988_26607609309536.mp3
4.75M
🎧 بخش نهم | #شور
💠 شب تاریک کنار تو به سر میآيد
🎙 #حاج_مهدی_رسولی
« شب پنجم »
🏴 مراسم عزاداری ایام فاطمیه اول
📆 دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @mahdirasuli_ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
368_26607614217185.mp3
20.91M
🎧 بخش دهم | #شور
💠 قال النور ابن النور مادرم زهراست
🎙 #حاج_مهدی_رسولی
« شب پنجم »
🏴 مراسم عزاداری ایام فاطمیه اول
📆 دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @mahdirasuli_ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
986_26607610060934.mp3
18.02M
🎧 بخش یازدهم | #تک
💠 ای جانا مینویسم به خط خوانا
🎙 کربلایی #جبار_بذری
« شب پنجم »
🏴 مراسم عزاداری ایام فاطمیه اول
📆 دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
390_26607613684572.mp3
10.48M
🎧 بخش پایانی | #تک
💠 به رشادت سردار حنین
🎙 کربلایی #جبار_بذری
« شب پنجم »
🏴 مراسم عزاداری ایام فاطمیه اول
📆 دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
با تمسک از حضرت حق تعالی و همچنین توسل در پیشگاه حضرت زهرا (س) ، شفای همه ی بیماران به خصوص استاد ارجمند، حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی را مسئلت داریم .
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران
[[ Ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
🚩 مراسم هفتگی هیئت اصحاب الحسین عليه السلام
📌سلسلهجلسات با محوریت کتاب
شرح حدیث جنود عقل و جهل
📻 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین #یقینی
🎙️ با نوای برادر ابوالفضل #عبداللهی
🕰️ سه شنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲
از ساعت ۱۸
🕌 مسجد دانشگاه تهران
#️⃣ #قرار_معنوی | همراه با سفرهٔ احسان اهلبیت عليهمالسلام
🔺 به زمانبندی مراسم دقت فرمائید.
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
💠مقاله ششم [مقصد دوم] در باب ایمان و کفر
👤 حجتالاسلام #یقینی
📆 خلاصهای از جلسه ۳۰ آبان ۱۴۰۲
🔹حسادت این گونه است که اولاً من میخوام او اگر چیزی را دارد من هم داشته باشم. ثانیاً میخواهم اگر من یک چیزی را داشتم، او نداشته باشد. اما رقابت اعم از این است. هم حسادت در دلش میگنجد و هم غبطه. غبطه این است که او آن خوبی را دارد؛ داشته باشد. من هم داشته باشم.
⬅️ اما ویژگی مؤمنین چیست؟ اینها اهل "استباق الی الخیرات" هستند؛ مسابقه میگذارند تا به خیرات برسند.
🔹اگر که من نمیتوانم ببخشم، یعنی من کوچکم. امام(ره)، از این مثال استفاده میکردند: کوتهنظر نباشیم! یعنی آدم باید به جایی برسد که ناراحت نشود. نه اینکه اگر ناراحت شدی گناه کردی، ولی یعنی هنوز کوچکی. وقتی دریا شوم، دیگر این چیزها من را متلاطم نمیکند.
🔹ابن سینا میگوید: آن چیزی که در حکمت نظری است، به اراده و انتخاب و اختیار ما ربط ندارد؛ اما آن چیزی که در حکمت عملی است، به اراده و انتخاب و اختیار ما ربط دارد. این ملاک تمایزش دقیق نیست!
❓پس ملاک تمایز بین حکمت عملی و نظری چیست؟
🔻حکمت نظری یعنی وقتی در نظر، عالم و خواص آن را شناختم؛ میفهمم یکی از خواص عالم این است که اگر به صدق و وفا رفتار کنی، به سعادت نزدیکتری، از شقاوت دورتری و برعکسش، برعکس نتیجه میدهد.
🔻حکمت عملی یعنی من در جانم، محبت به خیر را غرس کرده باشم که وقتی که خیر را تشخیص دادم، خیر را شناختم، بتوانم در مقابل آن تسلیم باشم.
⬅️ پس حکمت نظری کار عقل و حکمت عملی، کار قلب است.
