eitaa logo
آثار پاکروان
56 دنبال‌کننده
110 عکس
14 ویدیو
164 فایل
در تاریخ بماند. خفته‌گان بیدار شوند, ارتباط با مدیر: @pakravan40
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 3🍃♥️🍃 ✅مقدمه: ✅در طلیعه سال1388، با اعلام مقام معظم رهبری، سال 88 به عنوان «سال اصلاح الگوی مصرف» شناخته شد. ✅با درست مصرف‌ كردن و حذف هزينه‌های زايد، هزينه‌های كمتری به افراد، خانوارها و كشور تحمیل می‌شود و در نتیجه نياز كمتری به واردات خواهيم داشت. می‌توان با حذف هزینه‌های زاید، و با انجام تدابير و برنامه‌ريزی‌هايی كلان، به پيشرفت‌های گسترده‌ای دست ‌يافت. ✅برای تعیین الگوی مناسب لازم است این مساله مورد کنجکاوی و ارزیابی از دیدگاه علم، عقل اسلامی قرار گیرد تا جامعه اسلامی برای رسیدن به رشد متعالی و شکوفایی فرهنگ صحیح مصرف گام های مهم و موثری بردارد. ✅با بررسی علمی مساله می‌توان محل اصلی گره مشکلات اقتصادی کشور را شناخت. طبق نظر بیشتر کارشناسان کره‌های موجود زیاد است، که مهمترین آنها عبارتند از، نوع مدیریت‌ها، برنامه ریزی‌ها، کنترل‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، نظارت‌ها و... است. مصرف نادرست هم یکی از همین کره هاست. که اگر مصرف بی‌رویه وجود داشته و ادامه‌دار باشد بر اقتصاد افراد، خانوارها، شرکت‌های دولتی و خصوصی و دولت مشکلاتی را تحمیل می‌نماید. ✅مصرف‌گرايي، ضامن چيزي جز نيازهاي كاذبي نيست كه در خدمت صنايع و كشورهاي صنعتي و در کل در خدمت نـظام سرمایه‌داری است. فرهنـگ مصرف گرایی انسان را به عنوان يك ماشين مصرف كننده قرار می دهد، تا از اين رهگذر به اهداف اقتصادي خود كه همانا افزايش مداوم سود است نائل شوند. ✅فرهنگ مصرف‌گرایی جامعه را از لحاظ رواني آماده می‌کند تا انسان درآمد خود را هزینه بی‌ثمر کند، زیرا پرورش یافته آن فرهنگ می‌خواهد در مصرف متمايز ديگران باشد. ✅مصرف‌گرايي، برداشت بيش از اندازه هر فرد از منابع نادر و كمياب است، اين برداشت بی‌رویه باعث فشارهاي متعددي بر جامعه خواهد شد. ✅ مصرف‌گرايي، سدي در مقابل توسعه فرد، خانواده و جامعه است، زيرا مانع از پس‌انداز مردم جهت سرمايه‌گذاري جهت برنامه‌ریزی و اجراي زير ساخت‌هاي توسعه‌ای مي‌شود. (ادامه در ق 4) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 تاریخ تهمت‌زندن‌های اتحایده اورپا رسوا می‌کند🍃♥️🍃 ✅ مخالفان حقیقت به انبیاء الهی، ائمه اطهار عالمان و صالحان آنقدر تهمت زند که تاریخ پر است از یاوه گویی آن‌ها و فردان الهی در چنان محیطی رشد یافتند و جهانی شدند. سپاه پاسداران هم از این قائده خارج نیست. ✅ سپاه پاسداران هم از اول تاسیس در تحریم و تهمت‌های بی‌شماری از سوی دشمنان ایران اسلامی رشد و توسعه یافته و به مرحله بلوغ رسیده است. ✅ اروپایی که در مجموع دو جنگ جهانی حدود ۸۰ میلیون آدم را کشت، به سپاه می‌گوید تروریست! همانطور که جرج بوش از