eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
617 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️وقتی حضرت زینب بر سر بالین علی اکبر حاظر شد؛ اباعبدالله به سرعت؛ خواهرشان را به سوی خیمه ها برگرداندند و به جوانان بنی هاشم فرمودند که بدن علی اکبر را به سمت خیمه ها حمل کنند.
▪️اباعبدالله در حالی به بالین قاسم بن الحسن رسید که تمام سر و بدن برادر زاده اش؛ بر اثر اصابت سنگها؛ مجروح و زخمی بود و در حال جان دادن؛ پاهای خود را بر زمین میکشید و تنها عموی خود را صدا میزد. حسین فرمود برای عمویت سخت است که او را صدا کنی و او نتواند ترا اجابت کند. و بعد از جان دادن؛ او را در خیمه مخصوص شهدا کنار بدن علی اکبر قرار داد.
▪️عباس بن علی به عنوان آخرین یاور اباعبدالله برای آوردن آب به سمت فرات رفت و موفق شد وارد شریعه شود و مشکهایی که همراهش بود را پر کرد اما خودش آب ننوشید.
▪️اما عباس؛ در راه بازگشت به خیام مورد هجوم همه جانبه لشکر دشمن قرار گرفت و دست راست و چپش قطع شد و بدنش تیر باران گردید و نتوانست آب را به خیمه ها برساند و همانجا با لبان تشنه به شهادت رسید.
◾️اباعبدالله بعد از شهادت برادرش عباس؛ لباس جنگی از تن خارج کرد و لباس پیامبر را پوشید؛ سپس فرزند شیرخوارش را طلب نمود و سوار مرکب شد و به سوی میدان رفت. و برای او طلب آب نمود.
▪️اما دشمن حتی یک قطره آب هم به این کودک ندادند و به جای آب؛ تیری به گلوی این طفل صغیر زدند و او را در آغوش پدر به شهادت رساندند و ابا عبدالله خون گلوی طفل صغیرش؛ علی اصغر را به سوی آسمان ریختند و بدن بی جان طفل را برگرداندند.
▪️اباعبدالله در پشت خیمه ها؛ با نوک خنجر قبر کوچکی کندند و بدن کودک شیرخوارشان را بعد از وداع زنها با او دفن کردند.
▪️اباعبدلله قبل از رفتن به میدان با اهل بیت خود وداع کرد و سپس مسئولیت زنان و کودکان را به خواهرشان سپردند و فرمودند: زنان و کودکان را در خیمه ها نگه دار که بیرون از خیمه ها امنیت ندارد.
▪️لشکر دشمن؛ اباعبدالله را محاصره کرد و یک نفر سنگی به پشیشانی ایشان زد؛ میخواستند با گوشه لباسشان خون پیشانی را پاک کنند که حرمله؛ تیری به سمت قلب حضرت انداخت و خون از قلبشان فوران کرد. اباعبدالله بعد از تحمل جراحات زیاد و تشنگی مفرط؛ توانشان را از دست داد و بر زمین افتادند.
▪️فَأَحْدَقُوا بِک َ مِنْ کُلّ ِالْجِهاتِ ، وَ أَثْخَنُوک َ بِالْجِراحِ ، لَمْ یَرْعَوْا لَک َ ذِماماً، وَ لاراقَبُوا فیک َ أَثاماً، وَ تَعْلُوکَ الطُّغاةُ بِبَواتِرِها ، پس دشمنان ازهمه طرف به او هجوم  آوردند، و او را بسبب زخم ها و جراحتها ناتوان نمودند، و حُرمتى براى او مراعات  نکردند، و از هیچ گناهى در مورد او خوددارى ننمودند و سرکشان با شمشیرهاى تیزِشان در گودال برفرازش شدند ▪️زیارت ناحیه مقدسه
◾️عبدالله بن الحسن وقتی عمویش را در میان قتلگاه و زیر ضربات شمشیر و نیزه و سنگ و عصا دید به سمت گودال دوید تا از او محافظت کند اما یک نفر از لشکر دشمن با شمشیر؛ دو دستش را قطع نمود و حرمله با تیری او را به شهادت رساند.
▪️وَ الشِّمْرُ جالِسٌ عَلى صَدْرِکَ، وَ مُولِـغٌ سَیْفَهُ عَلى نَحْرِک َ ، قابِضٌ عَلى شَیْبَتِک َ بِیَدِه ، ذابِـحٌ لَک َ بِمُهَنَّدِهِ ، قَدْ سَکَنَتْ حَوآسُّک َ، وَ خَفِیَتْ أَنْفاسُک َ ، ▪️ سیدالشهدا در گودال افتاده بود و هنوز نفس میکشید که شمر وارد قتلگاه شد و و بر سینه او نشست و شمشیر خویش را بر گلـویش سیراب  مینمود، با دستى  مَحاسنِ شریفش را درمُشت می فِشرد،(و بادستی) سر  از بدنش  جدا مى کرد، تمامِ اعضا و حواسّش از حرکت ایستاد، و نَفَسهاىِ مبارکش درسینه پنهان شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (آیات ٢٧ تا ٣۰ سوره فجر) 💠 "یا ایتها النفس المطمئنة" نفس مطمئنه نفسی است که با ایمان به پروردگار و یاد او سکونت یافته و به مقام رضا رسیده است. چنین نفسى، هم اطمینان به وعده هاى الهى دارد، هم به راه و روشى که برگزیده، مطمئن است، هم در اقبال دنیا و هم در ادبار دنیا، هم در طوفان ها، و هم در حوادث و بلاها، و از همه بالاتر، در آن هول و وحشت و اضطراب عظیم قیامت نیز، آرام است. 💠 "ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً" منظور از بازگشت به سوى پروردگار به عقیده جمعى از مفسران، بازگشت به ثواب و رحمت او است، ولى بهتر آن است که گفته شود: بازگشت به سوى خود او است، یعنى در جوار قرب او جاى گرفتن، بازگشتى معنوى و روحانى نه مکانى و جسمانى. 💠تعبیر به راضِیَه به خاطر آن است که: تمام وعده هاى پاداش الهى را بیش از آنچه تصور مى توان کرد، قرین واقعیت مى بیند، و آن چنان فضل و رحمت خدا شامل حال او مى گردد که یک پارچه رضا و خشنودى مى شود، و اما تعبیر به مَرْضِیَة به خاطر آن است که مورد قبول و رضاى دوست واقع شده است. 💠چنین بنده اى، با چنان اوصاف، و با رسیدن به مقام رضا و تسلیم کامل، حقیقت عبودیت را که گذشتن از همه چیز در طریق معبود است دریافته، و در سلک بندگان خاص خدا گام نهاده، و مسلماً جائى جز بهشت براى او نیست. 💠در تفسیر «البرهان» آمده است: امام صادق (ع) فرمود: سورة فجر را در نمازهای واجب و نیز نماز مستحب خود بخوانید؛ چرا که این سوره، سورة حسین (ع) و مراد از «نفس المطمئنه» که از خداوند راضی خشنود و خداوند نیز از او خرسند است، حسین بن علی(ع) است.   🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️أَلسَّلامُ عَلَى الْمَهْتُوکِ الْخِبآءِ ، سُبِیَتْ بَعْدَکَ ذَراریک، وَ وَقَعَ الْمَحْذُورُ بِعِتْرَتِکَ وَ ذَویک، وَ سُبِىَ أَهْلُکَ کَالْعَبیدِ، وَ صُفِّدُوا فِى الْحَدیدِ، فَوْقَ أَقْتابِ الْمَطِیّاتِ ▪️سلام بر تو که حُرمَتِ خیمه گاهت دریده شد؛ اهل وعیالت چون بردِگان به اسیرى رفتند، ودرغُل وزنجیر آهنین برفراز شتران دربند شدند، پس از تو فرزندانت به اسیرى رفتند، و وقایع ناگوارى به عترت وخانواده ات واردشد. ▪️زیارت ناحیه مقدسه 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.safaee_ashoraTSB.mp3_98360.mp3
6.37M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع سخنرانی: ( لطافت ها و قساوت های عاشورا) ✔️باید ریشه های این دو خط؛ را بررسی کرد و این نیز خصلت دیگر این وقایع است که با تمام تلخی ها به انسان می آموزد که تو چقدر نقطه ضعف داری و به چه چیز وابسته هستی و راه نجات از این وابستگی ها چیست تا به آن قساوتهایی که آنها دچار شدند؛ گرفتار نشوی! 🕗 مدت: ٢۶:٣٢ 📶حجم: ۶ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠ایمان آگاهانه (بخش سوم) 🔹 "اِنَّ فی خَلقِ السَّماواتِ وَ الاَرضِ" همانا در آفرینش آسمانها و زمین "وَ اختَلافِ اللَّیلِ وَ النَّهارِ" آمد و رفتِ شب و روز، "لآیاتٍ" همانا نشانه هایی است، برای گیج ها؟ برای بی هوشها؟ برای آنان که نمی اندیشند؟ابداً!"لِاُولِی الاَلبابِ" برای خردمندان 🔻خردمند، آنکه دارای خرد و نیروی فهمیدن است و او همه مردماند، درصورتیکه فکر و هوششان را به کار بیندازند. والا خردمندها از اول ولادت با یک آرم مخصوصی جدا نشدند که بگوییم ما جزو آنها نبودیم و خرمند نمیتوانیم بشویم 🔹اولی الالباب یعنی آنها که نیروی فکر و اندیشه و خرد را به کار می زنند تا خردمند می شوند. چه کسانی اند اولی الالباب؟ ببینید، اینجا یکی از نکات لطیف قرآن است. 🔻وقتی که اولی الباب را می خواهد بگوید، خردمندان را می خواهد بگوید و میخواهد معرفی بکند، اگر مردم معمولی بخواهند معرفی کنند، میگویند خردمند آن کسی است که در همه امور زندگی اش پیشرو است، در هیچ کار سرش کلاه نمیرود، در کاسبی ها، در پلتیک ها، در سیاست بازی ها در معارضه ها و مقابله های با حریف ها، همه جا دست او روی دست حریف هاست. 🔹 قرآن چون هیچیک از این بازیگری ها را قبول ندارد، چون ارزش واقعی را برای انسان، اتصال و ارتباط باخدا می داند، خردمند را به این صورت معرفی میکند خردمند از نظر قرآن آن کسی است که این عالی ترین ارزشها را بیش از همه چیز و همه کس موردنظر داشته باشد. 🔹"الَّذینَ یَذکرونَ اللهَ" آن کسانی اند خردمندان که یاد می کنند خدا را، "قِیاماً" در حال ایستاده، "وَقُعوداً" در حال نشسته، "وَ عَلی جُنوبِهِم" در حال به یک پهلو افتاده؛ یعنی در همه حال، در همه حال به یاد خدایند. 🔻 اما این به یاد خدا بودن به معنای یک حالت عرفانی خلسه آمیز درویش مآبانه نیست که بعضی دلشان خوش باشد که خیلی خب، ما هم همیشه به یاد خداییم، همیشه هو میزنیم، نه؛ به یاد خدا بودن فعال، به یاد خدا بودنی که عملی محسوب میشود. چطور مگر؟ ♻️ادامه دارد --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
🔰امام حسین (ع) را می‌کشیم و گریه سرمی‌دهیم!! (۲) ✍استاد شهید #سید_محمد_باقر_صدر ▪️باید آزمود، باید تأمّل کرد، باید تدبر کرد، باید اندیشید؛ تا بلکه مطمئن شویم که ما از قاتلان حسین (ع) نیستیم . ▪️همین که امام حسین (ع) را دوست بداریم، همین که امام حسین را زیارت کنیم، همین که بر امام حسین بگرییم، همین که پیاده به زیارت امام حسین برویم، همه این ها کارهایی والاست، خوب است، عالی است، ارزشمند است، اما این کار ارزشمند، ضامن و دلیل کافی نیست تا ثابت کند که ما در قتل امام حسین (ع) هم دست نیستیم. زیرا امکان دارد انسانی همه این کارها را از روی عاطفه انجام دهد و در همان هنگام در قتل امام حسین علیه‌السلام هم دست شود . ▪️باید از خود حساب بکشیم، باید در کردارمان تأمل کنیم، باید در زندگی مان با میزان بیشتری از اندیشه و ژرف نگری و همه جانبگی موضع گیری کنیم و برای همه پیامدها و شرایط آماده باشیم؛ تا مطمئن شویم که ما؛ از دور یا نزدیک، به طور مستقیم یا غیرمستقیم؛ در قتل امام حسین (علیه‌السلام) حضور نداریم. 📚 امامان اهل بیت (علیهم السلام) مرزبانان حریم اسلام، ص ۵۱۷ 🆔 @ashora_karbala
🔰آهسته آهسته شِمر میشویم؟ ✍استاد حسن #رحیم_پور_ازغدی 🔹خیانت ، یک مسئله تدریجی است . شمر هم ناگهان شمر نشد . شمر از خط مقدم جبهه علی بن ابی طالب(ع) به خط مقدم جبهه یزید آمد . همه به تدریج شمر می شوند . همه ما این چنین هستیم و کم کم شمر می شویم ؛ بطوری که اگر از ابتدا به خود ما بگویند که شما بیست سال دیگر چنان آدمی خواهی بود ، خودمان هم باور نمی کنیم ؛ ولی بعد چنان می شویم و کم کم به راحتی باور هم می کنیم. 🔹مسئله خیانت در انقلاب ، غدّه بدخیمی است و آن موقع هم این گونه بود و هم الان نیز می تواند آن گونه باشد. این غدّه کم کم رشد می کند. هیچ کس خائن به دنیا نمی آید . همه کم کم خائن بار می آیند و خود نیز در این قضیه، مقصر هستند و یک نمونه هم وقایع کربلاست. 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۳۳ 🆔 @ashora_karbala
27.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | نماهنگ جامعه‌ی خوکی ▫️استاد #حسن_عباسی ❓چه شد که واقعه‌ی عاشورا به وجود آمد؟ ▪️ امام سجاد (علیهم‌السلام)، پاسخ می‌دهند... ▪️ شرحی بر جامعه‌شناسی امام سجاد (علیهم‌السلام) و تحلیل جامعه‌شناختی ایشان از وقایع صدر اسلام 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
nf00451609-2.pdf
1.2M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (آفتاب در حجاب) شرحی داستان‌وار از گوشه‌ی عاشورایی حیات زینب كبری(سلام الله علیها) ✍مؤلف: سید مهدی شجاعی ☑️تبحر شجاعی در داستان پردازی بر كسانی كه مروری بر نوشته‌های او داشته‌اند مخفی نیست، او در این نوشتار، این چیره‌گی‌اش را با چاشنی وقایع تاریخی و مستند در آمیخته تا ما‌حصل آن، واگویه‌ای زیبا و روان و مستند از رنجهای زینب كبری باشد. 📕در این کتاب، آفتاب در هجده پرتو، بر خوانندگان نور می‌افشاند و در هر پرتو، صحنه‌هایی از زندگی واقعی بانویی استوار را نمایان می‌کند. برای فرزندان شیعه، «آفتاب در حجاب» قصه‌ای تازه، ناخوانده و ناشنیده نیست. آن‌چه خواننده را بدون وقفه و تا پایان، پای کتاب می نشاند، روایتی است متفاوت که نویسنده از روزنه‌ای تازه بر آن نظر افکنده و پیش روی خواننده نهاده است. 📖بخشی از متن کتاب: قرار ناگذاشته میان تو و حسین این است که تو در خیام از سجاد و زن‌ها و بچه‌ها حراست کنى و او با رمزى، رجزى، ترنم شعرى، آواى دعایى و فریاد لاحولى، سلامتى‌اش را پیوسته با تو در میان بگذارد.و این رمز را چه خوش با رجز آغاز کرده است. و تو احساس مى‌کنى که این نه رجز، که ضربان قلب توست و آرزو مى‌کنى که تا قیام قیامت، این صدا در گوش آسمان و زمین، طنین بیندازد. ✍هر آن‌چه شجاعی نگاشته، بیانی نو و متفاوت از روایاتی مستند است که در مقتل‌ها، تواریخ، مناقب و مستندات گوناگون معتبر از وقایع کربلا و عاشورای ۶۱ هجری و اندکی پیش و پس از آن، چشمان تاریخ نظاره‌گر آن بوده است؛ از تاریخ طبری گرفته تا لهوف و نفس المهموم ، مناقب ابن شهرآشوب و... 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰امروز آمریکا و اسرائیل می‌خواهند خیمه ما را محاصره کنند، عمود این خیمه #امام_خامنه‌ای؛ و مرکز آن جمهوری اسلامی ایران است. که مانند خیمه امام حسین تحت محاصره قرار گرفته است. این خیمه ی ما، امامِ ما و حسینِ ماست. در این نزاع بی طرفی معنا ندارد یا باید با حسین باشی یا یزید. ما تصمیم گرفتیم که #حسینی_باشیم.ما در میدان می مانیم و می‌گوییم: ای فرزند امام حسین، #تو_را_تنها_نمی‌گذاریم. 🎙سخنرانی شب عاشورای سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان #ما_ترکناک_یابن_‌الحسین 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا