eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.9هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
15.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ ۴ دقیقه زیارت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روز جمعه @Asemani_bashim @saatibarayagha https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط فرموده: تاثیر روزی حلال و حرام آن قدر زیاد است که ممکن است حلال زاده بخورد و مثل حرام زاده شود یا حرام زاده بخورد و مثل حلال زاده شود 📕تندیس اخلاص، محمدی ری شهری @Asemani_bashim
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: اگر همه مال مردم در دست شما باشد چقدر قیمت دارد؟ هیچ، جز زحمت چیزی نیست. خداوند فرموده است: زمین و آسمان و آنچه دراوست مال شماست، لیکن آخر کار باید تحویل بدهید، چون امانت است. اگر شما عاقل باشید می گویید: جمعش کن، من اهلش نیستم. مگر من امانتدارم، خودم را برای چه به زحمت بیندازم؟کسی که امانت قبول کند چند بلا برای خود خریده است: اول این که باید به ورثه‌اش وصیّت کند که این امانت است. دوم این که اگر در حفظ آن کوتاهی کند ضامن است، اگر دزد ببرد باید خسارت بپردازد. سوم این که اگر خواست به مسافرتی برود باید آن را به شخص امینی بسپارد. چهارم این که اگر قیمت آن تغییر کند و می‌تواند باید به صاحبش خبر دهد و از این قبیل مشکلات.آدم عاقل این را قبول نمی‌کند. ولی اگر گفتند: این مال خود شماست، درون ذات شماست. خیلی قیمت دارد. اگر دزدهم ببرد مال خودت را برده است. نه پاییدن می‌خواهد و نه ضامن هستی. اصلاً بردنی نیست. مثل چشمه آب است. مال فطرت است. دست دزد به آن جا نمی‌رسد. جای آن خیلی قرص و محکم است. اصلاً نیاز به حفاظت ندارد. کسانی که در صدد هستند دنیا را حفظ کنند، نمی‌توانند. مرتب می گویند: دارم پیر می‌شوم ✍️ کتاب طوبی محبت – ص 195-مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی/منبع:تسنیم @Asemani_bashim
استاد فاطمی نیا رحمت الله علیه: . آقا شیخ محمد حسین بهاری خودش به من فرمود که آقا میرزا جواد آقاملکی تبریزی ـ رضوان الله علیه روی منبر نشسته بود و من پای درس ایشان بودم. شیخ محمد حسین تا سه چهار سال پیش زنده بود خیلی مرد بزرگی بود منتهی دیگر چون آسم شدیدی داشت آن هم در یک گوشه شهرستان! ایشان مجهول القدر مانده بود... ایشان می‌فرمود جوان بودم میرزا جواد آقا روی منبر درس می‌گفت، می‌گوید یک دفعه دیدم این دو چشم‌های نورانی را متوجه ما کرد گفت: اهل کجایی؟ ـ من خلاصه عرض می‌کنم ـ گفتم: اهل بهار همدان! تا گفتم اهل بهار، به پهنای صورتش اشک ریخت! سپس گفت: شیخ محمد بهاری (آیت الله شیخ محمد بهاری از شاگردان آخوند ملا حسینقلی همدانی)، قبرش زیارتگاه شده یا نه؟ قبر شیخ محمد مزار شده یا نه؟ بعد گفت: ان شاء الله من در پنجشنبه هفته آینده مهمان ایشان هستم! وبه او ملحِق می‌شوم ـ این حرفی که می‌زد مثل اینکه پنجشنبه بود؛یکی از ارادتمندان ایشان رفته بود حرم حضرت معصومه و‌گریه میکرد و میگفت میرزا جواد آقاهفته دیگه پیش ما نیست گفتند: حالا امام نیست، پیامبر نیست که حرفش را این قدر زود باور می‌کنید. حالا که آقا میرزا جواد آقا سر حال است. به هر حال، پنجشنبه بعدجنازه آقا میرزا جواد آقا تبریزی تشییع شد. مهم این است که ایشان می‌گفت: طلبه‌های دارالشفاء، فیضیه و جاهای دیگر، قریب به دویست و پنجاه طلبه، قریب به دویست و پنجاه طلبه! - از حوزه علمیه خواب دیده بودند صبح که پا شده بودند برای نماز، به همدیگر می‌گفتند: خواب دیدیدم! یک الف این خواب‌ها با هم فرقی نداشت. خیلی حرف است! 250 نفر خواب ببینند یک الف هم با هم فرق نداشته باشد! خلاصه؛ که در شب پنجشنبه خواب دیده بودند که جنازه آقا میرزا جواد آقا تبریزی روی تابوت حرکت می‌کند، حضرت سید انبیاء صلی الله علیه و آله و سلم جلوی جنازه حرکت می‌کند! https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc @Asemani_bashim
عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی: کسانی که سال‎ها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می‎گفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانی‌ها کلافه‎اند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمه‎ی ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌‎تابی و بی‌‎قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در آخرالزمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر می‎کند و جمعی جمع دیگر را لعنت می‎کند. 📚 از کتاب مصباح‌الهدی https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc
4_5890722271244324633.mp3
11.89M
صوت ۱۶ دقیقه مثل اعلی نمونه بارز آیت الله آقا مجتبی تهرانی محمد شجاعی https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc @Asemani_bashim
در زمان وفات سلمان فارسی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام با طی الارض خود را برای دفن سلمان فارسی به مدائن رساندند و خود شخصا امور کفن و دفن اورا برعهده گرفتند . حضرت علی علیه السلام در آخر کار با دست خود بر روی قبر سلمان شعر زیر را نوشتند: وفدت علی الکریم بغیر زاد من الحسنات والقلب السلیم وحمل زاد اقبح کل شی اذا کان الوفود علی الکریم بمعنی: بدون هیچ زاد و توشه ای از حسنات و قلب سلیم بر شخص کریمی وارد شدم و در پیشگاه کریم بردن زاد و توشه زشت ترین کار است» https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc @Asemani_bashim
فرزند آیت‌الله بهجت در مورد پدر می گوید: هیچ وقت پدرم «من» نمی‌گفت و همیشه همه عنوان‌ها و برچسب‌ها و من‌ها را پاک می‌کرد. بسیاری از مطالب را با عنوان سوم شخص می‌گفت و خیلی‌ها می‌گفتند خود آقاست. و من باور نمی‌کردم و دنبال دلیل بودم. او هم که هیچ اقراری نمی‌کرد و من بعدها فهمیدم. ✍️خبرگزاری فارس @Asemani_bashim
آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره) در باب توبه میفرمایند؛ «به هر حال، لازم است که پشیمانى و تضرع و ناله و گریه از نظر کمى و کیفى با بزرگى و زیادى گناهش تناسب داشته باشد و بهتر آن است که هنگام استغفارش، خدا را با نام‌ها و صفات مناسب مورد توبه بخواند بلکه اگر توبه‌اش از گناه ویژه‌اى است خدا را با اسماء و صفات مخصوص که با آن گناه مناسب باشد بخواند و باید حال و شکل و لباس و حرکات اعضا طورى باشد که هرچه بیشتر و بهتر رحمت و عطوفت الهى را به خودش متوجه سازد و جلب نماید؛ از جمله آنهاست: چاپلوسى و اظهار بیچارگى و ترس از عذاب الهى. (خلاصه این‌که) از درهایى که لایق و مناسب حال اوست وارد شود (و با خدا مناجات نماید).» ✍️منبع: رساله لقاءاللّه @Asemani_bashim
نمازهای نافله 34 رکعت نمازهای مستحبی نافله در شبانه روز: - نافله نماز صبح، دو رکعت، قبل از نماز صبح. 2- نافله نماز ظهر، هشت رکعت، قبل از نماز ظهر. 3- نافله نماز عصر، هشت رکعت، قبل از نماز عصر. 4- نافله نماز مغرب،چهار رکعت، بعد از نماز مغرب. 5- نافله نماز عشاء، دو رکعت نشسته، بعد از نماز عشا. 6- نافله شب،یازده رکعت است که وقتش از نصف شب تا اذان صبح است و بهتر است نزدیک اذان صبح خوانده شود . هشت رکعت آن‏«نافله شب‏»نام دارد، دو رکعتش به نام‏«شفع‏»،و یک رکعت دیگرش‏ به نام‏«وتر»است. در روز جمعه بر شانزده رکعت نافله ظهر و عصر ، چهار رکعت اضافه می شود. در حدیثى آمده: نماز نافله، جبران کننده نواقصى است که در نمازهاى واجب است همچنین در حدیث است: نمازهاى نافله، به منزله هدیه است و در هر صورت، پذیرفته مى‏شود https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc @Asemani_bashim
آیت الله محمد شجاعی زنجانی: در زمانی که حال دعا ندارید، استغفار کنید، اگر برطرف نشد، باز هم استغفار داشته باشید و سعی کنید استغفار و طلب بخشش درست و واقعــی باشد. در هر حال، شرایط دعـا که از جمله: اصرار در دعا ، حضــور قلب و توجه باطنی و خوشبین بودن به اجابت دعا و حالت انابه و تضرّع و ... است، را داشته باشید. متوجه این نکته باید بود که حال داشتن در دعا فقط از جانب خدای متعال است که او حال دعا را می دهد و ما فقط اصرار و شرایط دعا را باید سعی کنیم، داشته باشیم و غافل از دعا نباشیم و باید سعی خود را بکنیم. اشتباه است که دعا را فقط برای حالِ عبادت پیدا کردن بخوانیم؛ البته حال در دعا بسیار خوب است و لازمه آن هم، این است که ما اهل مراقبه باشیم. در طـول روز، غفلت نداشته باشیم؛ متوجه حق باشیم؛ گناه و عصیانی مرتکب نشویم تا هنگام دعا هم حال پیدا کنیم. و همین مسئله غافل بودن و اهل غفلت بودن، مانع دستیابی به حالِ مناسب در دعاست. ✍️پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شجاعی @Asemani_bashim @saatibarayagha https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیاده روی شیعیان عراق از کاظمین به سمت سامراء به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc @Asemani_bashim
 فاطمه امشب به سامرّا عزا برپا کند دیده را یاد امام عسکری دریا کند ای خوش آن چشمی که امشب با امام عصر خود خون دل جاری به رخ در مرگ آن مولا کند @saatibarayagha @Asemani_bashim
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ ۴ دقیقه 🏴آجرک الله یاصاحبَ الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برایِ اسمِ حسن حق نوشته غربت را چه عسکری بشود یا که مجتبی باشد مهدی توکلی @Asemani_bashim https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc https://splus.ir/asemanibash
محمد بن عباس می گوید: ما چند نفر کنار یکدیگر در مورد مقامات امام حسن عسکری علیه السلام صحبت می کردیم، یکی از ناصبی ها، گفتار ما را به مسخره گرفت و گفت: «من بدون مرکب، نوشته ای را برای آن حضرت می نویسم، اگر او پاسخ سؤالهای مرا داد، حقانیت او را می پذیرم.» پس وی سؤالهای خود را در نامه ای نوشت، ما نیز مسئله های خود را در نامه ای نوشتیم و به سوی آن حضرت فرستادیم. امام حسن عسکری علیه السلام پاسخ مسائل همه ی ما را در جواب نامه اش داد و در نامه ی مربوط به ناصبی، علاوه بر پاسخ به مسائل او، نام او و نام پدر او را نیز نوشته بود. وقتی که آن مرد ناصبی، جواب نامه اش را دید، متعجب و حیرت زده گردید به طوری که از هوش رفت. پس از به هوش آمدن، حقانیت امام حسن عسکری علیه السلام را پذیرفت و جزو شیعیان آن حضرت گردید. ✍️عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام حسن عسکری (علیه السلام)،تهیه و تنظیم: واحد تحقیقاتی گل نرگس،چاپ چهارم،1386،صص503-504. @Asemani_bashim
یکی از دردناک ترین داستان های انحراف در بعضی از خاندان اهل بیت (علیه السلام) داستان انحراف جعفر کذاب است. جعفر کذاب فرزند امام علی نقی امام هادی (علیه السلام) و برادر امام حسن عسکری است یعنی، به لحاظ شایستگی خانواده و بستر پرورش از پاکترین است. اطراف او را معصومین (علیه السلام) یا نزدیکان آنان گرفته اند انتظار می رفت که او خود از پاکترین انسان های زمان خود بعد از معصومین (علیه السلام) باشد که کما اینکه برخی از فرزندان دیگر امام هادی چنین بودند. اما چنین نشد، بلکه او از مدعیان دروغین امامت پس از امام حسن عسکری (علیه السلام) شد. شاید اولین بار امام زین العابدین (علیه السلام) از جریان تلخ انحراف جعفر از ولایت امام زمان (علیه السلام) پرده برداشته باشند. «ابو حمزه ثمالی» از «ابو خالد کابلی» نقل می کند: از علی بن الحسین، امام سجاد (علیه السلام) پرسیدم، حجت و پیشوای ما، بعد از شما کیست؟ فرمود حجت و پیشوای شما پس از من، فرزندم محمد است که نام او در تورات باقر است زیرا که دانش را به خوبی میشکافد و پس از محمد، فرزندش جعفر است که نزد اهل آسمان صادق نام دارد. عرض کردم، آقای من چگونه نامش صادق است و حال آنکه همه شما صادق ید؟ فرمود: پدرم از پدرش (علیه السلام) روایت کرد که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند، آنگاه که فرزندم جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب بدنیا آمد او را صادق بنامید. چون پنجمین فرزندش که جعفر نام دارد بر خدا جرئت می کند و بر او دروغ می بندد و ادعای امامت می کند پس، او نزد خدا جعفر کذاب است که افترا زننده به خداست و درباره خود ادعایی می کند که شایستگی آن را ندارد. او با پدرش هم مخالف است و بر برادر خود هم حسد می ورزد و راز الهی را در هنگام غیبت ولی خدا، افشا می کند. سپس امام سجاد گریه شدیدی کردند و فرمودند: گویا جعفر کذاب را می بینم که خلیفه غاصب زمان خود را به تفتیش در امر آن ولی خدا - که در پرده نهان حفظ الهی قرار دارد - برمی انگیزد و حریم خانه پدر را به خلیفه وقت می سپرد. در حالیکه پیش از آن، خلیفه وقت از ولادت آن حضرت (امام عصر عج) خبر ندارد و امید دارد که بدینوسیله به آن حضرت دست یابد و ایشان را به شهادت رساند و ارثی را که از امام حسن عسکری (علیه السلام) به فرزندش امام عصر رسیده، به ناحق به تصرف خویش در آورد(بحارالأنوار، ج 50،ص 227-228). تنها، امام سجاد (علیه السلام) از انحراف جعفر ناراحت نبودند بلکه وجود این فرزند، موجب ناراحتی بعضی از امامان بزرگوار دیگر هم بود. از جمله، ناراحتی امام عسکری (علیه السلام) در هنگام تولد جعفر است. ناراحتی امام حسن عسکری (علیه السلام) را، زنی به نام «فاطمه بنت محمد» اینگونه نقل کرده است: وقتی جعفر بدنیا آمد در خانه امام عسکری (علیه السلام) بودم همه اهل خانه به خاطر تولد این نوزاد شاد بودند اما، امام عسکری را شادمان ندیدم عرض کردم، مولای من چرا شما را در به دنیا آمدن این نوزاد شادمان نمی بینم؟ فرمودند: برای تو، بدنیا آمدن جعفر اهمیتی ندارد! اما (نمی دانی) که دیری نخواهد گذشت که جمع زیادی از مردم را گمراه خواهد کرد(بحارالأنوار، ج 50، ص 231). @Asemani_bashim