eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح دعای ابو حمزه ثمالی 8.mp3
28.71M
💠 شرح ابو حمزه ثمالی 8.mp3 💠 سخنران : علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی 💠 موضوع: شرح دعای ابو حمزه ثمالی جلسه هشتم
ایات مهدوی 16.mp3
2.84M
💠 سلسله مباحث 16 ❇️جلسه 16 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) 🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران
16.mp3
9.67M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 16 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
:.قاتل شيطان كيست ؟.: بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ در روايات ديگرى وارد شده كه : شيطان به مرگ طبيعى از دنيا نمى رود، بلكه او را مى كشند و در آخرالزمان كشته مى شود. حال چه كسى او را مى كشد، اختلاف است . بعضى از روايات مى گويند: امام زمان (عج ) وقتى ظهور كند آن ملعون را مى كشد. امام صادق عليه السلام فرمودند: وقتى قائم ما قيام كند، مى آيد در مسجد كوفه شيطان هم مى آيد و به زانو در مقابل آن حضرت قرار مى گيرد و مى گويد: واى از اين روز سختى كه در كمين من است . در اين موقع امام زمان (عج ) موهاى جلوى پيشانى او را مى گيرد و آن ملعون را گردن مى زند. در بعضى از روايات وارد شده كه حضرت رسول كشنده شيطان است . امام صادق عليه السلام فرمود: ((شيطان در زمان رجعت روى صخره بيت المقدس به دست حضرت رسول صلى الله عليه و آله كشته و ذبح مى شود)). نيز عبدالكريم خثعمى مى گويد: از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمود: ((وقتى شيطان گفت : خدايا! مرا مهلت ده تا روز قيامت ، قبول نكرد و در جواب آن ملعون فرمود: تو را مهلت مى دهم تا وقت معلوم عليه السلام . و مراد از آن وقت ، هنگام رجعت اميرالمؤمنين عليه السلام به دنيا است )). عبدالكريم گويد: از حضرت پرسيدند: آيا براى آن حضرت رجعتى است ؟ فرمود: بلى ، هيچ امامى نيست ، مگر آن كه در قوت رجعت آن امام ، مؤمن و كافر اهل زمانش با او برمى گردند. تا مؤمنان را بر كافران غالب و پيروز گردانند. وقتى اميرالمؤمنين عليه السلام با اصحاب خود رجوع نمايد، شيطان هم با لشكرش حاضر شوند و وعده گاه جنگ آنها در زمين ((روحا)) كه از زمين فرات و در نزديكى كوفه است ، مى باشد. پس اين دو لشكر مى جنگند، به طورى كه تا آن زمان چنان كشتارى انجام نشده باشد. آن گاه امام صادق عليه السلام فرمود: گويا اصحاب اميرالمؤمنين عليه السلام را مى بينم كه به پشت برگشته اند و از شدت و سختى جنگ صد قدم به عقب رفته اند و گويا آنها را نگاه مى كنيم كه پاهاى بعضى از آنها در آب فرات رفته است . در اين هنگام ملائكه خشم الهى از پشت آب ها فرو مى آيند و جنگ به حضرت رسول صلى الله عليه و آله واگذار مى شود. آن حضرت در جلوى لشكر و حربه از نور در دست مبارك ايشان است ؛ چون شيطان نگاهش به آن حضرت بيفتد، پشت كرده و بگريزد. ياران او وقتى كه فرار او را مى بينند مى گويند: كجا مى روى و حال آن كه بر آنها غالبى ، در جواب گويد: من مى بينم آن چه را شما نمى بينيد. من از خداوند عالميان مى ترسم . در اين هنگام ، حضرت رسول صلى الله عليه و آله به او حمله مى كند و ضربتى بين دو كتف او مى زند كه به همان ضربه نابود مى شود و لشكرش نيز هلاك خواهند شد. بعد از آن ، خداوند عالميان پرستش مى شود؛ در حالى كه براى او هيچ شريكى در روى زمين باقى نمى ماند و عبادات همه خالصانه است . آن گاه اميرالمؤمنين عليه السلام در زمين چهل و چهار هزار سال پادشاهى مى كند. و عمرها طولانى مى گردد به طورى كه از هر انسانى هزار اولاد به وجود مى آيد.
