eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
26 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
خودسازی: 💠 🔹 امام صادق علیه السلام: خداوند زیبایی و خودآرایی را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بیزار است. هرگاه خداوند به بنده ای نعمتی بدهد، دوست دارد اثر آن را در او ببیند. عرض شد: چگونه؟ فرمود: لباس تمیز بپوشد، خود را خوشبو کند، خانه اش را گچکاری کند، جلوی در حیاط خود را جارو کند. 📚امالی طوسی/ص275/ح526
06 Khotbe Fadakiyeh (1401-09-30) Hoseiniyeh Shahid Noori _ Tehran.mp3
30.09M
🔊 /فصل اول ؛ در برابر جاهلیت 📣 جلسه ششم * مروری تاریخی بر قضیه فدک * هک کردن ذهن مخاطب در عملیات رسانه ای * ارائه الگوی ضد هک جامعه، توسط حضرت زهرا سلام الله علیها * برای ذهن هک شده چه اتفاقی می افتد؟ * اصل محاسبه و برآورد نفع و ضرر * مسابقه مافیا، حکایتی از زندگی ما * کنترل افکار به سمت منفعت ها * محور تمامی عملیات های روانی چیست؟ * مناظره امام حسن مجتبی با نمایندگان معاویه * امام علی علیه السلام، جان پیغمبر است * تفاوت فضای ایتا و توییتر * سیاست نقطه زنی حضرت زهرا سلام الله علیها * لزوم ارتقای سطح انتقادات * کیفیت تحلیل و پردازش حوادث * کارکرد لیبل گذاری پیامبر * معیار حضور در صدا و سیما چیست؟ * قدرت رسانه برای حذف شاهدین حضرت زهرا * یلدای فاطمی * روضه حضرت زهرا سلام الله علیها ⏰ مدت زمان:٧٣:٢٩ 📆 1401/09/30
295_139129981452.MP3
34.54M
🔈 | فصل اول ؛ در برابر جاهلیت 📣 جلسه هفتم * شاه کلید نبرد رسانه ای * مهم‌ترین بخش نبرد تحلیلی، تشخیص راست از دروغ * ترفند لیبل گذاری * تکذیب انبیا، نقطه مشترک دشمن * کلید واژه دروغ نمایی چیست؟ * اهمیت آشکار سازی تناقضات در حرف های دروغگو * توجه به استدلال های قرآن در باب تناقض * وجود تناقضات فراوان در قضیه غصب فدک * در بُعد سیاسی مردم ستون دین اند * آیا انبیا ارث نمی گذارند؟ * استدلال های متعدد از قرآن برای مسئله ارث * تناقض نمایی خلیفه اول در قضیه فدک * وجود تناقضات در قبول یا رد شاهدین * ضعف رسانه ای ما کجاست؟ * آیا بست نشینی خانم ها برای مسئله حجاب موثر است؟ * راهکار های موثر در احیای حجاب * شاخص زن موفق چیست؟ * تناقض دیدگاه نسبت به سلبریتی ها * خاصیت حرف حق چیست؟ * لزوم استفاده از مسیر گفتگو صحیح * کاربرد شیوه آشکار سازی تناقضات در مناظرات اهل بیت * لزوم رعایت اصل تقسیم کار و برنامه ریزی در موضع گیری ها * نقشه و برنامه ات برای جنگ نرم چیست؟ * طرح های پیامبر اکرم برای نبرد رسانه ای * توجه به کد گذاری ویژه حضرت زهرا * روضه حضرت زهرا سلام الله علیها ⏰ مدت زمان: ۸۴:۰۴ 📆1401/09/30
08 Khotbe Fadakiyeh (1401-10-02) Mazandaran_Amol.mp3
22.51M
🔊 / فصل اول ؛ در برابر جاهلیت 📣 جلسه هشتم * تحلیل‌ جهاد تبیین حضرت زهرا سلام الله علیها و نبرد رسانه ای در قضیه فدک * دشواری های جنگ نرم * دلیل اعتبار و سندیت حرف برخی افراد چیست؟ * چرا مردم از حضرت زهرا سلام الله علیها دفاع نکردند ؟ * وجود تناقض در کذب * تناقض زدایی، حق است و تناقض نمایی، باطل * میدان رسانه چیست؟ * لزوم رفتار شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه * تبیین رفتار شناسی انبیا در قرآن * شادی اهل بیت از نبوغ و حکمت های یارانشان * هنرمندی حضرت زهرا در جنگ نرم * موضع خوارج و امام علی علیه السلام در قضیه حکمیت * مهارت نقطه زنی هشام در جنگ نرم * وجود تناقضات فراوان در فلسفه‌ غرب * حمله حضرت زهرا به تناقضات بنیادین دشمن * اهداف عالی حضرت زهرا در وصیت نامه اش * چرا حضرت زهرا را مخفیانه دفن کردند؟ * روضه حضرت زهرا سلام الله علیها ⏰ مدت زمان:۵۴:٠١ 📆1401/10/1
09 Khotbe Fadakiyeh (1401-10-03) Mazandaran_Amol.mp3
22.42M
🔊 / فصل اول ؛ در برابر جاهلیت 📣جلسه نهم * برهه ای مهم در تاریخ اسلام * فدک یک کلید واژه ست * برخورد هارون الرشید راجع به فدک * فدک اسم رمز حقانیت اسلام * شبهات رایج در اهل سنت * چرا حضرت علی زمان خلافت فدک را برنگرداندند؟ * جواب شبهه توسط شهید صدر * تعبیر امام علی (ع) درباره فدک * دو رکن مهم غصب فدک * هم مسئولین هم مردم مقصرند * روضه و تحلیل امام علی در زمان خلیفه دوم * فتنه ها شبیه همند * سرزنش امام علی برای سکوت مردم * جا به جا کردن شعائر دینی در سایه پشتوانه مردمی‌ * سختی نوشتن احادیث * بخشنامه های جدید بعد از پیامبر * درخواست حضرت زهرا برای رجوع به قرآن * نقد روایت ارث پیامبر از ابوبکر * آدرس منابع اهل سنت در رد روایت ابوبکر * اثبات ارث پیامبر با قرآن توسط حضرت زهرا * فدک هدیه به حضرت زهرا بود نه ارث * نحوه غصب فدک توسط خلفا * قاعده ید * گفتگوی خصوصی حضرت زهرا و خلفا * توجیه رفتار خلفا توسط مردم * تاثیر رسانه در زیر و رو کردن شخصیت افراد * تعبیر قرآن درباره ارث فرزندان پیامبران * ادای دین کامل ارث همسران پیامبر * مقایسه عکس العمل مردم جامعه ما و زمان پیامبر * روضه حضرت زهرا با بیان روایتی دردناک ⏰ مدت زمان ۵٣:۵
نتیجه بخش ترین، توسل...! 🎙آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی رضوان الله تعالی علیه: 🔹من یک وقت از یکی از عرفای واقعاً متوسل، بینا، هوشیار، پرسیدم چه توسلی خیلی نتیجه می‌دهد؟ گفت: ( توسل به)حضرت زهرا علیهاالسلام! اللهم صل علی فاطمه و ابیها وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک
خودسازی: 💠 🔸امام على علیه السلام: گرسنگى کشیدن، چه نیکو یارى دهنده اى بر سرکشىِ نفس و شکستن عادت آن است. 📚 غرر الحکم/9942 ✨رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: دل ها را با فراوانىِ خوراک و نوشیدنی نمیرانید؛ زیرا دل همانند زمین زراعی است که اگر آب زیادى بدان رسانده شود، مى میرد.
برکت و روزی: 💠 🔸 هرچیزى پیمانه و وزنى دارد مگر اشک. قطره اى اشک از ترس خدا، دریاهایى از آتش را فرو می‌نشاند. هرگاه چشم کسی غرق در اشک شود، گرد هیچ فقر و ذلتى بر چهره او ننشیند و هرگاه اشک بر گونه سرازیر شود، خداوند آن صورت را بر آتش حرام میکند و اگر شخصی در میان یک جمعیت بگرید، همه افراد آن جمعیت مشمول رحمت میشوند. 📚بحارالانوار/ج93/ص331
🌱🌱عبادت حقیقی ترک گناه است. 11: اصل دین پرهیز از گناه است. از گناه بپرهیز،عابدترین مردمی با تقوا باش و اهتمام به عمل تقوا داشته باش واز جز آن بپرهیز. به درستیکه عملی که پذیرفته شود کم نیست. یعنی اگر از گناه دوری کردی عملت هر چقدر کم باشدقبول است و عملی هم که قبول شد از این نظر که پذیرفته شدهء ربّ العالمین است کم و کوچک نیست. 🌳از گناه باید خودداری کرد. بنابراین اهل ایمان باید خیلی بترسند و زیاد مواظب خود باشند تا کار خیری که از آنها سر میزند و باید به درجات عالی و مقام قرب و جوار آل محمد(ص) برساند مبادا به واسطهء بجا آوردن گناهی،باطل و ضایع شود. زهی خسران و زیانکاری که انسان بدست خودش سرمایه اش را از دست بدهد. 🍃🌹پرهیزگاران بی حساب به بهشت میروند؛ خداوند به موسی وحی نمود: بدرستیکه بندگان به من نزدیک نشدند به چیزی که پسندیده تر باشد از سه چیز-موسی(ع) عرض کرد پروردگارا آن سه چیز کدام است؟فرمود: زهد در دنیا و پرهیز از گناهان و گریه کردن از ترس من. موسی (ع) گفت: پروردگارا برای کسی که اینها را بجا آورد چیست؟فرمود: امّا زاهدین در دنیا پس جای ایشان در بهشت است امّا گریه کنندگان از خوف من پس جایشان در محلّ بلندی است که با ایشان کسی در آن هم مقام نیست و امّا صاحبان ورع و پرهیز از معصیت من، بدرستیکه اعمال خلایق را بازرسی میکنم ولی اعمال ایشانرا تفتیش نمیکنم یعنی بیحساب وارد بهشت میشوند. 🍀تقسیم گناهان به کبیره و صغیره؛ اگر کسی از گناهان کبیره پرهیز نماید گناهان صغیره اش مورد مواخذه نخواهد بود و خدای تعالی به فضلش آنهارا می آمرزد چنانکه در سوره نساء میفرماید: اگر از گناهان بزرگی که نهی کرده شده اید دوری کنید،گناهان شمارا در گذریم و اجتنابتان را از گناهان کبیره،کفّارهء گناهان صغیره قرار دهیم وشما را در جای بزرگ و شریفی که بهشت است درآوریم.
💐شفاعت کسی که گناه کبیره از او سرزند و توبه ننماید فاسق است و نمیشود در نماز به او اقتدا کرد و شهادتش پذیرفته نیست و پس از مرگ مستحق عقوبت است مگر اینکه فضل الهی شامل حالش شده که از آن جمله شفاعت محمد(ص) و آل اوست. چنانکه خودش فرموده که شفاعتم را برای صاحبان گناهان کبیره از امّتم ذخیره کرده ام. ونیز فرمودند: شفاعت من برای صاحبان گناهان کبیره از امّتم می باشد،امّا نیکوکاران،یعنی ترک کنندگان کبائر،برایشان راه مواخذه نیست. 💐شفاعت نباید موجب جرات بر معصیت شود: در اصل شفاعت هیچ شکی نیست که خداوند برای اظهار عظمت شان و جلالت قدر پیغمبرو ائمه اطهار و سایر شافعین صاحبان گناهان کبیره را به ایشان خواهد بخشیدبلکه به برکت شفاعت محمّد(ص) و آل محمّد مقام و درجهء سایر دوستان آنها رفیعتر خواهد شد چیزی که تذکّر آن لازم است اینست که نباید موضوع شفاعت سبب جرات بر معصیت یا مسامحه و سهل انگاری در توبه گردد. 💐خودکشی به امید نجات: مثل توبه نکردن یا گناه کردن به امید شفاعت مثل سمّ خوردن یا دست در دهان افعی کردن است به امید رسیدن به طبیب و دوا کردن. که البتّه بر خلاف حکم عقل است. زیرا پس از خوردن سمّ اوّلاً یقینی نیست که دسترسی به طبیب و دوا پیدا شود ثانیاً مداوا قطعی نیست شایدسم ّداخل گردش خون گردیده و قلب را از کار انداخت همچنین کسی که گناه میکند از کجا یقین دارد که پس از مرگ فوراً به شفاعت شافعین میرسد؟ 🌻مرگ با یکی از سه چیز: از حضرت امیرالمومنین(ع) از وصف مرگ پرسیده شد؟حضرت فرمود: با یکی از سه چیز مرگ وارد میگردد یا بشارت به نعمت همیشگی است یا به عذاب همیشگی یا سبب هول وترس است و کارش مبهم و مردّد میباشد و نمیداند از چه طایفه خواهد بود، پس دوست ما که اطاعت کنندهء ما بوده،یعنی معصیتی نداشته،به نعمت همیشگی بشارت داده میشود،و امّا دشمن ما که با ما مخالفت میکرده پس به عذاب همیشگی بشارت داده میشود، و امّا آنکه کارش مبهم است و نمیداند بر سرش چه می آید او مومنی است که بر خودش اسراف و ظلم میکرده،یعنی گناهکار بوده است. او را مرگ فرا میرسد امّا با ابهام و خوف و حزن،پس از آن،خدا اورا با دشمنان ما مساوی قرار نخواهد داد بلکه اورا به شفاعت ما از آتش بیرون خواهد آورد،پس عمل کنید و اوامر الهی را اطاعت کنید و عذاب خدای را کوچک نشمارید،به درستیکه از جمله گناهکاران کسی است که شفاعت ما به او نمیرسد مگر بعداز سیصد هزار سال عذاب.
🌺🌺🌺🌺 🌻بر شما از برزخ میترسم. عمروبن یزید گفت:به حضرت صادق (ع) عرض کردم از شما شنیدم که فرمودید: تمام شیعیان ما در بهشتند با هر گناهی که داشته باشند. حضرت فرمود: راست گفتم به خدا قسم! تمام آنها در بهشتند. گفتم فدایت شوم بدرستیکه گناهان زیاد و بزرگ است. فرمود: امّا در قیامت، پس تمام شما در بهشت خواهید بود به شفاعت پیغمبر یا وصیّ ولکن به خدا قسم برشما در برزخ میترسم. گفتم:برزخ چیست؟فرمود: برزخ قبر است،از هنگام مرگ تا روز قیامت. 🌺🌺🌺🌺 🌻فردا به جای اشک خون می گریند: در وصایای پیغمبراکرم(ص) به ابن مسعود است که میفرماید: گناه را کوچک مشمار و از گناهان کبیره بپرهیز،چون روز قیامت وقتی بنده به گناهش می نگرد از چشمانش چرک و خون بیرون می آید. خداوند میفرماید: قیامت روزی است که هر کس عمل نیک وبد خود را نزد خودش می یابد،آرزو میکند که میان او و گناهانش مسافتی دور بود. و از رسول اکرم(ص) نیز مروی است که،بنده ای برای یک گناه از گناهانش یکصدسال نگاه داشته میشود. 🌺🌺🌺🌺 🌹شفاعت به سبک شمارندگان نماز نمیرسد: بعضی از گناهان کبیره است که در بعضی از روایات تصریح شده صاحبش از شفاعت محروم است،مانند سبک شمارندگان نماز ،چنانکه امام صادق(ع) فرمود: شفاعت ما به کسی که نمازش را سبک شمارد نمی رسد. واز پیغمبر اکرم(ص) مرویست که فرمود: از من نیست کسی که نماز را سبک گیردو بر من نزد حوض کوثر وارد نمیشود. نه،به خدا قسم!که به من نمیرسد. بنابراین واضح شد که نترسیدن از گناهان و جراءت کردن بر آن و تاخیر در توبه به امید شفاعت ناشی از جهل و غرور است. 🌺🌺🌺🌺 🌹 گناه زیاد ایمان را می برد: گاه میشود که به سبب گناهان زیاد و تاخیر در توبه،نور ایمان از قلب بیرون رفته مبتلا به ظلمت شکّ و تردید بلکه انکار میگردد و به همین حال میمیرد،مثل کسی که سم خورده و به قدری تاثیر کرده که قبل از رسیدن طبیب هلاک میگردد،طبیب با مرده چه میتواند بکند؟پس شفاعت شافعین ایشانرا سودی نمیدهد. برای اثبات این مطلب فقط به ذکر یک آیه و دو روایت اکتفاء میشود. در سوره مبارکه روم میفرماید: عاقبت کسانیکه بد کردند و مرتکب گناه شدند این است که تکذیب و انکار آیات ما نموده و به آنها استهزاء نمایند. 🌺🌸🌺🌸 🌹 گناه،دل را سیاه می کند: حضرت باقر(ع) فرمود: نیست بنده ای مگر اینکه در قلبش نقطه سفیدی است،هرگاه گناهی کرد نقطهء سیاهی از آن سفیدی بیرون می آید،اگر توبه کردآن سیاهی برطرف میشود و اگر در گناه فرو رفت و ادامه داد سیاهی قلب زیاد میشود تا اینکه تمام سفیدی قلب را میگیرد،هرگاه چنین شد صاحب چنین قلبی هیچوقت رجوع به خیر نخواهد کرد اینست معنی فرمایش پروردگار عالم که میفرماید: نه چنین است بلکه غلبه کرده و بر دلهای ایشان زنگها نهاده آنچه را که انجام داده اند.
دیگر موعظه اثر نمیکند:👉 یعنی دلهایشان به سبب ظلمت گناه زنگ زده و تاریک شده و جهت دیدن و معرفت حق برایشان پوشیده گشته و راه خیر و قبول کردن نصیحت بر دلهایشان بند شده است. ونیز حضرت صادق (ع) فرمود: کسی که ارادهء گناهی کرد،پس آنرا بجا نیاورد،بدرستیکه بنده ای گناهی میکند و خدا اورا میبیند میفرماید به عزّت و جلال خودم سوگند،پس از این تورا هرگز نمی آمرزم. یعنی به سبب این گناه سزاوار و مستحقّ محرومیّت از الطاف حق میگردد و موفّق به توبه نشده و در نتیجه آمرزیده نمیگردد. علّامه مجلسی در شرح این حدیث میفرماید: در این فرمایش امام (ع) امر به ترسیدن از تمام گناهان است زیرا هر گناهی محتمل است از این قسم باشد 🌸🌸🌸🌸 ❣❣ترس از گذشته ها‌؛ باید اهل ایمان بر گذشته های خود ترسناک و گریان باشند زیرا چه اطمینان دارند که این قسم گناه از آنها سرنزده باشد.نشانه این قسم گناه پیدا نشدن حالت توبه و انابه است،پس باید در تضرّع و زاری به درگاه الهی کوشید و از باب توبه وارد شده از گناهانی که به یاد دارد به خصوص و از گناهانی که از یاد برده به طور کلّی توبه کرده آنها را تلافی نماید.و طریق توبه کردن از گناهان بعداز این ذکر خواهد گردید.انشاالله. 🌸🌸🌸🌸