eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
5.9هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله حق شناس: شیطان سه طایفه را وسوسه می‌کند، اول؛ کسانی که از یاد خدا اعراض می‌کنند طایفه دیگری که در معرض وسوسه شیطان‌اند، کسانی‌اند که احکام خدا را یک‌دستی گرفته‌اند. نماز را تند می‌خوانند. پروردگار به ملائکه می‌فرماید: چرا این بنده من با عجله نماز می‌خواند؟! مگر رزق و روزی او به دست غیر من است؟! چرا این‌طوری نمازش را می‌خواند؟! طایفه دیگری که در معرض وسوسه شیطان‌اند، کسانی‌اند که در مقام غفلت به‌سر می‌برند، خودشان را در حضور و محضر پروردگار نمی‌بینند. ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیینه حسن ایزدی آمده است گنجینه علم احمدی آمده است یک غنچه ز گلزار امام هادی با عطر گل محمدی آمده است میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک @Asemani_bashim
2.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ کوتاه دقیقه مولودی حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مهدی رسولی @Asemani_bashim
حضرت امام حسن عسکری علیه السلام: جُرأَة الوَلَدِ عَلی والِدِهِ فی صِغَرِهِ تَدعُوا اِلَی العقوقِ فی کَبِرِهِ جرأت و جسارت فرزند بر پدر در کودکی، او را در بزرگی به عاق والدین و نافرمانی آنها وادار خواهد کرد. ✍(تحف العقول – ص 520) @Asemanibash
از جمله موانع قبولى اعمال حسد نسبت به آنان كه به علم و عمل اشتغال دارند. ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: مولی‌الموالی، امیرالمومنین، اسدالله الغالب، علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه السلام) می­فرمایند: آن­ها که در اخلاق کریمانه رشد کرده­ اند و کریم شده­ اند؛ یعنی از رذائل بیرون آمدند وجودشان، از فضائل، پر شد، حالشان این است: «الكريمُ يَرى مَكارِمَ أفعالِهِ دَينا علَيهِ يَقضيهِ» [غرر الحكم : ٢٠٣١]. کریم بزرگوار، نیکوکاری­هایی را که انجام می­دهد، بدهی­ ای می­داند که به گردنش هست و باید قضایش کند. یعنی منّت نمی­گذارد و برعکس مثل آن کسی که می­خواهد طلب مردم را بدهد و به مردم، بدهکار است، آن کار کریمانه خود را مانند یک بدهی به گردن خودش می­داند. «الكريمُ يَرى مَكارِمَ أفعالِهِ» بزرگوار و کریم، کارهای خوب و اخلاقی و هر فعل کریمانه‌ای را که از او سر می­زند، «دَينا علَيهِ يَقضيهِ» مانند بدهی­ ای می‌داند که گردنش هست. چون در او، دیگر لئامت و رذالت نیست، این­طور می­ شود. «اللَّئيمُ يَرى سَوالِفَ إحسانِهِ دَينا لَهُ يَقتَضيهِ» (غرر الحكم : 2032) امّا اگر به رذائل گرفتار بود، وقتی یک کار خوب انجام بدهد، منّت می­گذارد و تازه می­گوید: دیگران به من بدهکارند! لذا انسان لئیم، احسان­هایی را که در گذشته کرده، بدهی به گردن دیگران می­داند و حالا می­گوید: باید بدهی من را پس بدهید. مثل کسی که قرض داده و حالا می­گوید: قرض من را بده. لذا اگر رذائل باشد، مکارم نه تنها جلوه نمی­کند، بلکه بعداً خودش را بد هم نشان می­دهد. ✍️سیصد و پنجمین جلسه درس اخلاق(خبرگزاری مهر) @Asemani_bashim
جناب حاج حسن شركت می‌فرمودند كه: « استاد الهی آیت الله انصاری همدانی تمام مقصد خود را در سیروسلوك، رسیدن به مقام قرب الهی می‌دانست و از غیر خدا در هر دو جهان چشم پوشید تا اینكه به بالاترین مقامات ممكن رسید. مكرر در جلسات می‌فرمود كه: برنامه خداپرستی برای آدم كردن است نه اینكه بخواهند چیزی نشان بدهند و خواب صادق و مكاشفه و طیّ‌الأرض و كارهای خارق‌العاده و اخبار از ضمائر(باطن افراد) را ملاك پیشرفت نمی‌دانستند و می‌فرمودند: « اگر كسی صاحب طیّ‌الأرض شد حتی اگر دارای موت اختیاری هم شد دلیل قرب نیست بلكه میزان را درك توحید و در قرب الهی خلاصه می‌كرد. » ✍️راسخون @Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی : توضیح این که گناه, جنگ با خداست این است که یک وقت کسی خلاف دستور شرع انجام می‌دهد منشأ این مخالفت این است که یا جهل به حکم دارد یا جهل به موضوع, یا سهو حکم دارد یا سهو موضوع, یا نسیان حکم دارد یا نسیان موضوع, یا خطای حکم دارد یا خطای موضوع, یا غفلت از حکم دارد یا غفلت از موضوع, یا اکراه است یا اجبار است یا الجاء است یا اضطرار است هیچ کدام از این موارد گناه نیست بر اساس حدیث رفع «رُفع عن امّتی» همه اینها برداشته شد، پس چه وقت معصیت است؟ آ‌ن وقتی که به حکم علم داشته باشد بدون غفلت و سهو و نسیان به موضوع علم داشته باشد بدون سهو و غفلت و نسیان, اکراه و الجاء و اضطرار نباشد این می‌شود گناه, معنایش این است که خدایا من می‌دانم شما گفتید این کار حرام است ولی به نظر من باید بکنم، هیچ گناهی نیست مگر اینکه در درون آن شرک نهفته است. هر کسی دارد گناه می‌کند این جنگ با خداست، اگر درمان نشود بعید است انسان بتواند در خطرات مرگ با ایمان بمیرد . مرتب باید به یاد خدا باشید برای اینکه آن فشار مرگ، آن تامّه مرگ، آن علوم حصولی عادی را از یاد انسان می‌برداما چیزی که مَلکه باشد از یاد آدم نمی‌رود این برای همیشه زنده است این ایمان مستمر باعث می‌شود که انسان در برابر این سؤال‌ها که جزء الفبای دین است مثل اینکه دینت چیست، کتابت چیست، قبله ات کدام است، نماند. ✍🏻سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه/اخبار @Asemani_bashim