8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیارت حضرت صاحب الزمان عليهالسلام در روز جمعه
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحشان شاد و با اولیای الهی محشور باد
@saatibarayagha
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله بهجت:
چگونه می توان روایاتی را که مربوط به مسمومیت ائمه (علیهم السلام) یا موارد دیگر است، با عصمت آن ها جمع کرد؟ بر حسب ظاهر، این روایات با هم منافات ندارد. چرا؟ به جهت این که علم امامان (علیهم السلام) مسلم است، لکن از جمله معلوماتشان این است که یک وقتی اینان وفات می کنند و از دار دنیا می روند، شبیه به رفتن دیگران. هر کسی برایش مقدر است که یک روزی یا یک شبی باید از دنیا برود. امام یا پیغمبر، می داند چه زمانی از دنیا خواهد رفت و می داند به چه سببی خواهد رفت. این عملشان هم، تا آن زمان رفتنش مستمر است.
عده ای می گویند: آخر چطور می دانست این زهر است و نوشید (در حالی که قرآن می فرماید:) لا تلقوا بأیدیکم الی اتهلکه(44)؛ با دست خود، خودتان را به نابودی نیندازید. آیا می شود بگوییم ارشاد به حکم عقل است؟ چطور خودش، خودش را می کشد و هلاک می کند؟!
این هم جوابش این است که به همان طریقی که فهمیده است که در چه ساعتی وفات خواهد کرد و به چه سببی وفات خواهد کرد، از همان طریق غیب و مخصوص به خودش می داند، می داند که نباید بر آن علم غیبش ترتیب اثر دهد و باید کأحد من الناس؛ مانند یکی از مردم معامله کند؛ مثل اینکه نمی داند چه وقت فوت می کند و به چه سببی وفات می کند. لذا حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) چند دانه از آن خرمای مسموم که تناول کرد، فرمود: حسبی؛ مرا کافی است
✍🏻گوهرهای حکیمانه: 56.
@Asemani_bashim
علل برخی گرفتاریها
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفته دولت
حرفهای شیطانی
حرفهای جالوتی
آیت الله جوادی آملی
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اربعین یک جنگه
محمد شجاعی
@Asemani_bashim
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله ناصری رحمت الله علیه:
ایرانیان نه تنها در پایان دوران غیبت کبری زمینهسازان ظهور آن حضرت خواهند بود که در صدر اسلام نیز به عنوان مؤمنانی حقیقی شناخته میشدهاند؛ همانگونه که در دوران ظهور نیز پای در رکاب یاری آن حضرت دارند و از صمیم جان در خدمت به ایشان میکوشند.
محدث اهل سنت احمد بن حنبل به نقل از پیامبر اکرم (ص) آورده است:
«نزدیک است که خداوند متعال اطراف شما را از عجم آکنده کند، آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند، آنان همچون شما میجنگند و غنایم شما را تصاحب میکنند».
بر اساس این حدیث، میتوان دریافت که پیامبر اکرم (ص) ایرانیان را در زمان ظهور، مردمانی شجاع که از سر ایمان، سر در راه یاری آن حضرت مینهند، دانستهاند؛ چه اینان از صحنههای کارزار فرار نمیکنند و هر چند در غنائم با اعراب شراکت میکنند، اما شرکت آنان در جنگ به طمع غنیمت و تحصیل منافع مادی نخواهد بود.
✍️سایت مبشرات ظهور
@saatibarayagha
@Asemani_bashim