فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ دو دقیقه
نماهنگ
حکایت فرش سوخته
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
ارزش عمل
محمد شجاعی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) به این مطلب اشاره شده است:
به این سبب (جمعی از) اهل دوزخ همیشه در آن می مانند که نیت آنها این بوده که اگر جاودانه در دنیا بمانند، گناه و معصیت خدا کنند و به این سبب اهل بهشت همیشه در آن می مانند که قصد آنها این بوده که اگر همیشه در این جهان بمانند، فرمان خدا را اطاعت کنند؛ بنابراین هر دو دسته به خاطر نیت و قصدشان خلود یافتند.
✍️شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 1، ص 36.
@Asemani_bashim
حاج آقا قرهی:
امام صادق(صلوات اللّه و سلامه عليه) میفرمایند: «مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ وَهَبَ اللَّهُ لَهُ مَالًا فَلَمْ يَتَصَدَّقْ مِنْهُ بِشَيْءٍ»، ملعون است، ملعون است، کسی که خدا به او مالی را بخشیده و او چیزی از آن را صدقه نداده است.
اگر مالمان را در راه خوبی خرج نکنیم، در راه بدی خرج خواهد شد!
عزیزان من! یاد دیگران باشیم. بدانیم اگر هم کمک نکنیم، روایت داریم بیاختیار جای دیگری خرجش میکنیم، پیغمبر اکرم، محمّد مصطفی(صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: «مَنْ مَنَعَ مَالَهُ مِنَ الْأَخْيَارِ اخْتِيَاراً صَرَفَ اللَّهُ مَالَهُ إِلَى الْأَشْرَارِ اضْطِرَاراً»، کسی که مالش را در راه خوبی، برای خوبان، با اختیار خودش و به دست خودش خرج نکند، خدا کاری میکند این مالش را به ناچار برای آدمهای بد مصرف میکند.
اصلاً اگر در راه خوبی خرج نکنی، در راه بدی خرج میشود. خیلی عجیب است. فکر نکنیم اگر خرج نکردیم، برایمان میماند. اوّلاً فرمود که اگر انفاق کنی، خدا برمیگرداند. یقین داشته باشید. بعد هم میفرماید: اگر در راه خوبی خرج نکنی، در راه بدی خرج خواهد شد.
✍️سیصد و چهل و یکمین جلسه درس اخلاق با عنوان "خطورات و مراقبه"
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ سه دقیقه
مادر بزرگ
محمد حسن فیضی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
آسمانی باش در واتس آپ👇
https://chat.whatsapp.com/KB901NiGQMj5MfZkdcwKRE
آسمانی باش در اینستاگرام👇
https://instagram.com/ali.reza.ayati?utm_medium=copy_link
آسمانی باش در ایتا👇
https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc
آسمانی باش در تلگرام👇
https://t.me/joinchat/O89zpgj_eeae6IDf
علامه تهرانی:
عمَر حىّ على خیر العمل را از اذان برداشت و گفت: علّت اینکه من حىّ على خیر العمل را برمی دارم این است که مردم اگر این ندا را بدهند معنى این ندا این است که بهترین کارها نماز است، آن وقت به جهاد دیگر حاضر نمی شوند؛ پس من این را برمی دارم که مردم به جهاد حاضر بشوند. این کار را کرد. و الآن هم سنّی ها حىّ على خیر العمل نمی گویند و خودشان هم معترفند که یکى از چیزهائى که پیغمبر در اذان می فرمود، و در زمان رسالت می فرمودند و در زمان أبوبکر هم در اذان مردم حىّ على خیر العمل می گفتند و او برداشت، همین حىّ على خیر العمل است در اذان.
ما به کارهاى دیگر کار نداریم، همین کارش را شما بیائید تجزیه و تحلیل کنید، این حرف یعنى چه؟! حىّ على خیر العمل را انسان بردارد!
اوّلًا به جایش چه بگذارد؟ به جایش می گذارد: الصّلاة خیرٌ من النّوم! اى مردم نماز بهتر از خوابیدن است، این منطق است، از خوابیدن نماز بهتر است! این که معلوم است! امّا چرا صلاى خیرُ العمل نیست؟ چرا نیست؟! نماز بهترینِ کارها است یا نه؟
✍️منبع: goharemaerefat.ir
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
نماهنگ
دستمو بگیر
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
حاج آقا دولابی:
پیامبر(ص) وقتی آمد بشارت آورد. وجودش بشیر بود. اول بشارت، بعد انذار. انذار همان لولوست. آیا پدر همین کار را نمیکند؟ اول بشارت میدهد که اگر فلان کار را بکنی این طور میشود. اگر نکنی آن وقت... گفت: این جور که این آقا با شما سر میکند دیگر «اگر» او لازم نیست، دیگر لولو لازم نیست، از بس مهربان است. آیا نمیدانی مهربانی از خدا و ائمه(ع) چقدر تنزیل شده است تا به مهربانی پدر و مادر رسیده است، با این حال نیمه شب از خواب بلند میشود و به بچه شیر میدهد. او را بغل میگیرد و به سینه چپش میچسباند. به من هم فرموده است وقتی که مکه میآیی طرف چپ بدنت را طرف خانه کن. مادرها هم عادت دارند و خدا به آنها تعلیم کرده است که سربچه را طرف قلبشان میچسبانند. آن وقت در خارج درس میخوانند و مییابند که اگر سر بچه این طرف باشد از نفس مادر، استراحت میکند. حال آنکه مادران شیعه ذاتاً این طورند و کسی این را به آنها یاد نمیدهد.
✍️کتاب طوبی محبت؛ جلد3 – ص 161-
@Asemani_bashim
فاطمه امشب به سامرّا عزا برپا کند
دیده را یاد امام عسکری دریا کند
ای خوش آن چشمی که امشب با امام عصر خود
خون دل جاری به رخ در مرگ آن مولا کند
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
ویژه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
بنی فاطمه
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ سه دقیقه
ویژه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
مهدی رسولی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ چهار دقیقه
نماهنگ
به هوای حرم
علی فانی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ سه دقیقه
ویژه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
در زمان حکومت معتمد عبّاسی به جهت نیامدن باران، خشکسالی شد و همه جا را قحطی فرا گرفت، لذا خلیفه دستور داد که مردم نماز باران به جای آورند تا رحمت الهی نازل گردد.مردم سه روز مرتّب نماز باران خواندند ولی خبری از بارش باران نشد، تا آن که نصاری به همراه یکی از راهبان حرکت کردند و چون به بیابان رسیدند، راهب دست به سوی آسمان بلند کرد و در این هنگام ابری بالا آمد و شروع به باریدن کرد.همچنین روز دوّم، نیز نصاری به همراه همان راهب حرکت کردند و چون راهب دست به سوی آسمان بلند کرد - همانند روز قبل - ابری نمایان گشت و باران فرود آمد.
به همین علّت مسلمان های ظاهر بین که شاهد این صحنه مرموز بودند، نسبت به دین مبین اسلام و نیز ولایت امام در شک و تردید قرار گرفتند و عدّه ای از آن ها مرتّد شدند و از اسلام برگشتند.
وقتی این خبر تاءسّف بار به معتمد - خلیفه عبّاسی - رسید، فورا دستور داد تا امام حسن عسکری علیه السلام را احضار نمایند، هنگامی که حضرت نزد خلیفه آمد، معتمد گفت: امّت جدّت را دریاب که در حال هلاکت بی دینی قرار گرفته اند.
امام حسن عسکری علیه السلام در مقابل، به معتمد عبّاسی فرمود: چندان مهمّ نیست، اجازه بده که بار دیگر نصاری برای آمدن باران بیرون بروند و دعا نمایند، من به حول و قوّه الهی، شک و تردید را از دل مردم بیرون خواهم کرد.
معتمد دستور داد تا بار دیگر مردم برای آمدن باران دعا کنند، نصاری نیز به همراه راهب حرکت کردند و چون راهب دست خود را به سمت آسمان بلند کرد، بارش باران شروع شد.
پس امام علیه السلام فرمود: آنچه که در دست راهب است از او بگیرید.
همین که ماءمورین آن را از دست راهب گرفتند، دیدند قطعه استخوان انسانی است، آن را خدمت امام علیه السلام آوردند.
حضرت استخوان را در دست خود گرفت و سپس به راهب دستور داد: برای آمدن باران دعا کن.
این بار هر چه راهب دست خود را به سوی آسمان بلند کرد و دعا خواند، دیگر خبری از باران نشد.
تمامی مردم از این ماجری در حیرت و تعجّب قرار گرفته و با یکدیگر مشغول صحبت چون و چرا شدند.
و معتمد عبّاسی به امام علیه السلام خطاب کرد و اظهار داشت:
یاابن رسول اللّه! این چه معمّای مرموزی بود؟!
و چرا دیگر باران قطع شد و دیگر باران نیامد؟!
امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: این استخوان یکی از پیغمبران الهی است و این راهب آن را در دست خود می گرفت و به سمت آسمان بلند می کرد و به وسیله آن استخوان، رحمت الهی فرود می آمد.
راوی گوید: بعد از تحقیق، متوجّه شدند آنچه را که امام علیه السلام مطرح فرموده است، صحیح می باشد و حقیقت دارد و مردم از شک و گمراهی نجات یافتند.
و پس از آن که حقّانیت برای همگان روشن و آشکار گردید، حضرت به منزل خود بازگشت
✍️ینابیع المودّة: ج 3، ص 130 و ص 190، إحقاق الحقّ: ج 19، ص 602، حلیة الا برار: ج 5، ص 119، ح 1، مدینة المعاجز: ج 7، ص 621، ح 2604.
@Asemani_bashim
امام عسکری علیه السلام:
فرمود جلو سؤال و درخواست را تا موقعى كه برايت تحمل امكان دارد بگير زيرا هر روز را رزق جديدى است. و بدان كه التماس ارزش را از ميان مىبرد و موجب رنج و خستگى مىشود. صبر كن تا خداوند درى را بگشايد كه بآسانى وارد آن شوى چقدر نيكى نزديك است به گرفتار و آسايش به بيمناك ترسان. گاهى ممكن است تغيير زندگى نوعى ادب از جانب خدا باشد و بهرهها درجاتى دارد. پس عجله مكن در مورد ميوهاى كه نرسيده، بآن موقعش خواهى رسيد. بدان آن كس كه تدبير حال تو را ميكند بهتر ميداند چه وقت براى تو صلاحيت دارد اعتماد بحسن انتخاب او بكن تا اوضاعت خوب شود. نيازهاى خود را پيش از موقع با عجله مخواه كه موجب تنگدلى و ناراحتى و نااميديت مىشود.
✍🏻منبع: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، مواعظ امامان عليهم السلام ( ترجمه جلد 75 بحار الأنوار) ؛ ص324
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم ۵ دقیقه
راه ارتباط با امام ژمان علیه السلام
و کسب سعادت دنیا و آخرت
آیت الله وحید خراسانی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
امروز عسکری به جهان دیده بسته است
قلب جهان و قطب زمان دلشکسته است
آن حجت خدای، ز بیداد معتمد
پیوند زندگانی اش از هم گسسته است
شهادت یازدهمین امام شیعیان و نشستن گرد یتیمی بر چهره ی مولایمان صاحب الزمان، تسلیت باد . . .
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم ۴ دقیقه
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
حاج آقا عالی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
چه کسی را تو خوشحال میکنی ؟
محمد شجاعی
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ ده دقیقه
بیعت با آقا امام زمان علیه السلام
دعای عهد یکی از دعاهای پر فضیلت با مضامین بلندی است که در عصر غیبت خوانده میشود. این دعا را علامه مجلسی (ره) در سه بخش از «بحار الأنوار» آورده است که در دو بخش آن، سند ذکر کرده است. دعای عهد از امام صادق (ع) روایت شده و مشتمل بر تجدید بیعت با امام زمان (عج) است.
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ استوری
ان شاءالله فرج امضا میشه
حسین طاهری
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ ۵ دقیقه
نماهنگ
تاجگذاری کند
محسن چاوشی
عید بیعت با امام عصر علیه السلام
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ سه دقیقه
نماهنگ
افضل الاعمال دنیا دعا برای ظهوره
عید بیعت با امام زمان علیه السلام
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
یکی از دردناک ترین داستان های انحراف در بعضی از خاندان اهل بیت (علیه السلام) داستان انحراف جعفر کذاب است. جعفر کذاب فرزند امام علی نقی امام هادی (علیه السلام) و برادر امام حسن عسکری است یعنی، به لحاظ شایستگی خانواده و بستر پرورش از پاکترین است. اطراف او را معصومین (علیه السلام) یا نزدیکان آنان گرفته اند انتظار می رفت که او خود از پاکترین انسان های زمان خود بعد از معصومین (علیه السلام) باشد که کما اینکه برخی از فرزندان دیگر امام هادی چنین بودند. اما چنین نشد، بلکه او از مدعیان دروغین امامت پس از امام حسن عسکری (علیه السلام) شد.
شاید اولین بار امام زین العابدین (علیه السلام) از جریان تلخ انحراف جعفر از ولایت امام زمان (علیه السلام) پرده برداشته باشند. «ابو حمزه ثمالی» از «ابو خالد کابلی» نقل می کند: از علی بن الحسین، امام سجاد (علیه السلام) پرسیدم، حجت و پیشوای ما، بعد از شما کیست؟ فرمود حجت و پیشوای شما پس از من، فرزندم محمد است که نام او در تورات باقر است زیرا که دانش را به خوبی میشکافد و پس از محمد، فرزندش جعفر است که نزد اهل آسمان صادق نام دارد. عرض کردم، آقای من چگونه نامش صادق است و حال آنکه همه شما صادق ید؟ فرمود: پدرم از پدرش (علیه السلام) روایت کرد که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند، آنگاه که فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب بدنیا آمد او را صادق بنامید. چون پنجمین فرزندش که جعفر نام دارد بر خدا جرئت می کند و بر او دروغ می بندد و ادعای امامت می کند پس، او نزد خدا جعفر کذاب است که افترا زننده به خداست و درباره خود ادعایی می کند که شایستگی آن را ندارد. او با پدرش هم مخالف است و بر برادر خود هم حسد می ورزد و راز الهی را در هنگام غیبت ولی خدا، افشا می کند.
سپس امام سجاد گریه شدیدی کردند و فرمودند: گویا جعفر کذاب را می بینم که خلیفه غاصب زمان خود را به تفتیش در امر آن ولی خدا - که در پرده نهان حفظ الهی قرار دارد - برمی انگیزد و حریم خانه پدر را به خلیفه وقت می سپرد. در حالیکه پیش از آن، خلیفه وقت از ولادت آن حضرت (امام عصر عج) خبر ندارد و امید دارد که بدینوسیله به آن حضرت دست یابد و ایشان را به شهادت رساند و ارثی را که از امام حسن عسکری (علیه السلام) به فرزندش امام عصر رسیده، به ناحق به تصرف خویش در آورد(بحارالأنوار، ج 50،ص 227-228).
تنها، امام سجاد (علیه السلام) از انحراف جعفر ناراحت نبودند بلکه وجود این فرزند، موجب ناراحتی بعضی از امامان بزرگوار دیگر هم بود. از جمله، ناراحتی امام عسکری (علیه السلام) در هنگام تولد جعفر است. ناراحتی امام حسن عسکری (علیه السلام) را، زنی به نام «فاطمه بنت محمد» اینگونه نقل کرده است:
وقتی جعفر بدنیا آمد در خانه امام عسکری (علیه السلام) بودم همه اهل خانه به خاطر تولد این نوزاد شاد بودند اما، امام عسکری را شادمان ندیدم عرض کردم، مولای من چرا شما را در به دنیا آمدن این نوزاد شادمان نمی بینم؟ فرمودند: برای تو، بدنیا آمدن جعفر اهمیتی ندارد! اما (نمی دانی) که دیری نخواهد گذشت که جمع زیادی از مردم را گمراه خواهد کرد(بحارالأنوار، ج 50، ص 231).
@Asemani_bashim