eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تو فقط احساسهای خفته را بیدار کن.. ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💠در قرآن دو مطلب نزدیک به یکدیگر ذکر شده است: یکی تفکر و دیگر تذکر. تفکر یعنی کشف چیزی که نمی دانیم، اندیشیدن برای به دست آوردن آنچه که نمی دانیم. 💠و اما تذکر یعنی یاد آوری. تذکار یعنی به یادآوردن. خیلی مسائل در فطرت انسان و حتی گاهی در تعلیم انسان وجود دارد ولی انسان از آنها غافل است، احتیاج به تَنبُّه و بیداری دارد، احتیاج به تذکّر و یادآوری دارد. 💠به عبارت دیگر بشر دو حالت مختلف دارد: یکی حالت جهل و دیگری حالت خواب. گاهی ما از اطراف خودمان بی خبریم. بیداریم ولی چون نمی دانیم بی خبریم. و گاهی از اطراف خود بی خبریم؛نه به دلیل اینکه نمی دانیم، می دانیم ولی فعلا خوابیم. این، در خواب ظاهری است. اما بشر یک خواب دیگری هم دارد که اسم آن را خواب غفلت می گذارند. 💠قرآن میگوید: ای پیغمبر! تو خیال نکن که فقط با جاهل روبرو هستی، با غافل هم روبرو هستی. جاهل را به تفکر وادار و غافل را به تذکر، و مردم بیش از آن اندازه که جاهل باشند غافل و خوابند، خوابها را بیدار کن و غافلها را متنبه 💠وقتی خوابیده را بیدار کردی او خودش دنبال کار می رود. یک آدم اگر خواب باشد و خطری متوجه او باشد (مثلا قافله حرکت کرده و او خواب مانده است) تو او را بیدار کن. وقتی بیدار کردی، دیگر لازم نیست به او بگویی خطر! بلکه همینکه بیدار بشود خودش می بیند خطر است. وقتی بیدار شد و دیدقافله حرکت کرده خودش دنبال قافله راه می افتد. تو فقط احساسهای خفته را بیدار کن 📚مجموعه آثار( جلد ۱۶ ص ۱۶٧) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ۵۴) 💠حضرت امیر(ع) در بخش سوم این حکمت میفرماید: 🍃وَلاَ مِيرَاثَ كَالاَْدَبِ و هيچ ميراثى همچون ادب نيست 💠ادب به اخلاق و رفتار پسندیده و مطابق با هنجار اطلاق می‌شود. همچنین به مجموعه دانستنیهایی اطلاق می‌شود که انسان را از خطا و لغزش بازمی‌دارند و گاهی منظور از ادب حسن معاشرت با مردم و تواضع در برابر خلق و خالق و برخورد پسنديده با همه افراد است 💠ادب، به خودی خود یک ارزش اخلاقی و اجتماعی است و ارزش آفرین، هم برای فرزندان، هم برای اولیاء که تربیت کننده آنانند. ادب در هر که و هر کجا باشد، هاله ای از محبت و مجذوبیت را بر گرد خود پدید می آورد و انسان باادب را عزیز و دوست داشتنی می کند. ادب، خودش یک سرمایه است و هر سرمایه ای بدون آن بی بهاست. مدالی است بر سینه صاحبش که چشمها و دلها را خیره و فریفته می سازد 💠اميرمؤمنان على(ع) در روایتی دیگر مى فرمايد: بهترين چيزى كه پدران براى فرزندان به ارث مى گذارند ادب است. حكيم ايرانى بزرگمهر در اين زمينه مى گويد: بهترين ميراثى كه پدران براى فرزندان گذارده اند ادب است، زيرا كسى كه داراى ادب باشد به وسيله آن مى تواند اموال فراوانى كسب كند؛ ولى اگر پدر مال فراوانى بدون ادب براى فرزند گذاشته باشد؛ فرزند با بى ادبى و نادانى همه را تلف كرده و از مال و ادب تهى دست مى شود. 💠حضرت امیر(ع) در حدیثی می فرمایند: «کفاک اَدبا لِنَفْسِکَ اِجتنابُ ما تَکْرَهُهُ مِنْ غیرِکَ» در ادب کردن تو نسبت به خویشتن، همین تو را بس که آنچه را از دیگری ناپسند می بینی از آن پرهیز کنی. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غدیر.pdf
