مُـرواریدهایخاکـــی🕊
• !🌿
عشق و عاشقی
اونی نیست که دو نفر به هم نگاه کنن
عشق و عاشقی زمانی درسته که
دو نفر به یه نقطه نگاه کنن!
شهدا همشون نگاهشون به یه نقطه بود؛
اونم قرب الهی:)
#شهیدمحمدهادیامینی
وإنْ تمنيتُ شيئاً فأنتَ كُلُّ التمنّي
و اگر چیز؎ را آرزو کنم، همه؎ آرزو؎ من تویی💙'#عربیجآت
سوره ق.mp3
8.4M
.
قٓۚ وَٱلۡقُرۡءَانِ ٱلۡمَجِيدِ:)
چند دقیقه آرامش♥️
.
#سالمالرویلی
.
🌱| @aseman_del
در گوشها؎ نشستهام و گریه میکنم جانآ بیا سر؎ به دلِ مضطرم بزن!#شرحدل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+
از لحاظ روحی نیازدارم با یه پرچم
«جانم حسن» تو مسیر مشایه باشم...
| @aseman_del |
رهام نکن.mp3
8.59M
.
صدام بزن بسه فراقِ کربلا دیگه..💔
.
#محمدحسینیپور
.
🌱| @aseman_del
مُـرواریدهایخاکـــی🕊
•`🦋
بنا نیست ما تکلیفمان را
فقط در یکجا انجام دهیم!
تکلیف برای من، نه زمین میشناسد و نه زمان!
#شهیدمحمدحسینیوسفالهی
﷽
⛔شبهه:
مقایسه روش پیامبر(ص) و ایت الله خمینی پس از فتح مکه و پیروزی انقلاب
شهاب الدین حائری شیرازی
پیامبر چون مکه را فتح نمود عفو عمومی اعلان کرده و جلو انتقام گیری مهاجران که در اثر فشار کفار از مکه به مدینه فرار کرده بودند را گرفت.
پرچم را از سعدبن عباده که بشارت انتقام داده بود ستانده و به علی (ع) داد وگفت بگو امروز روز رحمت است و خانه ابوسفیان، کسی که بزرگترین دشمن پیامبر ودین اسلام محسوب میشد و فقط برای حفظ جان اسلام ظاهری آورده بود را در کنار حرم خدا وکعبه، مأمن وحریمی برای حفظ جان مردم بیمناک از جان خویش قرار داد.
وحشی غلامی که عموی پیامبر حمزه سیدالشهداء را درجنگ احد کشته بود پس از فتح مکه و اسلام آوردن از جان خویش وقصاص، بیمناک بود اماپیغمبر اکرم(ص) وی را چون دیگران امان داده وفرمود: کل دم فی الجاهلیة فهو تحت قدمی هاتین هر خونی که پیش از اسلام آوردن و در جاهلیت ریخته شده زیر پایم نهادم.
مقایسه رفتار پیامبر صلی الله علیه وآله پس از فتح مکه و عملکرد ایت الله خمینی پس از پیروزی انقلاب یک ضرورت است.
آیت الله خمینی معصوم نبود وچه بسا از روی خطا در جایی وموقعیتی رفتار وعملکردی برخلاف آنچه از پیامبرصلی الله علیه واله میشناسیم از ایشان سر زده و جبران آن ضروری باشد.
وجدان مخاطب گرامی را به شهادت گرفته ومیپرسم حاکم شرع نمودن صادق خلخالی و سپردن محاکم به وی شبیه دادن لوای فتح به سعدبن عباده است یا علی(ع)؟
به هر حال قدسی نمودن و هم مقام ومرتبه دانستن امام راحل با پیامبر (ص) بر خلاف مشی و روش خود آیت الله خمینی است که بارها از گفتن سخنان غلو آمیز نسبت به خود نهی نموده در وصیت نامه سیاسی وعبادی خویش با ذکر حدیث ثقلین بر حجیت ومعیار بودن انحصاری کتاب و سنت صحه گذارد و به بعضی خطاهای خود در همان وصیت نامه اقرار نمود.
واقعا اگر بجای آنهمه اعدام ومصادره اموال از سیره پیامبر تبعیت نموده وگذشت وعفو را سیره خود مینمودیم امروز وضع بهتری نداشتیم؟
(خلاصه شده)
❇️پاسخ:
✒️رشید داودی
جناب آقای حائری در این یادداشت کوتاه دو مدعا مطرح کرده است و متناسب با این دو مدعا نتیجه گرفته و عملکرد امام را به نقد کشیدهاند. اما اولاً، هر دو مدعای ایشان ناقص و ناتمام است، و ثانیاً، بر فرض صحت و تمام بودن این دو مدعا، باز هم کمیت استدلالشان ناقص است.
مدعای اول: اعلام عفو عمومی توسط پیامبر (ص) و در امان دانستن همۀ دشمنان و مخالفان
مدعای دوم: عدم اعلام عفو عمومی توسط امام پس از پیروزی انقلاب
اما در مورد مدعای اول
🔸اگرچه پیامبر (ص) در فتح مکه اعلام عفو عمومی کردند اما برخی از افراد را از این عفو مستثنی کرده و فرمودند: «آنها را هر کجا دیدید بکشید، اگر چه در زیر پردههای کعبه باشد»! برخی از این افراد عبارتند از: عبدالله بن خطل، حویرث بن نقیذ، مقیس بن صباته (ضبابه)، عکرمة بن ابی جهل، صفوان بن امیه، عبدالله بن ابی سرح، اسلم بن زبعری، وحشی بن حرب، هند دختر عتبه، ساره کنیز عمرو بن عبدالمطلب، دو کنیز عبدالله بن خطل و ... . (اگرچه برخی از این افراد همچون وحشی، عکرمه و صفوان و ... توانستند امان نامه گرفته و جان سالم در ببرند ، ولی برخی دیگر نیز توسط مسلمانان کشته شدند.)
اما در مورد ادعای دوم
🔹برخلاف مدعای نویسندۀ محترم امام خمینی (س) پس از پیروزی، بارها اعلام عفو عمومی (به جز موارد خاصی که استثناء شدهاند) کردند (که اسناد این موارد در دسترس عموم هست و با یک سرچ ساده در اینترنت قابل دسترسی است.) و سرانجام در اسفند ماه سال 58 نیز در نامهای به رئیس جمهوری و دادستان کل انقلاب اعلام عفو عمومی نمودند و در فرازی از پیام خود نوشتند: من از عموم برادران ایمانی می خواهم که برای رضای خداوند تعالی از انتقامجویی و بهانه گیری اجتناب کنند، و به پیروی از رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ عفو و اغماض را شیوۀ خود قرار دهند. و من از جوانان عزیز می خواهم که از خود عطوفت نشان دهند و از شیوۀ احسان که مرضیِّ خداوند است و قرآن کریم بر آن تأکید فرموده، پیروی کنند.
🔹ایشان علاوه بر اعلام عفوهای عمومی، با بیان قواعدی همچون ملاک حال فعلی اشخاص است» زمینۀ اشتغال افرادی که پیش از انقلاب دچار خطا و لغزش شده بودند را نیز فراهم نمودند: «میزان، حال فعلی اشخاص است با غمض عین از بعض لغزشهایی که در رژیم سابق داشتهاند، مگر آنکه با قرائن صحیح معلوم شود که فعلاً نیز کارشکن و مفسدند. جماران
https://b2n.ir/t96049
#پاسخ_به_شبهات