eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
615 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.safaee_harekat_F-14.mp3_101139.mp3
3.5M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "حرکت الی الله" ✔️مشکلات حرکت بدون طرح: حرکت، شناخت و نقد مکاتب؛ طرح کلی از راه، هدف و برنامه باید مشخص باشد، چون حرکت بدون طرح، گمراهی را در بر دارد ⏯[جلسه دوازدهم] ⏱ مدت: ۱۴:٣۴ 📶حجم: ٣ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
🔰تا چه در این دل بریزیم... ✍حضرت آیت الله #جوادی_آملی. 💠اين روح ما آن‌قدر قدرت دارد كه اين آسمان و زمين را در گوشه ذهن خود جا مي‌دهد. يك بيان نوراني از حضرت امير(سلام الله عليه) است، فرمود: ظرف‌ها را شما در دنيا ديديد. روح، ظرفيت يك سلسله مطالب دارد؛ اما اين ظرف با ظرف‌هاي دنيا فرق مي‌كند. ظرف‌هاي مادّي ظرفيّتش مشخص است. 💠 اگر ظرفي ظرفيّت پنج ليتر آب دارد، وقتي دو ليتر آب رفت، اين ديگر ظرفيت پنج ليتر را ندارد، فقط آماده پذيرش سه ليتر است. هر مظروفي ظرف خودش را اشغال مي‌كند؛ اما قلب ما و روح ما و جان ما كه ظرف معارف است، خاصيّت آن اين است كه هر اندازه مظروف بيايد، اين مهمان‌ها را پذيرايي مي‌كند، خودش وسيع‌تر مي‌شود، اين مظروف، اين ظرف را وسيع‌تر مي‌كند؛ «كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلاَّ وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ» 💠اخلاق هم همين طور است، معارف هم همين طور است. چرا ما به آنجا نرسيم. اين ظرفيت كه براي ما هست، مرتب هم به ما گفتند ياد بگير و مرتب هم گفتند، دو لحظه آن در يک حدّ نباشد. جامعه را عقل و عدل اداره مي‌كند، اگر ـ خداي ناكرده ـ انسان بيراهه برود، آن بيماري‌هاي بدخيم هم همين را توسعه مي‌دهد. اين دل ظرفيت دو جانبه را دارد؛ كفر اگر بيايد وسيع‌ترش مي‌كند, شرارت بيايد وسيع‌ترش مي‌كند, شقاوت بيايد وسيع‌ترش مي‌كند، تا چه در اين دل بريزيم. اين دل ظرفيت فراواني دارد 🔷جلسه درس اخلاق (۱۳۹۷/۰۲/۱۳) 🌐 @ashora_karbala
🔰دین میخواهد تو را هدفمند رشد دهد... ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💠مصیبت بزرگ انسان در عصر ما بالخصوص همین است. در عصرهای قدیم به دلیل اینکه دایره به اصطلاح آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت این قدر گسترش نداشته انسان ها به طور خودرو بار می آمدند، مثل این درخت های جنگلی و کوهستانی بودند که خودش همین جور رشدِ طبیعی خودش را می کرد. 💠حالا اگر دست یک باغبان مهربانی نمی رسید به اینکه او را بهترش بکند لااقل استعدادهای انسانی او به همان حالت طبیعی رشد می کرد، ولی انسان های حالا مثل درخت هایی در باغستان هایی هستند که باغبان ها مأمور هستند که این درخت ها را آن جوری در بیاورند که به او دستور دادند، نه اینکه درخت را رشد بدهند، بلکه مطابق دستور و طبق فرمول عمل کنند و آن اینکه مثلاً درخت قدش از این مقدار معین درازتر نشود، حتماً باید قامتش این جور باشد. 💠اینجاست که انسان ارزش فطرت را درک می کند. اصلاً باید دید که آیا انسان موجودی است مثل این چوب؟ انسان یک حقیقت زنده است و دین تمام همّش بر این است که انسان را رشد بدهد، فطرت انسان را پرورش بدهد نه انسان را مطابق میل و رأی خودش هرجوری که دلش خواست بسازد. 📚تربیت و رشد اسلامی(ص۵٩- ۶۰) 🌐 @ashora_karbala
🔰ارزشها باید محور باشند نه اشخاص.. ✍ #شهید_بهشتی 💢یکی از مصیبت‌های زمان ما این است که اشخاصی دارند کم‌کم جانشین ارزش‌ها می‌شوند؛ این خطرناک است؛ انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست. 💢من مکرر در رابطه با خودم و دوستانم عرض کرده‌ام، دوستان عزیز ولو ۱۰ نفر، ۱۰۰ نفر، یک میلیون نفر ما را به جای ارزش‌ها بنشانند، عکسِ مسئله است؛ تعلیم اسلام و تعلیم مولا این است که تو ارزش‌ها را بشناس و اشخاص را با ارزش‌ها بسنج؛ بحث‌ها باید بر محور ارزش‌ها باشد، حمایت‌ها باید از ارزش‌ها باشد، درود باید بر ارزش‌ها باشد، درود بر شهیدان، این می‌شود درود بر یک ارزش، درود بر انسان‌های مخلص حمایت از یک ارزش می‌شود، درود بر کسانی که از بام تا شام مخلصانه برای مردم در راه رضای خدا زحمت می‌کشند، این می‌شود درود بر یک ارزش. 