eitaa logo
ﺁﺷﻴـﺦ ﺫﺑﻴـﺢ اﻟﻪ رفیـعی ( اﺣﻤﺪی )
24 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
380 فایل
ﺗﻮﺻﻴﻪﻫﺎی ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼﻡ ﺁﺷﻴﺦ ﺫﺑﻴﺢ اﻟﻪ ﺭﻓﻳﻌﻲ ( اﺣﻤﺪﻱ ) و علمای گرانقدر ﺟﻬﺖ ﭘﻴﻤﻮﺩﻥ ﺭاﻩ ﻗﺮﺁﻥ و اﻫﻞ اﻟﺒﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬم السلام . ادمین : @MrRafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طب الرضا
💠يارى پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم در ماه شعبان و اما در خصوص ماه شعبان، رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مى‌فرمايد:«الشعبان شهرى رحم الله من اعاننى على شهرى».1 يعنى خدا رحمت كند كسى را كه مرا در اين ماه يارى كند. دعاى رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مستجاب است، عزيز من! 1-اقبال الاعمال ج3ص278 📚ز ملک تا ملکوت - 1، صفحه 165 @ayatollah_haqshenas
📗📗 کتاب فتح خون اثر سید مرتضی آوینی، معجزه ای در روایت گری ماجرای کربلا می باشد. متن کتاب از دو بخش درهم‌تنیده، تشکیل یافته است. در بخش اصلی، تاریخ کربلا (از زمان شهادت امام حسن علیه السلام تا واقعه عاشورا) مرور می‌شود و در بخش دوم، «راوی» وقایع تاریخی را تفسیر می‌کند. این کتاب به گواه اکثر خوانندگان منظری تازه به تاریخ کربلا گشوده و ادبیات پختۀ متن و نوع نگاه سید شهیدان اهل قلم به کربلا، زیبایی کتاب را دو چندان کرده است. @audio_ketab
کتاب صوتی "فتح خون" اثر شهید سید مرتضی آوینی در 6 قسمت بصورت خلاصه با صدای منیع: shenoto.com @audio_ketab
🔴 اگه دنبال pdf کتاب در موضوعات مختلف هستی یه سر به کانال پایین بزن 👇👇👇👇👇 📡 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
*سیستمهای احمق یا مدیران جلسه‌ای؟ همه ما می‌دانیم که مدیران بسیار سرشان شلوغ است. یکی از مهم ترین دلائل این مشغله این است که دائم جلسه دارند. چون باید در مورد موضوعات متعددی تصمیم بگیرند. البته بر کسی پوشیده نیست که بخشی از اینجلسات تشریفاتی است. چرا بخشی از این تصمیمات از طریق دیگری گرفته نمی‌شود؟ به عنوان نمونه چرا کارهای گسترده کارشناسی در قالب یک گزارش خوب تهیه نمی‌شود و مدیر از طریق خواندن آن گزارش تصمیم نمی‌گیرد؟ می‌توان گفت به همان دلیل که بسیاری از اساتید، پایان نامه دانشجویان را نمی‌خوانند و تنها در جلسه به ارائه وی گوش می‌دهند و نظر می‌دهند. ریشه این ماجرا پدیده «احمق بودن سیستمها» است. بسیاری از سیستمها در کشور ما احمق هستند و این باعث می‌شود که درست کار نکنند و در نتیجه مدیران ناچار هستند دائم با آنها کلنجار رفته و آنها به سمت جلو هل دهند. پس با دو نوع سیستم مواجه هستیم: سیستم احمق و سیستم هوشمند روبرو هستیم. اما فرق این دو نوع سیستم در چیست؟ مثلا آیا سیستم بیمارستانی ما هوشمند است یا احمق؟ سیستم حمل و نقل؟ سیستم علمی؟ مالیاتی؟ ثبت اسناد؟ تامین اجتماعی؟ گمرک؟ بازنشستگی؟ آموزش و پرورش؟ کنکور؟ سیستم هوشمند ظاهری ساده داشته و شما به راحتی با آن مواجه می‌شوید و کار خود را انجام می‌دهید ولی در پشت آن، پیچیدگی بسیار زیادی وجود دارد که شما اصلاً آنرا نخواهید دید. شما از کار کردن با سادگی آن لذت می برید در حالیکه نمی‌دانید چقدر طراحی آن پیچیده‌ است. در مقابل، سیستم احمق سیستمی است که ظاهری پیچیده دارد و شما هنگام مواجه با آن دچار دردسر می‌شوید در حالیکه پشت آن بسیار ساده است و توان خاصی ندارد. در عمل اتفاقی که می‌افتد این است که در سیستم هوشمند، شما بار خاصی متحمل نمی‌شوید و خیلی ساده با آن کار می‌کنید در حالیکه در سیستم احمق، همه بار بر روی دوش شماست
