علامه طهرانی:
مرحوم حضرت حداد قدس الله نفسه الزکیه به من فرمودند: اگر میخواهی امام زمان علیه السلام را ببینی من یک دستورالعمل به تو میدهم بعد از ده روز حضرت را میبینی و با ایشان صحبت میکنی و دستورالعمل این است.
به من دستورالعمل را دادند، ولی فرمودند: اگر طالب دیدار باطن هستی و میخواهی به آن حقیقت و ولایت برسی دنبال دیدن ظاهر و اینها نباید باشی ولی اگر میخواهی دستورالعمل هم همین است.
و من آن دستوالعمل را انجام ندادم !!
چرا؟
چون این دیدن ظاهر این دیدن نفس است خوشم میآید که من امام را دیده باشم خوشم میآید که من حضرت را بروم ببینیم خوش میآید!
اگر من حضرت را ببینم و حضرت بگویند: برای چه خواستی ما را ببینی؟ حالا دیدی و خیالت راحت شد؟
آیا به دستورات من عمل کردی؟ آیا آن چه که مورد رضایت من است انجام دادی؟ خلاصه اگر از من پرسیدند که تو در برون چه کردی که در درون خانه آیی؟جواب چه داری؟!
این بود مرام و مکتب اولیا و بزرگان، اولیا و بزرگان خود را معطل ظهور امام زمان نکردند امام زمان را در هر حالی در کنار خودشان مشاهده کردند. الان امام زمان در همین مجلس حضور دارد. امام زمان علیه السلام در تک تک منازل من و شما حضور دارد. امام زمان علیه السلام با تمام سراسر وجود ما و شما مصاحبت و مجالست دارد …
✍️مکتب شیعه. برگرفته از سخنان علامه طهرانی
تبیان
@Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی:
ماه مبارك رمضان كه آمد، ماه كار است، ماه جايزه نيست، شب و روز اين ماه مبارك رمضان را بايد تلاش و كوشش كني تا شب عيد رمضان يعني شب عيد فطر كه شد و روز عيد رمضان يعني عيد فطر كه شد آنجا به عنوان ليلهًْ الجوائز يا يومالجوائز چيزي به تو بدهند وگرنه ماه مبارك رمضان ماه كار است، ماه رفتن است، نه ماه جايزه گرفتن، «ماه شعبان مده از دست قدح كاين خورشيد» اين خورشيد وصال، اين جام دادن، اين جايزه دادن اگر ماه شعبان نصيب تو نشد ماه مبارك رمضان نصيبتان نميشود؛ ماه مبارك رمضان بايد بدويد تا در شب عيد رمضان چيزي به شما بدهند، ماه كار است نه ماه وصال.
ماه مبارك رمضان ماه كار است، البته انسان از كار كردن و عبادت كردن لذّت ميبرد ولي لذّت ديدار و لذّت وصال چيز ديگري است، اگر شب عيد رمضان شد، روز عيد رمضان شد، روز عيد فطر شد آن وقت ميگويند:
روز عيد است و من امروز در آن تدبيرم
كه دهم حاصل سي روزه و ساغر گيرم
آن روز، روزه جايزه است كه چيزي به آدم ميدهند
✍🏻در جلسه درس اخلاق با حضور جمعی از طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم؛ قم ـ 1/4/91
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غیرت دینی
حاج آقا قرائتی
@Asemani_bashim
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تنها پناه
حاج آقا کاشانی
@Asemani_bashim
آیت الله مظاهری:
روایتی هست که خیلی بالاست. «الصوم لی و أنا أجزی به». معمولاً بزرگان این روایت را معنا کردند که روزه مربوط به من است و تشبّه به من دارد و چون تشبه به من دارد، من به او جزا میدهم. اما اهل دل روایت را طور دیگری معنا کردند و گفتند «الصوم لی و أنا اُجزا به»، روزه از من است و پاداش آن خود من هستم. یعنی روز عید خدا عیدی میدهد. به کسانی که روزۀ صحیح گرفتند، قبول میکند. به کسانی که روزه گرفتند و علاوه بر اینکه از مفطرات پرهیز کردند از گناه هم پرهیز کردند، پروردگار عالم خودش را به آنها پاداش میدهد. یعنی میرسد به آنجا که در دلشان احدی نیست جز خدا و مونس پیدا میکند و در درماندگیها بهترین یعنی خدا را پیدا میکند. بالاترین لذت آنها نماز است و نماز گفتگو با خداست. بالاترین لذتشان روزههای مستحبی است برای اینکه روزه تشبه به خدا دارد. بالاخره میرسد به آنجا که در دل چیزی نیست به جز خدا.
خوشا به حال کسانی که در ماه مبارک رمضان اهمیت دهند تا برسند به آنجا که در روز عید فطر، خود خدا را پاداش بگیرند و بهشت برای آنها کوچک باشد و خدا جزای روزۀ آنها شود.
✍️درس اخلاق 31/ 2/ 97
@Asemani_bashim
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود:
اگر انسان بو ببرد که مربی او دارد او را میسازد صبر میکند. یک مرتبه که صبر کرد و بزرگ شد مرتبه دوم قوهاش بیش تر میشود و خیلی برایش آسان است. میگویند: گرسنگی سه روز اول ماه رمضان یک مقدار سخت است. از روز سوم به بعد راحت میشود. این صورت ظاهر شرع است. در امور اعتقادی هم همین طور است. انسان صبر میکند. رسول خدا(ص) فرمود: هر کس مقدرات الهی را بپذیرد و مشفقانه و صابرانه با آن برخورد کند، خدا میفرماید: من فردای قیامت شرم دارم برای او میزان و عدالت بگذارم؛ چون این بنده من کارهای مرا در تاریکی دنیا مشفقانه و از روی میل با صبر و تحمل تحویل گرفت و هیچ اعتراضی نداشت. من شرم میکنم از او حساب بکشم
✍️کتاب طوبای محبت – ص 48مجالس حاج محمداسماعیل دولابی--منبع:تسنیم
@Asemani_bashim