eitaa logo
🌸 آشنستان گلستانه 🌸
73 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
105 فایل
گلستانی از زیباییهایی طبیعی، معنوی، تربیتی برای هم محلی های عزیز آشنستانی پیام های خود را برای اینجانب ارسال فرمایید https://eitaa.com/ma_najafi
مشاهده در ایتا
دانلود
1_11939920400.pdf
522.8K
دولت چهاردهم و الزامات ادامه راه شهید رئیسی
کتاب گویا فایل صوتی کتاب شکوهمند شکوه نهج البلاغه جرج جرداق ایران صدا http://player.iranseda.ir/book-player/?w=43&g=611721
♦️فوق گناه چیست؟ ❌ما یک سری گناه به نام «فوق گناه» داریم که از گناه بدتر هستند. اینها خیلی خطرناک هستند. 🚨اگر یکی از اینها با کسی باشد، قرن ها در جهنم گرفتار می‌شود. مثلاً عاق والدین، بداخلاقی، حسود بودن، سوءظن داشتن. یعنی جهنم اخلاق، مهمتر از جهنم اعمال است. در مورد سوء خلق: 💎پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: «سُوءُ الخُلقِ ذَنبٌ لا یُغفَر؛ بداخلاقی گناهی است که آمرزیده نمی‌شود.» یعنی باید آدم به خاطر این گناهان میلیون ها سال در جهنم عالم برزخ بماند. حسادت، بداخلاقی، بددهانی، زودرنجی و ... از این نوع گناهان هستند. اینها گناهان بزرگی هستند. ♦️آن‌وقت آدم در قیامت می‌بیند بعضی ها را که در دنیا آنها را برای گناهان ظاهری شان سرزنش میکرده وضع‌شان خیلی بهتر از کسانی هستند که مرتکب چنین گناهانی شده اند. استادشجاعی 📚 @HadithNegar
💎پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) فرمودند: خداوند مؤمن ناتوانی را که دین ندارد، دوست نمی‌دارد. سؤال شد: مؤمن ناتوان بی دین چه کسی است؟ فرمود آنکه نهی از منکر نمی‌کند. 📗الکافی، جلد ۵، ص۵۹ 📚 @HadithNegar
♦️مفهوم واقعی برکت چیست؟ 💎از پیامبر(صلی الله علیه وآله) پرسیدند: برکت در مال یعنی چه؟ 🌼درپاسخ، پیامبر مثالی زد و فرمود: 🔰گوسفند در سال یکبار زایمان می کند وهر بار هم یک بره به دنیا می آورد. سگ در سال دو بار زایمان میکند و هربار هم حداقل ۷-۶ بچه. 💠به طور طبیعی شما باید گله های سگ را ببینید که یک یا دو گوسفند در کنار آن است. 🛑ولی در واقع برعکس است. گله های گوسفند را می بینید و یک یا دو سگ درکنار آنها چون خداوند برکت را در ذات گوسفند قرار داد و از ذات سگ برکت را گرفت. ✅در تمام عمر حتی یک گله سگ را ندیده ایم. اما گله های گوسفند فراوانی را دیده ایم! 🎋و این در حالی است که در هر ثانیه میلیونها گوسفند ذبح می شوند! 🔥مال حرام اینگونه است: «فزونی دارد ولی برکت ندارد» 📗از بیانات آیت الله مجتهدی ره 📚 @HadithNegar
هدایت شده از راز موفقیت
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ با دیدن این کلیپ مو به تنتون سیخ میشه 🔹خدایا بنازم به حکمتت 🔸دوستان این کلیپ را تماشا کنید و خدا را شکر گزار باشید قدرسلامتی و داشته های خودمون رو بدانیم هرچندناچیزوکوچک باشند بازمهمند ➡️ @razmovafajh 🌸 💠🇮🇷🌍 راز موفقیت 👆
🔴یادداشت شانزدهم انتخابات 🔹فضای مجازی تمدنی برخی از کاندیداها برای جذب آرای قهر کرده ، تلاش می‌کنند تا وعده‌های رفع فیلتر بدهند و از زیر تصمیمات نظام درباره فیلترینگ شانه خانه کنند امااگر ما به دنبال تحقق تمدن اسلامی و انتخاب دولت تمدنی باشیم باید فضای مجازی تمدنی را طراحی کنیم و در چنین فضایی زیست مجازی داشته باشیم. حضرت امام خامنه‌ای نکات بسیار دقیقی درباره فضای مجازی فرموده‌اند که تحقق و اجرایی کردن آنها درواقع ساخت فضای مجازی تمدنی است. 🔹ویژگی‌های فضای مجازی تمدنی که از مطالبات امام خامنه‌ای احراز شده است‌ ۱_اولین و مهم ترین ویژگی فضای مجازی تمدنی، ملی بودن آن و عدم وابستگی سخت افزاری و نرم افزاری به کشورهای بیگانه است. ۲_مهم‌ترین خصیصه‌ی فضای مجازی رعایت اخلاق اسلامی و پایش مداوم آن جهت ممانعت از ورود داده‌های فاسد،دروغ، خانه برانداز و ابرو بر هست. برخلاف فضای مجازی تمدن غرب که مجموعه‌ای از پلتفرم‌های بی در و پیکر است که مخاطب خود باید راستی و دروغ را پایش کند، فضای مجازی تمدنی تاکید جدی به طهارت اخلاقی و تنطیم ورودی و ممانعت از انتشار مطالب گناه آلود دارد . ۳_در فضای مجازی تمدنی عدم دسترسی دشمن به اطلاعات مردم، عدم اثر گذاری دشمن، ممانعت از فتنه انگیزی دشمن بسیار مهم است. ۴_در فضای مجازی تمدنی باید دیکتاتوری رسانه ای دشمن شکسته شود و ذهن جوانان با تبلیغات سو دشمن آلوده نگردد. ۵_قوانین صریح در حمایت از کاربران و برخورد با هر نوع اشاعه‌ی فحشا و فریب‌کاری و کلاهبرداری اینترنتی وجود دارد. ۶_فضای مجازی تمدنی، بستری برای تولید محتوای معرفتی و تبیینی دینی برای عموم کاربران است. ۷_در فضای مجازی تمدنی باید افراد فرهیخته دسترسی لازم برای نقش آفرینی و روشنگری عموم مردم داشته باشند و از آنها حمایت های لازم شود. ۸_در فضای مجازی تمدنی باید حقوق کودکان و نوجوانان که آسیب پذیرترین قشر جامعه در مواجهه با نشر اکاذیب و فساد رسانه‌ای هستند رعایت شود‌ ۹_در فضای مجازی رسانه‌ای دشمن اجازه نفوذ و طراحی عملیات‌های روانی برای مردم جامعه را ندارد. نه اینکه در تلگرام قیمت گذاری دلار انجام شود. ۱۰_در فضای مجازی ملی باید فرصت‌های حقوقی و نرم افزاری لازم جهت حمایت از کسب و کار مردمی وجود داشته باشد . ◀️ما در انتخاب رئیس جمهور دقت وافری خواهیم داشت تا کسی که می‌اید دغدغه‌اش تحقق اینترنت ملی، مراقبت از سلامت اخلاقی جامعه و مبارزه با توطئه‌های دشمن بکند و حتی در فضای مجازی هم استقلال و عزت بیافریند. ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
⭕️وقتی بدون حجاب «نیلوفر» هستید و یهو از آمریکا به ایران میپرید روسری و مانتو میپوشید و با نام «معصومه» از دیوار سفارت بالا میروید و چند سال بعد دوباره عشق آمریکا وجودتان را پر میکند و با چادر به کابینه نفوذ میکنید و آمارهای ایران را به آمریکا میفرستید، یعنی یک جای کار میلنگد! 🆔 @pedarefetneh 🔜
هدایت شده از حدیث نگار
💎امام رضا علیه السلام فرمودند : به راستى كسى كه در پى افزايش رزق و روزى است تــا با آن خـــــانواده خود را اداره كند، پاداشش از مجاهد در راه خدا بيشتر است. 📗بحارالانوار .ج ۷۸. ص ۲۲۹ 📚 @HadithNegar
💎رسول خدا (صلی الله علیه و آله) : ما النّارُ في‌اليَبَسِ بِأسرَعَ مِنَ الغيبَةِ في حَسناتِ العَبدِ. سرعت نفوذ آتش در خوردن گياه خشك به پای سرعت اثر غيبت در نابودی حسنات يك بنده نمی‌رسد. 📗بحارالانوار: ج ٧٥، ص ٢٢٩ 📚 @HadithNegar
💢 اراده‌اى برتر از اراده ما! •✾(عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ).✾• ✍️ در اين كلام نورانى‌اش به يكى از دلايل توحيد اشاره كرده مى‌فرمايد: 🔅«خداوند را به‌وسيله بَرهم خوردن تصميم‌ها، فسخ پيمان‌ها و نقض اراده‌ها شناختم»؛ ا نهج‌البلاغه، حکمت ٢٥٠ ا 🔸 اشاره به اين‌كه، بسيار مى‌شود انسان تصميم محكمى به انجام كارى مى‌گيرد، اما ناگهان اراده او تغيير پيدا مى‌كند بى‌آن‌كه عاملى براى آن تغيير بشناسد! اين نشان مى‌دهد كه اراده‌اى از بيرون به آن تعلّق گرفته بود كه اراده اين شخص فسخ شود وگرنه دليلى ندارد كه انسان با داشتن تصميم قوى بر كارى ناگهان منصرف شود. ✧═┅ تفسير ديگرى نيز براى اين كلام نورانى شده است كه: بسيار مى‌شود انسان تصميم محكمى بر كارى مى‌گيرد؛ ولى تقديرات الهى مانع از آن مى‌گردد وانسان ناچار عقب‌نشينى مى‌كند و از آن چنين مى‌فهمد كه مافوق اراده او اراده ديگرى است كه اگر تعلق به چيزى گيرد هرچه برخلاف آن است دَرهم مى‌ريزد و از بين مى‌رود. ✧ كوتاه سخن اين‌كه اگر انسان، فعّالٌ ما يَشاء بود و هرچه مى‌خواست مى‌توانست انجام دهد ممكن بود در وجود خدا شك كنيم؛ اما اين‌كه مى‌بيند مافوق اراده او، اراده‌اى است كه در بسيارى از مواقع اراده او را بَرهم مى‌زند يا مانع تحقق مراد او مى‌شود مى‌فهمد عالَم، مدبّر قادر و توانايى دارد كه آن را بر طبق اراده حكيمانه‌اش تدبير و اداره مى‌كند. ☆ در اين‌كه آيا واژه‌هاى «عزائم» و «عقود» و «همم» مترادف است و همه به معناى اراده انسان است يا با هم تفاوت دارد، در ميان شارحان نهج‌البلاغه اختلاف نظر است؛ 📗 آیت الله مکارم شیرازی، پیام امام امیرالمؤمنین، ج ۱۴، ص ۷۳ 📚 @HadithNegar
💢 اراده‌اى برتر از اراده ما! •✾(عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ).✾• ✍️ در اين كلام نورانى‌اش به يكى از دلايل توحيد اشاره كرده مى‌فرمايد: 🔅«خداوند را به‌وسيله بَرهم خوردن تصميم‌ها، فسخ پيمان‌ها و نقض اراده‌ها شناختم»؛ ا نهج‌البلاغه، حکمت ٢٥٠ ا 🔸 اشاره به اين‌كه، بسيار مى‌شود انسان تصميم محكمى به انجام كارى مى‌گيرد، اما ناگهان اراده او تغيير پيدا مى‌كند بى‌آن‌كه عاملى براى آن تغيير بشناسد! اين نشان مى‌دهد كه اراده‌اى از بيرون به آن تعلّق گرفته بود كه اراده اين شخص فسخ شود وگرنه دليلى ندارد كه انسان با داشتن تصميم قوى بر كارى ناگهان منصرف شود. ✧═┅ تفسير ديگرى نيز براى اين كلام نورانى شده است كه: بسيار مى‌شود انسان تصميم محكمى بر كارى مى‌گيرد؛ ولى تقديرات الهى مانع از آن مى‌گردد وانسان ناچار عقب‌نشينى مى‌كند و از آن چنين مى‌فهمد كه مافوق اراده او اراده ديگرى است كه اگر تعلق به چيزى گيرد هرچه برخلاف آن است دَرهم مى‌ريزد و از بين مى‌رود. ✧ كوتاه سخن اين‌كه اگر انسان، فعّالٌ ما يَشاء بود و هرچه مى‌خواست مى‌توانست انجام دهد ممكن بود در وجود خدا شك كنيم؛ اما اين‌كه مى‌بيند مافوق اراده او، اراده‌اى است كه در بسيارى از مواقع اراده او را بَرهم مى‌زند يا مانع تحقق مراد او مى‌شود مى‌فهمد عالَم، مدبّر قادر و توانايى دارد كه آن را بر طبق اراده حكيمانه‌اش تدبير و اداره مى‌كند. ☆ در اين‌كه آيا واژه‌هاى «عزائم» و «عقود» و «همم» مترادف است و همه به معناى اراده انسان است يا با هم تفاوت دارد، در ميان شارحان نهج‌البلاغه اختلاف نظر است؛ 📗 آیت الله مکارم شیرازی، پیام امام امیرالمؤمنین، ج ۱۴، ص ۷۳ 📚 @HadithNegar