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم *اسعد الله ایاکم سعیدا* نگاهی بر ویژگیها و فضایل اخلاقی ،الهی امام حسن مجتبی (ع)* *قلبی پاک و رئوف و پرمهر* امام حسن (ع) که قلبی پاک و رئوف و پرمهر نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه داشت، همانند پدرش علی بن ابی طالب (ع) با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین می‌شد، درد دل آنان را با جان و دل می‌شنید و به آن، ترتیب اثر می‌داد. در این حرکت انسان دوستانه جز خدا را نمی‌دید و اجرش را جز از او نمی‌طلبید. *مولودی که نامش خدابرگزید* در نیمه ماه رمضان سوم هجری، اولین فرزند حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها به دنیا آمد. جابر بن عبدالله درباره نامگذاری امام حسن (ع) از سوی خداوند می‌گوید: پس از ولادت، نامگذاری از جانب مادر به پدر، و از او به رسول خدا محوّل شد و آن حضرت هم منتظر نامگذاری پروردگار ماند. تا اینکه جبرئیل، امین وحی، فرود آمد و گفت: «خدایت سلام می‌رساند و می‌گوید، چون علی برای تو همانند هارون برای موسی است، نام فرزندش را نام فرزند حضرت هارون علیه السلام یعنی شبّر قرار ده» رسول خدا فرمود: "زبان من عربی است و شبّر، عبری است". جبرئیل گفت: "شبّر در زبان عرب به معنای «حسن» است". به این ترتیب، کودک، حسن نام گرفت. *ایثاروفداکاری و گذشت امام* امام بسیار با گذشت و بزرگوار بودند و از ظلم و ستم دیگران چشم پوشی می‌کردند. بار‌ها پیش می‌آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می‌شد. *تکریم همنوعان ومیهمان نوازی امام* امام همواره در پذیرایی از میهمان تلاش جدی می‌کردند. گاه از اشخاصی پذیرایی می‌کردند که حتی آنان را نمی‌شناختند. بویژه، به پذیرایی از بینوایان علاقه زیادی داشتند. آنان را به خانه خود می‌بردند و به گرمی پذیرایی می‌کردند و به آن‌ها لباس و مال می‌بخشیدند. *بردباری و شکیبایی در برخورد‌ها* از سخت‌ترین دوران زندگانی با برکت امام مجتبی (علیه السلام)، دوران پس از صلح با معاویه بود. ایشان سختی این سال‌های ستم را با بردباری وصف ناشدنی سپری می‌کردند. در این سال ها، ایشان از غریبه و آشنا سخنان زشت و گزنده می‌شنیدند و زخم خدنگ بی وفایی می‌خوردند. بسیاری از دوستان به ایشان پشت کرده بودند. روزگار، برایشان به سختی می‌گذشت. این بردباری تا جایی بود که مروان بن حکم ـ دشمن سرسخت امام ـ با حالتی اندوهگین در تشییع پیکر ایشان شرکت کرد و در پاسخ به آنانی که به او می‌گفتند تو تا دیروز با او دشمن بودی، گفت: «او کسی بود که بردباری اش با کوه‌ها سنجیده نمی‌شد». *مدیریت بحران وصلح امام حسن (ع)* مهمترین حادثه در زندگی امام حسن علیه‌السلام جریان صلح معاویه با آن حضرت است. تحلیل این حادثه ضروری به نظر می‌رسد؛ زیرا خود امام صلحش را حجتی بر آیندگان می‌داند؛ یعنی بر اساس عملکرد حضرت، وظیفه انسان نیز در شرایط مشابه با آن زمان، صلح و مصالحه است. بررسی مقدمات و دقت در کیفیت وقوع صلح و مواد صلحنامه و موشکافی نتایج شیرین صلح برای جناح حق و ضربه‌های سهمگین آن بر جناح باطل به‌خوبی روشن می‌کند که صلح آن حضرت در حقیقت انقلاب سبزی بود که زمینه انقلاب سرخ حسینی را فراهم ساخت و این نرمش قهرمانانه در کنار آن جنبش ظلم‌ستیزانه، پایه‌ریز انقلاب علمی امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام در عصر طلایی خلأ انتقال قدرت از بنی‌امیه به بنی‌عباس شد *امام حسن مجتبی (ع) وخدمت به خلق خدا* ابن عباس می‌گوید در مسجد الحرام با امام حسن مجتبی (ع) بودم.. حضرت در حالِ اعتکاف بود، و خانه کعبه را طواف می‌فرمود. در این هنگام یکی از شیعیان به محضر حضرت رسید و عرض کرد: ای پسر رسول خدا! فلانی از من طلبکار است، آیا شما می‌توانی بِدِهیِ مرا ادا کنی؟! حضرت فرمود: *وَ رَبِّ هَذِهِ الْبَنِیَّةِ مَا أَصْبَحَ عِنْدِی شَیْ‌ءٌ* . به خدای این خانه قسم که الان چیزی ندارم. آن شخص عرض کرد: آقا جان! فکر می‌کنی بتوانی برای من از او مهلت بگیری؟! *فَقَدْ تَهَدَّدَنِی بِالْحَبْسِ* . او مرا به حبس تهدید کرده است. ابن عباس می‌گوید در این لحظه دیدم: *فَقَطَعَ الطَّوَافَ وَ سَعَی مَعَهُ* . امام حسن (ع) طواف را قطع کرد و همراه آن شخص بیرون رفت. *برآورده کردن حاجت مؤمن ازاعتکاف درخانه خدابرتراست* من به حضرت عرض کردم: ای پسر رسول خدا! *أَنَسِیتَ أَنَّکَ مُعْتَکِفٌ* ؟!! آیا فراموش کرده‌ای که معتکف هستی؟!!! مناقب آل ابى‏طالب، ج 4، ص 21. بحارالانوار، ج 43، ص 352. سوره بقره، آيه 197
🚨 چرا قبل از دفن، مستحب است جنازه میّت را سه بار زمین بگذارند؟ روح انسان، پس از مرگ نیز به‌مانند دوران زندگی، به بدن توجه دارد. به همین دلیل در احادیث آمده که روح، مراسم غسل، تشییع و تدفین خود را می‌بیند. و زمانی که جسد را زیر خاک می‌کنند، اضطراب پیدا می‌کند. محققان مسلمان معتقدند با مرگ، روح از بدن جدا می‌شود، ولی نفس ناطقه زنده است. علاقه‌ی آن به‌طور کامل از بدن جدا نشده و ترس از فشار قبر، سؤال منکر و نکیر و ... وجود دارد. در حدیثی آمده که وقتی جنازه را نزدیک قبر آورند، سریع او را وارد قبر نکنند؛ زیرا قبر، ترس‌های بزرگی دارد. براساس این حدیث، جنازه را نزدیک قبر به زمین بگذارند. سه بار این کار را انجام دهند تا روح آمادگی داخل شدن در قبر را بگیرد. امام صادق(ع) فرمود: وقتی میت را به سوی قبر آوردی، یکباره او را وارد قبر نکن، او را دو یا سه زِراع (نیم متر) پایین‌تر از قبر بگذار تا برای قبر آماده شود. 📘وسائل الشیعه، ج۲، ص۸۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همانا زندگی دنیا بازیچه‌ای بیش نیست و زندگی واقعی سرای آخرت است.
. ┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🍃نکاتی از جزء شانزدهم قرآن کریم🍃 ⭕️ 🔸 خدا تو قرآن به پیامبرش دستور داده که ای پیامبر، مردم رو بترسون "أَنْذِرْهُمْ". 🔸 از چی بترسونه؟ از روز حسرت "يَوْمَ الْحَسْرَةِ". 🔸 "يَوْمَ الْحَسْرَةِ" 👈 روزی که همه حسرت میخورند، هم خوبها، هم بدها، هر دو گروه حسرت میخورند. بدها حسرت میخورند که چرا اعمال صالح انجام ندادند، و خوبها حسرت میخورند که چرا اعمال صالحِ بیشتری انجام ندادند. 🔹 ولی دیگه اونجا حسرت خوردن فایده نداره، جون دیگه همه چیز تموم شده "إِذْ قُضِيَ الْأَمْر" و کار از کار گذشته، فرصت جبرانی نیست. 🔹 حیف که مردم الان تو خواب غفلتند و گوششون به این حرفها بدکار نیست "وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ" 📖 و أَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ ﴿مریم/39﴾ 👈 ای پیامبر، آنان را از روز قیامت که روز حسرت است، بترسان، در آن هنگام که همه چیز پایان می یابد، و آنها در غفلتند. ☝️ پس تا دیر نشده از خواب غفلت بیدار بشیم. .
. ┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🍃نکاتی از جزء شانزدهم قرآن کریم🍃 ⭕️ مؤمن، محبوب قلبهاست. ☝️قرآن میگه ﻛﻠﻴﺪ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴّﺖ پیش مردم فقط یه چیزه: "ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ عمل صالح". 📖 إنَّ الَّذِينَ آمَنُوا و َعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا (مریم/96) 👈 ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺣﻤﻦ، ﻣﺤﺒﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ قرار میدهد. ☝️ خدا میگه تو جزو "الَّذِينَ آمَنُوا و َعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ" باش، منِ خدا، محبتت رو، تو دل مردم میندازم. 🔹 آخه "ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ" یه ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻭ ﻛﺸﺶ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩﺍﻯ ﺩﺍﺭه. 🔹 زیاد ﺩﻳﺪﻳﻢ که وقتی ﺍﻓﺮﺍﺩ ﭘﺎک و باتقوایی از دنیا میرن، مردم چقدر براشون گریه میکنند. ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻇﺎﻫﺮاٌ این شخص، ﭘﺴﺖ ﻭ ﻣﻘﺎم ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻰ هم ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎشه امّا ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺟﺎﻯ اوﻧﻬﺎ ﺭو ﺧﺎﻟﻰ ﻣﻰﺑﻴﻨﻨﺪ، و براشون عزادار میشن. 🔸 ﻫﻤﻪ اینها به خاطر محبتی است که خدا از مومنین در دلهای مردم قرار میده. ☝️ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ فقط ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﻝ ﺑﺒﻨﺪه، ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺩﻝﻫﺎﻯ ﻣﺮﺩم ﺭو ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﺘﻮﺟّﻪ ﻣﻰکنه. .
. ┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🍃نکاتی از جزء شانزدهم قرآن کریم🍃 ⭕️ قول لیّن و برخورد نرم 🔸 برف،️ اگر تند و شلاقی بباره، روی زمین نِمیشینه. 🔸 برف وقتی روی زمین میشینه که آرام و نرم بباره. 🔸حرف هم مثل برفه.❄️ اگر به قول قرآن کریم، نرم و ملایم باشه، به دل میشینه و دلنشینه. ☝️به همین خاطر، خداوند به موسی و هارون فرمود حالا که پیش فرعون میرید، باهاش خیلی نرم حرف بزنید: 📖 اذْهَبٰا إِلیٰ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغیٰ، فَقُولاٰ لَهُ قَوْلاً لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشیٰ (طاها/43و44) 👈 ای موسی، تو و برادرت هارون، به سوی فرعون بروید که طغیان کرده است. اما به نرمی با او سخن بگوئید، شاید متذکر شود یا از خدا بترسد. 👈 یعنی اگر تند و خشن حرف بزنید، به دل سنگ او نمیشینه. 🔹 حتی در بعضی از روایات آمده که موسی مامور بود، فرعون رو با بهترین نامش صدا کنه، شاید در دل تاریکش اثر بگذاره. ☝️ هر مکتبی باید جاذبه داشته باشه. لذا برای نفوذ در قلوب مردم، نخستین دستور قرآن برخورد ملایمه. حالا این یه سنگ محک. خودمون کلاه خودمون رو قاضی کنیم.👇 🔸 حتی با فرعون باید به نرمی سخن گفت، حالا برخورد ما با دیگران، برای جذب مردم به دین خدا، چگونه است؟ 🔸 جاهایی که لازم باشه، چجوری و میکنیم؟ 🔸 با نحوه برخوردمون چند نفر رو به دین علاقمند کردیم؟ 🔸 اصلاً چرا راه دور بریم. برخوردمون با نزدیکان خودمون چگونه است؟ با پدر و مادر، زن و بچه، دوستان و همکاران، همسایگان و اقوام و . .
