eitaa logo
آثار پاکروان
56 دنبال‌کننده
111 عکس
15 ویدیو
169 فایل
در تاریخ بماند. خفته‌گان بیدار شوند, ارتباط با مدیر: @pakravan40
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق28 🍃♥️🍃 استطاعت در استقامت تن در توانستن و قدرت انجام کارها را داشتن نمایان می‌شود و استطاعت مالی در داشتن مالی که بعد انجام کار به نداری و قرض داشتن منجر نشود. مجموعه علل و عواملی که انجام کاری را امکان پذیر می‌سازد. نزد محققان به چهار دسته تقسیم می‌شود: 1-بنیه و توان لازم برای فاعل. 2-تصور فعل. 3-ماده و جسمی که فعل بر آن انجام می‌شود. 4-ابزار و آلتی که بوسیله آن، فعل انجام می پذیرد. هر امری در تحقق خود به این چهار عامل نیازمند است و چنان که یکی از این عوامل صورت نپذیرد، استطاعت محقق نمی شود. با توجه به هدف، سرمایه و نیروی انسانی تفاوت پیدا می‌نماید. بعضی از هدف‌ها به سرمایه و توان جسمی بیشتری نیاز دارد. بعضی دیگر از هدف‌ها به سرمایه و توان جسمی کمتری نیاز دارد. بعضی از هدف ها به سرمایه کمتر و توان جسمی بیشتری نیاز دارد. بعضی از هدف ها به سرمایه و توان جسمی کمتری نیاز دارد. از مضمون آیه فهمیده می‌شود، کسی که استطاعت مالی ندارد، نباید بیش از توان خود خرج کند، حتی بـرای رفتـن به سوی خانه الله باشد. هـر کس باید در حـد توان مـالی خود هدف را تعیین نماید. کسی که می خواهد بیش از توان مالی خود هدفی را تعیین نماید، اول باید استطاعت خود را افرایش دهد و بعد آن هدف را به مرحله اجرا گذارد، در غیر این صورت با شکست مواجه می‌گردد. افرایش توان مالی از دو راه میسر است اول کار و تلاش مضاعف، دوم اختصاص دادن بیشتر درآمد به پس انداز. اختصاص درآمد به مصرف، مخصوصا مصرف‌هایی که به اسراف و تبذیر می‌انجامد، مانع بسیار بزرگی در این مسیر است. (ادامه در ق 29 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق29 🍃♥️🍃 «وَإِذِ اسْتَسْقَى مُوسَى لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب بِّعَصَاكَ الْحَجَرَ فَانفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَّشْرَبَهُمْ كُلُواْ وَاشْرَبُواْ مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِي الأَرْضِ مُفْسِدِينَ » و هنگامى كه موسى براى قوم خود در پى آب برآمد، گفتيم با عصايت بر آن سنگ بزن، پس دوازده چشمه از آن جوشيدن گرفت، و همه مردم دانستند محل مصرف‌شان کجاست، [و گفتيم] از روزى الله بخوريد و بياشاميد [ولى] در زمين سر به فساد برمداريد. نکته ها و پیام های آیه: 1- جاری شدن آب به وسیله عصا یعنی رسیدن نعمت بدون زحمت به مصرف‌کننده‌گان. 2- بهره‌مندی از نعمت‌های فراوان الهی، نباید زمینه ساز فساد و اسراف باشد. 3- حتی اگر نعمتی بدون زحمت و گوشش و تلاش به دست آمد، نباید در مصرف آن اسراف صورت گیرد. آنطور که آب گوارا به وسیله معجزه، در اختیار مردم آن زمان قرار گرفت. 4- داشتن روحیه تجاوزگری مورد نهی شدید قرآن است و از آن شدیدا منع شده است. 5- وقتی قرآن می‌فرماید همه مردم دانستند، یعنی همه خواص و عوام، بزرگ و کوچک، زن و مرد و در کل همه کسانی که در موقع جاری شدن دوازده چشمه حضور داشتند، دانستند. 