🔹ایمان از مقولهی حکمت عملی است. ایمان تابع اراده است و به خاطر همین است که بهخاطر آن ممکن است پاداش دریافت کنیم.
🔻 ایمان به معارف صورت نگیرد مگر آنکه اولا حقایق را با ریاضت عقلیه ادراک کند که این به منزله مقدمه ایمان است؛ اما سالک الی الله برای به دست آوردن نورانیت باید حقایق را با ریاضات قلبیه، به قلب رساند.
🔹انسان اصالتاً گرایش به ذات حق دارد و به تبع آن گرایش به تجلی آن دارد. انسان نمی تواند درکی از ذات حق داشته باشد مگر به واسطه آن تجلی اعظم! تجلیات هم همه وابسته اند به آن تجلی اعظم. پس در واقع راهی نداریم برای شناخت خدا مگر به واسطه آن تجلی اعظم.
🔹خداوند خیر محض است و از او جز خیر صادر نمی شود. آنچه مقدر میکند برای خیر و کمال ماست و... اینها عقلا برای ما حل شده، اما به قلب ما نرسیده است و این ناشی از نقصان ایمان است. راه حلش چیست؟
🔻امام(ره) میفرمایند راه آن این است که به قلبمان تلقین کنیم.
🔻یک راه دیگر هم قرآن فرموده: این امر حقیقی از جانب پروردگار مقدر شده که کسانی که اهل فسق باشند هرگز اهل ایمان نخواهند شد. اگر اهل ایمان باشی و گرفتار فسق بشوی ایمان از دلت بیرون میرود. راهش چیست؟ برعکس این باید عمل کنی. از فسق دوری کنی. مواظبت کنی و این مواظبت ایمان را وارد قلب ما میکند.
متن کامل
[[ Ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
🖼 #عکس_نوشته
🚩 مراسمهفتگی
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
💠 ایمان، حظ قلب
👤 حجت الاسلام #یقینی
📆 سه شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
🖼 #عکس_نوشته
🚩 مراسمهفتگی
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
💠 نقصان ایمان
👤 حجت الاسلام #یقینی
📆 سه شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
31.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 محتوای_ویژه #شب_زیارتی
💠 صَلّو عَلیک مَلیک السَّماء
🎙 حاج #مهدی_رسولی و کربلایی
#مصطفی_اللهیاری
🟥 با حال مناسب مشاهده کنید.
◀️ دریافت نسخه با کیفیت
🏴 شب پنجم مراسم عزاداری
ایام #فاطمیه | ۶ آذرماه ۱۴۰۲
[[ @mahdirasuli_ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402091401.mp3
49.44M
▶️ #سخنرانی
🚩 مراسم هفتگی هیأت اصحاب الحسین(ع)
🗒 سلسله جلسات شرح حدیث جنود عقل و جهل
« جلسه هفتم »
🎙 حجت الاسلام #یقینی
📆 سه شنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأتدانشجوییاصحابالحسین(ع)
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402091402.mp3
36.86M
▶️ #مناجات پنجم خمس عشر-مناجات راغبین
🚩 مراسم هفتگی هیأت اصحاب الحسین(ع)
🗒 سلسله جلسات شرح حدیث جنود عقل و جهل
« جلسه هفتم »
🎙 برادر ابوالفضل #عبداللهی
📆 سه شنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأتدانشجوییاصحابالحسین(ع)
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
28.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا
🎥 توبه ی تو تبیین است
🎙️ حجت الاسلام و المسلمین #شریفیان
🕰️ جمعه ۳ آذر ماه ۱۴۰۲
« شب دوم »
🏴 مراسم عزاداری #ایام_فاطمیه
📥 دریافت نسخه: تصویری|صوتی
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @sharifian_org ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
🚩 مراسم هفتگی هیئت اصحاب الحسین عليه السلام
📌سلسلهجلسات با محوریت کتاب
شرح حدیث جنود عقل و جهل
📻 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین #یقینی
🎙️ با نوای برادر ابوالفضل #عبداللهی
🕰️ سه شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲
از ساعت ۱۸
🕌 مسجد دانشگاه تهران
#️⃣ #قرار_معنوی | همراه با سفرهٔ احسان اهلبیت عليهمالسلام
🔺 به زمانبندی مراسم دقت فرمائید.
