eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ از علی آموز ... 🔸 راه مطمئن و بی دردسرِ رسیدن به رزقی که خدا برایمان معیّن کرده، چیست؟ 🌷 امام علی (ع): اگر برای رسیدن به رزقی که خدا برایت ضمانت کرده، حریصی، باید برای انجام دستوراتی که خدا بر تو کرده، حرص بزنی. ✍️ شرح: وقتی روزیِ ما به دست خداست، برای به دست آوردنِ آسانِ آن، چه راهی بهتر از راضی کردن خدا از خود، از طریق انجام دستورات ؟ تا با انجام دستورات خدا ، او را از خودمان راضی نکنیم، روزیِ تضمین شده را بی دردسر به ما نخواهد داد. 📖 إنْ كُنْتَ حَرِيصاً عَلَى طَلَبِ [عَلَى اسْتِيفَاءِ طَلَبِ‏] الْمَضْمُونِ لَكَ فَكُنْ حَرِيصاً عَلَى أَدَاءِ الْمَفْرُوضِ عَلَيْكَ 📚 تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص: 176
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 درباره تقوا (شماره 2) س: آیا آیه ی «وَ اللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَاب»، یعنی خدا بدون حساب به همه روزی می دهد؟ ج: به همه نه؛ بلکه به کسانی که دلش می خواهد. دلش چه کسانی را می خواهد؟ کسانی که بیشتر به حرفش گوش می دهند. برای آن ها استثناء قائل است؛ نه برای کسانی که گوش نمی دهند. به این ها با حساب می دهد و گاهی هم کم می دهد. خدا اعلام کرده گناه جلو روزی را می گیرد و آن را تنگ می کند. با این ها این معامله را می کند؛ اما کسانی که به حرف خدا گوش می دهند، ناگهان کسی در خانه ی آن ها را می زند و می گوید: «آقا! بفرمایید مکه.» یا می گوید: «آقا! ما یک دختر خوب و متدیّن داریم و می خواهیم او را به ازدواج شما درآوریم.» خدا از این روزی ها می دهد؛ اما دیگران مدام به این طرف و آن طرف می دوند و نمی شود. خدا این امتیاز را به آن ها می دهد که مردم تشویق شوند و بیشتر به حرف خدا گوش بدهند. س: آیا «بِغَيْرِ حِسَابٍ» یعنی هیچ معیاری ندارد و خدا همین جور می دهد؟ ج: همین جور است؛ مثلاً درمی زنند و به انسان می دهند. نه کاری کرده و نه فکر کرده است. معنای حساب این است. حساب یعنی چقدر کار کرده ای؟ این قدر. این حساب است. اما درباره ی این ها نمی گویند چه کرده ای؟ کاری نکرده اند. خوابیده اند و دیگران به حسابشان می ریزند. بعد اطلاع می دهند که این قدر به حساب شما ریخته اند. چه کسی ریخته؟ چطور ریخته؟ من نمی شناسم. این «بِغَيْرِ حِسَابٍ» است. س: آیا این فقط برای متّقین است؟ ج: بله فقط؛ اما فسّاق محرومند. خدا از آن ها کم می کند که به هوش آیند و گناه نکنند. ✅ ادامه دارد ... 📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله خوشوقت
🔹 از علی آموز ... ✅ قویترین وسیله رسیدن به خدا چیست؟ 🌷 امام علی (ع): اطاعت از دستورات و خدا قویترین وسیله رسیدن به خداست. 📖 الطَّاعَةُ لِلَّهِ أَقْوَى سَبَبٍ. 📚 تصنيف غرر الحكم و درر الكلم، ص: 182
✅ داستان کوتاه (153) 🌷 اهمیت مجالس اهل بیت امام صادق (ع) به فضیل بن یسار فرمود: آیا براي ما مجالسی می گیرید و از ما سخن می گویید؟ فضیل گفت: آري فدایت شوم! امـام فرمود : این گونه مجـالس را من دوست دارم. محبوبترین مجـالس نزد مـاست. در این گونه جلسات درباره شأن و سبک زندگی ما بگویید و مرام ما را زنده کنید. خداوند کسانی را که مرام و هدف ما را زنده نمایند، مشمول رحمت خاصش می کند. 📚 داستانهای بحارالانوار، ج 9، ص 127
😡 لعنت بر چه کسانی؟ (شماره 54) 🌷 پیامبر اکرم (ص) : وقتی در یک جمع، علم دین ظاهر شود اما از عمل به آن دوری شود، و زبانها در ظاهر مثل هم حرف بزنند اما قلبها با هم اختلاف داشته باشند، و فامیلهای نسبی از هم ببرّند و با هم قهر کنند، در آنجا خدا آنها را کرده و از شنیدن حق کَرشان کرده و از دیدن حق کورشان می کند. 📖 إذَا ظَهَرَ الْعِلْمُ وَ احْتُرِزَ الْعَمَلُ وَ ائْتَلَفَتِ الْأَلْسُنُ وَ اخْتَلَفَتِ الْقُلُوبُ وَ تَقَاطَعَتِ الْأَرْحَامُ هُنَالِكَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمى‏ أَبْصارَهُمْ. 📚 وسائل الشيعة، ج‏21، ص: 494
