📢افكار اشناي جامعه امروز
اثار دست دراويش ديروز است
👇👇👇👇
مولوی و انکار امام زمان❌❌
👈او علاوه بر این اعتقادش که میگوید (العیاذبالله) با ریاضت کشیدن میتوان خلیفه وامام زمان شد❗️ ، اصلا وجود نازنین و مقدس مولایمان علیه السلام و صلوات را انکار می نماید.
پس به هر دوری ولیّی قائم است/ تا قیامت آزمایش دائم است
پس امام حّیِ قائم آن ولی است/ خواه از نسل عُمر خواه از علی ست.
🗞مثنوي دفتر اول ص ١٢٦
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️
1⃣
🔘 آیا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کرده است ؟
✍این که عمر بن الخطاب به حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کرده است ، از قطعیات تاریخ است .
روایاتى که در رابطه با هجوم به خانه حضرت صدیقه طاهره در کتب اهل سنت آمده به چند دسته مى شود تقسیم کرد .
🔺1. تهدید به سوزاندن خانه:
▫️ذکرالطبرى: باسناده عن زیاد بن کلیب قال: أتى عمر بن الخطاب منزل علىّ و فیه طلحة والزبیر و رجال من المهاجرین فقال: واللّه لأحرقنّ علیکم أو لتخرجنّ إلى البیعة، فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فأخذوه.
عمر به منزل علی(علیه السلام) آمد در حالی که طلحه و زبیر و مردانی ار مهاجرین آنجا بودند. پس عمر گفت: به خدا قسم که خانه را بر سرتان به آتش می کشانم مگر اینکه برای بیعت خارج شوید. پس زبیر با شمشیر کشیده خارج شد پس زمین خورد و شمشیرش افتاد و ایشان وی را گرفتند.
📕تاریخ الطبرى: 2/443.
▫️ وابن أبی الحدید: عن سلمة بن عبد الرحمان قال: فجاء عمر الیهم فقال: «والذى نفسى بیده لتخرجنّ إلى البیعة أو لأحرقنّ البیت علیکم .
پس عمر به سوی ایشان (متحصنین) رفت و گفت: قسم به کسی که جانم در دست اوست یا برای بیعت از این خانه خارجتان می کنم یا خانه را بر سرتان به آتش می کشانم.
📕شرح نهج البلاغه: 1/164 (2/45)
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️
4⃣
🔘آیا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کرده است ؟
🔺4 . حمله عمر به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها
▫️الشهرستانى: عن الجاحظ: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة علیها السلام یوم البیعة حتّى ألقت الجنین من بطنها وکان عمر یصیح: إحرقوا دارها بمن فیها، وماکان فى الدار غیر علىّ وفاطمة والحسن والحسین وزینب(علیهم السلام).
▫️همانا عمر در روز بیعت ضربه ای به شکم فاطمه(علیهاالسلام) زد و به خاطر آن ضربت بود که جنینش سقط شد و در این حال بود که عمر فریاد می زدک خانه اش را با آن که در آن است بسوزانید. و در خانه نبودند الا علی و فاطمه و حسن و حسین و زینب(علیهم السلام).
📕الملل والنحل: 1/57. طبعة بیروت، دار المعرفة.
▫️قال المسعودى: فهجموا علیه وأحرقوا بابه، واستخرجواه منه کرهاً، وضغطوا سیّدة النساء بالباب حتّى أسقطت محسناً.
▫️پس به خانه علی (علیه السلام) حجوم بردند و درب خانه اش را سوزانیدند و در حالی که کراهت داشت او را از خانه بیرون کشیدند و سرور زنان فاطمه(علیهاالسلام) را در کنار در زدند تا اینکه محسن را سقط کرد.
📕اثبات الوصیة:143.
▫️قال ابن حجر العسقلانى: إنّ عمر رفس فاطمة حتّى أسقطت بمحسن.
▫️عمر با لگد به سینه فاطمه(علیهاالسلام) زد تا آنجا که محسن را سقط کرد.
📕لسان المیزان:1/268.
▫️قال الصفدى: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة یوم البیعة حتّى ألقت المحسن من بطنها.
▫️همانا عمر در روز بیعت ضربه ای به شکم فاطمه(علیهاالسلام) زد و به خاطر آن ضربت بود که جنینش سقط شد.
📕الوافى بالوفیات: 5/347.
✍روایات فراوانی از طریق اهل سنت و شیعه نقل شده است که غضب فاطمه ، غضب پیامبر و غضب پیامبر غضب خداوند است :
▫️عن على رضى اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلى اللّه علیه وآله وسلم لفاطمة: «إنّ اللّه یغضب لغضبک، ویرضى لرضاک . هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه.
▫️رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به فاطمه(علیهاالسلام) فرمود: همانا خدا به واسطه غضب تو غضب می کند و به واسطه رضایت تو راضی می شود.
📕المستدرک: 3/153، مجمع الزوائد: 9/203، الآحاد والمثانی للضحاک: 5/363، الذریة الطاهرة النبویة للدولابی: 119، المعجم الکبیر للطبرانی: 1/108، 22/401، نظم درر السمطین للزرندی الحنفی: 178، الکامل لعبداللّه بن عدی: 2/351، تاریخ مدینة دمشق : 3/156، أسد الغابة :5/522، ذیل تاریخ بغداد: 2/140، 2/141 میزان الاعتدال :2/492، الإصابة: 8/265،266، تهذیب التهذیب: 21/392، سبل الهدى والرشاد للصالحی الشامی: 11/ 44 .
▫️عن المِسْوَر بن مَخْرَمَة أنّ رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم قال: «فاطمة بَضْعَة منّى فمن أغضبها أغضبنی.
▫️رسول خدا (صلی الله علیه و آله): فاطمه پاره تن من است. پس هر که او را غضب ناک کند مرا غضب ناک کرده است.
📕صحیح البخارى 4/210، (ص 710، ح 3714)، کتاب فضائل الصحابة، ب 12 ـ باب مَنَاقِبُ قَرَابَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم.
▫️عن المسور بن مخرمة قال قال رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم: «إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا.
▫️رسول خدا(صلی الله علیه و آله): همانا فاطمه پاره تن من است. هر چه باعث آزار او شود مرا اذیت می کند.
📕صحیح مسلم 7/141 ح 6202) کتاب فضائل الصحابة رضى الله تعالى عنهم، ب 15 ـباب فَضَائِلِ فَاطِمَةَ بِنْتِ النَّبِیِّ عَلَیْهَا الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ .
امام شناسی در زيارت جامعه كبيره:
⭕ «احترام متقابل»
🔹 زمانى والدين در امر آموزش كودكان موفق و مؤثر هستند كه بتوانند رابطه اى مثبت و صميمانه ميان خود و فرزندانشان بوجود بياورند.
🔸 عوامل مهم براى ايجاد روابط مثبت با فرزندان عبارتند از: ۱. احترام متقابل؛ ۲.وقت گذاشتن براى يكديگر؛۳.دلگرمى؛۴.ابراز محبت.
1️⃣ احترام متقابل:
🔸انسان ها در هر سنى كه باشند فقدان احترام متقابل باعث بوجود آمدن مشكلاتى در روابط آنها ميشود.
🔸احترام كسب كردنى است يعنى زمانى كه به كودك احترام مي گذاريد او نيز ياد مي گيرد به ديگران احترام بگذارد.
🔸با احترام گذاشتن به كودك، او خود را موجودى محترم و ارزشمند مي داند در نتيجه احساس خوبى نسبت به خودش دارد.
🔸 فرزند خود را با ديگران مقايسه نكنيد و او را با نقاط قوت و ضعفش بپذيريد.
🔸 صحبت هاى منفى را به حداقل برسانيد. از عيب جويى، تهديد كردن، سرزنش كردن و داد زدن كه همگى موجب از بين رفتن احترام است بپرهيزيد.
🔸 زمانى با فرزندتان گفتگو كنيد كه جو خانواده دوستانه است.
🔸والدينى كه به احترام متقابل بين خود و فرزندشان معتقدند و آن را تشويق مي كنند، هنگامى كه كودك اشتباه مى كند، باعث نمي شوند احساس گناه كند؛ بدين ترتيب كودك ياد مي گيرد: به خود و ديگران احترام بگذارد و اجتماعى شود.
والدین این مطلب رو بخونید لطفا✔
🔺در آخر الزمان
✍ رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند:
«زمانى بر مردم خواهد آمد كه رسيدن به حکومت جز از راه كشتار بدست نمی آید، و رسيدن به ثروت از راه غصب و تجاوز و بخل، و رسيدن به دوستى از طريق كنار گذاشتن دين و پيروى از هواى نفس میسر میشود.
✨هر كس چنين زمانى را درک كند و در عين حال با اينكه قدرت بر تحصيل مال دارد ولی بر فقر و تهيدستى صبر نمايد و دشمنى و كينه مردم را تحمل کند با اينكه میتواند از آن راه دوستی دیگران را جلب نمايد، و گمنامى را انتخاب نمايد با اينكه میتواند كسب قدرت و عزت بكند، خداوند به چنين شخصى پاداش پنجاه صدیق که نبوت و رسالت مرا با صدق و اخلاص تصديق نموده باشد میدهد.»
📕كافی، ج۲، ص۹۱، ح۱۲
📕بحار الأنوار، ج۶۸، ص۷۵، ح۹، باب الصبر و اليسر بعد العسر
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️
3⃣
🔘 آیا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کرده است ؟
🔺3 . آوردن وسائل آتش سوزی ودرگیرى لفظى میان حضرت صدیقه سلام الله علیها و عمر:
▫️البلاذرى: باسناده عن سلیمان التیمى وعن ابن عون: إنّ أبابکر أرسل إلى على(علیه السلام)یرید البیعة فلم یبایع، فجاء عمر ومعه فتیلة فتلقّته فاطمة على الباب، فقالت فاطمة: یابن الخطاب! أتراک محرقاً علیّ بابى؟ قال نعم: وذلک أقوى فیما جاء به أبوک.
▫️ابابکر کسانی را نزد علی(علیه السلام) برای اخذ بیعت فرستاد ولی او بیعت نکرد. پس عمر همراه با آتش گیره ای به در خانه آمد و فاطمه (علیهاالسلام) را نزد با ملاقات کرد. پس فاطمه گفت: ای پسر خطاب! آیا تو را می بینم در حالی که می خواهی در خانه ام را آتش بزنی؟ عمر گفت: آری! و در این کار از آنچه پدرت آورده محکم ترم.
📕انساب الاشراف: 1/586.
▫️أبو الفداء: قال: ... فأقبل عمر بشیء من نار على أن یضرم الدار، فلقیته فاطمة رضى اللّه عنها وقالت: إلى أین یابن الخطاب؟ أجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم.
▫️پس عمر آتش گیره ای آورد تا خانه را بسوزاند. پس فاطمه(س) او را دید و گفت: به کجا می روی ای پسر خطاب؟ آیا می روی تا خانه ما را بسوزانی؟ گفت: آری...
📕تاریخ أبی الفداء: 1/164.
▫️وابن عبد ربّه: الذین تخلّفوا عن بیعة أبی بکر: علىّ والعباس، والزبیر، وسعد بن عبادة، فأمّا على والعباس والزبیر فقعدوا فى بیت فاطمة حتّى بعث الیهم أبو بکر عمر بن الخطاب لیخرجوا من بیت فاطمة وقال له: إن أبوا فقاتلهم. فأقبل عمر بقبس من نار على أن یضرم علیهم الدار فلقیته فاطمة فقالت: یابن الخطاب! أجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم.
◽️کسانی که از بیعت ابوبکر تخلف کردند: علی، عباس، زبیر، و سعد بن عباده بودند. اما علی، عباس و زبیر در خانه فاطمه نشستند تا اینکه ابوبکر عمر را به سوی ایشان فرستاد تا ایشان را از بیت فاطمه خارج کند. ابوبکر به عمر گفت: اگر از خروج ممانعت کردند با ایشان بجنگ. پس عمر با آتش گیره ای به سمت خانه آمد تا خانه را بسوزاند و در این حال فاطمه را دید. پس فاطمه(علیهاالسلام) به او فرمود: ای پسر خطاب! آیا می آیی تا خانه ما را بسوزانی؟ عمر پاسخ داد: آری!
📕العقد الفرید:5/12، طبعة مکتبة الریاض الحدیثة.
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️
5⃣
🔘آیا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کرده است ؟
🔺و از قطعیات تاریخ است که حضرت زهرا سلام الله علیها تا آخر عمر از دست خلیفه و دار و دستهاش غضبناک بود و هر گز از آنها راضی نشد .
محمد بن اسماعیل بخاری مینویسد :
▫️فغضبت فاطمة بنت رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم فهجرت ابا بکر فلم تزل مهاجرته حتى توفیت.
▫️پس فاطمه(علیه السلام) دختر رسول خدا(صلی الله علیه و آله) غضب ناک شد پس ابوبکر را از خود دور کرد پس این دور کردن ادامه داشت تا زهرا(علیه السلام) از دنیا رفت.
📕صحیح البخارى: 4/42، ش 2862.
بنا بر نقل ابن قتیبه دینوری ، وقتی ابوبکر و عمر به ملاقات حضرت زهرا آمدند ، حضرت زهرا به آنها گفت که آن دو را تا آخر عمر پس از هر نمازش نفرین خواهد کرد .
▫️واللّه لأدعونّ اللّه علیک فی کلّ صلاة أصلّیها .
▫️به خدا سوگند در هر نمازی که بخوانم تو را نفرین می نمایم.
📕الإمامة والسیاسة، تحقیق الشیری ج 1، ص 31.
اما از دیدگاه روایات شیعه ، این که قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها ، قنفذ غلام عمر به دستور او است ، قطعی است . ما فقط به نقل یک روایت اکتفا میکنیم :
▫️وکان سبب وفاتها : أن قنفذا مولى عمر لکزها بنعل السیف بأمره ، فأسقطت محسنا ومرضت من ذلک مرضا شدیدا ، ولم تدع أحدا ممن آذاها یدخل علیها .
سبب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها این بوده است که قنفذ غلام عمر به دستور او ، آن حضرت را با غلاف شمشیرش زد . و این سبب شد که محسن سقط شود و حضرت زهرا شدیدا مریض شوند . در مدتی که مریض بودند ، به هیچ یک از آنانی را که او را اذیت کرده بودند ، اجازۀ ملاقات نداد .
📕دلائل الإمامة ج 2 ، عنه بحار الأنوار : 8 / 230 - 232 ( ط الکمپانی ) ، 30 / 290 - 295 . 2 . مثالب النواصب : 371 - 374 ، 418 - 419 . 3 . الصراط المستقیم : 3 / 25 . 4 . مطارح النظر فی شرح الباب الحادی عشر : 109 .
🚩⭕بخشی از وصایت حضرت امام صادق علیه السلام
بسم الله الوهاب
...پسر نعمان! از ستیزه بپرهیز که عملت را پامال میکند. از کشمکش حذر کن که هلاکت می سازد ، از دشمنی ها دوری جوی که از خدا دورت میکند
پیشینیان خاموشی را فرا میگرفتند ، چنان که شما سخن گفتن را ؛ آنگاه که کسی میخواست به عبادت پردازد ، نخست ۱۰ سال تمرین سکوت میکرد!! اگر از عهده برمی آمد و میتوانست صبر کند عبادت پیشه میکرد وگرنه میگفت: من شایسته این مقصد نیستم!!