501.8K
📚پیشنهاد دانلود و   (غدیر)تبیین و تحلیل ولایت و ضرورت و هدف آن و گام های رسول (صلی الله علیه و آله وسلم) ✍مؤلف: استاد 💠داستان غدير و تاريخ غدير، از عظمت غدير و ضرورت ولايت و ريشه ای بودن اين مساله خبر می دهد. 💠 زندگی بسیاری از ما با اعتقاد به امامت گره خورده است. با این طرح، راه خویش را در تاریخ آغاز نموده ودر این راه رنج ها برده ایم. این تاریخ خونین تشیع و این رگ های جوشان پدران ماست که دست های حاکمان مسلط را خضاب کرده و افق را رنگین! امروز و در این نسل، ما امامت را پذیرفته ایم ولی شاید طرح امامت برای خود ما که شیعه هستیم هم، گنگ و مبهم باشد. 📚کتاب های «غدیر» و «تو می آیی» بر آن است تا ما را با زیر بناها و ضرورت و اهداف امامت و ولایت آشنا سازد. 📕اين نوشته به تحليلی از ولايت و زيربنا و پايه های آن، ضرورت ولايت و هدف از اين ولايت و رهبری و گام های رسول نسبت به اين ولايت و رهبری می پردازد.      🌐 @ashora_karbala
🔰غدیر؛ وصل شدن به خداوند... ✍ آیت الله حائری شیرازی 💠وصل شدن به خدا چگونه است؟ مثالی می‌زنم. شبکۀ تولید برق، هفتاد هزار ولت است. توان چراغ‌های معمولی ٢٢۰ ولت است که باید از چندین ترانس بگذرد تا به شبکۀ هفتاد هزار ولتی برسد. وقتی این برق تنزل کرد تا به ٢٢۰ ولت رسید، آن موقع می‌توانی لامپ روشن کنی و می‌گویی این چراغ، وصل است. 💠چون وصل است نور می‌دهد. این اتصال اگر از یک جایی قطع شد، چراغ هست اما روشن نمی‌شود و نور نمی‌دهد! «ولایت» مثل برق است. «نماز»، مثل چراغ است. خدا از ما نور می‌خواهد. شبکۀ ولایت در نماز که چراغ است، ایجاد نور می‌کند. شبکه ولایت در روزه که مثلا یخچال است، ایجاد خنکی می‌کند. شبکه ولایت در حج، ایجاد حرکت می‌کند. شبکه ولایت در زکات، ایجاد اقتصاد می‌کند. اما می‌گویی شبکه ولایت است که کار می‌کند. نماز، روزه، حج، جهاد و... ابزارند مثل ابزارهای الکتریکی! اما آن چیزی که ابزارهای الکتریکی را فایده دار می‌کند، شبکه برق است. 💠در غدیر آمدند ترانس جدیدی نصب کردند و گفتند تاکنون از ترانس پیغمبر (صلی الله علیه و آله) مستقیماً برق می‌گرفتید؛ ماموریت ایشان پایان یافت. از این پس از طریق ترانس علی (علیه السلام) به ولایت الله وصل شوید.این کار را کردند که نماز، روح و معنا داشته باشد، حیات داشته باشد و محبت آفرین باشد. 💠در سقیفه آمدند اصل نماز را قبول کردند، حج، روزه، جهاد و زکات را قبول کردند اما ولایت و شبکه اتصال را حذف کردند! نتیجه این قطع اتصال، عدم پذیرش و عدم کارایی حج و جهاد و نمازشان شد که مصیبت‌های فراوانی برای اسلام درست کرد و درست می‌کند! از روزی که شبکۀ ولایت قطع شد مصیبت وارد اسلام شد. نگاه کن عالم را؟ 💠از روز هجده ذیحجه تا بیست وهشت صفر مجموعاً هفتاد روز می‌شود! در این هفتاد روز چه اتفاقی افتاد. ولایت قطع شد. بعد از رحلت و قطع ولایت تا به حال که هزار و اندی سال می‌گذرد چه اتفاقی افتاد؟ هفتاد روز سقوط، با هزار سال جبران نمی‌شود! شما تا حالا برای احیای ولایت سیصد هزار شهید داده اید. بیش از دو برابر آن جانباز داده اید. اینهمه شکنجه و مجاهدتهای فراوان، اینهمه کشته های شب و روز در عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و افغانستان! اینهمه مجاهدت هم نتوانسته است آن هفتاد روز را جبران کند! 📚 آئینه تمام نما(فصل ۱،ص ٢٧) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم ( ادامه تفسیر آیه ۶٧ سوره مائده) 💠اين آيه لحن خاصى بخود گرفته كه آنرا از آيات قبل و بعد، مشخص مي سازد، در اين آيه روى سخن ، فقط به پيامبر است ، و تنها وظيفه او را بيان ميكند، با خطاب اى پيامبر {يا ايها الرسول} شروع شده و با صراحت و تأكيد دستور ميدهد ، كه آنچه را از طرف پروردگار بر او نازل شده است به مردم برساند{بلغ ما انزل اليك من ربك} 💠سپس براى تأكيد بيشتر به او اخطار مى كند كه اگر از اين كار خوددارى كنى؛ رسالت خدا را تبليغ نكرده اى{و ان لم تفعل فما بلغت رسالته} سپس به پيامبر (ص) كه گويا از واقعه خاصى اضطراب و نگرانى داشته ، دلدارى و تامين مى دهد و به او مى گويد: از مردم در اداى اين رسالت وحشتى نداشته باش ، زيرا خداوند تو را از خطرات آنها نگاه خواهد داشت{و الله يعصمك من الناس} 💠و در پايان آيه به عنوان يك تهديد و مجازات، به آنهائى كه اين رسالت مخصوص را انكار كنند و در برابر آن از روى لجاجت كفر بورزند، ميگويد: خداوند كافران لجوج را هدايت نميكند {ان الله لا يهدى القوم الكافرين} 💠جمله بندى آيه و لحن خاص و تاكيدهاى پى در پى آن و نیز شروع شدن با خطاب و تهديد پيامبر (ص) به عدم تبليغ رسالت در صورت كوتاهى كردن كه منحصرا در اين آيه از قرآن آمده است، نشان ميدهد كه سخن از حادثه مهمى در ميان بوده است كه عدم تبليغ آن مساوى بوده است با عدم تبليغ رسالت 💠 و در كتابهاى مختلفى كه دانشمندان اهل تسنن، اعم از تفسير و حديث و تاريخ نوشته اند، روايات زيادى وجود دارد كه با صراحت مى گويد: آيه فوق درباره امیرالمؤمنین (ع) و جانشینی او نازل شده است 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰إنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَب ✍استاد سید محمدمهدی 💠باطن دین چیزی جز ولایت الله نیست. دینی که حقیقت ولایت است، در غدیر به کمال رسید و کامل نازل شد که فرمود: « الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ». نه تنها اسلام، بلکه تمام شرایع مناسک و نازله ولایت هستند و خودِ این حقیقت به نحو کامل نازل شد که فرمود: «أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي» 💠منظور از نعمت در قرآن ولایت امام است؛ که امام رضا(ع) فرمودند: نعیم حقیقی جز ولایت ما نیست. این نعمت به اتمام رسید که تمام نعمت های دیگر فرع بر این نعمت و نازله ای از آن هستند و این دین نیز دین مرضی شد.. اما پس از إکمال و إتمام دین، عده ای زیر بار نرفتند و خداوند نیز بنا ندارد ولایت را به کسی اجبار کند. 