سُوَر فصلت و النصر: آیات ۳۰ الی ۳۵ و ۱ الی ۳ - برادر سعید پرویزی.mp3
16.16M
پیش منبر: در محضر سوره مبارکه نور - حجت الاسلام والمسلمین صفاریان.mp3
21.75M
توحید و کرامت انسان در نهضت عاشورا | بخش ششم - حجت الاسلام والمسلمین قنبریان.mp3
44.15M
مناجات و روضه: من دلم تنگ شده کجایی آقا؟ - حاج علی جهانبخش.mp3
32.96M
🎧 بخش چهارم | مناجات و روضه
💠 من دلم تنگ شده کجایی آقا ؟
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 حاج #علی_جهانبخش
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
روضه: انگار نه انگار دیروز همینجا یکی خورد به دیوار - حاج مهدی رسولی.mp3
24.44M
🎧 بخش پنجم | #روضه
💠 انگار نه انگار دیروز همینجا یکی خورد به دیوار
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 #حاج_مهدی_رسولی
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی #اصحاب_الحسین (ع)
#️⃣ #حضرت_زهرا سلام الله علیها
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
زمینه: إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورا - حاج مهدی رسولی.mp3
18.52M
🎧 بخش ششم | زمینه
💠 انا هدیناه السبیل
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 حاج #مهدی_رسولی
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
4_5999353925579312807.mp3
7.68M
🎧 بخش هفتم | #واحد
💠 حالا که تیره روزم و قلبم مکدر است
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 حاج #مهدی_رسولی
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی #اصحاب_الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
شور: دائم به یادت اشکم روونه - کربلایی مصطفی اللهیاری.mp3
8.28M
🎧 بخش هشتم | #شور
💠 دائم به یادت اشکم روونه
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 کربلایی #مصطفی_اللهیاری
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی #اصحاب_الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
شور: مثل مادری برام - کربلایی مصطفی اللهیاری.mp3
5.6M
🎧 بخش نهم | #شور
💠 مثل مادری برام
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 کربلایی #مصطفی_اللهیاری
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی #اصحاب_الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
شور: ایشالله دروغه که خاکت نکردن - کربلایی یاسین زندی.mp3
8.96M
🎧 بخش دهم | #شور
💠 ایشالله دروغه که خاکت نکردن
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 کربلایی #یاسین_زندی
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
روضه: ای اشک اول و نفس آخرم حسین - حاج مهدی رسولی.mp3
18.16M
🎧 بخش پایانی | #روضه
💠 ای اشک اول و نفس آخرم حسین
🏴 شب هشتم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🎙 #حاج_مهدی_رسولی
📆 یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد #دانشگاه_تهران
هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع)
تلگرام | اینستاگرام | آپارات | سروش | ایتا | روبیکا | بله
34.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توحید و کرامت انسان « بخش اول »
🎙 حجت الاسلام و المسلمین #قنبریان
📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی
✔️ شب چهارم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🕰 چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت #اصحاب_الحسین (ع)
[[ @m_ghanbarian ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
هدایت شده از محسن قنبریان
💢 توحید و کرامت انسان در نهضت عاشورا
چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان
هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران/ دهه دوم محرم۱۴۰۲
• نظریه منسجم توحید-کرامت انسان
در مکتب اصیل ایندو به هم سنجاق نشده اند بلکه یک نظریه منسجم اند.
آنچه انسان را از حیوان متمایز می کند، فکر و آگاهی، اختیار و آزادی، خلاقیت و ابتکار و... است. وقتی توحید و امتدادهای اجتماعی اش با لحاظ این ویژگی ها در انسانها جاری شود، توحید و کرامت انسان کنار هم نشسته است.
معتقدیم انقلاب اسلامی، احیای اسلام ناب محمدی بوده؛ لذا رهبر انقلاب اسلامی یکی از حرفهای نوی انقلاب اسلامی را همین توحید-کرامت انسانی می شمارد. توحید را بمعنای حاکمیت ارزشهای الهی بر جامعه و نفی حکومتهای طاغوتی و کرامت انسان را توجه به بزرگترین ارزشهای انسانی مثل آزادی، اختیار، استقلال، حق تعیین سرنوشت می شمارد(۸۲/۷/۲۲)
▫️ دوگانه دیگر: ولایت-رضایت مردم
از آن دوگانه مادر، اضلاع دیگری متولد می شود که بقیه هندسه مکتب اسلام را می سازد.
• امامت و ولایت امتداد توحید
اباعبدالله(ع) معرفت و اطاعت امام لازم الطاعه را همان معرفت خداوندی شمرد که شناختش موجب پرستش و بی نیازی از پرستش غیر است. https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/337424/translate
⬅️ امام خدا نیست اما امامت امتداد اجتماعی توحید است.
- وجه اینکه در تاریخ گاو به خدایی پذیرفته اما نوح به پیامبری پذیرفته نشده، همین است که نوح پیام آور یک خدای ناطق است ادامه اجتماعی خداپرستی است اما گاو خدای صامت است که هرکس می تواند با هوی و هوس خود معنایش کند!
- وجه توبه دادن و پذیرش توبه آدم در مقابل رجیم کردن ابلیس همین است که ابلیس، خلیفه خدا را عصیان و بلندگوی او را می شکند او رساله عملیه را می سوزاند نه فقط یک گناه کند!
- همین حرف درباره ولی فقیه جامع الشرائط مختار هست در مقبوله عمربن حنظله رد او، رد امام معصوم و بمثابه شرک عملی قلمداد شده است.
• رضایت مردم امتداد کرامت انسان
بر انسان -بخاطر آن داشته ها- نمی توان به زور حکومت کرد. لذا همین امامت -که استمرار توحید است- با رضایت مردم برآنها حکومت می کند؛ تا توحید و کرامت انسان کنار هم بنشیند.
وقتی مردم -به هردلیل- نپذیرند، مقصرند و عواقب (این جهانی و آن جهانی) خود را دارد لکن این موجب نمی شود به زور بر آنها حکومت شود.
- امام حسین(ع) به مسلم نوشت: اگر مردم مجتمع بر بیعت من بودند خبرم کن!(الفتوح ج۵ص۵۳)
- به عبدالله بن زبیر فرمود: فقط در کوفه ۴۰هزار بیعت کننده با حلف عتاق و طلاق دارد (قسمی که در صورت تخلف بردگان آزاد و زنان مطلقه بودند). (تاریخ ابن عساکر ص۱۹۴ح۲۴۹)
- هم در نامه اول که شیعیانی مثل حبیب بن مظاهر نوشتند و هم در احتجاج مسلم با عبیدالله این تعبیر برای نامشروع بودن حکومت بنی امیه هست: تَاَمَّرَ علیها بغیر رضی منها: امارت بر امت دارند بدون اینکه رضایت امت برآنها باشد.
• دو دیگریِ این مکتب
- دیگری ای که به امامت و ولایت قائل نیست و امر حکومت را کاملا زمینی و عرفی می شمارد. هرکسی میتواند حاکم شود حتی اگر فاقد ارزشهای انسانی و دینی باشد!
- دیگری ای که با ولایت، سخن گفتن از رضایت مردم را شرک می داند! مردم برایش قدری ندارند و حکومت به زور هم اگر مقدور باشد مجاز است!
• نهضت امام خمینی احیاگر مکتب اسلام ناب
- در مرحله نهضت و قیام علیه حاکم جائر، هرکس حق دارد زیر بار جور نرود. اینجا منطقاً منوط به اکثریت نیست. مثل حسین(ع) با مثل یزید بیعت نمی کند. هم "نه" امام حسین به یزید چنین بود هم "نه" حضرت روح الله!
- اما در مرحله نظام و حکومت، رضایت مردم شرط است لذا هم برای تشکیل نظام در کوفه ، امام حسین شرط اجتماع و اجماع مردم می کند و هم امام(ره) پس از برگشت از تبعید رفراندوم و دو انتخابات برای قانون اساسی (اعضاء و رای به مفاد) را شرط کردند.
- این تمایز در پاسخ به استفتاء شورای سیاستگذاری درباره ولایت فقیه کاملا پیداست: "ولایت در جمیع صور دارد" [جمیع صور اعم از حکومت است، قیام و نهضت هم چون ملازم با تصرف در مال و جان همراهان و دیگران است ولایت می خواهد] "لکن حکومت تولی امور مسلمین بستگی دارد به آراء اکثریت مسلمین که در قانون اساسی بیان شده و در صدر اسلام تعبیر می شده به بیعت با ولی امر مسلمین" [لکن، اضراب است. یعنی صورت حکومت منوط به رای اکثریت است] http://emam.com/posts/view/3967
☑️ @m_ghanbarian
48.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آروم و قرار دل بی قرارم
🎙 #حاج_مهدی_رسولی
📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی
✔️ شب چهارم مراسم عزاداری
دهه دوم #محرم ۱۴۴۵
🕰 چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیئت #اصحاب_الحسین (ع)
#️⃣ #امام_حسین علیه السلام
[[ @mahdirasuli_ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]