eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج آقا قرهی: آیت‌الله قاضی(اعلی اللّه مقامه الشّریف) دائم در وادی‌السّلام سکنی داشتند. آیت‌الله قوچانی(اعلی اللّه مقامه الشّریف) بیان می‌فرمایند: من همیشه پیش خودم می­گفتم: چه معنا دارد، انسان وقتش را به جای این که مطالعه کند و کتاب‌های علمی بخواند، در قبرستان بگذراند؟! این قدر که ایشان با مرده‌ها محشور است، با زنده‌ها محشور نیست، یعنی چه؟! انسان تا زنده است باید حشر و نشرش با زنده‌های عالم داشته باشد. آیت‌الله قوچانی(اعلی اللّه مقامه الشّریف) می­فرمایند: می‌خواستم به ایران بیایم امّا مردّد بودم. کتاب­های زیادی خریده بودم، اتاقم کوچک بود و شب که دراز می‌کشیدم، پاهایم به سمت کتب بود. می­گفتم: خدایا! آیا من به عنوان انسان ارزشم بیشتر است یا این کتاب‌ها؟! نکند بی‌حرمتی به این کتب شود. لذا در فقر به سر می­بردم، حال خوبی هم نداشتم و گرمای نجف مرا آزار می­­داد. با خود گفتم: بروم مشورتی کنم و استخاره‌ای از آیت‌الله قاضی برای رفتن به ایران بگیرم. وقتی رفتم، آیت‌الله قاضی فرمودند: رفتن شما صلاح نیست. پاهای انسان هم نباید رو به کتاب باشد. کتاب، علم است، یک موقع آیات و روایات در آن است و صحیح نیست پای خود را به سمت آن­ها دراز کنید. متعجّب شدم، من که هنوز چیزی نپرسیده بودم، چطور آقا می‌داند؟! بعد آقا بلافاصله جواب آن سؤالی را که در ذهنش بود که چرا دائم به وادی‌السّلام می‌رود، دادند و فرمودند: این‌ها همه از همان وادی‌السّلام است که تو می‌گویی چرا می‌روم. بعد فرمودند: تفکّر، انسان را به رشد می‌رساند. ✍️220 مین جلسه درس اخلاق5مهر91 @Asemani_bashim
امام رضا علیه السلام : هرگاه میخواهی دعایت به عرش برسد و مستجاب گردد، اول در حق پدر و مادرت دعا کن. ✍بحار الانوار ج‌ ۶۱ ص‌ ۳۸۱ @Asemani_bashim
صدا ۰۰۵.m4a
12.2M
قسمتی از مراسم شب گذشته شهادت امام رضا علیه السلام @Asemani_bashim
آیت الله مظاهری: قرآن کريم مي‌فرمايد: شفاعت نيز شامل حال افراد بي‌نماز و افراد گناهکار نمي‌شود. از قرآن فهمیده می‌شود که اهل بهشت و اهل جهنّم همديگر را می‌بینند و بعضی اوقات با هم صحبت می‌کنند. مثلاً بهشتی‌ها به جهنّمی‌ها مي‌گويند: چرا شما به جهنّم رفته‌ايد؟ «في‏ جَنَّاتٍ يَتَساءَلُونَ، عَنِ الْمُجْرِمينَ، ما سَلَكَكُمْ في‏ سَقَرَ»[15] گويا آنها شيعه هستند و بهشتي‌ها از ديدن آنان در جهنّم، تعجب مي‌کنند. آنها پاسخ مي‌دهند: «لَمْ‏ نَكُ‏ مِنَ‏ الْمُصَلِّينَ وََ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكينَ وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضينَ وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ‏»[16]؛ گروهي از آنها می‌گویند: نماز نمی‌خواندیم، برخي مي‌گويند: رسیدگی به فقرا و ضعفا نمي‌کرديم و قانون مواسات اسلام را زیر پا می‌گذاشتیم، یک دسته می‌گویند: فساد اخلاقی داشتیم و با گناهکاران نشست و برخاست مي‌کرديم، گروه ديگري نيز مي‌گويند: ما معاد را دروغ مي‌دانستيم. سپس مي‌فرمايد: شفاعت، شامل آنان نمي‌شود: «فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعينَ»[17] آن افراد در دنيا، در مسير و در راه اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» نبوده‌اند و در قيامت نيز راه آنان جدا خواهد بود و نمي‌توانند به اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» دسترسي پيدا کنند و از شفاعت ايشان بهره‌مند گردند. ✍️پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری @Asemani_bashim @saatibarayagha
عزاداریها قبول! اجر و مزد همه مومنین و محبان اهل بیت رسول الله صلوات الله علیه و آله با حضرت فاطمه مرضیه سلام الله علیها @saatibarayagha @Asemani_bashim https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d
حاج آقا قرهی: تمام توفیقات از خداست و حتّی این‌گونه هم نیست که تصوّر کنیم بعضی‌ها کارگر هستند و کارهایشان سنگین است و برای همین نمی‌توانند شب‌خیزی داشته باشند. ما یک مشهدی هدایت‌الله داشتیم که فرزندی نداشت و ما وقتی به بهشت زهرا می‌رویم بر سر قبر ایشان هم می‌رویم. یک چرخی داشت که با آن، بار می‌فروخت و کارگری می‌کرد. عجیب بود که یکی از کسانی که کلّ ماه مبارک رمضان را به مسجد حاج میرزا علی اصغر صفّار هرندی می‌آمد و شب‌ها تا سحر بیدار بود، ایشان بود. لذا معلوم می‌شود که خدا چگونه به این‌ها عنایت می‌کند. او یک کارگر بود که به صورت ظاهر سواد هم نداشت، امّا علم داشت. خیلی جالب است، پیرمرد شده بود و گاهی ما توفیق داشتیم او را به حمام عمومی می‌بردیم. ایشان دعای عجیبی می‌کرد و می‌گفت: خدا، علم حضرت خضر به تو بدهد. یک مرتبه من گفتم: مش هدایت الله، دعایی خوبی می‌کنی، امّا اوّل دعا کن زمینه‌هایش آماده شود. گفت: تازه این که دعا می‌کنم تا علم حضرت خضر را بیابی، برای این است که آغاز برای علم ائمّه شود. بعدها که من دعای ایشان را برای یکی از عرفای عظیم‌الشّأن گفتم، گفتند: آقا، این فرد، اهل معنا بوده است. ایشان کارگر بود، در گرمای تابستان می‌چرخید و فریاد می‌زد و میوه‌هایش را می‌فروخت. یک مرتبه مرحوم ابوی به ایشان گفته بود: مش هدایت الله، یا شب‌ها را کمتر بیا و یا روزها این‌قدر خودت را اذیّت نکن. گفته بود: آقا شیخ، من اصلاً خسته نمی‌شوم. مرحوم ابوی گفته بود: تشنه می‌شوی. گفته بود: چه می‌دانی این تشنگی چقدر شیرین است. ببینید اگر انسان اهل حال و معنا شود، به سواد ظاهری نیست. لذا خدای متعال به این‌ها عنایت می‌کند و اهل دعا هستند. ایشان به مرحوم ابوی گفته بود: می‌خواهی بهترین اوقات و لحظات ملکوتی را از دست بدهم؟! بعد هم عصبانی شده بود و گفته بود: خودت شب‌ها نیا! 📕 وارث کد خبر: 53807 @Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی: ذات اقدس الهي در قرآن كريم فرمود هيچ كس گناه نمي‌كند مگر اينكه با يك شرك مرموز و مستور و شرك خفيّ همراه است ﴿وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَهُم مُشْرِكُونَ﴾[1] يعني اكثر مؤمنين, مشرك‌اند ﴿وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَهُم مُشْرِكُونَ﴾ امام معصوم(عليه السلام) درباره اينكه چگونه طبق اين آيه مؤمن, مشرك مي‌شود فرمود همين كه مي‌بينيد مي‌گويند «لولا فلان لهلكت» و مانند آن اين يك شرك ربوبي است مي‌گويند اگر فلان كس نبود ما از بين مي‌رفتيم, اگر فلان كس نبود اين بيمار شفا پيدا نمي‌كرد اگر فلان كس نبود اين مشكل حل نمي‌شد فرمود اين يك شرك مستور است بايد گفت خدا را شكر كه به وسيله فلان شخص مشكل ما را حل كرد ✍️درس اخلاق 17/ 12/ 91 @Asemani_bashim @saatibarayagha
