eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ایمان آگاهانه (بخش دوم) 🔹 این یک حقیقت و یک نکته مسلّم است در اسلام؛ برادران! ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان تؤام با درک و شعور است، ایمانی است که از روی بصیرت، با چشم باز، بدون ترس از اشکال، به وجود آمده باشد. 🔻 آن ایمانی که فلان مرد مسلمان دارد، که برای نگهداشتنش باید بگوییم روزنامه نخوانند، فلان کتاب را نخوانند، در کوچه بازار؛ راه نروند، با فلان کس حرف نزند، سرما و گرما نخورد، آفتاب و مهتاب نبینند تا بماند؛ این ایمان متأسفانه نخواهد ماند. 🔹 ایمانی لازم است که آن چنان آگاهانه انتخاب شده باشد که در سختترین شرایط هم آن ایمان از او گرفته نشود. "اِلَامَن اُکرِهَ وَ قَلبُهُ مُطمِئن بِالایمانِ" 🔻درباره عمّار یاسر، آیه قرآن میگوید: اگر در زیر شکنجه، برای خاطر آنکه دشمن را از خود لحظه ای منصرف کنی، یک جمله گفتی، بگو، ایمان تو ایمانی نیست که با شکنجه از قلبت زائل بشود. آن ایمانی که خَبّاب بن اَرَت دارد، آهن را داغ میکنند به گردنش می چسبانند، شوخی نیست، آهن گداخته را به بدنش نزدیک میکردند و به پوست بدنش می چسبانیدند، این به خاطر آن ایمان آگاهانه عمیقش، دست برنمیداشت، ایمان این است. 🔹ایمان از روی روشنی، از روی درک، از روی فکر، با محاسبه های صحیح وقتی که انجام گرفت، آنوقت لازم نیست ما این ایمان را در پارچه و در کهنه و در صندوقچه و در صندوقخانه بگذاریم که مبادا گرما و سرما و گردوخاک و غبار به آن آسیب برساند؛ آسیبی به آن نمیرسد. این ایمانهای ناشعورانه است که آدم مدام دلدل دارد، مبادا، مبادا، مبادا. 🔹اگر بخواهیم ایمانها استوار باشد، اگر بخواهیم ایمانها زائل نشود، اگر بخواهیم ایمان، ایمان آگاهانه باشد، باید دائماً آگاهی بدهیم به آن کسانی که میخواهیم مؤمن باشند. از آگاه شدن اینها واهمه نکنیم، از چشم و گوش بسته ماندن اینها لذت نبریم. 🔻راهش این است تا خوب مایه آگاهی در مغزها و دلها و فکرها به وجود بیاید و با آن آگاهی، یک ایمان صحیح، مستحکم، یک بتن آرمه در دل او بنا بشود، آنوقت با توپ شرپنل هم به قول جوانهای قدیمی، زائل شدنی نیست. 🔻اسلام میگوید ایمان، آگاهانه باید باشد. این آیاتی که در آخر سوره آل عمران است، ایمان آگاهانه را به ما معرفی می کند. --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰واقعه عاشورا دو صفحه دارد... ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔲حادثه ی عاشورا و تاریخچه ی كربلا دو صفحه دارد: یك صفحه ی سفید و نورانی، و یك صفحه ی تاریك، سیاه و ظلمانی كه هر دو صفحه اش یا بی نظیر است و یا كم نظیر ◾️صفحه ی سیاه و تاریكش؛ یك جنایت و یك تراژدی است، یك مصیبت است، یك رثاء است. این صفحه را كه نگاه می كنیم، در آن كشتن بی گناه می بینیم، كشتن جوان می بینیم، كشتن شیرخوار می بینیم، اسب بر بدن مرده تاختن می بینیم، آب ندادن به یك انسان می بینیم، زن و بچه را شلاّق زدن می بینیم، اسیر را بر شتر بی جهاز سوار كردن می بینیم. از این نظر قهرمان حادثه كیست؟ واضح است، وقتی كه حادثه را از جنبه ی جنایی نگاه كنیم، آن كه می خورد؛ آن که مظلوم است؛ آن که اسیر است. ◽️اما آیا تاریخچه ی عاشورا فقط همین یك صفحه است؟ آیا فقط رثاء است؟ فقط مصیبت است و چیز دیگری نیست؟ اشتباه ما همین است. این تاریخچه یك صفحه ی دیگر هم دارد كه قهرمان آن صفحه، دیگر پسر معاویه نیست، پسر زیاد نیست، پسر سعد نیست، شمر نیست. در آنجا قهرمان حسین است. در آن صفحه؛ حماسه است، افتخار و نورانیت است، تجلی حقیقت و انسانیت است، تجلی حق پرستی است. آن صفحه را كه نگاه كنیم، می گوییم بشریت حق دارد به خودش ببالد 🔳چرا ما صفحه ی نورانی این داستان را كمتر مطالعه می كنیم، درحالی كه جنبه ی حماسی این داستان صد برابر بر جنبه ی جنایی آن می چربد؟ و نورانیت این حادثه بر تاریكی آن خیلی میچربد. 📚مجموعه آثار شهید مطهری ج۱٧،ص ٣٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1771291_148.pdf
876.2K
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (عقل سرخ) ✍مؤلف:استاد حسن رحیم پور ازغدی 📕این مجموعه که روایتی تحلیلی از واقعه‌ تاریخ‌ساز عاشوراست؛ به بررسی این پرسش می‌پردازد که پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) کدام دلایل و عوامل منتج به این شد که معادله‌ قوا در عرصه‌ سیاست زیر و رو شده، درک مردم از مشروعیت به کل تغییر یابد و همه امور به گونه‌ای دگرگون شود که معروف در مَسند منکر نشیند و منکر، رنگ معروف بگیرد و عدالت و ولایت در جامعه‌ دینی بر سر نیزه رود. 📖برشی از کتاب: این تاریخ دردناک اسلام است، روح اسلام، قربانی کالبدش شد و محتوایش پیش پای فرم‌اش شهید گشت و بنابراین، اسلام با سلاح رستم فرخ‌زاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا زبان شبهات کافرانه ابن ابی‌العوجاء و کفرگویی امثال او و نظریات جاثلیق، زمین‌گیر نشد؛ اسلام با روایات جعلی ابوهریره و ابودرداء، و با فتوای کعب الاحبار، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد. سیدالشهدا در کربلا قربانی تحریف اسلام شد. این روند مسخ مذهب، تفکیک مذهب از حکومت، تفکیک اخلاق از سیاست، حذف «محتوا» و «حفظ شکل» بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام، هزارقرائتی کردنش، تفسیر به رای قرآن، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین، هدف آن‌هاست؛ که از صحنه روزگار برانداختن اسلام، که می‌دانند ممکن نیست. ✍بیشتر مباحث کتاب تاریخی‌اند اما تحلیل‌هایی که با آن‌ها تلفیق شده است اثری ماندگار را در برابر مخاطب قرار می‌دهد. اثری که هر خواننده‌ای؛ عاشورا را از زاویه‌ای جدید می‌نگرد و به راحتی از اتفاقات آن نمی‌گذرد. 🆔 @ashora_karbala
🔰 بهترین دعا برای پدر و مادر؛ در زیارت عاشورا آمده.... ▫️استاد سید محمد مهدی ☑️یک موقع من به ذهنم می آمد که چرا دائما می گوییم «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي‏»؟ این چه حرفی است؟! خب از کیسه خودت خرج کن! چرا میگویی پدرم و مادرم به فدای تو؟! اهل و عیالم به فدای تو؟! بعد یک آقایی، یک داستانی را نقل کرد و متوجه شدم اصلا مسئله چی است. میگفت که شخصی هر روز زیارت عاشورا میخواند و در زیارتش عرضه می داشت: «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي» یک روز این زیارت را نخواند؛ پدر و مادرش در خواب آمدند و از او گلایه کردند که چرا برای ما دعا نکردی. ☑️بهترین دعا برای پدر و مادر این است که فدای امام حسین بشوند. ما اگر فدای امام حسین نشویم فدای دنیا می شویم اگر کسی با امام حسین همراه نشود، فدای دستگاه شیطان خواهد شد. آنهایی که خودشان را به امام حسین رساندند بهشتی شدند. جاودانه شدند. این بهترین دعاست. در زیارت جامعه کبیره از معصومین (ع) چنین میخواهیم «بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی» یک کاری بکن پدر و مادر من، اهل و عیال من، مالم و همه هستی ام را فدای تو کنم ☑️جبهه سیدالشهداء تماما نفع است و هیچ ضرری در آن نیست! جبهه دشمن هم تماما ضرر است. مگر اصحاب عاشورا ضرر کردند؟ بله، غنایم طرف دشمن بود؛ به حسب ظاهر فتوحات و پیروزی ها آن طرف بود، ولی واقعا کدام ضرر کردند؟ جبهه حق همیشه همینطور بوده! الان هم سختی و عسر هست، ولی «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً» خدای متعال در در دل همین سختیها، برای مومنین گشایش می کند. آنهایی که از وسط این سختی رد نمی شوند، برای همیشه در عسر می مانند؛ اما آنهایی که با حضرت راه می روند، از وسط این سختی به یسر میرسند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سلام و مقام #حضرت_عباس (ع)... 🔳سلام به حضرت ابوالفضل العباس(ع) در  زيارت ناحيه مقدسه از زبان امام مهدی (عج) : 🔳 «االسَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِ المُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقى، السّاعى إلَیهِ بِمائِهِ، المَقطوعَةِ یَداهُ، لَعَنَ اللّه ُ قاتِلَیهِ یَزیدَ بنَ الرُّقادِ الحیتى وحَکیمَ بنَ الطُّفیلِ الطّائِىَّ.» 🔳 سلام بر ابوالفضل عبّاس، فرزند امیر مؤمنان ؛ از خود در گذرنده با جان برای برادر، برگیرنده از دیروزش برای فردایش، فداییِ او، نگهدارنده، کوشنده برای رساندن آب به او، وکسی که دست هایش بُریده شد! خداوند قاتلانش یزید بن رُقاد حیتی وحَکیم بن طُفَیل طایی را لعنت کند! 🔳 علامه فقید طباطبایی «ره»، نویسنده تفسیر بزرگ المیزان در باره مکاشفه آقای قاضی نقل فرمود: «مرحوم سید السّالکین و برهان العارفین، آقا سید علی قاضی فرمود در هنگام کشف بر من روشن و آشکار شد که وجود مقدس ابا عبداللّه الحسین (علیه السلام) مظهر رحمت کلیّه الهیه است و باب و پیش کار آن حضرت، سقای کربلا، سر حلقه ارباب وفا، آقا باب الحوائج الی اللّه، ابوالفضل العباس(صلوات الله و سلامه علیه) است. 📚چهره درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس(ع)، ج ۱، ص ۱۴٧ 🆔 @ashora_karbala
🔰نگذاریم حوادث ما را بسازد... ✍استاد #علامه_جعفری ▪️امام حسین (ع) به لشکر شام و کوفه مى‌ فرماید:«فَأَجْمِعُوا أَمْرَکُمْ وَ شُرَکاءَکُمْ ثُمَّ لا یَکُنْ أَمْرُکُمْ عَلَیْکُمْ غُمَّةً ثُمَّ اقْضُوا» بیندیشید، بعداً هم من در اختیار شما هستم. من نمى ‌خواهم از دست شما فرار کنم، ولى فقط بیندیشید، که بعدها یک دفعه تمام دنیا، شما را زیر رگبار لعنت قرار ندهد... ▪️براى انسان هر لحظه امکان اندیشه نیست. این‌ طور نیست که اولاد آدم هر کارى که مى ‌کند، در هر لحظه بنشیند و اندیشه منطقى داشته باشد. اما در کارهای خود، مغز را آمادۀ فکر کنیم؛ یعنى این ‌گونه نباشد که بگذاریم حوادث ما را بسازد ▪️اما اى صاحب ‌نظران علوم انسانى! شما مى ‌خواهید درباره چه چیز بحث کنید؟ بشر در این‌ جا چه قیافه ‌اى را مى ‌خواهد نشان دهد؟ و در آن ‌طرف چه قیافه ‌اى مى‌ خواهد نشان دهد؟ که مى‌ گوید یا اباعبدالله، آیا مى‌ گویى ما تو را رها کنیم برویم؟ امام حسین (ع) در شب عاشورا فرمود: هوا تاریک شده است، بروید. هر کسى دست یکى از اهل ‌بیت مرا و اهل ‌بیت خود را بگیرد و برود ▪️من خواهش مى‌ کنم در این عبارات دقت کنید. یکى از این ‌ها گفت: «یا اباعبدالله!، حتى اگر زندگانى ابدیت داشت و اصلاً مرگ نبود، ما پشت این چشم‌ ها شکوهى دیده ‌ایم که نمى ‌توانیم تو را رها کنیم. کجا برویم؟ ما حق و حقیقت را مى ‌بینیم ▪️واقعاً آنان بر زمان و دنیا سوار شدند و به فراسوى زمان قدم گذاشتند. آیا نباید ما درباره این ‌ها بحث کنیم؟ ما باید بگوییم، که بشر این استعدادها و سرمایه ‌ها را دارد ▫️منتخبی از سخنرانی علامه جعفری محرم سال ۱٣٧٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14-safaye_de_55486.mp3
3.79M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰 موضوع: احسان امام حسین(ع) ✔️آنچه که اصحاب امام حسین را به این نقطه رساند؛ معرفت به حقیقت حسین(ع) بود و آن معرفت است که چنین تولّی و تبرّایی را شکل میدهد؛ که آنها برای جانفشانی سرعت و از هم سبقت میگرفتند. ⏰ مدت: ٣۱:٣٧ 📶حجم: ٣ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
Nafasol Mahmoom FARSI [ghasedoon.blog_.ir].pdf
15.58M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (نَفَسُ المَهْموم فی مُصیبَةِ سیّدنا الحُسَیْن المَظْلوم) کتابی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن... ✍مؤلف شیخ عباس قمی است مترجم:میرزا ابوالحسن شعرانی  📖کتاب، شرح فشرده‌ای از زندگی و مبارزات امام حسین (ع) است و از یک مقدمه و پنج باب و یک خاتمه تشکیل شده است؛ که از تولد شروع و با قیام توابین، خروج مختار و مرگ یزید پایان می‌پذیرد. ▪️ باب اول، حاوی دو فصل است درباره، شجاعت، علم؛ فصاحت،  زهد،  تواضع و عبادت امام حسین(ع) و همچنین ثواب گریستن در عزای امام حسین و لعن قاتلان وی. ▪️ باب دوم، حاوی رخدادهایی است که بعد از بیعت کردن مردم با یزید بن معاویه تا شهادت امام حسین (ع) اتفاق افتاده است. این باب مفصل‌ترین باب کتاب و در ۲۰ فصل تنظیم شده است. ▪️ باب سوم، حاوی وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع) است. ▪️ باب چهارم، حاوی رویدادهای پس از شهادت امام حسین(ع)، مانند گریستن آسمان، ناله فرشتگان و گریستن جنیان  است. ▪️ باب پنجم، درباره فرزندان و زنان امام و فضلیت زیارت آنها، و همچنین ستم حاکمان ظالم در تخریب بارگاه حسینی است. در خاتمه کتاب، قیام توابین و قیام مختار شرح داده شده است. 📕نام این کتاب برگرفته از حدیث امام صادق(ع) است که فرمود: [نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ لَنا عِبادَةٌ وَ کِتمانُ سِرّنا جِهادُ فی سَبیلِ الله] نَفَس کسی که به خاطر مظلومیت ما اندوهگین شود تسبیح است، اندوه بر ما  عبادت  است و کتمان و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست. 🆔 @ashora_karbala
🔰از یزید آنگونه که هست سخن بگو! ☑️ (ع) 💢ای معاویه! آنچه درباره کمالات یزید و لیاقت وی برای امّت محمّد(ص) بر شمردی شنیدیم، قصد داری طوری به مردم وانمود کنی که گویا فرد ناشناخته ای را توصیف می کنی، یا فرد غائبی را معرّفی می کنی و یا از کسی سخن می گویی که گویا تو درباره او علم و اطلاع مخصوصی داری، در حالی که یزید ماهیّت خود را آشکار کرده و موقعیّت خودش را شناسانده است. 💢از یزید آنگونه که هست سخن بگو! از سگ بازیش بگو، در آن هنگام که سگهای درنده را بجان هم می اندازد، از کبوتر بازیش بگو، که کبوتران را در بلند پروازی به مسابقه وامی دارد. از بوالهوسی و عیاشی او بگو که کنیزکان را به رقص و آواز وا می دارد. از خوشگذرانیش بگو که از ساز و آواز خوشحال و سرمست می شود. 💢آنچه در پیش گرفتی کنار بگذار، آیا گناهانی که تاکنون درباره این امّت بر دوش خود بار کرده ای ترا کافی نیست؟ 📚 تاریخ طبری، ج ٣ ص ٢۴٨ الغدیر، ج ۱۰، ؛ ٢۵۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 امام حسین (ع) را می‌کشیم و گریه سرمی‌دهیم! (۱) ✍استاد شهید #سید_محمد_باقر_صدر ◾️از خداوند خواستارم که ما را چنان نکند که امام حسین را بکشیم حال آن که بر او می گرییم. ما را چنان نکند که اهداف حسین را بکشیم در حالی که بر او می گرییم. ◾️ امام حسین، کلیت اسلام است. امام حسین، کل اهدافی است که این امام والا به خاطرش از خود گذشت. این اهداف، امام حسین است. چراکه این‌ها روح ایشان و اندیشه ایشان و دل ایشان و عواطف ایشان است. کل محتوای امام حسین این اهداف است، این ارزش‌ها است که در اسلام نمود یافته است. ◾️هم‌چنان که کوفیان حسین را می‌کشتند و گریه می‌کردند، این خطر بزرگ هست که ما هم به همان بدبختی دچار شویم؛ این که حسین بن علی را بکشیم در حالی که می گرییم. باید مطمئن شویم که دست‌کم قاتل گریان حسین نباشیم. ◾️گریستن به این معنا نیست که ما از قاتلان حسین نیستیم؛ زیرا اگر گریه به تنهایی به این معنا باشد که کسی از قاتلان حسین نیست، پس عمرسعد هم قاتل حسین نبود، چون عمر بن سعد خودش هم گریست. ◾️وقتی زینب (س) آمد و بر کاروان اسیران و قربانیان گذر کرد، وقتی رو سوی رسول خدا (ص) کرد تا از ایشان یاری بخواهد و کمک طلبد، غریو گریه همه قاتلان برخاست، خون‌خواران گریستند و آنانی که چنان جنایاتی کرده بودند، گریستند؛ خود آنان هم گریستند. بنابراین گریه به تنهایی ضامن نیست، عاطفه به تنهایی ضامن نیست تا ثابت کند این، دارنده عاطفه؛ در موقعیتی قرار ندارد که امام حسین را یا اهداف امام حسین را بکُشد. 📚 امامان اهل بیت (علیهم السلام) مرزبانان حریم اسلام، ص ۵۱۷ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
arafe_980520_9.mp3
5.06M
▪️ریان بن شبیب؛ جدمون رو غریب؛ گیر آوردن ▪️ریان بن شبیب؛ رفته شیب الخضیب؛ زیر مرکب
▪️بعد از شهادت تمام اصحاب؛ علی اکبر به عنوان اولین نفر از بنی هاشم از اباعبدالله اذن میدان گرفت و حضرت بدون معطلی به او اجازه دادند و هنگام عزیمتِ جوانشان به سوی میدان محاسن خود را در دست گرفتند و با نگاهی مأیوسانه به فرزندشان؛ فرمود خداوندا شاهد باش که شبیه ترین انسانها به پیامبرت را از حیث خَلق و خُلق و منطق به میدان فرستادم. ما هر وقت مشتاق دیدار پیامبر میشدیم این جوان را میدیدیم.
▪️علی اکبر بعد از مبارزه طولانی به علت خستگی و عطش و زخمهایی که برداشته بود؛ با ضربه ای که به سرش اصابت کرد؛ روی اسب افتاد و اسبش او را به اشتباه تا میانه لشکر دشمن کشاند و آنجا بر زمین افتاد.
▪️بعد از آنکه علی اکبر بر زمین افتاد اباعبدالله را صدا زد و حضرت به سرعت خود را به بالین جوانش رساند و او را در آغوش کشید و صورت به صورت او گذاشت و در میان هلهله لشکر دشمن؛ با صدای بلند ناله کردند.
▪️وقتی حضرت زینب بر سر بالین علی اکبر حاظر شد؛ اباعبدالله به سرعت؛ خواهرشان را به سوی خیمه ها برگرداندند و به جوانان بنی هاشم فرمودند که بدن علی اکبر را به سمت خیمه ها حمل کنند.
▪️اباعبدالله در حالی به بالین قاسم بن الحسن رسید که تمام سر و بدن برادر زاده اش؛ بر اثر اصابت سنگها؛ مجروح و زخمی بود و در حال جان دادن؛ پاهای خود را بر زمین میکشید و تنها عموی خود را صدا میزد. حسین فرمود برای عمویت سخت است که او را صدا کنی و او نتواند ترا اجابت کند. و بعد از جان دادن؛ او را در خیمه مخصوص شهدا کنار بدن علی اکبر قرار داد.
▪️عباس بن علی به عنوان آخرین یاور اباعبدالله برای آوردن آب به سمت فرات رفت و موفق شد وارد شریعه شود و مشکهایی که همراهش بود را پر کرد اما خودش آب ننوشید.
▪️اما عباس؛ در راه بازگشت به خیام مورد هجوم همه جانبه لشکر دشمن قرار گرفت و دست راست و چپش قطع شد و بدنش تیر باران گردید و نتوانست آب را به خیمه ها برساند و همانجا با لبان تشنه به شهادت رسید.
◾️اباعبدالله بعد از شهادت برادرش عباس؛ لباس جنگی از تن خارج کرد و لباس پیامبر را پوشید؛ سپس فرزند شیرخوارش را طلب نمود و سوار مرکب شد و به سوی میدان رفت. و برای او طلب آب نمود.
▪️اما دشمن حتی یک قطره آب هم به این کودک ندادند و به جای آب؛ تیری به گلوی این طفل صغیر زدند و او را در آغوش پدر به شهادت رساندند و ابا عبدالله خون گلوی طفل صغیرش؛ علی اصغر را به سوی آسمان ریختند و بدن بی جان طفل را برگرداندند.
▪️اباعبدالله در پشت خیمه ها؛ با نوک خنجر قبر کوچکی کندند و بدن کودک شیرخوارشان را بعد از وداع زنها با او دفن کردند.
▪️اباعبدلله قبل از رفتن به میدان با اهل بیت خود وداع کرد و سپس مسئولیت زنان و کودکان را به خواهرشان سپردند و فرمودند: زنان و کودکان را در خیمه ها نگه دار که بیرون از خیمه ها امنیت ندارد.