فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم یک دقیقه
چرا غصه میخورید؟
و توکل علی العزیز الرحيم
حاج آقا فاطمی نیا
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه
سرور و شادمانی در قیامت
حاج آقا رفیعی
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله مظاهری:
جابر در روایتی نقل ميکند که امام باقر«سلاماللهعلیه» به من فرمودند: اى جابر! آيا كسى كه ادعاي تشيّع دارد، دم زدن از محبّت ما خاندان برايش کافي است؟ سپس فرمودند: «فَوَ اللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلَّا مَنِ اتَّقَى اللَّهَ وَ أَطَاعَه»؛ به خدا قسم شيعۀ ما نيست، جز آن كسي که تقوا داشته باشد و خدا را اطاعت نمايد.
بعد فرمودند: اى جابر! شيعيان ما با فروتنى، تواضع، امانتداري، مداومت بر ياد خدا، روزه، نماز، نيكى به پدر و مادر، مراعات همسايه، رسيدگي به فقرا، اداي قرض بدهکاران، کمک به يتيمان، صداقت، تلاوت قرآن، خوش زباني و رفتار نيکو شناخته ميشوند.
همچنين فرمودند: اى جابر! اگر کسي بگويد: من علي را دوست دارم و بالاتر از آن اگر بگويد: من رسول خدا را دوست دارم، ولي از سيرۀ ايشان پيروي نکند؛ اين محبّت، به او هيچ سودى نخواهد بخشيد. پس تقوا پيشه کنيد که خداوند با هيچكس خويشى ندارد، محبوبترينِ بندگان نزد خداوند و گراميترينِ آنها، کسي است که بيشتر تقوا داشته باشد و بيشتر او را اطاعت کند. به خدا قسم، جز با اطاعت به خداى تبارك و تعالى، تقرّب به او امکان ندارد.
در آخر نيز فرمودند: «مَنْ كَانَ لِلَّهِ مُطِيعاً فَهُوَ لَنَا وَلِيٌّ وَ مَنْ كَانَ لِلَّهِ عَاصِياً فَهُوَ لَنَا عَدُوٌّ وَ مَا تُنَالُ وَلَايَتُنَا إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَعِ»؛ هر كه مطيع خدا باشد، دوست و شيعۀ ماست و هركه نافرمانى خدا كند، دشمن ما خواهد بود و ولايت ما به جز با عمل كردن و پرهيزکاري به دست نميآيد.
✍️پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
دنیا در خدمت کیست؟!
و چه کسی را آزار میدهد؟!
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله جوادی آملی:
آنچه را که خدا دوست دارد، ﴿إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ﴾،[20] «يحب کذا» محبوبهاي خدا در قرآن کم نيست. فرمود که من چه کساني را دوست دارم: ﴿إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ﴾، ﴿يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ﴾،[21] ﴿يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ﴾، آدمهاي پاک را خدا دوست دارد؛ اما «يحب الصّائمين، يحب المصلّين، يحب الحاجِّين» اينها اعمال است که زمينه براي آن مقصد است؛ اما فرمود خدا مردان پاک را دوست دارد. اگر کسي محبوب خدا بود، خدا به او چه ميکند؟! آنچه را که ميخواهد خدا به او عطا ميکند
✍️درس اخلاق 4/ 8/ 96
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
آیت الله حق شناس:
دو ملک الهی با هم سخن میگویند که ایکاش مردم خلق نمیشدند! حال که خلق شدهاند، بدانند برای چه خلق شدهاند. - شما را برای چه به دنیا آوردهاند؟ - و حال که نمیدانند برای چه خلق شدهاند، به دانستههای خودشان عمل کنند. حال که عمل به دانستنیهایشان نمیکنند، از بدیهایی که کردهاند، توبه کنند. اول قدم، توبه است.
✍️باشگاه خبرنگاران جوان
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ سه دقیقه
نتیجه خیرات و مبرات برای وفات یافتگان
آیت الله حسن زاده آملی
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
به سرازیری باب القبله...
شب زیارتی
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
یک آیه
برای کار فردا بگو ان شاءالله
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
4_5996962182846218709.mp3
20.7M
کلیپ صوتی۲۳ دقیقه
درد دل با امام رضا علیه السلام
برات اربعین
روضه اسارت
حیدر خمسه
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
چرا بعضی ها که دین و ایمان ندارند ولی برکت در زندگی ومال و اولاد دارند
آیت الله جوادی آملی
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله بهجت:
به غیر از حافظیّت خدا، به هیچ چیز نباید اعتماد داشت. همه چیز در دست خداست؛ در روایت است که لا حول و لا قوه الا بالله یعنی هیچ روگردانی از گناهان نیست مگر با حفظ و نگهداری خود خدا و هیچ نیرویی بر طاعت و عبادت خدا نداریم مگر به کمک و یاری خداوند.(تحف العقول ص 468)
✍️پایگاه اطلاع رسانی حوزه
@Asemani_bashim
حاج آقا قرهی:
فرق حبیب بن مظاهر که در کوفه بود و ابیعبدالله(ع) را دعوت کرد، با سلیمان و یا مختار (گرچه مختار بعد توبه کرد و دل اهلبیت را هم شاد کرد)، در این بود که سلیمان و مختار خود را صاحب نظر دیدند.
لذا هیچگاه درجه مختار به درجه شهدای کربلا نخواهد رسید، البته گفتهاند: در این موارد، کسی را با کسی قیاس نکنید، من خودم هم معمولاً وقتی دوستان میگویند: مثلاً کدام عارف برتر است؟ میگویم قیاس نکنید، به من و شما ربطی ندارد، امّا این را از باب یقین عرض میکنم که هیچگاه مختار ثقفی که دل اهل بیت را شاد کرد، مقامش به هیچ یک از شهدای کربلا نخواهد رسید و اتّفاقاً یک مقام بسیار بسیار دوری هم نسبت به شهدای کربلا دارد و علّت هم این بود که مختار خود را صاحبنظر میدانست.
مختار بد نرفت، مختار هیچگاه به ظاهر در جبهه دشمن نرفت، مختار آن موقعی هم که با فرزندان زبیر بود، از درون وجودش، انتقام خون ابی عبدالله موج میزد، امّا اشتباه کرد! مختار وقتی دید مسلم بن عقیل به شهادت رسید، آن موقعی که میتوانست سپاه خود را به سمت ابیعبدالله(ع) ببرد (که سپاه بزرگی هم داشت)، با دست خود، خود را تسلیم کرد، چرا؟ چون خود را صاحب نظر میدانست!
مختار حبّ عجیبی به اهل بیت داشت، حبّ عجیبی به وجود مقدس امیرالمؤمنین، امام حسن مجتبی و ابیعبدالله(ع) داشت، امّا خود را صاحب نظر میدانست و مشمول «فَمَنْ تَبِعَ هُدایَ» نشد.
پس مختار خود را صاحب نظر دید و تبعیّت نکرد، قرآن کریم میفرماید: «الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ الَّذی یُوَسْوِسُ فی صُدُورِ النَّاسِ»؛ خنّاس از باب شهوت سراغ مختار نمیآید، مختار محبّ اهلبیت است امّا حبّ بدون تبعیّت دارد، چون احساس میکند که خودش صاحب نظر است، لذا وقتی احساس کرد صاحبنظر است، امام مجتبی(ع) را تنها گذاشت، وقتی احساس کرد صاحب نظر است، بعد از این که فهمید مسلم شهید شده، آن سپاه آماده را - که آماده بودن خیلی مهم است - برد تسلیم کرد، در حالیکه میتوانست به کربلا ببرد، امّا فکر میکرد که آن جنگ یک خونریزی و کشته شدنی بیجا و بیهدف است. به همین خاطر گفت: کینهها را در سینه نگاه میداریم برای وقت دیگر!
کدام وقت دیگر؟! وقت الان است که باید تبعیّت کنی، «فَمَنْ تَبِعَ هُدایَ» مهم است، نه فقط حبّ ظاهری که مختار بالجد محبّ بود.
عرض کردم که خود من موافق قیاس افراد نیستم، امّا مختار به هیچ عنوان با این که قلب اهل بیت را شاد کرد، درجه هیچ یک از شهدای کربلا را ندارد، چون به موقع نفهمید، چرا به موقع نفهمید؟ چون تبعیّت نداشت و احساس کرد که من خودم صاحب نظرم.
لذا مختاری که شاد کننده دل اهلبیت بود، درجهاش فرسنگها با شهدای کربلا فاصله دارد! گرچه قیام کرد امّا حتّی قیامش هم موقعی بود که خودش احساس کرد باید قیام کند که این همان «الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ» است.
✍️خبرگزاری فارس
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
خاصیت سوره حمد
آیت الله بهجت
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ زیبا و شنیدنی دو دقیقه
پاسخ به شبهه؛ زیارت بریم یا کمک کنیم
آیت الله شهید مرتضی مطهری
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
4_6039587267947792819.mp3
10.73M
صوت ۱۴ دقیقه
لذات و آرامش ها
محمد شجاعی
حاج آقا نظری منفرد
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله وحید خراسانی:
ما نشناختیم. نفهمیدیم چه خبر است. خاتم النبیین شب معراج... . به قدری مهم است که خدا خودش را برای این قضیه تسبیح کرده؛ سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى . رفت تا آنجا، از آنجا به ملأ اعلا، رسید به" دَنَا فَتَدَلَّى". وقتی واصل شد به "قاب قوسین"، دو کلمه آنجا دید. کلمه اول: ان الحسین مصباح الهدی . کلمه دوم: و سفینة النجاة . شرح این دو کلمه دو کتاب لازم است. جمله اولی: جنبه علمی، مصباح الهدی. چراغ هدایت سربریده اوست. این حیث عمل: سفینة النجاة. کشتی نجات همه درماندگان محشر، وجود مقدس اوست. این حدیث صحیح السند است.
روز قیامت که می شود " وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ "؛ " وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ". عظمت چقدر است؟ این نص قرآن است. فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ. همه انبیاء مسئول اند؛ همه باید حساب پس بدهند. آیا موسی، عیسی، نوح، ابراهیم؟! این نص قرآن است: " فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ ". بعد همه بیچاره می شوند. روایت معتبر است پنجاه هزار سال مردم همه سرپا ایستاده اند. وقتی نفسها قطع می شود انبیاء، درمانده و اولیاء بیچاره. ناگهان هودجی ظاهر می شود. ظاهرها رحمت الله و باطنها عفوالله. در این هودج چه خبره؟ ظاهرش رحمت بی منتهاست باطنش عفو خداست.
از هودج صدیقه کبری بیرون می آید. جمیع عرش می ایستند. ختم محشر اینجاست. ناگهان یک پیرهن کهنه غرقه به خون بیرون می آورد، روی سرش می اندازد. جبرییل نازل می شود، می گوید: خدا به تو سلام می رساند. هر چه می خواهی بخواه، رد شدنی نیست. آنجاست که می گوید: یا رب شیعتی. ختم محشر پیراهن کهنه غرقه به خون اوست. " ان الحسین مصباح الهدی ". این جهت علمی.
جهت عملی: " سفینة النجاة ". یک روایتی است، شما اهل علم اید، بشنوید. اما فکر کنید. ما من ملک مقرب و لا نبی مرسل الا این که یک آرزو دارد. یک حاجت دارد. آن آرزو و آن حاجت این است که خدا به آنها اذن بدهد بروند به زیارت قبر سیدالشهدا .
✍️خبرگزاری رسمی حوزه
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه
آخرین الگوهای انسانیت
دکتر انوشه
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ دو دقیقه
تفاوت عالم و عارف
آیت الله جوادی آملی
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
https://chat.whatsapp.com/DvFmp20Qar8ArJU48BclWb
آیت الله جوادی آملی:
چرا ما حق نداريم آبرويمان را ببريم؟ چرا حق نداريم مال را اسراف بکنيم؟ براي اينکه مال، مال ما نيست. در بخشهايي آثار ملکيت بر آن بار است، وگرنه ما «امين الله» هستيم در آبرو. مگر انسان مجاز است آبروي خود را از بين ببرد؟ يا ـ معاذالله ـ عفت خود و عصمت خود را از دست بدهد؟ چرا اگر خداي ناکرده ـ معاذالله ـ به کسي تجاوز شده است، پدر، برادر، همسر، فرزند، همه رضایت بدهند باز پرونده باز است؟ چون اين حق زن نيست! اين عصمت و عفت حق زن نيست، حق شوهر نيست، حق پدر نيست، حق پسر نيست. اين آبرو مِلک خداست اين زن «امين الله» است؛ لذا اگر پرونده رضايت هم بدهد هيچ اثري هم ندارد. معلوم ميشود بعضي از امور است که ما مالک نيستيم ما امين هستيم، آبروي ما هم همين طور است. اين روايت نوراني را مرحوم کليني در کافي نقل کرد که «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ إِلَي الْمُؤْمِنِ أُمُورَهُ كُلَّهَا وَ لَمْ يُفَوِّضْ إِلَيْهِ أَنْ يُذِلَّ نَفْسَه»[12] مؤمن بله در زندگي آزاد است؛ اما آبروي مؤمن در اختيار خود مؤمن نيست که او را بخواهد بريزد، مجاز نيست. آبروي مؤمن مال خداست و او «امين الله» است؛ لذا اگر کسي آبروي مؤمن را ريخت خطر الهي او را تهديد ميکند، اين هم هست.
✍️پایگاه اطلاع رسانی اسرا
@Asemani_bashim
@saatibarayagha