آنکس نجات می یابد که مدت ها از گفتار نابجا دم فرو بندد و در حکومت های باطل آزار ها را تحمل کند (و دین را نبازد) ؛ اینان بحق مردمی اصیل برگزیده و دوستان خدا هستندو ایمان دارند. مبغوض ترین شما نزد من کسانی هستند که ریاست طلب و سخن چین اند و بر برادران خود حسد می برند ، نه آنها از منند و نه من از آنهایم
《دوستان من آنهایند که تسلیم امر ما و در هر کار پیرو ما باشند. بخدا اگر یکی از شما به اندازه روی زمین طلا در راه خدا دهد و بر مومنی حسد برد ، آن طلاها را داغ کرده بر بدنش نهند》
《پسر نعمان! افشاگر ، مانند قاتل ما به شمشیر نیست ، گناه او بالاتر است ، گناه او بزرگتر است!!
پسر نعمان! هر که حدیثی به زیان ما نقل کند ما را به عمد کشته ، نه به خطا!
پسر نعمان! در دوران حکومت ظلم راه خود پیشگیر... ، با افراد مشکوک و خطرناک با سلام و تعارف رو به رو شو که هر کس متعرض حکومت (باطل) شود خود را به کشتن و هلاکت سپرده! خداوند فرماید: (خود را بدست خود به مهلکه نیندازید بقره ۱۹۵)
ما خاندانی هستیم که پیوسته شیطان افرادی بیگانه از ما و دین ما در جرگه ما وارد میکند و آنگاه که آنها را (به اسم شیعه و اصحاب) معروف گرداند و مردم آنان را شناختند ، دستور دهد که به ما دروغ ببندند و هر وقت یکی از آنها رفت دیگری را بجایش میگمارد》
پسر نعمان عالِم (کنایه از حضرات نور علیهم السلام) نمیتواند هر چه را میداند به تو بگوید... پس شتاب نکنید! بخدا ۳ بار این امر (فرج) نزدیک شده و بر اثر افشاگری شما به تاخیر افتاده! بخدا شما هیچ سری ندارید جز اینکه دشمنانتان از آن آگاه ترند
پسر نعمان! به خود رحم کن نافرمانی من کرده ای ، سِر مرا فاش نکن!! مغیره ابن سعید به پدرم دروغ بست و سِرش را فاش کرد. خداوند تیزی آهن را به او چشاند... هر که اسرار ما را نگهدارد خدا دنیا و آخرت او را بیاراید ، بهره اش را عطا کند و از تندی آهن و تنگنای زندان نگاهش دارد....
تحف العقول
⭕️ #شیعه_در_جهنم_نمی سوزد!
✍مرحوم ثقة الاسلام کلینی در کتاب شریف" الروضة من الکافی" روایتی دُرربار از امام صادق علیه السلام نقل می کند که مشروح آن چنین است:
عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ مُیَسِّرٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ كَیْفَ أَصْحَابُكَ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ لَنَحْنُ عِنْدَهُمْ أَشَرُّ مِنَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا قَالَ وَ كَانَ مُتَّكِئاً فَاسْتَوَى جَالِساً ثُمَّ قَالَ كَیْفَ قُلْتَ قُلْتُ وَ اللَّهِ لَنَحْنُ عِنْدَهُمْ أَشَرُّ مِنَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَا تَدْخُلُ النَّارَ مِنْكُمُ اثْنَانِ لَا وَ اللَّهِ وَ لَا وَاحِدٌ وَ اللَّهِ إِنَّكُمُ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قالُوا ما لَنا لا نَرى رِجالًا كُنّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ أَتَّخَذْناهُمْ سِخْرِیًّا أَمْ زاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصارُ إِنَّ ذلِكَ لَحَقٌّ تَخاصُمُ أَهْلِ النّارِ ثُمَّ قَالَ طَلَبُوكُمْ وَ اللَّهِ فِى النَّارِ فَمَا وَجَدُوا مِنْكُمْ أَحَداً
✍میسر گوید: بر امام صادق علیه السلام وارد شدم، فرمود: یارانت(شیعیان) چگونه اند؟
عرضه داشتم: فدایت شوم! ما نزد ایشان (اهل تسنن) از یهود، نصاری(ترسا)، گبر و مشرک بدتریم.
👈راوی گوید: حضرتش (به مجرد شنیدن این سخن) در حالی که تکیه کرده بود برخاست و نشست و فرمود: چه گفتی؟
گفتنم: بخدا سوگند ما شیعیان در نزد مخالفان از جهود و ترسا و گبر و مشركان بدتریم!
👈فرمود: هان! به خداوند سوگند! که از شما دو تن، هرگز حتی یک نفر هم به جهنم نمی رود، بخدا شما همانهایى هستید كه پروردگار در باره ایشان فرموده:
وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَى رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرَارِ(ص/62)
👈آنها میگویند: «چرا مردانی را که ما از اشرار میشمردیم (در اینجا، در آتش دوزخ) نمیبینیم؟!
أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِیا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ(ص/63)
👈آیا ما آنان را به مسخره گرفتیم یا (به اندازهای حقیرند که) چشمها آنها را نمیبیند؟!
🔺مهم👇👇👇
البته نباید هر کسی را به صرف عنوان شیعه، مصداق اینگونه روایات به شمار آورد بلکه باید حساب شیعیان از دوست داران اهل بیت علیهم السلام و نیز شیعیان شعاری جدا شود. 👈توضیح بیشتر اینکه در روایتی از امام حسن عسکری به نقل از پیامبر گرامی اسلام؛ شیعیان و دوستداران حضرات معصومین (علیهم السلام) به چند دسته تقسیم شدهاند، گروهی که گناهان آنها کم است در دنیا و یا هنگام مرگ با سختیهایی روبه رو میشوند و تصفیه میگردند؛ برخی نیز که گناهانشان سنگینتر است، کارشان به بعد از مرگ میانجامد و در مراحل بعدی (برزخ و قیامت) تصفیه میشوند، 👈عده ای دیگر که گناهان سنگینی دارد کارشان به جهنم میکشد.
👈اینان به طبقه بالای جهنم وارد شده و پس از تصفیه و پاک شدن بیرون آمده و به بهشت میروند. به فرموده پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) اینان "شیعه" نیستند، بلکه دوستداران و علاقهمندان اند.
👈در ادامه حدیث آمده است: شخصی از پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) سؤال کرد: فلانی به ناموس همسایهاش نگاه میکند و اگر برای او ممکن شود، از گناه ابایی ندارد. پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) غضب کرده، فرمودند:او را نزد من بیاورید! شخص عرض کرد: او از شیعیان و معتقدان به شما و علی است و از دشمنان شما بری است! حضرت فرمود: اگر او از شیعیان ما است که این دروغ است؛ شیعه ما کسی است که (علاوه بر پیروی در اعتقادات) در اعمال نیز از ما پیروی کند و آنچه که از او نقل کردی، جزو اعمال ما نیست.[(تفسیر امام حسن عسکری(ع)، ص 306 ـ 307)
📕الروضة من الکافی، کلینی محمد بن یعقوب
از امام صادق (علیه السلام) نقل شده كه سؤال فرمودند:
👈 آیا میدانید تفسیر كلمه «فاطمه» چیست؟ راوی گوید خیر مولایم مرا به تفسیر آن آگاه فرمایید؛
👈فرمودند: یعنی كه شرّ و بدی در وجود او راهی ندارد و اگر برای همسری این بزرگوار امام علی(علیه السلام) نبود تا قیامت كسی همشأن ایشان نمیشد
💎💎💎
لطفاً با دقت مطالعه شود 👇👇👇
🚩🚩قتلی که هرگز جبران نشود و جزای قاتلِ آن در بیان امام عسکری علیه السلام