صلح حرف می‌زد! ✅ تهمت تروریست بودن سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا از شایستگی این انقلابی ایران پر کاهی نمی‌کاهد، بلکه در نزد آزادادی خواهان هم افزایش می‌دهند. ✅ کسانی مانند وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت در جنگ جهانی دوم ایران بین خود تقسیم کرده بودند، حالا نسل آن‌ها با نسل ناخلف هیتلر هم‌پیمان می‌شوند یا به سپاه پاسداران بگویند: تروریست. ✅ اگر با هر امتیازی هر چند کوچک آمریکا و انگلیس یا پارلمان اروپا مدعی شود می‌خواهد سپاه را از فهرست تروریسم خارج کند و در عوض آن، ایران قاتلین حاج قاسم را فراموش کند، زهی خیال خام و باطل. ✅ سپاه پاسداران فرزند خلف انقلاب اسلامی ایران است. فرزنداران رشید و شجاع ایران سر می‌دهند اما باج نمی‌دهند. ✅ عوام فریبان مستکبر نقشه بر ساحل می‌کشند زیرا هیچ وقت قول‌هایشان را عملیلتی نمی‌کنند. ✅ هدف اصلی مستکبران از خارج کردن سپاه از لیست ترور، نشاندن ایران بر سر میز پذیرش مذاکرات منطقه‌ای و موشکی است. در نهایت می‌خواهند با حذف موشک و پهباد سپاه پاسدان را اول مثل کیان از اسب پیاده کنند و بعد به مصلخ زبیری‌یان بفرستند. ✅ پیامبر اکرم می‌فرماید: مومن از یک سوراخ دو باز گزیده نمی‌شود. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/10/30 . . (ع) توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 4🍃♥️🍃 👈هر اندازه كه در درون جامعه تبليغات ناسالم در سطح بالا و سطح فرهنگ سالم عمومي در حد پايين باشد، به همان اندازه نيز امكان عقب ماندگی بيشتر است. اگر بتوانيم آگاهي و سطح فرهنگ عمومی را افزايش دهيـم به همان اندازه می‌توانیم گام پیشرفت را سریع‌تر بپیماییم. 👈سوالات اصلی اسراف و مصرف گرایی: ✅ـ1ـ نگاه اسلامی به اسراف و مصرف‌گرایی چگونه است؟ ✅ـ2ـ جایگاه صرفه‌جویی و الگوی مصرف در اقتصاد سالم کجاست؟ ✅ـ3ـ آیا دریافت خدمات، نوعی مصرف است؟ ✅ـ4ـ جایگاه اسراف و مصرف‌گرایی در کجاست و چه تاثیری در اقتصاد فرد و جامعه دارد؟ ✅ـ5ـ بخش‌های مهم مصرف کدام است؟ ✅ـ6ـ تعریف سقف و کف میزان مصرف در هر بخش کدام است؟ ✅ـ7ـ نقش اطلاع رسانی در اصلاح میزان بهینه مصرف چیست؟ ✅ـ8ـ برای شناخت عموم مردم نسبت به الگوی مصرف چه باید کرد؟ ✅ـ9ـ آیا آگاهی نسبت به میزان بهینه مصرف و تعریف الگوی مصرف، برای اصلاح الگوی مصرف کافی است؟ ✅ـ10ـ نقش دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در اصلاح الگوی مصرف چیست؟ ✅ـ11ـ روش اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی کدام است؟ ✅ـ12ـ آیا قیمت کالاها و میزان درآمدها و فراوانی تولیدات در کاهش و افزایش مصرف تاثیر دارد؟ ✅ـ13ـ آیا در کنار رودخانه پر آب، می‌توان در شستن دست یا گرقتن وضو اسراف کرد؟ ✅ـ14ـ نقش مسوولین در رابطه مصرف در جامعه چیست؟ ✅ـ15ـ سهم فرهنگ‌سازی در اصلاح الگوی مصرف چقدر است؟ ✅ـ16ـ شاخص‌های الگوی مصرف صحیح در بخش‌های مختلف چیست؟ ✅ ـ17ـ چگونه می‌توان از تجربه کشورهای دیگر در اصلاح الگوی مصرف استفاده کرد؟ ✅ـ18ـ مسیر اصلاح الگوی مصرف در هر بخش کدام است؟ ✅ـ19ـ روحیه اسراف و تبذیر نشات گرفته از چیست؟ ✅ـ20ـ چه راه‌حل یا راه‌حل‌هایی برای درمان این بیماری وجود دارد؟(ادامه در ق 5) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 5🍃♥️🍃 👈تعریف مصرف: ✅آقاي حسن توانایان فرد، مصرف را چنین تعريف کرده است:«استعمال کالا و خدمات را مصرف گویند. خوردن نان و پوشیدن لباس را مصرف کالا و آرایش سر و آموختن علم را مصرف خدمت می‌نامند. » آنچه در مصرف کردن مطرح است وجود کالاهای مصرفی است. مثل: نان، لباس، آب، گوشت، ظروف یک بار مصرف، وسایل آرایش، و... ✅در آموختن علم کالایی مشاهده نمی‌شود، پس آموختن علم یادگیری به حساب می‌آید، نه مصرف خدمت. در مصرف کردن همیشه از مقدار و اندازه کالاهای خوراکی کم می‌شود. به عبارت دیگر کالاهای خوراکی قبل از مصرف بزرگ‌تر و بیشتر از بعد مصرف است. ✅آقای رضا طیاری آشتیانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، مصرف را چنین تعریف می‌کند: «مصرف کردن در معنای عادی و هنجار آن یعنی استفاده درست و به اندازه از منابع طبیعی برای زنده ماندن و زندگی کردن. » این تعریف، تعریف کلی مصرف نیست، بلکه تعریف بهینه مصرف است و شامل حال مصارف بی‌رویه نمی‌شود. در تعریف بهینه مصرف استفاده درست و به اندازه از منابع طبیعی مطرح است. وقتی بحث استفاده درست، به اندازه، مقدار، موفقیت زمانی پیش می‌آید، توجه به تقیسم بندی‌ها می‌شود، نه توجه به تعریف خود مصرف. ✅آقاي دكتر عابدي جعفري مصرف را چنین تعريف کرده است:« مصرف، عبارت است از استفاده از منابع براي رفع نياز؛ بدين معنا كه ما به عنوان انسان، نيازهايي داريم كه به طور طبيعي بايد آنها را برطرف كنيم. هنگامي كه براي رفع نيازهاي خود از منابع‌مان استفاده مي‌كنيم، اين اقدام «مصرف» ناميده مي‌شود. » همه منابع مصرفی نیستند. مثل باغ، ملک، و... بعضی از منابع مصرفی هستند. مثل صابون، آب، مواد خوراکی و پوشاکی و... 2ـ توانایان فرد حسن- تئوری مصرف- ناشر آزاده- شماره ثبت 1990 به تاریخ 23/8/1357- چاپ اول- ص1 3ـ از انترنت: رضا طیاری آشتیانی - کارشناس ارشد روانشناسی بالینی 4ـ از انترنت مصاحبه با دكتر عابدي جعفري به تاریخ 28/3/87 (ادامه در ق 6) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
بر اهل ولا عید مویّد شده امشب در جلوه رخ داور سرمد شده امشب لبخند عیان برلب احمد شده امشب میلاد همایون محمد شده امشب ولادت پنجمین امام شیعیان و حلول ماه رجب ماه بندگی را به شما و خانواده محترم تبریک عرض میکنم
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 6🍃♥️🍃 ✅دکتر کلانتری می نویسد:«در اصطلاح اقتصادی مصرف عبارت است از ارزش پولی کالاها و خدماتی که توسط افراد خریداری و تهیه می شود. » خریداری و تهیه کردن کالا، مصرف نیست. خریداری و تهیه کردن، جابجایی کالاست. به عنوان مثال فردی یک کیلو گوشت از قصاب می‌خرد و در یخچال خانه جای می‌دهد، عمل جابجایی صورت می‌گیرد که به این عمل می‌توان نگهداری داری کالا نام نهاد. زمانی که گوشت را مورد استفاده قرار می‌دهد عمل مصرف شدن انجام می‌شود. ✅به نظرم مصرف یعنی استفاده کردن از منابع. وقتی کالایی مصرف می شود یا از تعداد منابع در اختیار کاسته می‌شود و یا نقصان در کیفیت کالا به وجود آید. بطور کلی هر گونه استفاده از منابع، مصرف است. بعضی از مصرف‌ها بهینه است. بعضی از مصرف‌ها منجر به اسراف و تبذیر می‌شود. بعضی از مصرف‌ها از ریشه نادرست است، مثل اختصاص بخشی از درآمد به مصرف دخانیات. 👈انواع مصرف: ✅آقای کلانتری در کتاب اسلام و الگوی مصرف می‌نویسد:«در دانش اقتصاد مصرف شامل دو گروه عمده خوراکی‌ها و غیر‌خوراکی‌ها است. خوراکی‌ها، شامل آشامیدنی‌ها، دخانیات، انواع نان، برنج، گوشت، لبنیات، روغن، میوه، سبزی و... غیر خوراگی ها شامل پوشاک و کفش، مسکن، اثاثیه منزل، بهداشت، و درمان، حمل و نقل، و ارتباطات، تفریحات، و سرگرمی‌ها، خدمات فرهنگی و کالاها و خدمات متفرقه است. » به نظر می‌رسد از مصارف غیر خوراکی نام برده شده پوشاک و کفش، حمل و نقل، و ارتباطات، تفریحات، و سرگرمی‌ها، و کالاهایی از این دست، مثل شوینده‌ها عنوان مصرف صدق می‌کند و بقیه صدق نمی‌کند. مسکن اگر اجاره‌ای باشد، کرایه پرداختی مصرف به حساب می‌آید. اگر مسکن شخصی باشد صدق نمی‌کند. بلکه جزء سرمایه و پس انداز به حساب می‌آید. اثاثیه منزل، هم بر دو قسمت است. قسمتی مصرفی است، مثل ظروف پلاستیکی، و قسمتی هم سرمایه‌ای است، مثل دیگ. ✅هر کالایی بعد از خرید و تهیه، اگر بتواند دوباره به پول تبدیل شود، سرمایه‌ای به حساب می‌آید، حداقل در آن مقطع زمانی مصرفی به حساب نمی‌آید. ✅کالاها به دو قسمت بادوام و بی‌دوام تقسیـم می‌شود. کالاهای خـوراکی بادوام مثل خشک بار، حبوبات و بی دوام مثل خیار و هندوانه و... 5- کلانتری علی اکبر- اسلام و الکوی مصرف- ناشر موسسه بوستان کتاب چاپ سوم 1388- ص19 (ادامه در ق 7) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 مشخصات یک وطن خواه اصیل 🍃♥️🍃 ✅تمام کارها و رفتارش در راستای عزت و عظمت وطن است. ثروت‌اش در آباد کردن وطن، کارش آبادی خرابی‌ها‌، فکرش کمک به دیگر هم میهان، سیاست‌اش در تقویت بنیه وطن و حتی مرگ‌اش برای وطن مفید هست. ✅در هر شرایطی حاضر است در وطن بماند و برای‌اش کار و کوشش و فعالت کند. ✅در سختی‌هایش غمگین و در خوشی‌هایش خوشحال می‌شود. ✅یک وطن دوست اصیل مثل طوطیی است که در قصر شاهی در قفس طلایی با غداهای باب‌میل و نوشانه‌های گوارا مجبور به زندگی بود. ✅شاه طوطی را با حیله‌های گوناگون وادار می‌کرد که در وصف او آواز بخواند و در آخر هر آوازی، طوطی به حالت غمگین می‌گفت: آی وطن. ✅شاه بعد از مدتی از شنیدن این نوا ناراحت شد و دستور داد او را آزاد کنند و در پی‌اش بروند تا کشف شود وطن او چگونه جایی است. دیدند بعد از پیمودن مسافتی به دامنه کوهی رسید و زیر بوته‌ای خاردار خزید و گفت: آخیش وطن. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/10/04 . . (ع) توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
« بسمه تعالي » 🍃♥️🍃 شب لیلة الرغائب 🍃♥️🍃 ✅ شب لیلة الرغائب، شب ارایه درخواست آرزوهاست. درخواست از کی، برای تحقق چی؟ همت بلند دار و درخواستی نما که شامل همه شود من و تو هم از همگانیم. ✅ من از عمق وجود خود، از خالقم الله می‌خواهم آگاهی دهد تا ارزش‌های مکتوب در قرآن‌اش را همگان فراگیرند و چراغ راه زندگی‌شان قرار دهند. ✅ خالق مهربانم: یقین دارم دعاهای رسول امین‌ات مشکل گشاست، تحقق دعاهایش را ‌شامل حال همگان گردان ✅ ‌الهی، یقین دارم دعاهای عترت‌ات مخصوصا مادرشان فاطمه زهرا مشکل گشاست، تحقق دعاهایشان را شامل همگان گردان. ✅ آرزو دارم تمام ارزش‌های مردم، ارزش‌های قرآنی باشد. ✅ امشب آرزو می‌کنم، مردم به سوی درهای رحمت تو روی آورند و تنها از تو مدد جویند و دعای همه ختم به خیر، برآورده گردد. ✅ الهی می‌دانم همواره درهای رحمت تو به روی همگان مخصوصا آرزومندان و جویندگان باز است و آزوهای پیدا و پنهان بنده‌گان را هر زمان که صدایت کنند، به صلاح آینده‌شان اجابت می‌نمایید. ✅ آخرین آرزیم: امشب لیلة الرغائب است. شب برآورده شدن حاجات است٫همه با هم: “اللهم عجل لولیک الفرج” 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/11/06 همه . . (ع) توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 8🍃♥️🍃 ✅هر فرد و جامعه‌ای اگر مصرف‌های خود را براساس امکانات خود تنظیم کند، از وابستگی نجات یافته، رشد اقتصادی مطلوب می‌یابد. ✅مصرف درست، برای همه خانوارها امكان پذير است، مخصوصا زمانی که افراد و خانواده‌ها از امکانات بیشتری برخوردار باشند. يعني زماني كه جامعه و خانواده مسلمان از امكانات فراوان در كليه جنبه‌ها برخوردار باشد، اندیشه سالم توصيه می‌نماید كه افراد در زمان فراوانی هم مصرف بهينه داشته باشند. ولي در شرايط سخت و كمبود، رعایت مصرف بهینه کاملا ضروری است. 👈اسراف و تبذیر چیست؟ ✅وقتی که مصرف از حد کفایت بگذرد، تبدیل به اسراف و تبذیر می‌شود. یعنی تلف کردن مال، درگذشتن از حد میانه و ول‌خرجی کردن، تجاوز از حد مجاز مصرف است که از انسان سر بزند. قرآن كريم ضايع كنندگان منابع اقتصادي را به سه گروه تقسيم مي كند: 1ـ مسرفين ( از ماده اسراف ) ان الله لايحب المسرفين 2ـ مبذرين ( از ماده ابذار ) ان المبذرين كانوا اخوان الشياطين 3ـ مترفين ( از ماده اتراف ) انهم ـ اصحاب الشمال ـ كانوا قبل ذالك مترفين ✅صاحب کتاب مصرف صحیح در مورد معیار تشخیص اسراف و تبذیر می‌نویسد:« از مجموع آموزه‌های اسلامی چنین بر می‌آید که موضوع شناسی اسراف، با دو ملاک کلی امکان پذیر است. الف: تحدید شرعی . ب: تحدید عرفی. » ✅چرا عده‌ایی حاضر هستند اسراف کنند، اما به دیگران کمک نکنند در حالی که می‌دانند: اگر کمک کنند هم خوشنودی الله را در پی دارد، و هم خوشنودی خلق الله را، و هم رضایت وجدان خود را. انسان عاقل سه خوشنودی را با اسراف و تبذیر به هیچ ـ بلکه به کمتر از هیچ ـ تبدیل نمی‌کند. 👈اسراف چیست؟ در تعریف اسراف آمده است:«واژه اسراف در اصل به معنای تجاوز از حد وسط است » ✅«تجاوز کردن و گذشتن از حد در هر کاری[اسراف است » ✅آقاي دكتر علی اکبر کلانتری در کتاب اسلام و الگوی مصرف می نویسد:« برخی از فقیهان، آن (اسراف) را به معنای تجاوز کردن و تعدی نمودن از حدود و موازین الهی دانستند. » ✅«دقت در مساله اسراف و تبذیر تا آن حد است که در حدیثی می خوانیم پیامبر از راهی عبور می کرد، یکی از یارانش را به نام سعد مشغول وضو گرفتن بود، و آب زیاد می‌ریخت، فرمود: چرا اسراف می‌کنی ای سعد؟ عرض کرد: آیا در آب وضو نیز اسراف هست. فرمود: آری هر چند در کنار نهر جاری باشی. » (ادامه در ق 9) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 تاریخ ق1 🍃♥️🍃 « با یاد شهدای رودک مخصوصا شهید محمد تقی شریف» 🍃غروب آفتاب نزديك بود. چند تكه ابر در وسطه آسمان ديده مي‌شد. پسر كوچكي روي سكوي دم درشان نشسته بود. اسم او حسن بود. او منتظر آمدن پدرش بود. هوا كم‌كم تاريك مي‌شد. با كم شدن نور خورشيد، قدرت سرما بيشتر مي‌شد. 🍃سوز سردي كه بر پشت باد ملايم سوار بود، آهسته آهسته از راه مي‌‍رسيد، گرماي روز را مي‌راند و خودش بجايش مي‌نشست. حسن با ناراحتي غروب آفتاب را تماشا مي‌كرد. او در فكر پدرش بود. دوست داشت هر چه زودتر بيايد و او را در آغوش بگيرد. پدرش مشهدي جعفر، مرد زحمت‌کش و مهرباني بود. 🍃مشهدي جعفر از اوايل انقلاب در تظاهرات شركت مي‌كرد. او مرد با خدايي است. از ستم‌هاي زمانه ناراحت بود. مي‌خواست ستمگر از بين برود. او غم و غصه‌هاي زيادي را به ياد داشت. زماني كه جوان بود، آن غم‌ها در سينه‌اش انباشته شده بود. هيچ وقت نمي‌توانست آن‌ا را فراموش كند. حالا كه تمام ملت براي سرنگوني رژيم شاه تلاش مي‌كردند. عقيده داشت كه بايد هر چه توان دارد، كمك كند تا انقلاب به پيروزي برسد. 🍃حسن سردش بود. او به سرما اهميت نمي‌داد، يا اصلا به سرما فكر نمي‌كرد. از حالتي كه روي سكو نشسته بود، به خوبي مي‌شد آثار سرما را در وجودش مشاهده كرد. 🍃حسن شعارهايي را زير لب زمزمه مي‌كرد. او اين شعار ها را از پدر و برادر بزرگ‌اش حسين ياد گرفته بود: 🍃« مرگ برشاه، درود بر خميني» 🍃« مرگ بر آمريكا» 🍃« مرگ بر سه مفسدين كارتر، سادات و بگين» 🍃« الله اكبر، خميني رهبر، الله اكبر، خميني رهبر» 🍃« استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» (ادامه در ق2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 . صدای پای بهمن 🍃♥️🍃 🍃 وقتی صدای پای دهه فجر شنیده می‌شود، خاطره‌های مبارزه با ظلم و ستم و حمایت حقیقی از مستضفان در ذهن‌ها زنده می‌گردد، 🍃 صدای خروش مردم در بیرون کردن توفان دیو و آمدن نسیم فرشته به گوش می‌رسد. گویی شهیدانند که همراه امام‌شان در بهمن ماه آمده‌اند تا مطمئن باشند، ما هوشیار و بیداریم و کسی از یاران از جاده حق منحرف نشده است. 