بعد از مدتی متوجه شد که جنب بوده در این صورت تکلیف چیست؟
✏ پاسخ:اگر متوجه اصل جنابت نبوده، روزه های او صحیح است فقط باید نمازهایی را که خوانده قضا کند
📚 براساس رساله ها، سامانه های پاسخگویی و پایگاه های اطلاع رسانی مراجع تقلید
🔴 دقت شود این شماره با شماره 15فرق دارد در شماره 15 فرد می دانست جنب شده و غسل بر او واجب شده است ولی فراموش کرده است غسل انجام دهد. اما در شماره 16 شخص اصلا متوجه اصل جنابت نبوده است.
@ahkam_ir1
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
هدایت شده از نصوری
🎤 سرود صوفیه در ماه رمضان
#صوفیه
تواشیح «الاسماء الحسنی» که پیش از اذان پخش می شود و سالها است در میان ما رایج شده؛ نخستین بار توسط شیخ سید محمد نقشبندی (1976-1920) اجرا شده است. چنان که از نام این شخص روشن است؛ منتسب به فرقه صوفیه نقشبندیه می باشد. سید نقشبندی در طهطا قرآن را نزد شیخ احمد خلیل حفظ کرد و نکته جالب این که خوانندگی مذهبی را در حلقات ذکر صوفیه نقشبندیه آموخته است. پدر سید نقشبندی از مشایخ طریقه نقشبندیه و حافظ اشعار ابن فارض، صوفی مشهور بوده است و جد او نیز سید محمد بهاء الدین نقشبندی می باشد.
شکی نیست که سید نقشبندی تواشیح «الاسماء الحسنی» را به سبک صوفیه اجرا کرده است؛ زیرا اساساً او خوانندگی را نزد صوفیه نقشبندیه آموخته است.
متن این تواشیح چنین است:
«نسئلک یا من هو الله الذی لا إله إلا هو الرحمن الرحیم الملک القدوس السلام المؤمن المهیمن العزیز الجبار المتکبر الخالق البارئ المصور الغفار القهار الوهاب الرزاق الفتاح العلیم القابض الباسط الخافض الرافع المعز المذل السمیع البصیر الحکم العدل اللطیف الخبیر الحلیم العظیم الغفور الشکور العلی الکبیر الحفیظ المقیت الحسیب الجلیل الکریم الرقیب المجیب الواسع الحکیم الودود المجید الباعث الشهید الحق الوکیل القوی المتین الولی الحمید المحصی المبدئ المعید المحیی الممیت الحی القیوم الواجد الماجد الواحد الصمد القادر المقتدر المقدم المؤخر الأول الآخر الظاهر الباطن الوالی المتعالی البر التواب المنتقم العفو الرءوف مالک الملک ذو الجلال والإکرام المقسط الجامع الغنی المغنی المعطی المانع الضار النافع النور الهادی البدیع الباقی الوارث الرشید الصبور الذی لیس کمثله شی ء و هو السمیع البصیر اللهم صلّ افضل صلاة على اسعد مخلوقاتك سيدّنا محمد و على آله و صحبه و سلّم عدد معلوماتك و مداد كلماتك كلّما ذكرك الذاكرون و غفل عن ذكرک الغافلون.»
صلواتی که در آخر متن آمده و به رسم سنیان مشتمل بر ذکر صحابه است؛ منتسب به شافعی از ائمه چهارگانه سنیان می باشد.
عدم تناسب این اذکار با شیوه خواندن نقشبندی، با اندک تأملی آشکار می شود. چرا باید اسماء شریف خداوند را به این شیوه قرائت کرد؛ در حالی که کاملاً از معنا دور است؟!
خداوند فرموده است:
-وَ اذْكُرْ رَبَّكَ في نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَ خيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَكُنْ مِنَ الْغافِلينَ (الأعراف، 205)
-ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدينَ (الاعراف، 55)
-أَ لَمْ يَأْنِ لِلَّذينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ (الحدید، 16)
-اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَديثِ كِتاباً مُتَشابِهاً مَثانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلينُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلى ذِكْرِ اللَّهِ ذلِكَ هُدَى اللَّهِ يَهْدي بِهِ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ (زمر، 23)
نه تنها این شیوه خوانندگی هیچ تناسبی با ذکر خداوند ندارد و خالی از هر گونه خشوع و سازگاری با معنا است؛ بلکه بدون شک غِنا و حرام است. به راستی اگر این گونه خوانندگی غنا و حرام نباشد؛ غنا چیست؟! طرب و لحن اهل فسق و ترجیع اهل نوح و رهبانیت چیست؛ که در روایات به شدت نهی شده است؟! پر واضح است که این تواشیح از مصادیق بارز غنا و لحن حرام است که ریشه ای جز در خوانندگی ها و برجستن ها و سماع صوفیه ندارد.
به امید آن که قاریان شیعه به جای تقلید از قاریان فاسد المذهب، فاسق و جاهل مصری به موازین فقه شیعه و روایات اهل بیت علیهم السلام روی آورند و آداب قرائت را از ایشان بیاموزند.
☎️ شماره تماس دفتر بعضی از مراجع بزرگوار تقلید
📞 دفتر مقام معظم رهبری:
📞 02537474
📞02537746666
📱 دفتر آیةالله مڪارم:
📱 02537743110
📞02537473
📞 دفتر آیةالله سیستانی:
📞 02537741415 - 9
📱 دفتر آیةالله بهجت :
📱 02537476
📞 02537740219
📞 دفتر آیةالله تبریزی:
📞 02537733419
📞 02537744286
📱 دفتر آیةالله شبیری زنجانی:
📱 02537740321
📞 دفتر آیةالله سبحانی:
📞 02537743151
📱 دفتر آیةالله صافی:
📱 02537715511 - 6
📞 دفتر آیةالله نوری همدانی:
📞 02537741850
📱 دفتر آیةالله وحیدخراسانی:
📱 02537740611
📞 دفتر آیةالله فاضل لنڪرانی:
📞 02537720500 - 2
📱 دفتر آیةالله جوادی آملی:
📱 025337751199
📞 دفتر آیةالله مظاهری:
📞 02537739026
💬 پاسخ به مسائل شرعی از طریق
پیامڪ(sms:)
💬 دفتر مقام معظم رهبری
(هرگونه سوالی)
💬 30001619
💭 دفتر آیةالله مڪارم شیرازی
(فقط احڪام)
💭 10000100
💬 دفتر آیةالله مصباح
(پاسخ به هرگونه سوال
فقهی ، اعتقادی ، روانشناسی و ...)
💬 1000222333
💭 مؤسسه در راه حق
(هرگونه سؤالی)
💭 10000222333444
📞 مشاوره وپاسخ به مسائل شرعی
📞 09650
📞 09640
💸 تماس ازتلفن ثابت، رایگان است.