💠زیرا ولایت حقیقتی است که به فرموده حضرت امیر(ع) «إنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ» یعنی ولایت ما سخت و دشوار است و به عبارتی با امتحان گرفتن، آن را؛ ذره ذره به انسان می دهند که باید آن را تحمل کند تا خداوند به میزان امتحان، از این امر به او عطاء کند. این امر صعب مستصعب در غدیر عرضه شد. 💠در مقابل این امر، واکنش هایی نشان داده شد. هنگام بر پا شدن غدیر إبلیس وعده داد که تمام مردم را گمراه می کند «وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَيهِم إِبْلِيسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعُوهُ إِلَّا فَرِيقًا مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ» یعنی به يقين، ابليس گمان خود را درباره آنها محقّق يافت كه همگى جز گروه اندكى از مؤمنان از او پيروى كردند. در این حال بود که ابلیس نسبت به همین عده قلیل نیز قسم خورد که تمام آنان را نیز جهنمی می کند 💠 پیامبر اکرم نیز این آیه را تلاوت کردند: «إِنَّ عِبادي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطان» این پاسخ پیامبر(ص) در پاسخ ابلیس بود که مؤمنان واقعی به حقیقت ولایت ایمان می آورند و در نتیجه جزو عباد الله می شوند و از سلطه ابلیس خارج هستند 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.safaee_harekat_F-11.mp3_101142.mp3
4.71M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "ضرورت حرکت الی الله" ✔️حرکت، شناخت و نقد مکاتب؛ فکرهای انسان شناخت و ذکرها یادآوری می خواهند. واژه های ذکر در قرآن به چه چیزهایی تعلق می گیرد!؟ ⏯[جلسه یازدهم] ⏱ مدت: ۱٩:٣۶ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠صراط عشق 🎬مدح امیرالمؤمنین توسط (بِلرام شُکلا) شاعر فارسی زبانِ هندو مذهب؛ در محضر رهبر انقلاب 🍃 علی امیر خرابات عشق و توحید است تمام خلق به مستی کشند جام علی 🍃 چو نزد حضرت حق سجده کرده است و قیام بود قیام همه سجده و قیام علی 🍃 خوشا که شعر من این بوی بوتراب دهد صباح و شام معطر شد از مشام علی 🍃 خدا کند که بخوانم چو مردم آزاد علی امام من است و منم غلام علی 🍃 🌐 @ashora_karbala
🔰مگر ممكن است ما از خر شيطان پايين بياييم؟! ✍استاد متفکر 💢امام صادق (عليه السلام) فرمود: [كونوا لَنا زَيْناً وَ لاتَكونوا عَلَيْنا شَيْناً] شما شيعيان اسباب افتخار ما ائمه باشيد... فرمود: طورى باشيد كه وقتى مردم شما را مى‏بينند بگويند [رَحِمَ اللَّهُ جَعْفَرا]ً خدا بيامرزد امام جعفر صادق (عليه السلام) را،چه شيعيان خوبى درست كرده. [وَ لاتَكونوا عَلَيْنا شَيْنا]ً مايه ننگ و عار ما نباشيد. شما وقتى كه اخلاقتان، بازارتان، روحيه و كردارتان برخلاف اسلام است، اسباب خجلت و شرمندگى وسرافكندگى ما خواهيد بود. ... 💢ولى مگر ممكن است ما از خر شيطان پايين بياييم؟! مى‏گوييم فقط ما مورد عنايت خدا هستيم و براى ما همان انتساب نام ائمه كافى است، چيز ديگر نمى‏خواهيم. خدا هم بهشت را آماده كرده براى ما ! بعد مى‏گوييم پس چرا ما مسلمانها اين قدر بدبخت و بيچاره‏ ايم؟ 💢 جوابش را قرآن داده؛ ملتى كه افسرش برود در اسرائيل تربيت ببيند و بعد برود در اوگاندا كودتا راه بيندازد، آيا انتظار داريد روى سعادت ببيند؟! ذلِكَ بِانَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً انْعَمَها عَلى‏ قَوْمٍ. ... 