«مرحوم شمس می فرمایند: درمکان خلوتی یا مسجد ذکر(یاعَلیُّ) را ۱۲۰۰۰مرتبه بخواند حاجتش برآورده میشود این ختم از مجربات مطلوب است، راوی میگویدبه۴روز نرسیده حاجت حاصل خواهد شد وبرای هرحاجتی مفید است،ان شاءالله» 📚تحفة الرضویّه/۲۰۸ 👈 ﻫﺮ ڪﺲ را مهمے ﭘﻴﺶ آﻳﺪ و ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻪ زودے ڪفایت ﺷﻮد، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺻﺤﺮائے ﺑﺮود ڪﻪ در آن آدم ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺧﻄﻲ در ﮔﺮد ﺧﻮد بڪﺸﺪ و ﻣﺘﻮاﺿﻌﺎﻧﻪ رو ﺑﻪ ﻗﺒﻠﻪ ﺑﻨﺸﻴﻨﺪ 👈۷۰ مرتبہ را تا (هو العلے العظیم ) بخواند》 👈حاجت او ﺑﺮآورده ﻣﻴﺸﻮد و ﻫﻴﭻ شڪے در اﺛﺮ اﻳﻦ دﻋﺎ نمے ﺑﺎﺷﺪ. 📚منبع:گوهر شب چراغ ،ج۱ ،ص۲۳۵ 🔰 ⭐️✨از حضرت رسول اکرم (ص) نقل شده که هرکه سوره واقعه بخواند در هر شب به او پریشانی نمی رسد 🌟✨از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است که هرکه سوره واقعه بخواند در هر شب پیش از آنکه بخوابدملاقات کند خداوند را در حالتی که روی آن چون ماه باشد ⭐️✨از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده که هرکه مشتاق بهشت است سوره واقعه بخواند 🌟✨خواندن این سوره موجب ازدیاد رزق می گردد
*اکثرایمان‌های ما آلوده به شرک خفی است* *درجات مختلف ایمان* ایمان، درجات مختلفی داره، و ایمانِ خالص که هیچگونه شرکی در اون نباشه، خیلی کمه. قرآن کریم می‌فرماید اکثر ایمان‌ها، آلوده به شرک هستند: *مَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُم بِاللهِ، إِلَّا وَ هُم مُّشْرِکُونَ* بیشترِ آنها به خدا ایمان نمی‌آورند، مگر اینکه ایمانِ خود را با شرک آلوده می‌کنند. *شرکِ خفی است نه شرکِ آشکار* یعنی توحیدِ خالص در این عالم بسیار کم است، و بیشترِ موحّدینِ عالم، مشرک هستند، ولی خودشون نمیدونند. البته منظور از شرک در این آیه، شرکِ خفی است نه شرکِ آشکار. یعنی شخص، افراد دیگری غیر از خدا رو در عالم کاره‌ای بدونه. *معنا شناختی شرک خفی* امام رضا (ع) فرمودند: شرک در این آیه به معنای کفر و بت‌پرستی نیست، بلکه منظور توجّه به غیرِ خداوند است. همه کارها فقط به دست خداست، و غیر از خدا، همه وسیله هستند. اگر کسی غیر از این فکر کنه، این شرک است. *توحیدناخالص فراگیرهست* ولی به هر حال این توحیدِ ناخالص فراگیر هست. و شاید یکی از علّت‌هاش این باشه که امیرالمومنین علی (ع) فرمود: *لَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ یَخْفَ عَلَی ذِی حِجًی، وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ لَمْ یَکُن اِخْتِلَافٌ* . *وَلَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ‌* . اگر که حق و باطل به صورتِ خالص در عالم وجود داشتند، هیچکس در انتخابِ حق، و ترکِ باطل تردید نمی‌کرد. امّا همیشه چنین است که مخلوطی از هر دو درست می‌کنند، و عرضه می‌کنند. *دینِ الهی عین حق است* البته سخن در اصلِ دین نیست. دینِ الهی که عین حق است، و باطل در اون راه نداره. ولی سخن در فهم و قرائتِ ما آدمیان از دینِ الهی است، که این فهم‌ها همیشه مخلوطی از حق و باطل هستند. هر گروهی ادّعا میکنه ما حق هستیم، و بقیه باطل هستند. *فرقه های مختلف دراسلام* در خودِ اسلام اینهمه فرقه‌های مختلف هستند: شیعه و سنّی و وهّابی و سلفی و ... اهل سنّت خودشون چند فرقه بزرگ هستند: حنفی، حنبلی، شافعی، مالکی... که خودِ اینها هم باز به فرقه‌های کوچکتر تقسیم میشن. *گروهای مختلف درشیعیان* شیعیان هم چند گروه هستند: شیعیانِ تک امامی، سه امامی، شش امامی، زیدی، کِیسانی، اثنی عشری و... باز هر کدوم از اینها خودشون چند گروه میشن. مثلاً خودِ شیعیان اثنی عشری چند گروه: طرفدارانِ ولایت فقیه، منکرانِ ولایت فقیه، انجمن حجتیّه و... *قرائت‌های مختلفی از دین* هر کدومِ اینها، قرائت‌های مختلفی از دین دارند، و جالبه که همه‌شون هم میگن: ما حق هستیم، و بقیه باطل هستند. این فقط منحصر به مسلمانان نیست. در سایر ادیان مثل مسیحیت و یهودیت و... هم وضع همینطوره. *خطر هویت‌های ناخالص* حواسمون باشه: دنیا رو این هویت‌های ناخالص پر کرده. همیشه خودمون رو «طالبِ حقیقت» بدونیم، نه «مالکِ حقیقت». حقیقتِ خالص خیلی کمه... اکثریت از این حقیقتِ خالص بی بهره‌اند.. سوره یوسف آیه ۱۰۶ محاسن برقی، بحار الانوار ج ۲ ص ۳۱۵ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هیئت مکتب العباس، ع، آذری ها قوانین گروه، ⛔⛔ درصورت مشاهده مطالب لینک دار برابر با حذف از گروه❌❌❌❌❌ لطفا به قوانین گروه احترام بگذارید👉🏻 https://eitaa.com/joinchat/1805844674C67a5cb0b59