حضرت آیت الله وحید خراسانی: ابوحمزه ثمالی از حواریین امام چهارم است، گفت: در زمان حکومت آل مروان رفتم به زیارت قبر سیدالشهداء؛[از ترس عمال بنی مروان] شبها می رفتم، روزها استراحت می کردم. رسیدم به حائر. خواستم مشرف بشوم. یکی جلو آمد گفت: امشب این حرم قرق است. بار دوم رفتم، ظاهر شد گفت: امشب این حرم قُرق است. بار سوم. پرسیدم: من گرفتار آل مروان هستم. گفت ما مأموریم، امشب این حرم خاص کلیم الله موسی بن عمران است. موسی حاجتی از خدا داشته، مدتهاست درخواست کرده. امشب به موسی رخصت داده، بیاید در کنار این قبر. آیا امام حسین را کسی شناخت ؟ یک عده عوام پیدا می شوند [و می گویند] این عزاداری ها افراط است. این قدر شعور ندارند، هر چه بشود برای او، تفریط است. عقل نیست. سیدالشهدا شناخته نشد. ✍️خبرگزاری رسمی حوزه @Asemani_bashim @saatibarayagha
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: دو رکعت نماز که می‌خوانی و عبادتی که می‌کنی، خودت بپذیر. کار خوبی که خدا توفیق انجامش را به دستت داده است، مال مفتی که گیرت آمده است نمی‌خواهی بگویی مفت است، که بگویی خدا داده است و چه زیبا داده است؟ خودت عبادتت را قبول کن. نگو عمل‌های من خوب نیست. در حج، کسی را دیدم گفت التماس دعا دارم. گفتم التماس دعا یعنی چه؟ گفت یعنی حجّی را که آمده‌ام، قبول کند. گفتم خودت آن را قبول داری؟ گفت: نه. گفتم: اگر من بگویم قبول کند مرا هم می‌گیرند. می‌گویند صاحبش آن را قبول ندارد، آیا تو بیشتر از صاحبش دلت می‌سوزد؟ اقلاً اول خودت بپذیر که خدا به تو توفیق داده است و تو را به سرزمین مکّه آورده است، نماز می‌خوانی و عبادت می‌کنی و خدا را می‌خوانی. بگو الهی شکر. چهار پنج بار الهی شکر بگو تا لااقل شیرینی شُکر به لبت برسد، کم کم از خدا ممنون می‌شوی. کتاب طوبی محبت؛ جلد3 – ص 145 @Asemani_bashim
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط فرموده: تاثیر روزی حلال و حرام آن قدر زیاد است که ممکن است حلال زاده بخورد و مثل حرام زاده شود یا حرام زاده بخورد و مثل حلال زاده شود 📕تندیس اخلاص، محمدی ری شهری @Asemani_bashim
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: اگر همه مال مردم در دست شما باشد چقدر قیمت دارد؟ هیچ، جز زحمت چیزی نیست. خداوند فرموده است: زمین و آسمان و آنچه دراوست مال شماست، لیکن آخر کار باید تحویل بدهید، چون امانت است. اگر شما عاقل باشید می گویید: جمعش کن، من اهلش نیستم. مگر من امانتدارم، خودم را برای چه به زحمت بیندازم؟کسی که امانت قبول کند چند بلا برای خود خریده است: اول این که باید به ورثه‌اش وصیّت کند که این امانت است. دوم این که اگر در حفظ آن کوتاهی کند ضامن است، اگر دزد ببرد باید خسارت بپردازد. سوم این که اگر خواست به مسافرتی برود باید آن را به شخص امینی بسپارد. چهارم این که اگر قیمت آن تغییر کند و می‌تواند باید به صاحبش خبر دهد و از این قبیل مشکلات.آدم عاقل این را قبول نمی‌کند. ولی اگر گفتند: این مال خود شماست، درون ذات شماست. خیلی قیمت دارد. اگر دزدهم ببرد مال خودت را برده است. نه پاییدن می‌خواهد و نه ضامن هستی. اصلاً بردنی نیست. مثل چشمه آب است. مال فطرت است. دست دزد به آن جا نمی‌رسد. جای آن خیلی قرص و محکم است. اصلاً نیاز به حفاظت ندارد. کسانی که در صدد هستند دنیا را حفظ کنند، نمی‌توانند. مرتب می گویند: دارم پیر می‌شوم ✍️ کتاب طوبی محبت – ص 195-مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی/منبع:تسنیم @Asemani_bashim
استاد فاطمی نیا رحمت الله علیه: . آقا شیخ محمد حسین بهاری خودش به من فرمود که آقا میرزا جواد آقاملکی تبریزی ـ رضوان الله علیه روی منبر نشسته بود و من پای درس ایشان بودم. شیخ محمد حسین تا سه چهار سال پیش زنده بود خیلی مرد بزرگی بود منتهی دیگر چون آسم شدیدی داشت آن هم در یک گوشه شهرستان! ایشان مجهول القدر مانده بود... ایشان می‌فرمود جوان بودم میرزا جواد آقا روی منبر درس می‌گفت، می‌گوید یک دفعه دیدم این دو چشم‌های نورانی را متوجه ما کرد گفت: اهل کجایی؟ ـ من خلاصه عرض می‌کنم ـ گفتم: اهل بهار همدان! تا گفتم اهل بهار، به پهنای صورتش اشک ریخت! سپس گفت: شیخ محمد بهاری (آیت الله شیخ محمد بهاری از شاگردان آخوند ملا حسینقلی همدانی)، قبرش زیارتگاه شده یا نه؟ قبر شیخ محمد مزار شده یا نه؟ بعد گفت: ان شاء الله من در پنجشنبه هفته آینده مهمان ایشان هستم! وبه او ملحِق می‌شوم ـ این حرفی که می‌زد مثل اینکه پنجشنبه بود؛یکی از ارادتمندان ایشان رفته بود حرم حضرت معصومه و‌گریه میکرد و میگفت میرزا جواد آقاهفته دیگه پیش ما نیست گفتند: حالا امام نیست، پیامبر نیست که حرفش را این قدر زود باور می‌کنید. حالا که آقا میرزا جواد آقا سر حال است. به هر حال، پنجشنبه بعدجنازه آقا میرزا جواد آقا تبریزی تشییع شد. مهم این است که ایشان می‌گفت: طلبه‌های دارالشفاء، فیضیه و جاهای دیگر، قریب به دویست و پنجاه طلبه، قریب به دویست و پنجاه طلبه! - از حوزه علمیه خواب دیده بودند صبح که پا شده بودند برای نماز، به همدیگر می‌گفتند: خواب دیدیدم! یک الف این خواب‌ها با هم فرقی نداشت. خیلی حرف است! 250 نفر خواب ببینند یک الف هم با هم فرق نداشته باشد! خلاصه؛ که در شب پنجشنبه خواب دیده بودند که جنازه آقا میرزا جواد آقا تبریزی روی تابوت حرکت می‌کند، حضرت سید انبیاء صلی الله علیه و آله و سلم جلوی جنازه حرکت می‌کند! https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc @Asemani_bashim
عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی: کسانی که سال‎ها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می‎گفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانی‌ها کلافه‎اند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمه‎ی ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌‎تابی و بی‌‎قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در آخرالزمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر می‎کند و جمعی جمع دیگر را لعنت می‎کند. 📚 از کتاب مصباح‌الهدی https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc