eitaa logo
آسمانی باش
8.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
5هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعا گوی شما (نذری سمنو هم اکنون)
4_6008065755638139050.mp3
5.49M
کلیپ ۴ دقیقه معنای کوثر حاج آقا عالی @saatibarayagha @Asemani_bashim
بی شک و یقینا همه دعاها مستجاب است! @Asemani_bashim @saatibarayagha
ذخیره میکنیم برای دیگران...! @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله جوادی آملی: چرا ما حق نداريم آبرويمان را ببريم؟ چرا حق نداريم مال را اسراف بکنيم؟ براي اينکه مال، مال ما نيست. در بخش‌هايي آثار ملکيت بر آن بار است، وگرنه ما «امين الله» هستيم در آبرو. مگر انسان مجاز است آبروي خود را از بين ببرد؟ يا ـ معاذالله ـ عفت خود و عصمت خود را از دست بدهد؟ چرا اگر خداي ناکرده ـ معاذالله ـ به کسي تجاوز شده است، پدر، برادر، همسر، فرزند، همه شکايت بدهند باز پرونده باز است؟ چون اين حق زن نيست! اين عصمت و عفت حق زن نيست، حق شوهر نيست، حق پدر نيست، حق پسر نيست. اين آبرو مِلک خداست اين زن «امين الله» است؛ لذا اگر پرونده رضايت هم بدهد هيچ اثري هم ندارد. معلوم مي‌شود بعضي از امور است که ما مالک نيستيم ما امين هستيم، آبروي ما هم همين طور است. اين روايت نوراني را مرحوم کليني در کافي نقل کرد که «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ إِلَي الْمُؤْمِنِ أُمُورَهُ كُلَّهَا وَ لَمْ يُفَوِّضْ إِلَيْهِ أَنْ يُذِلَّ نَفْسَه‏»[12] مؤمن بله در زندگي آزاد است؛ اما آبروي مؤمن در اختيار خود مؤمن نيست که او را بخواهد بريزد، مجاز نيست. آبروي مؤمن مال خداست و او «امين الله» است؛ لذا اگر کسي آبروي مؤمن را ريخت خطر الهي او را تهديد مي‌کند، اين هم هست. ✍️پایگاه اطلاع رسانی اسرا @Asemani_bashim @saatibarayagha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه مداحی ایام فاطمیه سلام الله علیها مهدی رسولی @saatibarayagha @Asemani_bashim
38.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ ۴ دقیقه کجاست اون روزها مرثیه سرایی امیر کرمانشاهی مصادف با ایام فاطمیه سلام الله علیها @saatibarayagha @Asemani_bashim
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ کوتاه قانون محبت و جذب الهی محمد شجاعی @saatibarayagha @Asemani_bashim
آیت الله وحید خراسانی: ما نشناختیم. نفهمیدیم چه خبر است. خاتم النبیین شب معراج... . به قدری مهم است که خدا خودش را برای این قضیه تسبیح کرده؛ سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى . رفت تا آنجا، از آنجا به ملأ اعلا، رسید به" دَنَا فَتَدَلَّى". وقتی واصل شد به "قاب قوسین"، دو کلمه آنجا دید. کلمه اول: ان الحسین مصباح الهدی . کلمه دوم: و سفینة النجاة . شرح این دو کلمه دو کتاب لازم است. جمله اولی: جنبه علمی، مصباح الهدی. چراغ هدایت سربریده اوست. این حیث عمل: سفینة النجاة. کشتی نجات همه درماندگان محشر، وجود مقدس اوست. این حدیث صحیح السند است. روز قیامت که می شود " وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ "؛ " وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ". عظمت چقدر است؟ این نص قرآن است. فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ. همه انبیاء مسئول اند؛ همه باید حساب پس بدهند. آیا موسی، عیسی، نوح، ابراهیم؟! این نص قرآن است: " فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ ". بعد همه بیچاره می شوند. روایت معتبر است پنجاه هزار سال مردم همه سرپا ایستاده اند. وقتی نفسها قطع می شود انبیاء، درمانده و اولیاء بیچاره. ناگهان هودجی ظاهر می شود. ظاهرها رحمت الله و باطنها عفوالله. در این هودج چه خبره؟ ظاهرش رحمت بی منتهاست باطنش عفو خداست. از هودج صدیقه کبری بیرون می آید. جمیع عرش می ایستند. ختم محشر اینجاست. ناگهان یک پیرهن کهنه غرقه به خون بیرون می آورد، روی سرش می اندازد. جبرییل نازل می شود، می گوید: خدا به تو سلام می رساند. هر چه می خواهی بخواه، رد شدنی نیست. آنجاست که می گوید: یا رب شیعتی. ختم محشر پیراهن کهنه غرقه به خون اوست. " ان الحسین مصباح الهدی ". این جهت علمی. جهت عملی: " سفینة النجاة ". یک روایتی است، شما اهل علم اید، بشنوید. اما فکر کنید. ما من ملک مقرب و لا نبی مرسل الا این که یک آرزو دارد. یک حاجت دارد. آن آرزو و آن حاجت این است که خدا به آنها اذن بدهد بروند به زیارت قبر سیدالشهدا . ✍️خبرگزاری رسمی حوزه @Asemani_bashim @saatibarayagha
زراره می‌گوید: خدمت امام صادق علیه السلام عرض کردم: گناهان کبیره کدامند؟ آن حضرت هفت گناه شمردند، ولي ترک نماز جزو آن کبائر نبود. گفتم: اگر کسي نماز نخواند گناهش بیشتر است یا اینکه مال بچه یتیم بخورد؟ فرمودند: ترک نماز. گفتم: پس چرا در شمار گناهان کبيره نبود؟ فرمودند: کسی که نماز نخواند، کافر است و اوّلين گناه کبيره، کفر بود که متذکّر آن شدم. ✍️ الکافی، ج 2، ص 278. @Asemani_bashim @saatibarayagha