💢عليهذا افرادى كه تحت تأثير وساوس شيطانى قرار گرفته و به اين دل خوش كرده ‏اند كه ناممان در ميان نامهاى دوستان علىّ بن ابى طالب (ع) است، هر چه هست از رعاياى او بشمار مى‏رويم، يا وصيت مى‏كنيم از پولهايى كه ناحق به چنگ آورده‏ ايم و يا از پولهايى كه در زندگى مى‏بايست در راه خير مصرف كنيم و نكرده ‏ايم؛ مبلغ گزافى را به متوليّان مشاهد مشرّفه بدهند تا ما را نزديك قبر اولياء خدا دفن كنند كه فرشتگان جرأت نكنند براى عذاب ما بيايند. 💢 بايد بدانند كه خيلى كور خوانده ‏اند و پرده غفلت جلوى چشمشان را گرفته است، روزى چشم باز خواهند كرد كه خود را غرق در عذاب جان فرساى الهى ببينند و دچار چنان حسرتى گردند كه اگر امكان مرگ بود هزارها بار مى‏مردند. پس امروز از خواب غفلت بيدار گردند و توبه نمايند و مافات را جبران كنند 📚مجموعه‏ آثار( ج‏۱ص ٣٣٨ و ج ‏٢۶ص ٢٨٨)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ۵۴ ) 💠آنچه حضرت امیر (ع) درباره مشورت در اينجا بيان فرموده: [وَلاَ ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ ] و آن را بهترين پشتيبان شمرده است با تعبيرات ديگر در ساير سخنان امام(ع) نیز وارد شده است 💠حقيقت اين است كه اسلام دين استبداد به راى نيست. اسلام مى گويد خداوند تمام علم و دانش و عقل را به يك يا چند نفر نداده بلكه در ميان بندگان خدا تقسيم كرده است؛ اگر كسى مى خواهد به كمالِ علم و دانش و عقل برسد بايد از افكار ديگران استفاده كند 💠چه بسا يك مشورت، جلوى خطاهاى بسيارى را مى گيرد به خصوص اين كه كسى كه قصد كارى را دارد آنچه را مطابق ميل اوست بر غير آن ترجيح مى دهد و نمى تواند به قضاوت بى طرفانه بنشيند و به همين دليل ممكن است گرفتار اشتباهات وسيعى شود؛ اما افرادى كه از محدوده كار او خارجند بهتر و روشن تر مى توانند درباره آن قضاوت و داورى كنند. 💠درست است كه غير معصومين ممكن است گرفتار خطا شوند؛ ولى ضريب خطا در يك نفر هر قدر باشد در دو نفر نصف مى شود و در ده نفر به يك دهم مى رسد و احتمال آن بسيار كمتر مى شود. و هر چقدر طرف مشورت عاقل تر و خداترس و راستگو و راز نگه دار و خيرخواه تر باشد احتمال خطا به حداقل میرسد. 💠 نقل است كه مرد عربى مى گفت: من هرگز مغبون نمى شوم مگر اين كه تمام قبيله من مغبون شوند. به او گفتند: چگونه؟ گفت: براى اينكه من بدون مشورت آنها كارى انجام نمى دهم. اگر همه اشتباه كنند آن گاه من هم اشتباه مى كنم 💠شاعر میگوید مشورت ادراك و هشيارى دهد عقل ها مر عقل را يارى دهد گفت پيغمبر بكن اى راى زن مشورت المُسْتَشارُ مُؤتَمَن 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
foroge.velayat.pdf
3.73M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (فروغ ولایت) ✍مؤلف: آیت الله جعفر سبحانی 📕کتاب “فروغ ولایت” به قلم حضرت آیت الله جعفر سبحانی تبریزی، از جمله آثاری است که به بررسی تاریخ زندگی پر ماجرا و پر فراز و نشیب امام علی (علیه السلام) می پردازد. نویسنده، عمر شریف حضرت را به پنج بخش از ولادت تا بعثت حضرت رسول، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا رحلت پیامبر خدا، از رحلت پیامبر تا خلافت و از خلافت تا شهادت، تقسیم بندی نموده است. البته سهم همه قسمت ها در کتاب یکسان نیست و هرچه به بخش پایانی عمر حضرت نزدیک تر می شویم جریانات تاریخی با شرح و بسط بیشتری توضیح داده شده اند. با این وجود می توان ادعا کرد که به ندرت می توان حادثه مهم و اساسی از زندگی ایشان که جنبه تاریخی داشته باشد؛ پیدا کرد که در کتاب به آن پرداخته نشده باشد. نویسنده محترم، با تسلط به تاریخ و بهره گیری از منابع دست اول شیعه و سنی، وجوه محتلف وقایع تاریخی دوران حیات امام علیه السلام را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده است. 📕تلاش مولف بر این بود که از هر نوع مبالغه و حدس های بی اساس دوری نماید و مصادر و مآخذ را تا جائی که برای نوع خوانندگان فارسی زبان ملال آور نباشد بیان کند.  🌐 @ashora_karbala
🔰محبت علی ؛ بدون معرفت ارزش ندارد ✍ دکتر #علی_شریعتی قبل از هر شعر ، هر ستایش و هر تجلیل از علی و حتی قبل از محبت علی ، معرفت علی است که نیاز زمان ما و جامعه ماست. محبت بی معرفت ارزش ندارد بت پرستی است . گرفتاری ای که ما داریم ، این است که ما در مرحله محبت به علی مانده ایم و حتی به مرحله شناخت علی هم نرسیده ایم ، در صورتی که شیعه علی بودن از (مثل علی عمل کردن ) شروع می شود و این مرحله ای است پس از شناخت و پس از عشق. 📚 علی ، (ص ۱۱۵ ) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ۶ سوره هود) 💠مفهوم رزق تنها در نيازهاى مادى خلاصه نمى شود بلكه هر گونه عطاى مادى و معنوى را شامل مى گردد، لذا مى گوئيم (اللهم ارزقنى علما تاما) خداوندا علم كامل به من روزى كن و يا مى گوئيم : (اللهم ارزقنى توفیق الشهادة فى سبيلك) خداوندا شهادت در راهت را نصيب من بگردان . البته در آيه مورد بحث ممكن است نظر بيشتر روى ارزاق مادى بوده باشد ، هر چند اراده مفهوم عام نيز چندان بعيد نيست. 💠 مستودع یعنی ناپایدار چیزی که باید رها شود وبه صاحب اصلیش بازگردانده شود. در حقيقت آيه فوق مى گويد : تصور نشود كه خداوند تنها به جنبندگانى كه در جايگاه اصلى قرار دارند روزى مى بخشد و به اصطلاح سهميه آنها را در خانه هايشان مى آورند ، بلكه هر كجا باشند و در هر وضع و شرائطى قرار گيرند ، سهم آنها را از روزى به آنان مى بخشد چرا كه هم جايگاه اصلى آنان را مى داند و هم از تمام نقاطى كه به آن نقل و مكان مى كنند ، باخبر است  💠از حيوانات غول پيكر دريائى گرفته تا جنبندگان بسيار كوچكى كه به زحمت به چشم ديده مى شوند هر يك مناسب حالشان آنچه را لازم دارند مقرر كرده است .اين روزى به اندازه اى حساب شده و مناسب حال موجودات است كه از نظر كميت و كيفيت كاملا منطبق بر خواسته ها و نيازهاى آنها است. 💠ممكن است تعبير کتاب مبین اشاره به اين باشد كه هيچكس نبايد براى به دست آوردن روزى خود كمترين نگرانى به خويش راه دهد ، و تصور كند ممكن است در گرفتن سهم خويش ، به اصطلاح ، از قلم بيفتد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا