آیت الله حق شناس:
بعد از امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف ، شیطان داناترین شخص است (لو کان للعلم من غیرالتقی شرف لکان اشرف خلقالله ابلیساً) که میگوید: باباجان! نماز شب مستحب است، باید به فکر سلامت بدن خودت باشی، تو محصلی، باید بخوابی تا فردا از درس عقب نمانی! وسوسههایی میکند که به هر دانشمندی بگویید، میگوید: درست است!
✍️ تبیان
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
از جمله موانع قبولى اعمال:
در او نسبت به مردم حالت گزندگى باشد
✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242
@Asemani_bashim
حاج آقا قرهی:
(علامه تهرانی) بیان کرده بودند: آیتالله قاضی از افرادی بودند که تا ایشان(استاد آیتالله قاضی) مطلبی را میفرمودند، عمل میکردند.
ایشان در ادامه فرمودند: دو نکته در این مسئله خوابیده است: 1- اطاعت؛ یعنی وقتی کسی مطلب خوبی را میشنود، مطیع است و سریع انجام میدهد، 2- چون میداند کار خیر است، عجله میکند؛ حتّی در یک دقیقه غفلت هم امکان پشیمانی هست؛ چون انسان زمان مرگ خود را نمیداند.
ایشان میفرمودند: آسیّد هاشم حدّاد به نقل از آیتالله قاضی فرموده بودند: بعد به شاگردان میگفتند: من این کار خیر را مخصوص به شما گفتم، بعد نکتهای را اشاره فرموده بودند که آن، این است: آن کسانی که در کار خیر تعجیل میکنند، پروردگار عالم ضمن این که دوستشان دارد؛ طول عمر هم به آنها میدهد، گرچه قصد آنها طول عمر نبوده است.
✍️ خبرگزاری فارس
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
4_5956427505572253191.mp3
12.86M
مودت ومحبت به اهل بیت علیهم السلام
تفاوت مودت و محبت
@Asemani_bashim
دکتر علی انصاری می گوید:
« پدر(آیت الله انصاری همدانی) در مورد ائمه(ع) می گفتند ائمه وجود ممتازی هستند که خداوند آن ها را سر حلقه کائنات خلق کرده و این علت غائی و هدف نهایی آفرینش است. هدف نهائی آفرینش این بوده که خداوند به طفیلی وجود این ها دیگران را خلق کرده است و ایشان تا این حد به محمد و آل محمد(ص) احترام می گذاشتند. البته نه به این معنا که من خودم را مثلاً فدای امام حسین علیه السلام می کنم و فدای امام علی علیه السلام میکنم و قضیه تمام می شود؛ نه! اگر انسان به ائمه اطهار(ع) اظهار محبت کند و بعد هر کاری دلش خواست بکند و هزاران خلاف مرتکب شود، این اصلاً با ولایت سازگاری ندارد.
مرحوم پدر می فرمودند:
« ولایت واقعی و دوستی ائمه اطهار(ع) آنجایی مؤثر است که انسان را سریع و بدون درگیری به معرفت و حقیقت برساند. انسان در سایه آن بزرگواران زودتر به نتیجه می رسد و این اثر ولایت حقیقی است. در حالی که خود من می بینم تا آخر عمر یک عده ای به خیال خودشان مجالس بر پا کرده و روضه خوانی می کنند و به سر و صورتشان می زنند، ولی وقتی انسان وارد جزئیات زندگیشان می شود می بیند این ها در باب معرفتی آن چنان که باید نیستند. »
ایشان می گفتند ولایتی که انسان را به معرفت نرساند و چشم های باطنی انسان را روشن نکند و نتواند آسان حقایق را درک کند، ولایتی خود بافته است و تصویری بیش نیست. »
✍️راسخون
@Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال:
عدم شفقت و ترحم نسبت به دیگران است
✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242
@Asemani_bashim
برای شهیدم
شهیدت
شهیدامون
▪️شهادت مظلومانه هموطنانمان در حرم مطهر اخالرضا، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.
@Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی:
در جهاد درون هم به همین شکل است، شخص در مبارزه با نفس یا شهید می شود، یا فاتح و یا اسیر؛ در جهاد اصغر اگر اسیر شد دشمن حداکثر مال و جان او را می گیرد ولی در جهاد اکبر دشمن می خواهد دین و در نهایت همه چیز را از او بگیرد؛ اما همچنان که بیان شد یک نوع جهاد با نام اوسط نیز داریم؛ در روایات محب اهل بیت مرگش همانند شهادت است ولی او شهید در جهاد اکبر نیست بلکه این شهادت اوسط است؛ در جهاد اوسط نفس می خواهد معصیت کند و عقل می خواهد اطاعت کند.
جهاد اکبر بیشتر قابل دست یابی نیست و چون جهاد اکبر در دسترس نیست در روایات همین جهاد اوسط را اکبر گفته اند؛ هنر دیدن بهشت و جهنم است نه فهم آن، هنر فهم آتش از طریق دود نیست بلکه هنر دیدن آتش است همچنانکه امام رضا(ع) فرمود: از ما نیست کسی که می گوید بهشت و جهنم الان خلق نشده است.
اگر کسی در میدان جهاد اصغر شهید شد آن همه برکات برای او وجود دارد؛ خداوند آن ها را زنده می داند، روزی خور نزد خدا بوده و خوشحال هستند حال اگر کسی شهید جبهه جهاد اوسط بود او چه رزق و خوشحالی دارد بنابراین مقام شهید در جهاد اکبر قابل وصف نیست و اگر کسی در فضای جهاد اکبر شربت شهادت نوشید در اوج رزق و فرح و بشارت قرار دارد.
✍🏻سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه/اخبار
@Asemani_bashim