محمدعلی تبریزیان:
مطلب دوم : تاکید محكمات از قرآن و كلام معصومین بر اخذ علم و دانش وحکمت از معدن ومنبع اهل بیت علیهم السلام
1⃣ ایه شریفه فلینظر الانسان الی طعامه
2⃣ انا مدینة العلم وعلي بابها فمن اراد العلم فليات الباب به انضمام ایه شریفه واتوا. البیوت من ابوابها
3⃣ شرقا وغربا فلن تجدا علما صحیحا الا شیئا خرج من عندنا اهل البیت
به شرق وغرب بروید دانشی صحیح نمی یابید مگر ان چه از ما اهل بیت رسیده باشد
4⃣ یا کمیل لا تاخذ الا عنا تکن منا ای کمیل فقط از ما بگیر تا با ما باشی
دو روایت در منابع اهل سنت امده که اساس ودلیل نگاه مخالف محکمات مذکوراست که بررسی میشود
۱ اطلبوا العلم ولو بالصین علم را بگیرید ولو درچین باشد
بررسی سند ودلالت سند که در منابع شیعه نبوده ودر منابع متاخر از اهل سنت نقد شده وخود اهل سنت انرا تضعیف کرده اند و هم چنین بر فرض صحت معنایش تحمل سختی در راه کسب علوم صحیح با اصول وضابطه اهل بیت علیهم السلام است
۲ انا اعلم باخرتکم وانتم اعرف بامور دنیاکم من به امور اخرت شما اگاهترم وشما به امور دنیا
حدیث بلا شک جعلی اهل سنت است.
محمدعلی تبریزیان:
مطلب سوم : ترسیم جایگاه ومکان های تجربه توسط دین
تجربه اساس علم وطب نیست بلکه یک ابزاری است برای حرکت در مسیر هایی که وحی برای انسان ترسیم میکند . تجربه منهای تعالیم وحیانی در تمام علوم انسان را به اهداف مطلوب دنیوی واخروی نخواهد رساند .
در مقاله جایگاه تجربه در طب اسلامی به خوبی مساله را توضیح داده ام که تجربه چه جایگاهی دارد وعلاقه مند به این حیطه حتما مقاله را مطالعه فرماید
محمدعلی تبریزیان:
به نظرم براي امروز بس باشد
مطلب چهارم ایا بشر منهای تعالیم دینی وکنار گذاشتن دین به پیشرفت در دنیا رسیده است
توضیح هفته اینده ان شاءالله
حامد:
سلام تشکر از استاد تبریزیان
یک سوال من، در مورد تعریف علم بود
علم به چه معناست؟
ایا علوم مکانیک و فیزیک را میتوان از اهل بیت دریافت کرد؟
یا نیاز به مطالعه منابع دانشگاهی غربی است؟