ایات مهدوی 17.mp3
2.47M
💠 سلسله مباحث 17 ❇️جلسه 17 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) 🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران
14-ramezan17-1.mp3
2.17M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 17 «صوت متاسفانه کامل نیست» 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
شرح دعای ابو حمزه ثمالی 9.mp3
30.58M
💠 شرح دعای ابو حمزه ثمالی 9.mp3 💠 سخنران : علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی 💠 موضوع: شرح دعای ابو حمزه ثمالی جلسه نهم
ایات مهدوی 18.mp3
2.36M
💠 سلسله مباحث 18 ❇️جلسه 18 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) 🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران
18.mp3
9.38M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 18 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
18.mp3
9.38M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 18 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در گروه، ادعیه خوانی، ختم دعاهاوختم قرآن حدیث وروایات چهارده معصوم گروه ارتباط با خدا گروه بانوان قوانین گروه تبلیغ لینک گروه یا کانال ممنوع می باشد⛔⛔⛔ https://eitaa.com/joinchat/1031667916C34ff984ad7
ایات مهدوی 18.mp3
2.36M
💠 سلسله مباحث 18 ❇️جلسه 18 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) 🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران
18.mp3
9.38M
🔰 شرح و تفسیر ماه رمضان 💠 دعای روز 18 🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه 👌 به همراه بیان یک نکته شرعی مورد توجه در
🌹اعمال مشترک  شبهای قدر ♦️شب نوزدهم اول شبهاى قدر است و شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى شوند و به خدمت امام زمان علیه السلام مشرف مى شوند و آنچه براى هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض مى کنند..... ♦️اول: غسل است علامه مجلسى رحمة الله علیه فرموده که غسل این شبها را مقارن  غروب آفتاب کردن بهتر است که نماز شام را با غسل بکند. ♦️دوم: دو رکعت نماز است در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از  فراغ هفتاد مرتبه: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صلى الله علیه و آله است که از جاى خود برنخیزد تا حق تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد ♦️سوم: قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِکِتَابِکَ الْمُنْزَلِ وَ مَا فِیهِ وَ فِیهِ اسْمُکَ الْأَکْبَرُ وَ أَسْمَاؤُکَ الْحُسْنَى وَ مَا یُخَافُ وَ یُرْجَى أَنْ تَجْعَلَنِی مِنْ عُتَقَائِکَ مِنَ النَّارِ پس هر حاجت که دارد بخواهد ♦️چهارم: آنکه  مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ پس ده مرتبه بگوید : بِکَ یَا اللَّهُ و ده مرتبه بِمُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِعَلِیٍّ و ده مرتبه بِفَاطِمَةَ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ و ده مرتبه بِالْحُسَیْنِ و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ و ده مرتبه بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ مُوسَى و ده مرتبه بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ و ده مرتبه بِعَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ و ده مرتبه بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ و ده مرتبه بِالْحُجَّةِ پس هر حاجت که دارى طلب کن ♦️پنجم: زیارت کند امام حسین علیه السلام را (در خبر است که: چون شب قدر مى شود  منادى از آسمان هفتم ندا مىکند از بطنان عرش که حق تعالى آمرزید هر که را که به زیارت قبر حسین علیه السلام آمده) ♦️ششم: احیا بدارد این شبها را (همانا روایت شده: هر که احیا کند شب قدر را گناهان او  آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینى کوهها و کیل دریاها باشد) ♦️هفتم: صد رکعت نماز کند که فضیلت بسیار دارد و افضل آن است که در هر رکعت بعد  از حمد ده مرتبه توحید بخواند ♦️هشتم: بخواند: اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ لَکَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَى نَفْسِی وَ أَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتِی وَ قِلَّةِ حِیلَتِی فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَیَّ مَا آتَیْتَنِی فَإِنِّی عَبْدُکَ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ الضَّعِیفُ الْفَقِیرُ الْمَهِینُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی نَاسِیا لِذِکْرِکَ فِیمَا أَوْلَیْتَنِی وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِکَ فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ لا آیِسا مِنْ إِجَابَتِکَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی فِی سَرَّاءَ [کُنْتُ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِیَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ ♦️و این دعا را کفعمى از امام زین العابدین علیه السلام روایت کرده که در این شبها مى خوانده در حال قیام و قعود و رکوع و سجود ♦️و علامه مجلسى رحمة الله علیه فرموده که بهترین اعمال در این شبها طلب آمرزش و دعا از براى مطالب دنیا و آخرت خود و پدر و مادر و خویشان خود و برادران مؤمن زنده و مرده ایشان است و اذکار و صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام آنچه مقدور شود ♦️و در بعضى از روایات وارد شده است که دعاى  جوشن کبیر را در این سه شب بخوانند و روایت شده: که خدمت حضرت رسول صلى الله علیه و آله عرض شد که اگر من درک کردم شب قدر را چه از خداوند خود بخواهم فرمود عافیت را 📚 مفاتیح‌الجنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب😔😔😔😭 پیشاپیش شب ضربت خوردن مولایمان علی علیه السلام تسلیت باد 🏴🏴🏴🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا دراین شب قدر گشایشے ایجاد ڪن براے انهایے ڪه با بغض صدایت میڪنند 😭😭
اعمال مشترکه: 1⃣ غسل: که این غسل در شب نوزدهم بهتر است مقارن غروب آفتاب به جا آورده شود، و در شب بيست و يكم و بیست و سوم بهتر است غسل را بين نماز مغرب و عشا به جا آورد. 2⃣ دو ركعت نماز: در هر ركعت بعد از حمد هفت مرتبه توحيد بخواند و بعد از نماز هفتاد مرتبه ( اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَيْهِ ) بگويد . در روايت نبوى صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله است كه این شخص از جاى خود برنمی خيزد مگر اینکه حقّ تعالى او و پدر و مادرش را بيامرزد. 3⃣ قرآن به سر: اینکه با حالت خضوع و خشوع برای آمرزش گناه و برآورده شدن حاجات دعا کند و قرآن و معصومین علیهم السلام را واسطه قرار دهد. 4⃣ زيارت امام حسين عليه السلام: در خبر است كه چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا میکند: حقّ تعالى می آمرزد هر كه را که حُسين بن علی عليه السلام را زیارت کند. (مومنین میتوانند در این شبها از همین راه دور با خواندن زیارت عاشورا حضرت را زیارت کنند) 5⃣ إحياء: احیاء داشتن شب هاى قدر یعنى این شب را تا صبح بیدار باشد و با عبادت و دعا و تلاوت قرآن و جلسات سخنرانى دینى و پرسش و پاسخ هاى مذهبى و یا مطالعه کتاب هاى تفسیر و عقاید و مواعظ سپرى کند. 6⃣ صد ركعت نماز: به جاآوردن این نماز فضيلت بسيار دارد و در مفاتیح آداب خاصی برایش آمده است. نکته: کسانی که نماز قضا دارند مناسب است از این فرصت، نهایت استفاده را کرده ونمازهای قضای خود را به جا آورند . 7⃣ قرائت دعاء جوشن كبير ------------------------ اعمال مخصوص شب نوزدهم: 🔸 صد مرتبه اَسْتَغْفِرُاللّهَ رَبّى وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ. 🔸 صد مرتبه اَللّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَميرِ الْمُؤْمِنين. 🔸 دعاهایی که در مفاتیح ذکر شده. 📚 آدرس: کتاب شریف مفاتیح‌الجنان