6- در حالی که خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها برای همه مردم فراهم بود، دعوت به عدم تجاوز از حد مطرح می‌شود. یعنی در زمان فراوانی هم اسراف یک امر نکوهیده است. 7- کسانی که از حد تجاوز کنند، مفسد فی الارض هستند. 8- هرکس بایستی به حد خود قانع بوده، و بعد از شناخت حد خود، به حد دیگران تجاوز ننماید. وقتی دوازه چشمه برای دوازه قبیله بوجود آمد یعنی برای هر قبیله یک چشمه که حد و حدود آن برای دیگر قبیله‌ها هم شناخته بود. (ادامه در ق 30 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق30 🍃♥️🍃 «ابْتَلُواْ الْيَتَامَى حَتَّىَ إِذَا بَلَغُواْ النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُم مِّنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُواْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ وَلاَ تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَن يَكْبَرُواْ وَمَن كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَمَن كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُواْ عَلَيْهِمْ وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا (6) » و يتيمان را چون به حد بلوغ برسند، بيازماييد! اگر در آن‌ها رشد (کافى) يافتيد، اموال‌شان را به آن‌ها بدهيد! و پيش از آن‌که بزرگ شوند، اموال‌شان را از روى اسراف نخوريد! هر کس که بى‏نيازاست، (از برداشت حق الزحمه) خوددارى کند، و آن کس که نيازمند است، به طور شايسته (و مطابق زحمتى که مى‏کشد،) از آن بخورد. و هنگامى که اموال‌شان را به آن‌ها باز مى‏گردانيد، شاهد بگيريد! اگر چه الله براى محاسبه کافى است. نکته‌ها و پیام‌های آیه: 1- عدم اسراف در مال دیگران 2- عدم اسراف در امانت‌ها 3- عدم استفاده از حق زحمه به خاطر نگه‌داری از امانت‌ها در صورت بی‌نیازی امانت‌دار، 4- شاهد گرفتن در موقع تحویل اموال به صاحب اموال. عوامل اسراف در جامعه: مهمترین عوامل اسراف در جامعه عبارتند از: جهل، هواپرستی، بی‌ایمانی، عدم نیاز به کالاهای اسراف شونده، فساد اخلاقی، تولید و عرضه نادرست کالا، فقر فرهنگی، هم‌چشمی و رقابت، الگو پذیری از مسرفان، فساد در نظام حکومتی، تنبلی و سیاست گذاری‌های نادرست، تربیت غلط خانواده و جامعه، رسانه‌های عمومی. پی آمدهای اسراف به دو دسته تقسیم می شود. پی‌آمدهای مادی و پی‌آمدهای معنوی (ادامه در ق 31 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 مواظب نفوذیان نفوذ کرده به قطار انقلاب باشیم 🍃♥️🍃 ✅ نفوذ به قطار انقلاب اسلامی در قبل و حین مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه داشته و دارد. ✅ ضد انقلاب در لباس میکانیک به قطار در حرکت انقلاب نفوذ کرد، تا پست کمک رانندگی قطار خود را بالا کشید، و پا را روی ترمز زمان گذاشت. تا انقلابی‌یان واقعی دیرتر در جامعه اهداف الله پسندانه را عملی نمایند در نتیجه مردم طعم میوه مطلوب آن را کامل احساس نکنند. ✅ اگر نفوذی‌ها بیشتر نفوذ کنند مانع جدی ایجاد می‌کنند. میکانیک‌های نفوذی به جای تعمیر، میخ‌های پولاین را با پلاستیک عوض می‌کند غافل از آن‌که خودش هم در قطار است. در حال حاضر در پی واژگونی یا تغییر مسیر قطار هستند. به قول سعدی کسی که کشتی را سوراخ می‌کند آیا می‌داند سرنوشت خودش بع از سوراخ شدن چه می‌شود؟ ✅ مسئولیت مدافغان اصیل انقلاب اسلامی بسیار سنگین است. باید هم مواظب خودی نادان و هم مواظب نفوذیان و هم حامیان پشت پرده باشد. 10/01/1398 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 ق 1 🍃♥️🍃 به‌نام او که تو را به من شناساند براي تو مي‌نويسم. براي تويي كه خاطرات‌ام پر از ياد توست. قلبم جایگاه عشق توست. احساسم از آن وجود توست. چشم‌هایم عاشق دیدار توست. هستی‌ام غواص دریای توست. وجودم محو وجود توست. هر لحظه دوري‌ات برايم سخت است. دختری پنج ساله بودم. در پارک بازی می‌کردم. وقتی از بالای حوض روی چمن‌ها افتادم. شروع به کریه کردم. تو آمدی، با کوشه مقنه‌ام اشک‌هایم را پاک کردی، دستم را گرفتی و با مهربانی گفتی: چیزی نشده فقط ترسیدی. راست گفتی من فقط ترسیده بودم. گفتم: من پدرم را می‌خوام. گفتی: پدرت کجاست؟ گفتم: آن جا با مامان نشسته‌اند و لباسش مثل لباس توست. وقتی به چند قدمی آن‌ها رسیدی یواش به تو گفتم: مرا همین جا زمین بگذار. مرا یواش زمین گذاشتی من به طرف پدرم دویدم و تو رفتی صندلیی نشسته‌ی. من از بقل بابا تو را نگاه می‌کردم. آن روز دقیقا به یادم مانده چون فردایش روز جشن تولد من بود. روز تولد من مضادف شده با روز جمهرری اسلامی. دوست داشتم تو هم در جشن تولد من بودی تا حضور باطنی را تکمیل می‌کرد. در روز تولدم یک بار دیگر بقلم می‌کردی تا هدیه همیشکی برایم باشد. (ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) شما هستم. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق31 🍃♥️🍃 پی آمدهای مادی: 1-نابودی سرمایه(ها) و درآمد(ها)، 2- تضیع حقوق دیگران، 3- زمینه سازی فقر پی آمدهای معنوی 1ـ محروم شدن از هدایت الهی، 2ـ عدم استجابت دعا، 3ـ کاهش برکات، 4ـ دوری از مجالست با صالحان نتیجه گیری امروز قدرت‌های بزرگ صنعتی، در کشورهای‌شان فرا ملیتی و جهانی برنامه‌ریزی و عمل می‌کنند، برای تمام جامعه انسانی در تمام جهان تصمیم می‌گیرند که چه چیز برای مردم خوب است و چه چیز بد، آن‌ها قدرت عظیم رسانه‌ای و تبلیغاتی را در انحصار خود دارند، و از آخرین فنون روان‌شناختی استفاده سودجویانه می‌کنند، تا خواسته را تحمیل کنند. و آنچه که خود تولید کرده و منافع‌شان را تامین می‌کند به خورد مردم بدهند. برای کنترل مصرف‌گرايي بی‌رويه معرفی فرهنگ صحیح لازم است. برای رسیدن به این هدف معرفی فرهنگی که اسراف و تبذیر تبلیغ می‌کند ضروری و لازم است. كارهائي كه بايد صورت گيرد، اعمال آموزش‌هاي اسلامی در اين زمينه مي‌تواند راه گشا باشد. شروع این اصلاح فرهنگ باید از سوی مسوولین جامعه عمل بپوشد، تا پذیرش مردمی پیدا نماید. مصرف‌گرایی برای طبقـه‌های پاییـن بدون توجـه به مساله نیازهای واقعی، دام بسیار خطرناک به حساب می آید. این گروه از افراد جامعه هر چه گرفتار این دام شوند، بیشتر به سوی فقر می روند. (ادامه در ق 32 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 ق 2 🍃♥️🍃 آن روزها حدود شش ماه بود که جنگ بر کشور ما تحمیل شده بود. تو هم مثل پدرم لباس رزمندگان را به تن داشتی. اما نمی‌دانستم چرا تنها به پارک آمدی. فقط دلم می‌خواست دوباره ببینم‌ات. هر هفته به مامان می‌گفتم: مرا به پارک ببر. به امید این که تو را دوباره ببینم. نمی‌دانم چرا با یک بار دیدن، مشتاق دیدار مجدد بودم. بعد از پنج هفته تو را در پارک دیدم. خیلی خوشحال شدم. اما نمی‌دانستم با چه بهانه‌ی نزدیک تو بیایم. بعد از کمی فکر، تصمیم بچه‌گانه‌ای گرفتم. زود رفتم عروسکم را آورده و توی گل‌ها انداختم. پیش تو آمدم. روی صندلی نشسته و سرت را پایین انداخته بودی و با انگشت‌های دست‌ات بازی می‌کردی، گفتم: سلام آقا. سرت را بالا آوردی. بعد از لحظه‌ای نگاه کردن با تبسم جواب دادی. من گفتم: آقا می‌بخشی عروسکم لایه شاخه‌های آن گل‌ها افتاد. بدون این که جواب بدهی بلند شدی به طرف عروسکم رفتی. شاخه‌ها را با احتیاط کنار کشیدی. عروسگم را برداشتی. خار و خاشک‌ش را تمیز کردی. به گل‌ها نگاه نمودی. یک گل زیبا و خوش رنگ با احتیاط چیدی. با عروسک به من دادی. آن گل بهترین هدیه‌ای است که در عمرم دریافت کرده‌ام. مردی که با چرخ دستی بستنی می‌فروخت و فریاد می‌زد: بودو بودو بستی تمام شد. گفتی: بستنی می‌خوری؟ گفتم: پدرم بیاد می‌خره. پرسیدی: مگر کجا رفته؟ گفتم: در جبهه. رفتی یک بستنی لیوانی خریدی. خیلی خوشمزه بود. گفتم: کجایی که به پارک نمی‌آیی؟ (ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) شما هستم. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 ق 3 🍃♥️🍃 سرت را پایین انداخته گفتی: در بمباران هوایی به روستایمان زن و دو فرزندم مجروح شدند. بیشتر به آن‌‎ها سر می‌زنم. یک مغازه هم در خیابان آزادگان دارم. وقتی حوصله‌ام سر می‌رود. به پارک می‌آیم. توی دلم گفتم: آخ‌جون مغازه‌اش نزدیک خانه ماست. گفتم: کلاس قرآن می‌روم. چند تا سوره حفظ شده‌ام. بابام می‌گه وقتی خواستی بی‌حوصله شوی، قرآن بخوان. می‌خوای سوره‌‌ای که حفظ‌م برات بخوانم. با تکان سر تایید کردی. وقتی خواندم، برایم دست زدی. و صلوات فرستادی. مغازه تو سر راه‌م در رفتن به دالقرآن نونهالان مطهر بود. وقتی دوستانم می‌خواستند خوراگی بخرند می‌گفتم: خوراکی‌های مغازه لطف الله خوشمزه است. با آن‌ها می‌آمدم. تو مشغول فروختن بودی. احساس می‌کردم ناراحتی، ناراحت می‌شدم. اگر خوشحال بودی، خوشحال می‌شدم. به مامان می‌گفتم: بریم از آقا لطف الله خرید کنیم. به این ترتیب مشتری شدیم، با این تفاوت من مشتری دیدن تو بودم و مامان بی‌خبر از نیت من، مشتری اجناس تو بود. وقتی برای خرید با مادر می‌آمدیم، به او می‌گفتم: صبر کن مشتری‌ها‌یش بروند. اگر تنها می‌آمدم، منتظر می‌شدم تا مشتری‌ها بروند. یادته اولین بار تنها برای خرید مدادرنگی آمده بودم. تو یک بسته آوردی و من بسته‌ای با رنگ دیگر خواستم و تو عوض کردی. آنقدر با انگشت نشان دادم تا مجبور شدی مرا بقل کنی تا خودم یکی بردارم. وقتی خم شدی تا بقلم کنی، پریدم بقل تو و دست‌هایم دور گردن‌ات حلقه کردم. با خنده گفتی: خانوم چه‌کار می‌کنی؟ (ادامه در ق 4) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) شما هستم. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق32 پایانی 🍃♥️🍃 مصرف گرایی کاذب بلایی است خانمان سوز، مخصوصا برای کسانی درآمد کافی جهت تامین نیازهای واقعی ندارند. اگر واقع‌بینانه بررسی شود بیشترین ضرر را این گروه متحمل می‌شوند. اگر دولت مردان، با همکاری کارشناسان خبره دلسوز چاره‌ای برای این معضل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیندیشند، مصرف گرایی بی‌رویه، روند رشد و توسعه را بسیار کند خواهد کرد که رسیدن به اهداف متعالی را ناممکن خواهد نمود. مهمترین برنامه آموزشی باید این مساله باشد که به مردم آگاهی دهند تا از هر کالایی به اندازه نیاز واقعی تهیه و مصرف کنند. فایده‌های مصرف بهینه و ضررهای اسراف را به طور ملموس به جامعه منتقل کنند. مقصر اصلی و عمده، جهل و نادانی خود انسان‌هاست که خواسته ظاهری قدرت‌های بزرگ صنعتـی را، خواسته باطنی خـود می‌دانند. روی آوردن گروهی از افراد جامعه به مصرف‌گرایی برای فرار از رنج‌ها باطنی خودشان است، غافل از آن که خود مصرف گرایی عامل اصلی دردها و رنج هاست. حضرت علی (ع) می فرماید:«از اسراف بپرهیز، و میانه روی را برگزین، از امروز به فکر فردا باش، و از اموال به اندازه کفایت مصرف کن، و بقیه را [برای روز مبادا] نگهدار. » مسلمان در هر کجا و در هر زمانی که زندگی می‌کند، مخصوصا با توان اقتصادی بالا باید از «کالاهای در اختیار» در حد کفایت و اندازه استفاده نماید، تا در گروه اسراف کاران و تبذیر کننده‌گان قرار نگیرند. والسلام محمد ابراهیم پاکروان 22/7/88 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40
🍃♥️🍃 زیارت قبر شهید ق 1 🍃♥️🍃 شهادت یکی از حقایق عظیم قرآنی بوده و دارای معنای بسیار وسیعی است. حواس عادی و نیروهای محدود وجودی ما تنها ظاهر مسایل را درک می‌کند. حقایق اعمال و معانی نفسانیه، ایمان و کفر، سعادت و شقاوت، خیر و شر، حسن و قبح و مظلوم و ظالم آنچه از دست‌رس حس مخفی است، تنها با قلب الهی قابل ذریافت است. فردی شاهد است بر وجود ظلم و زور و ذلتی، تاب تحمل‌اش را ندارد، به پا برمی‌خیزد، فریاد عدالت می‌کشد، سلاح برمی‌دارد، تا جان دارد به مبارزه ادامه می‌دهد، تا شهید می‌گردد. ای کسی که بر سر گل‌زارش می‌روی تا حمدی بخوانی، زینبی باش و جهاد تبیین نما. شهید آشنای همه مردم الله‌جو هست. چون منافع کارهارهای‌اش اقدامات‌اش به نفع همه هست. برای حفظ دین‌مان جنگیده، خاک سرزمینه‌مان را با خون‌اش آب‌یاری کرده، ادامه دهنده راه تمام آزادگان چهان امام حسین بوده است. مردم قدردان، وقتی به قبرستان می‌رسند اول به زیارت خیلی آشنای عمومی خود می‌روند، قدردانی می‌نمایند، بعد سراغ آشنای خصوصی خود می‌روند. در کل هر کس به قبرستان می‌رود بیشتر از آشنای خصوصی خود به آشنای همه‌گان احترام می‌گذارد. چرا؟ چون چرای‌اش در ضمیر همه‌گان(پیرو جوان؛ باسواو بی‌سواد، زن‌و مرد، سیاه‌و سفید و...) به طریقی آشکار شده است که شهید آشنای محبوب و دیرین اوست. ای عزیز، بر سر مزار هر شهید می‌روی، بدان برای دیدن والاترین انسان الله‌گونه شده عازم هستی. یک کاسه اخلاص، یک دل قرآنی ببر، سوره‌ای یا آیه‌ای برای آیه بخوان، شهید آیه‌ای از آیات الله است. هرجا شهیدی دفن است باید قاتلان‌اش را شناخت، اگر معدوم شده‌اند باید نفرت خود را از آنان آشکار سازیم. اگر هنوز کسانی هستند مخالف صراط مستقیم هستند، باید سلاح شهیدان را برداشت و با آنان مبارزه کرد تا سلاح شهیدان بر زمین نماند. سنگ قبر شهدا نشانه تا راه گم نشود. زبان حال سنگ قیر شهدای گم نام: مهم نیست اسم را بدانی، مهم است که اهداف‌ام و پیام خون‌ام را می‌دانی. به همین خاطر به سزاغ‌ام می‌آیی. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) کننده عزت است. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 ق 4 🍃♥️🍃 در جواب گفتم: ترسیدم بیافتم. بعد از بلند شدن گفتی: خوب حالا کدام را انتخاب می‌کنی؟ من که دوست داشتم بیش‌تر در بقل تو بمانم، من‌من‌کنان گقتم: دارم فکر می‌کنم که کدام را انتخاب کنم. یادته یک بار در پارک به تو گفتم: کاشکی هم سن بودیم تا با هم بازی می‌کردیم. گفتی: بابا بزرگ‌ها هم با نوه‌های خود بازی می‌کنند. چون نمی‌خوستم تو بابا بزرگم باشی، در جواب گقتم: من دو تا بابا بزرگ دارم. یگی بابای مامانم و آن یکی بابای پدرم. یادته یک روز تو را در مغازه کمی خوشحال دیدم. با خوشحالی پرسیدم: چه خبر شده؟ گفتی: دخترم کمی حالش خوب شده آوردم خانه. گفتم: من و مامانم جمعه‌ها به پارک می‌رویم. دخترت را بیار بازی کنم. گفتی: او کوچک و هنوز دست‌اش در کچ است. گفتم: باشه من مواظب‌اش می‌شوم. گفتی: وقتی مامانش هم از بیمارستان مرخص شد، می‌گویم بیاورد تا با هم بازی کنید. سرم را پایین انداختم، گفتم: می‌خواهم تو هم بیاوری. گفتی: باشد. آن موقع دخترت سه سال داشت. یعنی دو سال از من کوچک‌تر هست. زینب خانم لاغر بود و دوست داشتنی. آن روز بعد از کمی بازی کردن به تو گفتم: دخترت خسته شد. او را بقل می‌کنی؟ او را بقل کردی. دوباره گفتم: اگر من‌و هم بقل کنی خسته نمی‌شوی. خم شدی در حالی که مرا بقل می‌کردی، گفتی: نه ریحانه جان. داشتی یواش یواش راه می‌رفتی یک بار به من نگاه می‌کردی و می‌خندیدی و یک بار به دخترت. و من خیلی خوشحال بودم. به دخترت گفتم: بابایت را ببوس. وقتی او بوسید، من هم از شوق تو را بوسیدم و تو هر دوی ما را بوسه باران کردی. چقدر یاد آوری‌اش خوشحال کننده است. (ادامه در ق 5) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) شما هستم. . . ارتباط با نویسنده: @pakravan40 نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.