2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ کوتاه
منو بخر ببر حرم
پویانفر
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/Fffe8K5IsPJInAnrLN2rS6
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ ۵ دقیقه
درس هایی از حاج آقا احمد عابدی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/Fffe8K5IsPJInAnrLN2rS6
مولا جان!
میدانم ترانه هایم دردی دوا نمی کند اما باز
تو را من عاشقانه می سرایم
یاایهاالعزیز
@Asemani_bashim
طبق نقل مورخین اهل سنت معاویه در پاسخ نامه محمد بن ابی بکر چنین نوشت است:
(( سخن حق فرزند ابوطالب علیه السلام به میان آوردی و از سابقه ای که دارد و نزدیکی اش با پیامبر صلی الله علیه و آله و یاری کردنش به آن حضرت سخن گفته بودی و مواساتش را با او در هر تنگی ، هراس ، سختی و گرفتاری یاد کرده بودی
و در آخر هم با من به دلیل برهان درباره فضیلت و برتری شخص دیگر سخن گفته ای ، نه از فضل و برتری خودت، پس خدای را سپاس می گویم که شان و برتری را از تو برداشته و بر دیگری نهاده است .
ما و پدرت در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله در کنار یکدیگر بودیم و حق فرزند ابوطالب علیه السلام را بر خود استوار و ثابت میدیدیم و فضیلت و برتری او بر هر دوی ما کاملا روشن و آشکار بود.
اما هنگامی که خداوند برای پیامبرش آن را که نزد خود داشت به او ارزانی داشت،
و آنچه را که به او وعده کرده بود همه را به جای آورد، و دعوتش را آشکار ساخت و حجتش را به پیروزی رسانید، خداوند وی را به سوی خود فرا خواند.
پدرت و فاروقش ( عمر) نخستین کسانی بودند که به زور و ناروا او ( علی علیه السلام ) را از حقش محروم کردند و به مخالفتش برخاستند.
کاری که از پیش بر انجامش اتفاق کرده و مقدماتش را فراهم کرده بودند . آنگاه پدرت و عمر از او خواستند تا با ایشان بیعت کنند ، ولی او دامن از ایشان کشید و از همکاری و بیعت با ایشان کوتاه آمد.
آن دو نیز شرنگ رنج و عذاب روحی به کامش ریختند و قصد جانش کردند، تا اینکه سر تسلیم فرود آورد و با ایشان بیعت نمود.
ولی با وجود این، آن دو او را در کارهایشان دخالتی ندادند و اسرار خویش را از وی پوشیده داشتند
تا آنگاه که زمانشان به سر رسید و از دنیا رخت بربستند.
سپس نوبت به سومین ایشان، عثمان بن عفان رسید که او هم همان شیوه ایشان را در پیش گرفت.
✍️( تاریخ طبری- ج۱ - ص ۳۲۴۸)
@Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی:
اين اشك را فرمود اسلحه شماست بيخود هدر ندهيد و بهجا هم بريزيد. شب جمعه که دعاي «كميل» را ميخوانيد، همين امير(سلام الله عليه) فرمود: كار همين اشك، بيش از كار شمشير است. آن آهن براي دشمن بيرون است، اين آه، براي دشمن دروني است «وَ سِلَاحُهُ الْبُكَاء»؛[19] اين اسلحه است.
انسان اين اسلحه را در عزاي زهراي مرضيه(سلام الله عليها) ميريزد، براي اينكه با دشمن دارد ميجنگد ـ هم دشمن درون, هم دشمن بيرون ـ در عزاي حسينبنعلي(سلام الله عليه) ميريزد. اين اشك را گاهي در مناجاتهاي شبانه ميريزد با دشمن درون به نام هوس و غرور دارد ميجنگد. فرمود: اين اسلحه است، اين اسلحه را در آن ذخيرهخانه نگهداشتند «وَ سِلَاحُهُ الْبُكَاء»؛
درس اخلاق 3/ 12/ 96
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
پيامبرصلى الله عليه و آله :
عَليٌّ يَعْسوبُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمالُ يَعْسوبُ الْمُنافِقينَ؛
على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
✍️الأمالى (طوسى) ، ص 355
@Asemani_bashim
حاج آقا قرهی:
در خصال شیخ صدوق، جلد یکم است که حضرت صادق القول و الفعل، امام جعفر صادق(ع) میفرمایند: «ما مَحَقَ الإِسلامَ مَحقَ الشُّحِّ شَیءٌ»، هیچ چیزی به اندازه بخل و خسیسی، اسلام را منهدم نکرده است، «ما مَحَقَ الإِسلامَ مَحقَ الشُّحِّ شَیءٌ». معلوم میشود که چون خسیس شدیم و در راه اسلام خرج نکردیم، اسلام ضعیف میشود...
فرمودند: ملعون است، ملعون است، آن که از راه دین، درآمد کسب کند. میدانید چرا اینگونه فرمودند؟ چون یک موقع برعکس نشود و عوض این که ما در راه دین خرج کنیم، دین را ممرّ درآمد خود قرار دهیم. به جای این که ما برای انقلاب خرج کنیم، انقلاب را وسیلهی کسب درآمد خود قرار دهیم.
کسی نگوید چرا امشب سیاسی حرف میزنم، اینها همه اخلاق است. متخلّق به اخلاق الهی شدن همین است که انسان بخل نورزد و بعد ببیند که چه میشود. در آن صورت عالم را میگیریم. والله اگر در مسائل ربا، مسائل نظام بانکی – که بانکداری اسلامی امروزه دروغ است و چنین چیزی نداریم – و … آنچه اسلام میگوید، انجام شود، سوددهی زیاد میشود. والله اگر کلاه سر هم نگذاریم، اسلام پیروز است.
✍️خبرگزاری فارس
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
2.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ استوری
برمزار سردار
پورکاوه
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/Fffe8K5IsPJInAnrLN2rS6
حضرت امیرالمومنین على عليه السلام :
هر كس مالى را از راه غير حلال بدست آوَرَد، آن را در راه غير حق مصرف خواهد نمود.
✍️تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 355 ، ح 8109
@Asemani_bashim