✅ پذیرش حکومتی غیر از جمهوری اسلامی چه اشکالی دارد؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: بر مسلمانان حرام است که به جای پذیرش حکومت مسلمانان، حکومت کافران بر خود را بپذیرند. هر کس حکومت کافران و اطاعت از آنها را بپذیرد، طبعاً دیگر تحت حکومت خدا نیست؛ مگر اینکه مجبور به تقیّه شوید تا از شرّ کافران در امان بمانید. بدینوسیله خدا به شما هشدار می دهد و شما را از پذیرش حکومت کافران و نافرمانی از دستورات خود بر حذر می دارد. ضمنا هشدار می دهم که بازگشت همه به سوی خداست و به دادگاهی که قاضی‌اش اوست. * محمد! به مسلمانان بگو: «اگر پذیرش حکومت و ریاست کافران را که در ذهنتان است، مخفی یا علنی کنید، در هر صورت خدا آن را می داند. علاوه بر این، او تمام آنچه را در آسمانها و تمام آنچه را در زمین است، می داند و از طرفی قدرت انجام هر کاری را دارد؛ * آن هم در روزی که هر کس هر واجب و حرامی که در دنیا انجام داده، گزارش مکتوبش را در پرونده‌اش حاضر و آماده می یابد و با دیدن پرونده ی پر از گناهش آرزو می کند که ای کاش بین او و پرونده‌اش فاصله‌ای دور و دراز بود. باز هم خدا به شما هشدار می دهد و شما را از پذیرش حکومت کافران و نافرمانی از دستورات واجب و حرام خود بر حذر می دارد. او دلسوز بندگانش هم هست؛ پس با پذیرش حکومت و حاکم منصوب از طرف او و اطاعت از دستوراتش دلسوزی او را پاس بدارید!» 📖 لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ في‏ شَيْ‏ءٍ إِلاَّ أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً وَ يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ إِلَى اللَّهِ الْمَصيرُ * قُلْ إِنْ تُخْفُوا ما في‏ صُدُورِكُمْ أَوْ تُبْدُوهُ يَعْلَمْهُ اللَّهُ وَ يَعْلَمُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ * يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعيداً وَ يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (آل عمران، 28 تا 30) 📚 آیه شماره 304
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 درباره تقوا (شماره 3) س: تقوا در اعتقادات یعنی چه؟ ج: تقوا در اعتقادات یعنی پذیرفتن عقیده ای که خدای متعال در قرآن کریم اعلام کرده که باید انسان به آن معتقد شود. پذیرفتن و باور کردن این عقیده که خدا اعتقاد به آن را بر انسان ها واجب کرده است، جزء کارهای واجب شرعی و جزء تقوا است. س: تقوا مقدم است یا اعتقاد؟ ج: اگر عقیده نباشد که تقوا مورد ندارد. اول ایمان و بعد از آن اطاعت فرمان و تقوا: «الَّذينَ آمَنُوا وَ كانُوا يَتَّقُونَ». اگر من خدا را قبول نکنم، حرف او را هم قبول ندارم؛ پس اول ایمان به خدا و بعد اطاعت فرمان خدا. س: شما فرموده اید: «تقوا سه مرحله را درست می کند»؟ ج: اگر ایمان نباشد که من تقوا را مراعات نمی کنم تا در نتیجه سه مرحله درست شود. ایمان، اطاعت فرمان می آورد. اطاعت فرمان هم باعث بالا رفتن ایمان به عقائدی می شود که خدا ردیف کرده است. عقل ابتدایی، ایمان به این معنا را که خدا هست، می پذیرد. بعد از آن، تقوا آن را تقویت می کند. س: چه چیزی اراده را برای رعایت تقوا قوی می کند؟ ج: انسان، کمی عقل دارد و می فهمد که این به نفع او است. می فهمد که وقتی خدا گفته «دزدی نکن!» خوب است. ما این را کمی می فهمیم. خود این زحمتی ندارد که اراده کنیم و انجام دهیم. اگر همین مقداری را که می فهمیم، انجام دهیم، خود همین اراده را تقویت می کند. اگر انسان با کسانی که در همه ی قسمت های زندگی تقوا را مراعات می کنند معاشرت کند، تصمیم و اراده اش تقویت می شود. خواندن شرح حال علمای ربانی بزرگ هم که عمری را با تقوا گذرانده اند، انسان را تشویق می کند که تقوا را مراعات کند. این ها همه مُمد هستند و کمک می کنند. س: آیا فقط واجبات را انجام دهیم؟ ج: خدا بیشتر از این الزاماً نخواسته است. نگفته مستحب را انجام نده؛ بلکه گفته: «اگر مزد بیشتری بخواهی، آن را هم باید انجام بدهی؛ اما اگر انجام ندادی، تو را به جهنم نمی برم. ولی اگر واجبی را ترک کردی، نتیجه اش جهنم است یا حرامی را مرتکب شدی، نتیجه اش جهنم است.» خدا روی این دو خیلی فشار آورده است. س: آیا همه ی واجبات را انجام دهیم؟ ج: حالا شما انجام بده، ببین بقیه ای می ماند. واجب و حرام در تمام حالات بیداری انسان هست. تا انسان بیدار است، چشمش می بیند؛ زبانش حرف می زند و دست و پایش حرکت می کند. در این حرکات، احیاناً هم حرام داریم و هم واجب؛ بنابراین این جور نیست که فقط در مسجد واجب و حرام باشد. در خیابان هم هست. در خانه هم هست. خیلی ها به خانه که می روند، اولِ گناه و معصیتشان است. بر سر زن و بچه داد می زنند و فحش می دهند و می زنند. بنابراین تا آدم بیدار است، کار می کند. در این کارها حرام هم هست. باید با تقوا حرامِ آن را بیرون کنیم و واجبش را انجام دهیم. س: اگر به همین واجبات اکتفا کنیم، چه می فهمیم؟ ج: حالا شما اکتفا کن؛ ببین یک من ماست چقدر کره دارد. بعد می فهمی. ✅ ادامه دارد ... 📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله خوشوقت
لینک مجموعه تبلیغاتی شهيد باکری 🌹👇👇👇 🔴ویژه کانالداران عزیز، تبلیغات پر بازده با هزینه کم تخفیف ویژه آخر هفته داریم 😳 https://eitaa.com/joinchat/1016398755C7466c70a17 👆👆 جمع تعداد اعضا ۷۸ هزار نفر برای تبلیغات به آیدی زیر مراجعه کنید 🌹 🆔@kianatv
پنج‌شنبه است بیاد عزیزان خفته در وادی خاموشان کسانی که روزی زینت بخش محفلمان بودند و حالا نیازمند یاد و خیرات و مبرات شما ⇝✿‍🕯°•°🍃🥀🍃°•°🕯✿⇜   ✨بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ✨ 【اَلسَّـلامُ عَـلىٰ اَهْـلِ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ مِـنْ أَهْـلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یـا أَهْـلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَـقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُـمْ قَـوْلَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مِـنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ، یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَـقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ اِغْفِـرْ لِمَـنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْـرَةِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّـدٌ رَسُـولُ اللهِ عَـلیٌّ وَلِیٌّ الله】 〖اَللّهُـمَّ اغْفِـرْ لِلمُؤمِنیـنَ وَالمُؤمِنَاتِ وَالمُسلِمیـنَ وَالمُسلِمَـاتِ اَلاَحیَـاءِ مِنهُـم وَالاَمـوَاتِ تَابِـع بَینَنَا وَ بَینَهُـم بِالخَیـراتِ اِنَّکَ مُجیـبُ الدَعَـوَاتِ اِنَّکَ غافِـرَ الذَنـبِ وَالخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَـلىٰ کُلِّ شَـیءٍ قَدیـرٌ بِحُرمَـةِ الفَاتِحـةِ مَـعَ الصَّلَـوَاتِ〗 🌷اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ🌷
لینک مجموعه تبلیغاتی شهيد باکری 🌹👇👇👇 🔴ویژه کانالداران عزیز، تبلیغات پر بازده با هزینه کم تخفیف ویژه آخر هفته داریم 😳 https://eitaa.com/joinchat/1016398755C7466c70a17 👆👆 جمع تعداد اعضا ۷۸ هزار نفر برای تبلیغات به آیدی زیر مراجعه کنید 🌹 🆔@kianatv