قَالَ الْإِمَامُ [العسکری] علیه السلام قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیهما السلام فِي قَوْلِهِ تَعَالَى وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ عِبَادَ اللَّهِ هَذَا قِصَاصُ قَتْلِكُمْ لِمَنْ تَقْتُلُونَهُ فِي الدُّنْيَا وَ تُفْنُونَ رُوحَهُ
أَ وَ لَا أُنَبِّئُكُمْ بِأَعْظَمَ مِنْ هَذَا الْقَتْلِ وَ مَا يُوجِبُ اللَّهُ عَلَى قَاتِلِهِ مَا هُوَ أَعْظَمُ مِنْ هَذَا الْقِصَاصِ؟ قَالُوا بَلَى يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
قَالَ أَعْظَمُ مِنْ هَذَا الْقَتْلِ أَنْ تَقْتُلَهُ قَتْلًا لَا يَنْجَبِرُ وَ لَا يَحْيَا بَعْدَهُ أَبَداً. قَالُوا مَا هُوَ؟
قَالَ أَنْ يُضِلَّهُ عَنْ نُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ عَنْ وَلَايَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیهما السلام وَ يَسْلُكَ بِهِ غَيْرَ سَبِيلِ اللَّهِ وَ يُغْوِيَهُ بِاتِّبَاعِ طَرِيقِ أَعْدَاءِ عَلِيٍّ ع وَ الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِمْ وَ دَفْعِ عَلِيٍّ ع عَنْ حَقِّهِ وَ جَحْدِ فَضْلِهِ فَهَذَا هُوَ الْقَتْلُ الَّذِي هُوَ تَخْلِيدُ هَذَا الْمَقْتُولِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَجَزَاءُ هَذَا الْقَتْلِ مِثْلُ ذَلِكَ الْخُلُودِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ.
امام حسن عسکری علیه السلام به نقل از امام زین العابدین علیه السلام:
که ایشان بعد از تفسیر آیه ی قصاصِ قتل فرمودند:
🔸آیا شما را آگاه نکنم به قتلی که از این قتل (یعنی کشتن مردم) عظیم تر است، و به جزائی که خداوند بر قاتلش واجب کرده که جزائی بزرگتر از قصاصِ کشتن مردم است؟
مردم عرض کردند: بفرمایید ای فرزند رسول الله (صلی الله علیه و آله ).
امام علیه السلام فرمود: بزرگتر از این کشتن، آن قتلی است که جبران نگردد و [مقتولش] هرگز بعد از آن زنده نشود.
گفتند: آن چه قتلی است؟
امام (علیهالسلام ) فرمود: این که کسی را از نبوت محمد (صلی الله علیه و آله) و ولایت علی بن ابیطالب (علیهما السلام) گمراه کند. و او را در غیرِ راه خدا وارد کند، و فریبش دهد به دنباله روی از راهِ دشمنان علی (علیه السلام ) و اعتقاد به امامتِ آن [دشمن] ها، و دور کردن علی (علیهالسلام ) از حقش و انکار فضائلش.
پس این است آن قتلی که موجب جاودانگیِ مقتول در آتش جهنم گردد و جزای قاتل نیز خلود در جهنم است.
📕التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص595
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج2، ص23
8163141651.mp3
13.5M
🔊#آن_سوی_مرگ
🔊جلسه_سی_و_هشتم
شرح کتاب آن سوی مرگ
* توضیحی راجع به مقام محوظت
* روایتی شنیدنی از پیامبر راجع به ورود به بهشت
* روایتی شنیدنی از امام علی علیه السلام و برتری ایشان نسبت به انبیا
* روایتی از امام هادی راجع به به امامت رسیدن ایشان
* توضیحاتی راجع به ادراک فقر در مقابل پروردگار
* داشتن مشکلات دنیوی برای حقالناس است
* روایتی شنیدنی از امام کاظم راجع به زنده بودن ظالم
⏰مدت زمان:۳۲:۳۱
#روح
#مرگ
#برزخ
#بدن_مثالی
#چشم_برزخی
#آن_سوی_مرگ