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🎬 نماهنگ « #بی_مردم »
#به_زودی
👤 #حاج_مهدی_رسولی
" حاکمیت مردم، یَد واحده ... "
🚩 کاری مشترک از گروه رسانه هیأت ثارالله زنجان و هیأت اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران
[[ @mahdirasuli_ir ]]
[[ @sarallah_zanjan ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
💠 مقاله ششم [مقصد سوم] در باب تصدیق و جُحود
👤 حجت الاسلام #یقینی
📆 خلاصه ای از جلسه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
🔹بعد از ایمان و کفر امام صادق(ع) تصدیق و جُحود را بیان میفرمایند: تصدیق از جنود عقل است و جُحد یا جُحود به معنای انکار از جنود جهل است. تصدیق یعنی اعتقاد راسخ به چیزی داشتن. تصدیق و جحود ارادی نیستند، بلکه آنها نتیجه امور دیگری هستند که آن امور ارادی هستند.
🔹تصدیق نتیجه عقل نظری است؛ یعنی انسان عقلش به مرتبه ای از بلوغ و رشد برسد که یک حقیقتی را دریابد. تصدیق مقدم بر ایمان است. ایمان یعنی انسان حقیقتی را عاقلانه و حکیمانه دریابد و به آن دل ببندد و اطمینان کند.
🔹فارابی سعادت اخلاقی را مقدم بر دیگر سعادت ها میداند. یعنی اینکه شما ملکات رذیله را از خودتان و قلبتان دور کرده باشید و عادات حسنه را جایگزین عادات زشت کرده باشید. در واقع علم، فعل نفس است و وقتی که نفس معیوب باشد، حقیقت علم هم در آن تحقق پیدا نمیکند.
🔻در حدیث عنوان بصری هست که محضر امام صادق(ع) رسیده؛ از ایشان استدعا دارد که حقیقت علم را به او بیاموزند. امام(ع) میفرمایند که: «لَیسَ العِلمُ بِالتَّعلیمِ و التَعَلُّم»؛ محضر استادی برویم و استفاده بکنیم؛ یک سطحی از علم را به دست میآوریم ولی حقیقت علم اینگونه به دست نمیآید. در ادامه میفرمایند: «العِلمُ نورٌ یَقْذِفُهُ اللّهُ فی قلبِ مَن یَشاءُ مِن عِبادِهِ»؛ علم نوریست که خدا آن را قرار میدهد در دل هر یک از بندگانش که بخواهد. در دل چه کسانی؟ میفرمایند: حقیقت علم با عبودیت به دست میآید.
🔻وقتی نفس یک حقیقت نورانی باشد، علم هم یک حقیقت نورانی خواهد بود و میتواند راه را نشان دهد. اینجاست که تزکیهی باطن بر کسب علم و معرفت و عقلانیت تقدم دارد.
🔹مقدمات ارادی تصدیق:
🔻تزکیه باطن: اینکه نفس من یک نفس به سامانی باشد نفس متعادلی باشد.
🔻باید یک مقدمهی علمی برای خود بسازیم که با عقل نظری به دست میآید.
🔻باید ذهن (عقل نظری) را مودب کنیم. یعنی ذهن را تمرین بدهیم تا از آنچه غیر عقلانی است دور شود.
🔹امام سجاد(ع) میفرمایند:«یا طالب العلم انّ للعالمِ ثَلاثَ علاماتٍ: العِلم و الحِلم و الصَمت»؛ ای دانشجو! دانشمند سه نشانه دارد: اول دانش، که این ظاهر است؛ اما دو ویژگی دیگر هم دارد که ممکن است به آنها توجه نکنیم. آنها مقدمه اند برای ویژگی اول. آن دو کدام اند؟ حلم (خویشتن داری) و سکوت. وقتی سکوت باشد، در شنیدن هم عمیق میشنویم. آن وقت است که اگر یک رهاورد علمی در سخن گوینده باشد، آن را از دست نمیدهیم
متن کامل
[[ Ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
🖼 #عکس_نوشته
🚩 مراسمهفتگی
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
💠 علم، حقیقتی نورانی
👤 حجت الاسلام #یقینی
📆 سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
🖼 #عکس_نوشته
🚩 مراسمهفتگی
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
💠 تصدیق
👤 حجت الاسلام #یقینی
📆 سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد دانشگاه تهران
[[ ashabolhossein.ir ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
28.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شهادت مقامه ، اما اگر مسئولیتش ادا شود...
🎙️ حجت الاسلام و المسلمین #شریفیان
🕰️ جمعه ۳ آذر ماه ۱۴۰۲
« شب دوم »
🏴 مراسم عزاداری #ایام_فاطمیه
🕌 مسجد دانشگاه تهران
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @sharifian_org ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
May 11
📌 #اطلاعیه
دسته عزاداری #فاطمیه 🏴
🎙 با مداحی:
کربلایی مصطفی اللهیاری
📅 زمان:
دوشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲
بعد از نماز ظهر و عصر
🔰 مکان: تهران،میدان انقلاب اسلامی،دانشگاه تهران
<< ورود برای عموم از درب خیابان شانزده آذر و قدس آزاد است >>
هیأت دانشجویی اصحاب الحسین(ع)
[[ @mostafa_alahiary ]]
[[ @ashabolhossein_ir ]]
بی مردم.mp3
13.41M
#بشنوید
نماهنگ | #بی_مردم
🎙 بانوای: #حاج_مهدی_رسولی
📝شاعر: محمد رسولی
🎞 تنظیم و میکس: شهاب شوشتری
🏴 ویژه ایام #شهادت_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
🔻 تولید شده در "قرارگاه رسانه شهید آوینی #هیئت_ثارالله علیهالسّلام زنجان"
با همکاری هیئت محترم #اصحاب_الحسین دانشگاه تهران
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
[ @ashabolhossein_ir ]
هدایت شده از حاج مهدی رسولی
بسم الله الرحمن الرحیم
قطعهی بیمردم بیش از آن که برای مردم خوانده شده باشد، برای آنانی خوانده شده است که امروز در حکومت اسلامی، جای حکمرانان و فرمانداران و مسئولانِ حکومت أمیر المؤمنین علیه السّلام نشستهاند. این قطعه بیش از این که از مردم دعوت کند خود را در ادارهی سرنوشت خویش شریک کنند -که این کار را هم میکند-، مطالبهای مبتنی بر تاریخ از مسئولین است که از سرانجام کنار گذاشتن مردم عبرت بگیرند.
اهل سقیفه میخواستند بین حکومت و مردم فاصله بیندازند؛ اما نتوانستند و جریان تاریخ به سمت علی برگشت که حکومتش سراسر مردمسالاری بود. حال این ما هستیم که در نقش امام و امت، در همان امتحانی قرار گرفتهایم که مردم زمان أمیر المؤمنین علیه السّلام قرار گرفتند: آیا ما متفاوت عمل خواهیم کرد؟ آیا بر خلاف روزگار شهادت صدیقهی طاهره، ما مردم برای ادارهی بهتر جامعه، در کنار امام خود و نایبش میمانیم؟ آیا بر خلاف حاکمان روزگار شهادت صدیقهی طاهره، زعمای ما، مردم را در کنار خویش نگه میدارند؟
در روزگار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم بودند که میدان را رها کردند و سرنوشت تاریخ به محاق رفت؛ ای کاش در روزگار ما، مسئولین مردم را رها نکنند و ما مردم نیز امام خود را رها نکنیم تا سرنوشت تاریخ یک بار دیگر به محاق نرود.
مردم در حکومت اسلامی همهکارهاند؛ هم هدفند و هم وسیله. این، مهمترین درس اجتماعی فاطمیه است.
توپ تاریخ، امروز در زمین ماست. مردم را جدی میگیریم یا آنها را کنار میگذاریم؟ طرف علی و فاطمه میایستیم یا کنار دشمنانشان؟
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
[ @ashabolhossein_ir ]