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 درباره تقوا (شماره 4) س: چرا خداوند گناهان را یک باره مشخص نکرد تا انسان ها آن را بدانند و ترک کنند؟ ج: همان یک چندم را هم که گفت، به آن عمل نکردند. کسی که تا دیروز آزاد بود و همه کار می کرد و کسی که آدم می کشت، دزدی می کرد، زنا می کرد و نجاست می خورد، حالا اگر خدا یک باره به او بگوید: «همه ی این ها نه!» چه کسی گوش می دهد. مگر اینکه خدا مثل من حکیم نباشد؛ و الّا خدا حکیم است و می داند که این آدم طاقت ندارد و باید آرام آرام از او خواست؛ لذا محرمات کم کم نازل شد. به تدریج وقتی یکی دو تای اول را انجام داد، زمینه برای سومی و چهارمی آماده می شود تا در طول بیست و سه سال، خیلی از محرمات نازل شد و خیلی از آن هم نازل نشد. بعد حضرات معصومین مأمور شدند که ابلاغ کنند. بنابراین حکمت اقتضا می کند که به آدمی که به کار بد و زشت و گناه عادت دارد، یک باره نمی شود گفت که همه را زمین بگذارد؛ چون نمی شود. بار سنگین است؛ اما اگر کم کم او را دعوت کنیم، امکان پذیر است؛ لذا پروردگار متعال واجبات و محرمات را کم کم بیان کرد و از مردم خواست که ان شاء الله واجب را انجام دهند و حرام را ترک کنند. س: آیه ی «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ» با «لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا» چه فرقی دارد؟ ج: سُبُل جمع است و صراط مفرد است. همه ی انسان ها در زندگی یک راه بیشتر ندارند. کلید ورود به این راه چیست؟ تقواست. تقوا روی چه چیزی پیاده می شود؟ روی کار پیاده می شود. بعضی از کارها واجب است و بعضی از کارها حرام. آن کارها سُبُل است. سُبُل جمع است. نماز خواندن، روزه گرفتن و انجام سائر واجبات، هر کدام سبیل جلب مرضات خداست. سبیل، کاری است که اگر انجام دهم، رضایت خدا را جلب کرده ام و اگر کارهایی را که حرام است ترک کنم، رضایت خدا را جلب کرده ام. این ها جمع هستند و سبیلِ جلب رضایت خدای متعال هستند. اما همه ی این ها در صراط هست. اگر یکی از آن ها را ترک نکنی، فاسق هستی. همه ی واجبات را باید انجام داد و همه ی محرمات را باید ترک کرد. این ها همه هستند و جمع هستند. زیادند. این ها سبل هستند. اگر واجبات را انجام دادی، وارد سبل جلب رضایت خدا شده ای. اگر همه ی محرمات را ترک کردی، وارد سبل جلب رضایت خدا شده ای. س: آیا درجه ندارند؟ ج: این اولین درجه است که بر همه واجب و لازم است. حالا شما این را انجام بده. بعد ان شاء الله. س: لطفاً این آیه را توضیح دهید: «وَ أنَّ هذا صِراطي‏ مُسْتَقيماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَنْ سَبيلِهِ». ج: صراط در قرآن کریم به صورت مفرد آمده است و جمع نیامده است؛ اما سبیل به صورت جمع هم آمده و سُبُل استعمال شده است. بنا شد صراط، بندگی در برابر خدا باشد. اگر شما نماز خواندی، بندگی کرده ای. اگر روزه گرفتی، بندگی کرده ای. اگر خمس دادی، بندگی کرده ای. اگر به مکه رفتی، بندگی کرده ای. همه ی این ها در دلِ بندگی کردن است. بندگی یکی است؛ اما تمام این کارهایی که خدا دستور داده است، سبیل هستند و جمع سبیل، سُبل است. سبیل، راه جلب خشنودی پروردگار متعال از هر کدام است. اگر به خاطر اینکه خدا واجب کرده است، به حج بروی، خدا خشنود می شود. اگر نماز بخوانی، خدا خشنود می شود. پس سُبل عبارت از انجام وظائف و تکالیفی است که هر کدام موجب جلب رضایت و خشنودی پروردگار متعال است. همه ی این ها در دل بندگی و عبودیت است. صراط یکی است و سُبل، متعدد. ✅ ادامه دارد ... 📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله خوشوقت
✅ چرا نماز؟ (شماره 8) 🔹 کفاره گناهان! 🌷 پيامبر اکرم (ص): نمازهاى پنجگانه روزانه و نماز جمعه هر هفته تا نماز جمعه هفته بعد، كفاره (پاک کننده) گناهان ميان آنهاست، تا وقتى كه گناهان كبيره اى انجام نشود. 📖 الصّلَواتُ الْخَمْسُ وَ الْجُمُعَةُ اِلَى الجُمُعَةِ كَفّاراتٌ لِما بَيْنَهُنَّ ما لَمْ تَغْشَ الكَبائِرُ. 📚 سنن التّرمذى، ج 1، ص 138، ح 214.
🌸 از علی آموز ... چگونه خود را در امنیت قرار می دهند؟ 🌹 امام علی (ع): شما را به از خدا تشویق می کنم. چون از خدا پناهگاه عابدان و دلیل پیروزی پیروزمندان و باعث امنیت است. ✍️ شرح: از خدا یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی 📖 و أَحُثُّكُمْ عَلَى طَاعَةِ اَللَّهِ، فَإِنَّهَا كَهْفُ اَلْعَابِدِينَ، وَ فَوْزُ اَلْفَائِزِينَ، وَ أَمَانُ اَلْمُتَّقِينَ. 📚 الأمالي (للطوسی) , جلد۱ , صفحه۶۸۴
😡 لعنت بر چه کسانی؟ (شماره 57) 🌷 رسول خدا (ص) نهی کرده است که زن بدون اجازه همسرش از خانه اش خارج شود. بنابراین اگر خارج شود، تمام فرشتگان آسمان و هر جن و انسی که آن زن از کنارش عبور می کند، او را می کنند تا وقتی که به خانه اش برگردد. رسول خدا (ص) همچنین زن را نهی کرده است از اینکه برای غیر همسرش آرایش کند. بنابراین اگر آرایش کند، حق خداست که او را در آتش جهنم بسوزاند. 📖 نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ تَخْرُجَ الْمَرْأَةُ مِنْ بَيْتِهَا بِغَيْرِ إِذْنِ زَوْجِهَا فَإِنْ‏ خَرَجَتْ لَعَنَهَا كُلُّ مَلَكٍ فِي السَّمَاءِ وَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ تَمُرُّ عَلَيْهِ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ حَتَّى تَرْجِعَ إِلَى بَيْتِهَا وَ نَهَى أَنْ تَتَزَيَّنَ لِغَيْرِ زَوْجِهَا فَإِنْ فَعَلَتْ كَانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُحْرِقَهَا بِالنَّارِ. 📖 وسائل الشيعة، ج‏20، ص: 162
☑️ دو شرط بهشتی شدن چیست؟ 🌹کلام امام حسین (ع): كسى كه حق دو پدر برتر (از پدر) خود يعنى حق محمّد و على را به رسمیت بشناسد و از دستورات و آنها آن طور كه شايسته است، كند، در بهشت به او گفته مى شود: در هر جاى بهشت كه دوست دارى، ساکن شو! ✍️ شرح: بهشتی شدن دو شرط دارد: 1. به رسمیت شناختن حق پیامبر و امام علی و به عبارت دیگر، شیعه بودن 2. انجام و ترک . 📖 منْ عَرَفَ حَقَّ اَبَوَيْهِ الْأفْضَلَيْنِ: مُحَمَّدٍ وَ عَلّىٍ وَ اَطاعَه ما حَقَّ طاعـتِهِ، قيلَ لَهُ: تَبَحْبَحْ في اَىِّ جِنانٍ شِئْتَ. 📚 موسوعة كلمات الامام الحسين ع ص 590، ح589.
✅ داستان کوتاه (157) 🌷 دست امام زمان (ع) شفاست اسماعیل بن عیسی هرقلی می گوید: هنگامی که در قریه هرقل (در عراق) زنـدگی می کردم، در ایام جوانی، زخمی به اندازه یک مشت انسان در ران چپم پیـدا شـد که در بهـار می ترکیـد و خون و چرك از آن می رفت و درد آن مرا از کارهـایم باز می داشت. روزي به حله آمدم و به خانه سـید بن طاووس، عالم شیعه رفتم و از نـاراحتی خود نزد او درد دل کردم و گفتم: می خواهم در شـهر، آن را معالجه کنم. سید، پزشکان حله را حاضر نمود و محل درد را معاینه کردند و گفتند: این زخم در بالاي رگ اکحـل قرار گرفتـه و معـالجه اش خطرنـاك اسـت. زیرا این جراحت را بایـد از ریشه بریـد. در این صورت رگ بریده می شود و او می میرد. سید به من فرمود: می خواهم به بغداد بروم. تو هم بیا! شاید پزشکان متخصصی باشند و معالجه ات کنند. وارد بغداد شدیم. سید در آنجا نیز پزشکان را خواست و محل زخم را دیدند. آنها نیز همان پاسخ پزشکان حله را داده بودند، لذا خیلی ناراحت شدم. گفتم حالا که به بغداد آمده ام، براي زیارت به سامرا می روم و از آنجا به وطن بازمی گردم. سـید این فکر را پسـندید و من اثاث خود را نزد سید گذاشتم و حرکت کردم. وارد سامرا شـدم. قبور امامان را زیارت کردم. آنگاه به سـرداب مقدّس امام زمان رفتم و پاسـی از شب را در سـرداب گذراندم و مناجات کردم و از خـدا و امامـان یاري طلبیـدم. تا روز پنـج شـنبه در سامراء مانـدم ، سـپس کنار دجله رفتم، و غسل کردم و لباس پاکیزه پوشیدم و ظرف آبی را که همراه داشتم پر کردم و بیرون آمدم که به زیارتگاه برگشته و یک بار دیگر نیز زیارت کنم. در آن حـال دیـدم چهـار نفر سواره از دروازه شـهر سـامرا بیرون می آینـد. چون در اطراف زیارتگـاه عـده اي از بزرگان عشایر زندگی می کردند، گمان کردم سواران از آنها هستند. وقتی به هم رسـیدیم، دیدم دو نفرشان جوان هسـتند. یکی از آنها تازه موي صورتش روییده است، و هر چهار نفر شمشـیري حمایل دارند. دیگري پیرمردي بود که نیزه در دست داشت، و نفر بعدي نقاب به صورت زده و قبایی روي شمشیر پوشـیده و گـوشه آن را از بغـل گذرانـده بود. پیرمرد نیزه دار در طرف راست من ایسـتاد، و آن دو جوان هم در طرف چپ ایستادند، و شخص قباپوش هم در وسط راه من قرار گرفت. به من سلام کردند. پاسخ دادم. شخص قباپوش به من گفت: تو فردا می خواهی نزد خویشانت بروي؟ گفتم: آري. گفت: بیا جلو، زخمی که تو را اذیت می کند، ببینم. من مایل نبودم که آنها با من تماس داشته باشند و با خود فکر می کردم اینها از عشایرند و از نجاست پرهیز ندارند و من هم تازه از آب بیرون آمده ام و لباسم هنوز تر است. با این حال نزد وي رفتم و او دستم را گرفت و به سوي خود کشید. خم شد و دستش را روي زخم گذاشت. آن را چنان فشار داد که دردم گرفت، سپس برگشت روي اسب قرار گرفت. آنگاه پیرمردِ نیزه به دست گفت: اسماعیل راحت شدي؟ من تعجب کردم که از کجا اسم مرا می داند. گفتم: من و شما ان شاء الله راحت و رستگار هستیم . پیر مرد گفت: این آقا، امام زمان است. من دویدم و رکابش را بوسیدم. امام حرکت کرد. من در کنارش می رفتم و التماس می کردم. امام فرمود: برگرد! عرض کردم: هرگز از شما جدا نمی شوم. فرمود: صلاح تو در این است که برگردي. و من سخنم را تکرار کردم: برنمی گردم. پیر مرد گفت: اسماعیل! حیا نمی کنی که امام دو بار به تو گفت برگرد و گوش نمی کنی؟ این سخن در من اثر کرد، ناچار ایستادم. امام چند قدم رفت. آنگاه متوجه من شد و فرمود: چون به بغداد رسیدي، حتماً منتصر، خلیفه عباسی تو را می طلبد و چیزي به تو می دهد ولی از او قبول مکن و به فرزندم سید بن طاووس بگو: نامه اي به علی بن عوض بنویسد و تو را سفارش کند و من به او می گویم هر چه خواستی به شما بدهد. سپس همه حرکت کردنـد و رفتنـد و من همچنان ایسـتاده به آنها نگاه می کردم تا از نظرم دور شدنـد، و من از جدایی آن حضرت بسیار تأسف خوردم. ساعتی همانجا نشستم. به حرم مطهر رفتم. خدّام حرم که مرا دیدند، گفتند: حالت دگرگون است. درد داری؟ گفتم: نه. گفتند: کسی با تو نزاع کرده؟ گفتم: نه. من از آنچه شـما می گویید، اطلاعی ندارم. ولی آیا سوارانی را که از اینجا گذشـتند، دیدید؟ گفتند: ایشان از بزرگان محل بودند. گفتم: از بزرگان نبودند. یکی از اینها امام زمان (ع) بود. گفتند: آن پیرمرد یا آن مرد قباپوش؟ گفتم: همان قباپوش. گفتند: زخمی که داشتی به او نشان دادي؟ گفتم: خود او بـا دست، آن را فشـار داد و مرا به درد آورد. پس از آن رانم را بـاز کردم دیـدم از آن زخم اثري نیست. ران دیگرم را نیز باز کردم اثري از زخم ندیدم. خدّام وقتی متوجه قضیه شدند به سوي من هجوم آوردند و لباسم را براي تبرك پاره پاره کردند ... 📚 داستانهای بحارالانوار، ج 9، ص 166
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 درباره تقوا (شماره 5) س: آیا تقوا دادنی است یا گرفتنی؟ ج: خدا از شما تقوا خواسته است. به شما تقوا نمی دهد. چیزهای دیگر می دهد، اما تقوا را از شما خواسته است. تقوا بندگی است. شأن خدا نیست. شأن خدا معبود بودن است و شأن من بندگی است. من باید بندگی را تحویل خدا دهم. او فرموده: «واجب را انجام بده و حرام را ترک کن.» این وظیفه ی من است. س: آیا امکان دارد انسان با توسل به تقوا برسد؟ ج: نه؛ با تصمیم، کوشش و جدیتی که خدا به شما داده، تقوا را هم می شود پیاده کرد؛ اما اگر من توان و قدرت داشته باشم و تقوا را مراعات نکنم و بگویم: «تو بده»، نمی شود. گناه پشت سر گناه به پای من می نویسند. اگر واجب پیش آمد، باید با تمام توان انجام دهم. نمی شود که به انتظار بنشینم و توسل کنم که حالا بشود یا نشود. چطور کارهای دیگر را می توانم انجام دهم اما به تقوا که می¬رسد عاجز هستم؟ تقوا هم کار است. کار من است. همان طور که من راست می¬گویم، دروغ هم می توانم بگویم. اگر گفتند: «دروغ حرام است»، نباید دروغ بگویم و می توانم نگویم. بنابراین این حرف ها درست نیست. خدا قبلاً امکان داده؛ توفیق داده؛ پیغمبر فرستاده؛ کتاب فرستاده و توان هم داده و فرموده: «این کار را بکن!» اگر شما نکنی و این حرف ها را بگویی، معنایش این است که نمی خواهی به حرف خدا گوش بدهی. س: خدا بعضی چیزها را حلال کرده و بعضی را حرام؛ چرا چیزهایی را حرام کرده که تمام خوشی ها در آن است؟ ج: نه؛ چرا بی خودی حرف می زنی؟ خدا فرموده: «ازدواج کن.» چقدر خوشی در آن است؟ فرموده: «چیز حلال بخور.» چقدر خوشی در آن است؟ اما کارهای بد را فرموده: «نکن. دزدی نکن. ظلم نکن. مال مردم را نخور.» خدا این ها را حرام کرده است. شما می خواهی شراب بخوری و ضمن آن خوشی کنی. اگر شکم کسی را پاره کنی، درست است؟ خدا این ها را حرام کرده است؛ ولی کارهای بی ضرر و کارهای بی زحمت را حرام نکرده است و همه حلال است. کارهایی که ضرر دارد، اگر کسی درباره ی خود شما هم انجام دهد، دادت درمی آید. اگر مال تو را بدزدند یا آبروی تو را ببرند، چه می کنی؟ خدا این ها را حرام کرده است. کی خدا خوشی را حرام کرده است؟ شما کارهای حرام را انجام نده، هر خوشی که هست، آزاد هستی؛ منتهی نباید مست شوی. اگر مست شوی، شکم مردم را پاره می کنی. این حرام است. اسم این خوشی نیست. جنون و دیوانگی است و از بین بردن عقل است. اسم این که خوشی نیست. عاقل باش! کار خیر انجام بده! اگر هر روز چلوکباب بخوری، طوری نیست. خدا خوبی ها را حرام نکرده است. ✅ ادامه دارد ... 📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله خوشوقت
آیا دولت در قبال مردم تکلیفی دارد؟ 🌺 امام خامنه ای: مسئله نيازهاى مادى مردم با نيازهاى معنوى مردم، بايد با هم ديده شود؛ يعنى دولت اسلامى فقط به شكم و مسكن و آسايش و آرامش ظاهرى زندگى مردم اكتفا نمى كند؛ به اخلاق آنها، به دين آنها، به صراط مستقيمى كه جوانهاى آنها بايد بروند، به آموزش و پرورش آنها، به رشد علمى آنها، به رشد دينى و آنها هم اهميت مى دهد. اين جور نيست كه ما بگوئيم آن ديگر كار دولت نيست؛ نه، دولت بسترهاى لازم را براى سريان و جريان انديشه ى درست و اخلاق فاضله در كشور به وجود بياورد. اين خود در عين اينكه يك كار فرهنگى است، يك كار سياسى هم هست. (09/ 04/ 1386) ✍️ شرح: تقوا یعنی انجام و ترک پند 120
🔹 از علی آموز ... 🌺 درسی از نهج البلاغه (13) 🔸 خدا از نعره حيوانات وحشى در كوهها و بيابانها آگاه است. خدا از بندگان در خلوتها آگاه است. خدا از آمد و رفت ماهي ها در درياهاى عمیق و تلاطم امواج بر اثر وزش بادهاى شدید آگاه است. گواهى مى دهم كه محمّد (ص) برگزيده خدا، سفير وحى، و رسول رحمت اوست. 🔸 ای مردم! من شما را به و اطاعت از خدا توصيه مي كنم. چون آفرينش شما از او سرچشمه گرفته و بازگشت شما به سوى اوست و تنها با يارى او به اهداف خود مي رسيد و تنها او نهايت آمال و آرزوى شماست و راه شما به او منتهى مي گردد و پناهگاه شما در مشكلات فقط اوست. ✍️ شرح: تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات 📚 نهج البلاغه، خطبه 198
✅ نسخه خدا برای یهودیان خائن زمان پیامبر؛ کوچ اجباری به دست مسلمانان! 🌷 سخن خدا در قرآن: خدا همان کسی است که یهودیان کافر بنی‌نضیر را به محض لشکرکشی شما مسلمانان، از خانه‌هایشان در مدینه اخراج کرد. حال آنکه شما اصلاً فکرش را هم نمی کردید که آنها با آن قدرت اقتصادی و نظامی‌شان از آنجا خارج شوند. خودشان هم خیال می کردند که قلعه‌هایشان مانع مطمئنی در برابر غلبه جبهه خدا بر آنهاست و آنها را حفظ می کند؛ اما خدا از جایی به سراغشان آمد که فکرش را هم نمی کردند. خدا به دلهایشان ترس و وحشت انداخت. طوری که قبل از فرار، با دست خودشان خانه‌هایشان را خراب می کردند و همچنین به دست مسلمانان. ای کسانی که چشم دیدن دارید! دست قدرتمند خدا را ببینید و عبرت بگیرید! * اگر خدا را برای آن یهودیان مقرّر نکرده بود، قطعاً در همین دنیا عذابشان می کرد؛ حال آنکه در آخرت هم عذاب آتش جهنم نصیبشان می شود؛ * چون آنها از سر عناد با خدا و پیامبرش عملاً مخالفت و دشمنی کردند. هر کس از سر عناد با خدا عملاً دشمنی کند، سرنوشتش همین است؛ زیرا خدا شدیدالعقاب است. 📖 هوَ الَّذي أَخْرَجَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ دِيارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ما ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَ قَذَفَ في‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْديهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ * وَ لَوْ لا أَنْ كَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْجَلاءَ لَعَذَّبَهُمْ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابُ النَّارِ * ذلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ مَنْ يُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقابِ (حشر، 2 تا 4) آیه شماره 315
ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و طول عمر خدمت کاربران وذاکرین محترم🙏🌺 ❤️ از شما به واسطه ی قلب مهربان و دستان پر مهرتان درخواست کمک برای بیماران مستمند را داریم🙏🌺 🔰بیماران سرطانی، بیماران ریوی، بیماران زخم بستر، دختربچه های یتیم12و8ساله مستمندکه نیازمند کمک های شما هستندونیاز به درمان دارند و این درمان نیاز به هزینه دارد.✅ 🔰《موارد نیاز فوری برای این عزیزان 》👇 👈به یک عدد بالش تغییر پوزیشن بیمار 👈ماهی 15بسته ایزی لایف وزیرانداز برا مریضان مستمند 👈 یک عدد کپسول اکسیژن ساز برقی 👈به یک تشک سلولی نیازمند هستیم🌺 🙏🌺خواهش میکنم درهزینه دارو و درمان کمک بفرمایید واقعا دیگه برا این عزیزان خیلی سخت شده هزینه هامون خیلی سنگینه 🙏🌺از شما خیرین محترم خواستاریم تا در صورت امکان ما را از کمک خود محروم نکنید. 💳بانک ملی شعبان پور 6037998105409568 خواهشمندم کمک های نقدی تان را به این کارت واریز کنید تا هم دردی از دردمندان کم شود و هم توشه ای برای آخرت شما🙏🌺🌺 جزاکم اللّٰه خیرا کثیرا خادم شما شعبان پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم از شما خواهر مومنه دعوت میشود🙏 عضو گروه متوسلین به امام زمان عج الله شوید تا در کنار هم با مهربانی و تواضع در حق هم دعا کنیم ، ان شاءالله این عمل خشنودی امام زمان عج الله را به همراه داشته باشد برنامه های گروه : 🔷۱) هر شب ساعت ۱۹ قرعه کشی چهارده هزار صلوات ( برای توضیح به پی وی مدیر گروه پیام دهید) 🔶۲)برای برآورده شدن حوائج هرشب به یک شهید متوسل میشویم 🔷۳)هرشب ده آیه قرآن 🔶۴)اول هر ماه قمری ختم کامل قرآن 🔷۵)در زمان مشکلات و مریضی با اطلاع رسانی به مدیر ، حمد شفا و صلوات در گروه 🔶۶) جهاد تبیین برای حفظ انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت مهدی عج الله 🌹از شما دعوت میشود🌹 عضو گروه متوسلین به امام زمان عج الله شوید تا در کنار هم با مهرمانی و تواضع در حق هم دعا کنیم تا خدا و امام زمان (عج) از ما خشنود باشند ان شاءالله ❤️اللهم عجل لولیک الفرج❤️ مدیر گروه خانم اسلامیه @maryameslamiyeh https://eitaa.com/joinchat/294518995C0b2f8b48a1
کانال حضرت زهرا سلام الله علیها و شهید هادی تصمیم داره بین همه‌ی اعضای‌کانال به قید قرعه چادر رایگان هدیه دهد ♦️به هشت نفرچادر مشکی درجه 1 ♦️به هشت نفر پک متبرک و‌سربند ♦️به هشت نفرتسبیح و گیره روسری ♦️به هشت نفر لوح حضرت زهرا س شرایط دریافت کد قرعه کشی👇👇 حتماً حتماً باید عضو کانال ما باشید تا 🤍🪴 روز میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرعه کشی کنیم کانال حضرت زهرا سلام الله و شهید هادی و شهدا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3754492311C40a62601b3
‌ ‌ ‌ ‌‌‌꧃شـبــانـه هـای ایـسـاتـیـس꧃ ░⃟⃪꯭¦☜روزمرگی‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ░⃟⃪꯭¦☜ متن کوتاه ادبی ░⃟⃪꯭¦☜مذهبی‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ░⃟⃪꯭¦☜موسیقی ░⃟⃪꯭¦☜طنز ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ░⃟⃪꯭¦☜انگیزشی ░⃟⃪꯭¦☜ شاعرانه‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ░⃟⃪꯭¦☜تکست ♥️این حرف دل خیلی هامونه♥️ ⌚️فقط کافیه برای انگیزه وانرژی روزی ۱۰دقیقه اینجا وقت بزاری👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4217504212C360c19e3a2 😍(شعر های اینجاروح آدمو لمس میکنند:)