۸خصوصیت مهم مدیران که موجب موفقیت در کسب‌وکار می‌شود ا- توجه به جزئیات یکی از ویژگی‌های مدیران موفق، توجه به جزئیات است که در انجام کارها از دقت کافی برخوردار هستند، تمام برنامه‌ها و محصولات را بررسی می‌کنند و از انجام کارها به درستی اطمینان می‌یابند. هیچ نکته‌ای نباید از چشمشان پوشیده بماند، بهتر است به مسائلی دقت کنند که دیگران به آنها بی‌توجه هستند همچنین با در نظر گرفتن جزئیات و آینده‌کاری، عواقب تصمیمات و روش‌های ممکن را بررسی کنند. ۲- نظم از صفات دیگر مدیران برجسته قطعا می‌توان به داشتن مهارت‌های سازمانی اشاره کرد که علاوه‌بر آشنایی به وظایف خود می‌دانند چه زمان کارها را بر اساس جدول و مهلت زمانی انجام دهند. همچنین از پروژه‌های در حال انجام و آینده کارمندان با خبر هستند. بر اساس سیستم سازمانی، کارهای مهم و جلسات را به سرعت انجام می‌دهند و برگزار می‌کنند و در جریان امور و اتفاقات پیرامون خود قرار دارند. برای فعالیت‌ها و ارتباطاتی که تاثیر بیشتری بر موفقیتشان دارند برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارند و زمان بیشتری را به آنها اختصاص می‌دهند.باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به عملکرد بهتر در این زمینه طراحی فهرست اولویت‌های کاری و ضرب‌الاجل‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما از این طریق درمی‌یابید که وقت ارزشمندتان را به چه صورت صرف کرده‌اید و چه نتایجی را رقم زده‌اید. ۳- معلومات یکی از خصوصیات بسیار بارز مدیران، دانش و معلومات است. آنها همواره در حال یادگیری مهارت‌های گوناگون، ارتقای سطح اطلاعات در زمینه صنعت و تخصص هستند تنها در این صورت است که دیگران هم به نصایح و نظرات آنها توجه می‌کنند. ۴- الگو بودن توانایی الگو بودن یکی دیگر از صفات مدیران لایق است.کارمندان رفتار مدیران را زیر نظر داشته و از انتظارات خود مطلع هستند. اگر برای مثال مدیری از کارمندان بخواهد اضافه کاری کنند یا اگر قرار باشدکارمندان با یکدیگر ارتباطات خاصی برقرار کنند در ابتدا باید خود الگو باشند. مدیران آگاه همیشه مراقب رفتارهای خود هستند زیرا می‌دانند کارمندان رفتارهایشان را زیر نظر داشته و از آنها الگو برداری می‌کنند. ۵- خدمتگزاری مدیران در کنار مدیریت سازمان به خدمتگزاری نیز مشغول هستند که از جمله وظایف مهم آنها نیز محسوب می‌شود. به خواسته‌ها، شادی، انگیزه کارمندان و اطرافیان توجه خاصی دارند همچنین روی نیازهای مشتریان تمرکز می‌کنند مدیران باید از آنچه موجب خرسندی مشتریان می‌شود اطلاع داشته تا بتوانند در زمینه‌های مختلف به آنها کمک کنند. ۶- صداقت درستکاری یکی از ویژگی‌های مدیران خاص است. روراست هستند، از دروغ، تقلب یا دزدی اجتناب کرده به طوری که دیگران می‌توانند به آنها اعتماد کنند. مدیران اغلب به‌دلیل انجام کارهای مهم یا حساس‌تر بیشتر مورد اعتماد هستند. سایر کارمندان هم با اعتماد به مدیر صداقت را در دستور کارهای خود قرار می‌دهند و صحیح‌ترین تصمیمات را می‌گیرند. کارهای مدیران برای کارمندان باید به طوری شفاف و واضح باشد تا هیچ‌گونه سوءتفاهمی به وجود نیاید همچنین از قبول مسوولیت دیگران، احساس آرامش و رضایت کنند. ۷- وقت گذاشتن مدیران حاضر هستند به خاطر شغل و کسب‌وکار خود اگر لازم باشد زمان بیشتری هم بگذارند و وظایف خود را بدون توجه به مسائل گوناگون انجام دهند اصلا درگیر ساعات کاری نیستند و بیشتر از زمان لازم و انتظارات، برای انجام کارها وقت می‌گذارند. اما صرف بیشتر زمان به این معنا نیست که ساعات کار استاندارد را بیهوده هدر می‌دهند بلکه از زمان به‌طور صحیح و مناسب استفاده می‌کنند، متمرکز هستند و کارها را به نحوی سازمان‌دهی می‌کنند تا بتوانند بیشترین کار را در زمان مورد نظر انجام دهند همیشه هم در جست‌وجوی راهکارهایی به‌منظور افزایش بهره‌وری هستند. ۸- اشتیاق مدیران احساس غرور و مالکیتی نسبت به‌کار دارند، فراتر از یک شغل به آن می‌نگرند، کارها را با عشق و اشتیاق انجام می‌دهند و دیگران را هم تشویق می‌کنند تا نسبت به‌کار خود احساس اشتیاق داشته باشند. هرگز از کار رضایت کامل ندارند و دائما به فکر ترقی و پیشرفت بیشتر هستند در ضمن کارمندان را به توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف، تشویق می‌کنند. @ejmaemodiranemovafagh