💢ما باید ارزش ها را بشناسیم؛ البته اشخاص را هم باید بشناسیم در این شکی نیست، اما اول ارزش‌ها، بعد اشخاص، نه اول اشخاص بعد ارزش‌ها 🔷 شهید بهشتی (۱۳۵۹/۱۲/۱۰) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵۵) 💠 امام در اين گفتار حكيمانه، صبر و شكيبايى را بر دو گونه تقسيم مى كند. مى فرمايد: 🍃الصَّبْرُ صَبْرَانِ: صَبْرٌ عَلَى مَا تَكْرَهُ، وَصَبْرٌ عَمَّا تُحِبُّ «صبر بر دو قسم است صبر در برابر انجام كار خوبى كه دوست ندارى و صبر بر ترك كار بدى كه دوست دارى» 💠در واقع نوع اول اشاره به صبر در برابر مشكلات عبادت است و نوع دوم اشاره به شكيبايى در مقابل ترك معصيت و آنچه بعضى از شارحان گفته اند: نوع اول از نوع دوم سخت تر است، گفتار صحيحى به نظر نمى رسد، زيرا موارد، كاملاً مختلف است؛ گاه مورد اول مهم تر است و گاه مورد دوم تا اطاعت چه اطاعتى باشد و معصيت چه معصيتى. 💠همچنین آنچه بعضى ديگر از شارحان گفته اند كه صبر در اين دو مورد از دو مقوله و دو ماهيت است آن هم به نظر درست نمى آيد، زيرا صبر به معناى كف نفس و خويشتن دارى و مقاومت در برابر مشكلات است؛ گاه مشكل انجام طاعتى است و گاه مشكل ترك معصيتى. بر اين پايه پيمودن راه حق و رسيدن به مقام قرب پروردگار و حتى رسيدن به اهداف و مقامات مادى در دنيا راه صاف و هموارى نيست 💠 در اين راه سنگلاخ ها، گردنه هاى صعب العبور، پرتگاه ها و حيوانات درنده و دزدان خطرناك وجود دارد. اگر صبر و مقاومت انسان كم باشد، با برخورد به اين موانع از راه مى ماند و به مقصد نمى رسد. به همين دليل صبر و استقامت مهم ترين وسيله پيروزى انسان در دنيا و آخرت است. (إِنَّ الَّذينَ قَالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Jahad Ba Nafs_-_httpkhatebidari.blogsky.com.pdf
1.93M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (جهاد با نفس) ✍مولف : محمد بن حسن شیخ حر عاملی (مترجم: علی افراسیابی) 💠پیامبر اکرم(ص)لشگری را به سوی میدان نبرد فرستاد. هنگامی که بازگشتند، به آنها فرمود: مرحبا به قومی که جهاد اصغر را به‌جا آورد، ولی بر آنها جهاد اکبر باقی است. عرض شد جهاد اکبر چیست؟ فرمود: جهاد با نفس. ازاین‌رو، علمای طریقت دست به تألیف کتبی درباره جهاد با نفس زده و به شرح آن پرداخته‌اند. 📕 یکی از بهترین این تألیفات که به جمع‌آوری احادیث مربوط پرداخته است، کتاب نفیس «جهاد با نفس» است که ترجمه باب جهادالنفسِ کتاب شریف وسائل‌الشیعه، تألیف شیخ حر عاملی قدس‌سره، است. این کتاب در ۱۰۱ باب، احادیث معصومان (علیهم السلام) درباره رذائل و سجاییای اخلاقی را جمع آوری کرده است. و از آنجا که ترجمه فارسی کتاب جهت استفاده عامه مردم است، لذا از ذکر سلسله سند احادیث خودداری شده است. ▫️مهم ترین ویژگی این کتاب عنوان بندی و فصل بندی روایات است که رجوع به آن ها را سهل و آسان می کند. 💠بسیاری از علمای بزرگوار اخلاق مطالعه و عمل به احادیث این کتاب را توصیه کرده اند از جمله حضرت «آیت الله محمدتقی بهجت» در رهنمودی پیرامون کتاب جهاد با نفس فرموده اند: «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه را مطالعه نموده و سعی نمایید به آن عمل کنید. بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده اید مانند دارویی که انسان مصرف می کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می کند 🌐 @ashora_karbala
🍃 پروردگارا. تو را قسم می دهم به حق اولیاءَ‌ت که حقیقت زندگى را چشیدند، حقیقت زندگی را به ما بچشان. 🍃 پروردگارا. تو را قسم می دهیم به زنده‌های جاویدت، تو را قسم می دهیم به اولیاء ابدی‌ات، ابدیت ما را از همین زندگانی تامین فرما. 🍃 پروردگارا. ما را موفق بدار که هرگز در زندگانی، به نا ملایماتی که روح ما را متلاشی می کند مبتلا نشویم. در ناملایماتی که مقدر فرموده‌ای، صبر و تحمل به ما عنایت فرما. 🍃 پروردگارا. تو را به حسینت قسم می‌دهیم، دنیا را از عینک حسین بر ما بفهمان. حیات را از دید‌گاهِ حسین بر ما روشن فرما. 🍃 پروردگارا. جوانان ما را موفق بدار که در آینده، انسان‌هایی مفید برا ی دنیا و آخرتشان باشند. استاد 📚(امام حسین شهید فرهنگ پیشرو انسانیت؛ ص ۱۹۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا