eitaa logo
آرماگدون
3.9هزار دنبال‌کننده
390 عکس
717 ویدیو
2 فایل
آرماجدون! یا آرماگدون چیزیه که بر اساس اون دارن آخرالزمانِ جدید رو شکل میدن یهود روش حساسه و بشدت تبلیغ میکنه... با ارماگدون آشنا بشید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟معراج مؤمن ✏️رهبر انقلاب: شب قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می‌توانیم، خود را دور کنیم. ✏️دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها، روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. ۱۳۸۳/۸/۱۵ 🌟 | روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
امروزه در جوامع اسلامی خبری از بت های سنگی و چوبی و... نیست و آحاد مردم در اینگونه جوامع، بت پرستی زمان جاهلیت را نه تنها قابل دفاع نمی دانند بلکه به شدت محکوم می کنند و از این عمل برائت می جویند؛ اما آیا براستی در جوامع اسلامی امروزی خبریا از شرک و بت پرستی نیست؟! همگان داستان پرستش بت های کوچک و بزرگ با نام هایی نظیر لات و عزی و هبل و ... را در زمان جاهلیت شنیده اند و شاید برای بسیاری، تصور اینکه یک انسان در برابر خدایان دست ساخته خود - از جنس خرما و سنگ و چوب- زانو می زده و در برابر آنها خشوع و خضوع کرده و حوائج خود را از آن ها می خواسته است،  امری تعجب آور بلکه خنده دار باشد. انسان امروزی –مخصوصا در جوامع اسلامی- خود را مبرّا از اینگونه اعمال دانسته و بت پرستان قدیم را شماتت می کند؛ اما با کمی تامل در معنای شرک و بت پرستی، می توان به نتایج قابل تاملی دست یافت. ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
امروزه در جوامع اسلامی خبری از بت های سنگی و چوبی و... نیست و آحاد مردم در اینگونه جوامع، بت پرستی ز
شرک در اصطلاح به معنای شریک و مانند قرار دادن برای خداوند متعال است. شرک دارای اقسامی است. یکی از اقسام آن، شرک در الوهیت است؛ به این معنا که انسان به موجودی غیر از خداوند به صورت مستقل اعتقاد داشته باشد. نظیر این شرک را می توان در عقاید تحریف شده مسیحیان راجع به الوهیت حضرت عیسی مشاهده کرد. قسم دیگر از شرک، شرک در خالقیت است؛ به این معنا که انسان برای عالم دو مبدء قائل شود و این نوع شرک در عقائد مجوسی ها که به مبدء خیر (یزدان) و شر (اهرمن) برای عالم قائل بودند، وجود داشته است. بحث بر سر این مسئله است که درمان را تنها با محوریت پزشک تحلیل کردن و امنیت ساختمان را از مهندس دیدن و ... امری نادرست و به نوعی شرک آلود است. پزشکی که خود در برابر بسیاری از بیماری ها ناتوان بوده و مهندسی که امنیت خود را در امور متعدد دیگری جستجو می کند، هیچ گاه نمی توانند عامل محوری و اصلی درمان و امنیت و ... بشمار روند.نوع سومی از شرک که موضوع این نوشتار است شرک در ربوبیت است. شرک در ربوبیت یعنی انسان معتقد به اربابان مختلف در عالم باشد و خداوند را «رب الارباب» بداند.  آنچه از بت پرستان جاهلی نقل شده است، همگی در این بخش از شرک می گنجند، چرا که بت پرستان به خداوند یا همان «الله» اعتقاد داشتند و تنها معتقد بودند خداوند اداره امور عالم را به اربابان مختلف واگذار کرده و برای درخواستِ حوایج، باید دست به دامان این اربابان شد. به عبارت دیگر بت پرستان به گمان اینکه اداره امور عالم به دست بت های ریز و درشت است خداوند عالم را رها کرده و بت ها کمک می خواستند و در امور مختلف برای آنها نقش اصلی را قائل بودند.   ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
شرک در اصطلاح به معنای شریک و مانند قرار دادن برای خداوند متعال است. شرک دارای اقسامی است. یکی از اق
بعد از بیان مطالب فوق نوبت به آن می رسد تا اعتقادات بخشی از مردم در جامعه امروزی را مرور کنیم. به عنوان نمونه برخی از افراد هنگامی که به یک بیماری مبتلا می شوند تنها گزینه ای که به ذهنشان خطور می کند این است که باید به پزشک مراجعه کنند و البته بعد از بهبودی نیز تنها عامل بازگشت سلامتی را تنها و تنها تلاش ها، نسخه ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک قلمداد می کنند؛ همچنین برخی از مردم، عوامل استحکام بنا در امنیت ساختمان را تنها در مهندس خوب و باتجربه و مصالح درجه یک، منحصر می دانند و هنگام شروع به ساخت و ساز همه همّ و غمّ خود را به عواملی نظیر امور پیش گفته معطوف می سازند؛ و از این دست مثال ها در زندگی امروزی فراوان می توان یافت. حال سوال این است که دقیقا چه فرقی بین بت پرستان دیروز و انسان های اشاره شدۀ امروزی وجود دارد؟! 💢اشتباه نشود! منظور به هیچ وجه تخطئه مراجعۀ به متخصص در حوزه های مختلف پزشکی، مهندسی و ... و نیز استفاده از مواد خوب در ساخت و ساز و ... نیست. عقل حکم می کند که در امور تخصصی باید به متخصص آن مراجعه کرد و منابع دینی نیز مؤید این معناست؛ اما بحث بر سر این مسئله است که درمان را تنها با محوریت پزشک تحلیل کردن و امنیت ساختمان را از مهندس دیدن و ... امری نادرست و به نوعی شرک آلود است. پزشکی که خود در برابر بسیاری از بیماری ها ناتوان بوده و مهندسی که امنیت خود را در امور متعدد دیگری جستجو می کند، هیچ گاه نمی توانند عامل محوری و اصلی درمان و امنیت و ... بشمار روند. آری، اگر به همین افراد به عنوان وسیلۀ صرف نگریسته و همه امور با محوریت خدای متعال تحلیل و واکاوی شود، هیچ اشکالی وارد نخواهد بود و همانگونه که اشاره شد تایید عقل و نقل را نیز به همراه خواهد داشت؛ اما آیا اعتقاد ما نسبت به امور مختلف در زندگی روز مره اینگونه است؟! 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
بین هفت سفیروت پایین و سه سفیروت بالا پرده‌ای وجود دارد که ارتباط دنیای آدام کادمون را با دنیای پایی
یکی از مشکلاتی که در فلسفه کابالا به آن برخورد شد مسئلهٔ ریشهٔ وجود شر است. بعضی کابالیست‌ها اعتقاد داشتند که شر یکی از صفات منفی خداست. در این دیدگاه خدای بی‌انتها به شر احتیاج دارد تا آنچه هست بماند. بعضی متون اصلی کابالای قرون وسطی به شر به عنوان معادل شیطانی مقدسها نگاه می‌کنند و آن را سیترا آچرا (طرف دیگر) می‌نامند و کلیپات معادل منفی سفیروت و درخت زندگی است. بعضی متون رادیکال تر حتی ریشه شر را در سفیروت گوورا به معنی استحکام می‌دانند. گوورا برای خلفت به عنوان معادل چسد (محبت) لازم است؛ ولیکن وقتی انسان گناه می‌کند سفیروت قضاوت بر سفیروت محبت غلبه می‌کند و باعث ایجاد بی‌نظمی در بین سفیروتها می‌شود. ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
اشو به سال ۱۹۷۴ میلادی مرکزی را با عنوان «مجمع بین المللی مراقبه» در هندوستان پایه‌گذاری کرد و بعد ا
تعداد پیروان اشو در کشورهای مختلف جهان حدود سیصدهزار نفر تخمین زده می‌شود و محل اصلی تجمع این آیین در شهر پونای هندوستان است. اشو هرگز کتابی ننوشت، اما سخنرانی‌های او را به‌صورت کتاب منتشر کرده‌اند. سخنرانی‌های اشو را حدوداً هفت‌هزار جلسه شمرده‌اند و تعداد کتاب‌های او را بالغ بر ششصد عنوان کتاب دانسته‌اند. در مکتب اشو مخالفت با تفکر و مبارزه با منطق و فلسفه موج می‌زند و تنها رقص و شادی اهمیت دارد مشرب او سرشار از ترغیب به‌سوی جدی نبودن، شاد بودن، عاشق شدن، خندیدن، آزاد شدن، رقصیدن و آواز خواندن است. در گوشه گوشه عرفان اوشو آدمی تشویق به زندگی مادی می‌شود و لذت بردن از لذایذ مادی و به‌دست آوردن آرامش و دوری از ناملایمی‌ها و رجوع به هر آنچه انسان را در این دنیا با تمام تعلقاتش خوشحال می‌کند. اشو می‌گوید: کائنات یک شوخی است. خنده عبادت است. اگر بتوانی بخندی چگونه عبادت کردن را آموخته‌ای. جدی نباش آدم جدی هرگز نمی‌تواند مذهبی باشد. آدمی که بتواند بی‌چون و چرا بخندد، آدمی که همه‌ی مسخرگی و همه‌ی بازی زندگی را می‌بیند، در میان آن خنده به اشراق می‌رسد  ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
تعداد پیروان اشو در کشورهای مختلف جهان حدود سیصدهزار نفر تخمین زده می‌شود و محل اصلی تجمع این آیین د
اشو می‌گوید: عبادت تفریح است. بنابراین چنانچه به معبدی رفتی و خیلی جدی شدی معبد را عوضی گرفتی. برای خندیدن به معبد برو، برای شادمانی و لذت به معبد برو، برای جشن و سرور به معبد برو. سرمست باش، بانشاط باش در حال جشن و پای‌کوبی، در حال آوازخوانی و در حال رقص. بگذار کائنات از طریق تو مجال بازیگوشی بیابند. بگذار بازیگوشی تنها عبادت تو باشد، بگذار نشاط و شادمانی تنها نیایش تو باشد و... خوش باش، لذایذ را دریاب. خداوند شئ نیست موضع است. موضع جشن و سرور. غصه را دور بریز! او به تو خیلی نزدیک است. به پای‌کوبی برخیز. این چهره ماتم‌زده را کنار بگذار. این توهین به مقدسات است چه او بسیار نزدیک است... با جسم خود به مخالفت برنخیز، آن خانه توست. بر ضد آگاهی‌ات نباش زیرا بدون آگاهی شاید خانه‌ات بسیار آراسته باشد اما صاحب خانه‌ای نخواهد داشت، تهی خواهد بود. آنها در کنار هم زیبایی و زندگی برتر و کامل‌تری می‌آفرینند . ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
اشو می‌گوید: عبادت تفریح است. بنابراین چنانچه به معبدی رفتی و خیلی جدی شدی معبد را عوضی گرفتی. برای
در مکتب اشو تمامی ادیان و مذاهب پوچ دانسته می‌شوند و همگی به‌مثابه «دروغ‌های بزرگ تاریخ» معرفی می‌گردند. اشو می‌گوید: «همه آئین‌ها بر پایه دستاویزی ساختگی بنا شده است. همه شیوه‌ها دروغین‌اند. آنها تنها یک موقعیت را پدید می‌آورند و انگیزه نیستند. می‌توان دستاویزهای تازه‌ای به بار آورده و دین‌های تازه‌ای پدید آورد. دستاویزهای کهنه فرسوده می‌شوند. دروغ‌های کهنه از رنگ‌وبو می‌افتند و به‌دروغ‌های نوتری نیاز خواهد بود»   و در جایی دیگر چنین ادامه می‌دهد که «نیازی نیست که صوفی مسلمان باشد. صوفی می‌تواند به هر صورتی و به هر شکلی باشد به دلیل اینکه صوفی‌گری هسته اصلی همه‌ی مذاهب است. صوفی‌گری به طور خاص با اسلام کاری ندارد. صوفی‌گری می‌تواند بدون اسلام هم وجود داشته باشد. اما اسلام بدون صوفی‌گری نمی‌تواند وجود داشته باشد.» ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢قله ماه رمضان ✏️رهبر انقلاب: قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... ✏️برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. ۱۳۷۶/۹/۵ 🌟 | روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
آرماگدون
یکی از مشکلاتی که در فلسفه کابالا به آن برخورد شد مسئلهٔ ریشهٔ وجود شر است. بعضی کابالیست‌ها اعتقاد
در دیدگاه کابالا بر خلاف تفسیر تلمودی و مسیحی، انسان نقش مهمی در آفرینش دارد. از این رو نه تنها انسان به خدا وابسته است، بلکه خداوند نیز به اعمال انسان نیاز دارد. این تفسیر کاملاً با تفسیر رایج در یهودیت و مسیحیت در تضاد است. این دیدگاه در طی تاریخ بارها باعث طرد شدن کابالیست‌ها توسط یهودیان تلمودی شد. کابالا اعتقاد دارد که دستورهای خداوند در تورات برای یهودیان نور الهی را متعادل می‌کند و نیروهای مذکر و مؤنث را به هم متصل می‌کند. ۶۱۳ میتزوت در یهودیت در روح انسان نقش بسته است. ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
در دیدگاه کابالا بر خلاف تفسیر تلمودی و مسیحی، انسان نقش مهمی در آفرینش دارد. از این رو نه تنها انسا
کابالا بر خلاف تورات اعتقاد به حلول مجدد بعد از مرگ دارد. این ایده که به نام گیلگول نشاموت (چرخه‌های روح) شناخته می‌شود از قرون وسطی به واسطه کابالا وارد یهودیت شد. این ایده در عهد عتیق و در تلمود یافت نمی‌شود و بسیاری فیلسوفهای یهودی آن را به شدت رد کرده‌اند. کابالیست‌ها ادعا می‌کنند که چند آیه در عهد عتیق به‌طور ضمنی به این مضمون اشاره دارد. با گسترش کابالای لوریانی این ایده یکی از ستونهای اصلی کابالا گشت. از طریق کابالای لوریانی و جنبش حسیدیم حلول مجدد وارد متون یهودی شد. ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
آرماگدون
کابالا بر خلاف تورات اعتقاد به حلول مجدد بعد از مرگ دارد. این ایده که به نام گیلگول نشاموت (چرخه‌های
با گسترش کابالای لوریانی ایده‌های زیمزم، شویرا و تیکون به اصول اصلی آوارگی، رستگاری و ایده مسیح در کابالا تبدیل شد. زیمزم (جمع شدن) اتفاق اولیه آسمانی است که در آن خدا نور بی حد خود را جمع می‌کند و باعث ایجاد شدن فضای خالی بدون حضور نور می‌شود. این ایده معادل آوارگی یهودیان به عنوان مقابل هدف نهایی آفرینش تعبیر می‌شود. در مرحله دوم نور بعد از زیمزم به فضای خالی می‌تابد و باعث شروع چرخه خلقت می‌شود؛ ولیکن این خلقت در ابتدا پایدار نیست و باعث ایجاد توهو (آشوب) می‌شود که به مرحله شویرا (شکستن) ظرفهای سفیروتی منجر می‌شود. خرده‌های شکسته شدن هر سفیروت به مرحله پایینتر می‌ریزد که باعث حضور جرقه‌های الهی در همه چیز می‌شود. پیدا کردن و استفاده از این حضور الهی در طبقات پایینتر نیازمند مرحله تیکون عولم (اصلاح) است. اصلاح در واقع به معنی جمع‌آوری خرده‌ها و ایجاد پارتزوفیم می‌باشد. این مرحله امکان ایجاد مخلوق آگاه را می‌دهد و همچنین امکان ایجاد کلیپات (ظرفهای نجس) را فراهم می‌کند. ادامه دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608