🍃 شهیدان راه حق و آزادگی، پیمان نامه‌ی خونین شهادت نامه را برای تجدید امضای تک‌تکمان می‎آورند تا فراموش نکنیم امام خمینی چه ارمغانی تقدیم ملت کرده است. 🍃 ارمغان شهیدان باید سالم(بدون تحریف)، استوار و سرفراز به دست نسل‌های بعد برسد و نگاه مهربانانه آنان و امام‌شان جاودانه سایه‌بان لحظه‌های‌مان باشد. 🍃 ما هم اعلام می‌نماییم: تا جان داریم نگهبان راه حق‌تان خواهیم ماند. این باغ رسته از دست جهان‌خواران هرگز به‌دست‌شان نخواهد افتاد. ما با همت تمام، باغ را چنان آباد می‌نماییم که مردم جهان هم مشتاق باشند در کشورشان چنین باغ‌هایی بیارایند. 🍃 باغی پر از حق و عدالت و راستی. باغی که آخرین منجی عالم بشریت حاضر باشد قدم بر آن نهد. 🍃 فرا رسیدن ایام دهه فجر بر فجرآفرینان و پاسداران فجر و محو کننده‌گان استبداد و استمار، بر ملت بزرگ ایران اسلامی مبارک باد. 18/11/ 95 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/08/12 . . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 تاریخ ق2 🍃♥️🍃 موقع فرار شاه اين را ياد گرفته بود: « شاه فراري شده، سوار گاري شده» مادرش مشغول جمع كردن رخت‌ها از روي طناب بود. حسن را ديد كه روي سكو نشسته است. گفت: پسرم هوا سرد است. بيا، برو خانه. ـ سردم نيست. ـ چرا سردت است. ببين چطوري روي سكو نشسته‌اي. ـ گفتم كه سردم نييست. صبر كن. پدرم بيايد با هم مي‌آييم. ـ پس بيا كتت را بپوش. حسن بدون آنكه جواب بدهد، از سكو پايين آمد. به طرف مادرش دويد. بعد از پوشيدن كت دوباره به سر جايش برگشت. مدتي گذشت. پدرش را ديد كه وارد كوچه شد. با خوشحالي از سكو پايين پريد. به طرف پدر دويد. وقتي به پدر رسيد، خودش را به آغوش‌اش انداخت. مشهدي جعفر پسرش را در آغوش كشيد. بوسه‌اي از صورتش برداشت. صورتش سرد بود. در حالي كه با يك دست پسرش را در آغوش نگه داشته بود، با دست ديگرش دست‌هاي كوچك پسرش را در ميان دست بزرگش جاي مي داد. گفت: دست‌هايت يخ زده، چرا به خانه نرفتي؟ ـ مي‌خوام با تو بروم. ـ در خانه مي‌ماندي، مي‌آمدم. ـ آخه امروز دير كردي. ـ اگر مي‌دانستي به كجا رفته بودم، اين حرف را نمي‌زدي. دست‌هايش را از دست پدر بيرون آورد. در حالي كه دست در گردنش مي‌انداخت و صورتش را به صورتش مي‌چسباند، گفت: امروز چه شعار تازه ياد گرفتي؟ ـ چند شعار خوب و جديد ياد گرفتم كه به تو هم ياد مي‌دهم. ـ برايم بگو. ـ چشم. اما در خانه. (ادامه در ق3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.