#تفسیر_قرآن_کریم
(ادامه تفسیر آیه ٢٨ سوره آل عمران)
🔹 مسئله تقیه
🍃 إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ۗ وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَه
💠درست است که گاهى انسان به خاطر هدف هاى عالى، به خاطر حفظ شرافت، و به خاطر تقویت حق و کوبیدن باطل حاضر است از جان عزیز خود در این راه بگذرد، اما اسلام اجازه داده انسان در مواردى که جان یا مال و ناموس او در خطر است و اظهار حق، هیچگونه نتیجه و فایده مهمى ندارد، موقتاً از اظهار آن خوددارى کند، و به وظیفه خود به طور پنهانى عمل نماید
💠اما تقیه در همه جا یک حکم ندارد بلکه گاهى واجب، گاهى حرام و زمانى مباح مى باشد. وجوب تقیه در صورتى است که بدون فایده مهمى جان انسان به خطر بیفتد، اما در موردى که تقیه موجب ترویج باطل و گمراه ساختن مردم و تقویت ظلم و ستم گردد، حرام و ممنوع است.
💠لذا، تمام ایراداتى که در این زمینه شده پاسخ داده خواهد شد. در حقیقت اگر خرده گیران در این باره تحقیق مى کردند، واقف مى شدند که مسأله تقیه در جاى خود یک حکم قاطع عقلى و موافق فطرت انسانى است
💠در تاریخ مبارزات مذهبى و اجتماعى و سیاسى؛ زمان هائى پیش مى آید که مدافعان حقیقت اگر بخواهند آشکارا مبارزه کنند، هم خودشان و هم مکتبشان نابود مى شود، و یا لااقل در معرض مخاطره قرار مى گیرد. در چنین موقعى راه صحیح و عاقلانه این است که نیروهاى خود را به هدر ندهند، و براى پیشبرد اهداف مقدس خود به مبارزات غیر مستقیم و مخفیانه دست بزنند، و در حقیقت تقیه یک نوع تغییر شکل مبارزه محسوب مى شود، که مى تواند آنها را از نابودى نجات دهد، و در ادامه مجاهدات خود پیروز گرداند.
🆔 @ashora_karbala
🔰خلوت از دست مده!
✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی
💠برادرم به فکر خود باش و ازخویشتن غافل مباش، همواره کشیک نفس بکش و کشیک نفس کشیدن؛ کَشکی نیست! از خداوند توفیق بخواه؛ با ابنای روزگار بساز و مرد تحمّل باش؛ مرد فکر باش که فکر، لُبّ عبادت است. مناجات و راز و نیاز با دوست را قطع مکن « قُل ما یَعبَؤُ بکم ربُّی لولا دُعائُکم» خلوت را از دست مده! و به حقیقت بگو الهی آمدم تا کامروا گردی
💠با عهدالله که قرآن است هر روز تجدید کن؛ صمیمانه دست توسّل به دامن پیغمبر و آلش در زن که آن خوبان خدا وسائط فیض حق اند «اللهمّ صلِّ علی محمّدٍ و آل محمّدٍ» نمی گویم مقدّس نباش، ولی مقدّس عاقل باش؛ بِس بِسی مباش که سُخرِّه این و آن می شوی.
💠 سوره مبارکه اخلاص را با اخلاص بر زبان داشته باش؛ با خلق خدا مهربان باش؛ از سخنان نا هنجار گرچه به مزاح باشد بر حذر باش؛ خلاف مگو اگر چه به مطایبت باشد؛ از قسم خوردن هم اگرچه به راست، احتراز کن. چو ایستاده ای دست افتاده گیر؛ تا می توانی نماز را در اوّل وقت بجا آور؛ تجارتت را مغتنم بشمار که انسان بیکار از دنیا و آخرت هر دو میماند. داد و ستد مانع بندگی نیست «رِجالٌ لا تُلهیهِم تِجارةٌ و لا بَیعٌ عن ذِکرِ اللهِ و إقامِ الصَّلوةِ و إیتاءِ الزَّکوةِ» در مطلق امور میانه رو باش
💠این دو رباعی را که از طبع خامل این بنده فقیر الی الله جاری شده است به حضور دوست تقدیم می دارد:
سرمایه راهرو حضور و ادب است
آنگاه یکی همّت و دیگر طلب است
ناچار بود رهرو از این چـار اصول
ورنه به مراد دل رسیـدن عجب است
📚تازیانه سلوک (ص۳۱)
🆔 @ashora_karbala
16_Ehyae_Tafakkor_Dini.mp3
8.29M
🎧 بشنوید
🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی
🔰موضوع: "احیا تفکر و تمدّن اسلامی"
⏰ مدت: ۵۵:۴ دقیقه
📶 حجم: ٧ مگابایت
🗓دانشگاه فنی مشهد مقدس، تابستان ٨٢
🆔 @ashora_karbala
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔰"ایمان زاینده؛ همراه با تعهدات عملی"
▫️مؤلفه های ایمان متعهدانه ( هجرت کردن)
▫️(مبحث چهارم _ بخش هفتم)
🔹یک نوع تعهدات ایمانی از دیدگاه دیگری، از یک گوشه دیگری، نوع دیگری از تعهدات در این آیات مطرح میشود. "اِنَّ الّذینَ آمَنوا" همانا آنکسانی که ایمان آوردند، "وَ هاجَروا"و هجرت کردند. هجرت کردن یعنی چه؟ یعنی از مشهد رفتند تهران ماندند؟ از شهری به شهری مهاجرت کردند و بس؟ نه.
🔻 اول، هجرت کردن به معنای یکباره از همه
چیز دست شستن به خاطر هدف، به خاطر پیوستن به جامعه اسلامی، به خاطر قبول تعهد در مجموعه تشکیلات جامعه اسلامی محسوب می شود.
🔻 از مکه که بلند میشدی شما بیرون می آمدی، مغازه پُر متاع و پُرکالای به قول امروزی ها؛ سرقُفلی دارِ حساسِ مشتری جمع کنِ آبرو آفرینت، دیگر در مکه برای تو وجود نداشت. به سود چپاول گرانِ خون خوارِ متجاوزِ مکه، مغازه دو، سه دربندی شما ضبط می شد؛ و اموالتان به تاراج می رفت.
🔻اگر از مکه تنها آمده بودی و خانمت مسلمان نشده بود، دیگر خاطرات زناشویی گذشته را، باید همه را بر باد حساب می کردی، تمام شد، باید دل می کندی.
🔻اگر از مکه می آمدید مدینه، پدرتان یا پسرتان در آنجا مانده بود، عزیزترین عزیزانتان به صورت دشمن.خونین شما درآمده بود؛ هجرت یعنی این. آن کسانی که هجرت می کردند، همه این محرومیت ها و ناکامی ها را به جان می پذیرفتند.
🔹از سوی دیگری، هجرت یعنی برای بنای کاخ عظیم جامعه اسلامی یک خشت بردن. الآن ملاحظه کنید، اینجا بناست ساخته بشود. فرض کنید قراراست که صد قطعه چوب دیگر، یا هزاران قطعه آجر، اینجا روی همدیگر گذاشته بشود، هر بچه ای هم یک دانه بردارد بیاید اینجا، اینجا ساخته می شود. هر انسانی یک دانه سنگ بگذارد، یک کاخ باعظمت به وجود می آید.
🔹 جامعه اسلامی که در مدینه به وجود آمده بود، محتاج بود به عناصر مؤمن، فعال، پرتلاش، پرتوان، سابقه دار، اسلام فهم، محبّ و معتقد به این راه، با دلی سرشار از ایمان.
🔻 آن کسی که هجرت می کرد از مکه، از اُنس و محبّت و خاطره و راحتی و عیش و نوش می گذشت، می آمد به مدینه، این آدم در حقیقت یک گام بزرگی برداشته بود در راه بنای آنچنان جامعه ای، به سهم خودش، به قدر خودش؛ لذا قیمت داشت، تعیین کننده بود.
♻️ادامه دارد...
---------------------------------------------------
✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر #استاد_سید_علی_خامنه_ای (حفظه الله تعالی)
🆔 @ashora_karbala
🔰تو به این امانت الهی خیانت نکن
🔹 فرزند ادامه وجود تو است، بقاء تو به بقای انسانیت و معنویت اوست. اگر او از نظر بُعد معنویاتش تربیت شود، این ادامه حیات معنوی تو است؛ نه این که همّت را نگذار برای اداره مادی او. نه! بیشتر روی مسئله تربیتی تکیه داشته باش
🔹 تو اگر می خواهی کار کنی، بیشترین همّ خودت را بگذار؛ برای این که این ها از دوستان خدا بشوند، روی بُعد معنوی این ها کار کن، پیوند این ها را با خدا محکم کن، اگر این کار را بکنی، این را بدان خدا دوستانش را هیچ وقت رهایشان نمی کند. برو این فرزند و خانواده ات را ولی الله بکن، وقتی این رابطه اش با خدا درست شد، غصه این را نخور، هیچ وقت مولا عبد را رها نمی کند.
🔹 تو فقط یک کار بکن و آن این است که این فطرت را بیا و کمک کن؛ شکوفا کن؛ رو به رشد ببر. والّا خود او سرمایه دارد، نمی خواهد تو برای او سرمایه فراهم کنی. یعنی تنها کافی است که تو مسیر صحیح الهی کودک را منحرف نکنی. فقط وقتی به دنیا آمد، خراب کاری نکن. خواهشی که از تو داریم این است که تو به این بچه ضربه نزن. تو به این امانت الهی خیانت نکن! زمین آن طفل آماده است، هیچ شخم زدن نمی خواهد. بذر هم لازم نیست تو بپاشی، بذر آن را خدا پاشیده است. تو خراب کاری نکن! فقط آن را آب بده!
🔹 امام صادق(ع) فرمود: وقتی این آیه ۶ سوره تحریم، نازل شد، مردم گفتند: چگونه ما خودمان و خانوادمان را از آتش جهنم حفظ کنیم؟ پیغمبر اکرم(ص) فرمود: کارهای خیر انجام دهید و خانواده هایتان را به آن یادآور شوید و آن ها را بر بندگی خدا ادب کنید.
📚تربیت فرزند در اندیشه حاج آقا مجتبی تهرانی
🆔 @ashora_karbala
🔰راهِ دیگر سازی !؟
✍استاد #علی_صفایی_حائری
🔻کار اول من و تو این است که خود را بسازیم ، زیرا (دیگرسازی) ممکن نیست ؛ تا (خودسوزی) صورت نگرفته باشد (خودسازی) نمی شود ، مگر این که انسان ، شهامت خودسوزی را بیابد و با دست توانای خویش شعله ای بر افروزد ، کثافت ها و آلودگی های وجودیش را بسوزاند و تولدی تازه بیابد . « افسوس » که ما ، پیش از آن که از آلودگی ها پاک شده باشیم بر خویش عطر پاشیده ایم و خویشتن را جز آن که هستیم به دیگران معرفی کرده ایم .
🔻ما به جای آن که « رنگ خدا » را گرفته باشیم ، به خدا رنگ زده ایم . چگونه می خواهیم دیگران را بسازیم و از اسارت ها رها سازیم ، در حالی که هنوز خویش را نساخته ایم ؟ ما که خود اسیریم ، چگونه سخن از آزاد کردن دیگران می گوییم ؟! نمی توان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانی که بنده غیر اوییم . پس باید از حاکمیت غیر او آزاد شد .
📚 تربیت کودک ، ص ۱٢
🆔 @ashora_karbala
14523-fa-tarbeiat farzand.pdf
2.05M
📚 پیشنها دانلود و #مطالعه_کتاب (تربيت فرزند)
✍ مولف: حبيب الله فرحزاد
📕با توجه به اهمیت فرزندپروری دینی در ساخت آیندۀ جامعۀ اسلامی، مطالب این کتاب با رویکرد اسلامی بیان شده، و در ضمن ارائه مباحث دقیق، از کلیگویی پرهیز شده و با ذکر مصادیق ملموس، جنبۀ کاربردی آن رعایت گردیده است. برای مثال وقتی از رفتار با کودکان یا جایگاه دختر و پسر در تربیت دینی سخن به میان میآید، موارد آشکاری ذکر میشود تا ذهن مخاطب به ابعاد مختلف موضوع نزدیکتر شده و آن را در عرصۀ تربیت فرزند خود قابل اجرا یابد. از این رو باید این کتاب را اثری مناسب برای آنهایی دانست که میخواهند به معیارهای دقیق و عملی تربیت دینی دست پیدا کنند.
📖مباحث اصلی كتاب شامل:
▫️ادب و تربيت
▫️ رفتار با كودكان
▫️ تكريم كودكان
▫️ آموزش و تربيت
▫️ شيوۀ عملی تربيت
▫️ ميراث تربيت
▫️ جايگاه دختران
▫️ رفتار كودكان
▫️ عيب پوشي در نظام تربيت
▫️زیبانگری در نظام تربیت
▫️نقش تشویق در تربیت
▫️ نقش دوست در تربیت
📕در روزگاری که محصولات فکری و ضد فرهنگی جهان غرب، که منشأ اصلی بیخدایی در سراسر عالم است و برای تمام سنین در کوتاهترین زمان ممکن در دسترس می باشد، لذا حساسیت والدین در تربیت صحیح فرزندان خود به ویژه در خانوادههای مذهبی، بروز و ظهور بیشتری یافته است؛ کتاب «تربیت فرزند» میتواند پاسخی مناسب به این دغدغۀ مادران و پدران عزیز باشد که در فرصتهای کوتاه خود در طول روز، با مطالعۀ مباحث خوب این کتاب به نحو شایسته بهره ببرند و موضوعاتی که در مواجهه با فرزندان به آنها نیاز دارند را بیاموزند.
🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید | #شهید_بهشتی
🍃برادران؛ خوهران عاشق شوید؛
مسلمان عاشق است....
🆔 @ashora_karbala
🔰 وفا یعنی جای «ایکاش» باقی نگذاشتن..
✍استاد سیدمحمدمهدی #میر_باقری
☑️ در همين زيارتنامهی کوتاهی که برای قمر بنیهاشم ذکر شده،
[أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصْدِيقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ الْمُرْسَلِ] خصوصيات و صفات ممتازی همچون «تسليم»، «تصديق»، «وفا» و «نصيحت؛ یعنی خیرخواهی نسبت به امام» برای این وجود نورانی بيان شده است
☑️«وفا» يعنی پيمانه را پر کردن. يعنی کاری بکند که ديگر جای اِی کاش باقی نگذارد. «وافی» آن کسی است که پيمانه را پر میکند.
☑️ استاد عزيزی داشتيم، میگفت:
ديدهايد وقتی کسی برای همسری که تازه اختيار کرده، میخواهد هديهای تهيه کند اول محاسبه میکند، علاقهی او را در نظر میگيرد، بعد میرود بهترينها را میخرد. بعد آرايش میکند، زيبا میکند، گلکاری میکند، تزيين میکند. بعد هم تازه وقتی میبرد، شرمنده است و نمیداند او قبول میکند يا نمیکند.
☑️ وفا يعنی؛ به عهدهايی که با امامش بسته، به گونهای عمل میکند که جای خالی باقی نمیگذارد، جای ای کاش ندارد؛ همهی پيمانهاش را پر کرده و هيچ عهدی با امامش نداشته که عمل نکرده باشد؛ اين آدم میشود «وافی».
☑️ چهطور میشود که انسان، تمام توانش را در اختيار قرار بدهد و خودش را هم بدهکار بداند؟! «عبد وافی» يعنی اين.
☑️به همین خاطر روز قيامت، همهی شهدا و خصوصاً شهدای کربلا ـ که گُل سرسبد گلها هستند ـ وقتی جايگاه حضرت ابالفضل را نسبت به حضرت سيدالشهداء میبينند، غبطه میخورند.
🆔 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
(تفسیر آیه ٣۰ سوره آل عمران)
💠قرآن مجید در آیه مورد بحث و آیات زیاد دیگرى، از این حقیقت پرده بر مى دارد که در قیامت اعمال نیک و بد انسان، هر کدام در شکلى تجسم یافته و در عرصه محشر حاضر مى شود.
💠 لذا از همین آیات می شود استفاده کرد و پاسخ کسانی که در باب رحمت الهی به اشتباه؛ آیات عقاب و عذاب را مخالف رحمت الهی می دانند و چنین بیان می کنند که مگر خدا بخاطر یک عمل کوچک آدم را مورد عذاب قرار می دهد را داد؛ که صریح آیات قرآن می گوید خداوند فقط؛ بنده را با عملش روبرو میکند. همین
💠 خداوند می فرماید شما خودتان به دست خودتان آتش افروختید نه من؛ شما در آخرت سر سفره اعمال خودتان هستید؛ اگر عمل خیر باشد در بهشتی هستید که خودتان بذرش را پاشیدید و کشت کردید و الآن در حال برداشت هستید. و اگر عمل شر و گناه باشد این می شود آتش که خودتان برافروختید
💠خداوند بر اساس حکمتش این طور قرار داده؛ هم دنیا را و هم آخرت را؛ که شما هر عملی انجام دهید جزای آن را می بینید. مثلا اگر در دنیا شما سمّ بخورید و یا خودتان را از ساختمان ۱۰ طبقه به پائین پرت کنید و دچار آسیب جدی شوید و یا بمیرید؛ چه کسی را مقصر می دانید؟ رحمت خدا کجا رفت که تو آسیب نبینی؟ در دار آخرت هم چنین است. لذا خدا پیامبران و اولیائش را فرستاده تا به بندگانش برسانند که مراقب عمل خود باشید که "مثقال ذره {شراً} یا {خیراً} یره"
♻ادامه دارد...
🆔 @ashora_karbala
🔰خیلی خیانت کرده ایم!
✍ استاد #علی_صفایی_حائری
💠 در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند ، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده اند ، دل من به این خوش است که پول هایم را روی هم گذاشته ام و یا آن ها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب ، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می گیرم ، منقلب شوم !
💠 مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است ، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است ، پیغام می فرستد تا خدمت ایشان برسد . وقتی می آید ، می بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته ، خیلی منقلب و ناراحت است . آن بزرگ به او می گوید : تو هستی و در همسایگی ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است ؟! چرا کاری نکرده ای ؟! آن عالم در جواب می گوید که من نمی دانستم . آن بزرگ اعتراض می کند که چرا نباید بدانی ؟! اگر می دانستی و اقدام نمی کردی ، که یهودی بودی !
💠 حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند ! نه در همسایگی ، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه ها ی ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند . با این همه کوتاهی ، انتظار داریم که دلمان بلرزد ؟ خیلی جنایت کرده ایم ! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند ، آن روز روز وجلِ ماست.
📚 اخبات ، ص ۱۱۵
🆔 @ashora_karbala
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔰ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی
▫️مؤلفه های ایمان (هجرت کردن)
▫️(مبحث چهارم _ بخش هشتم)
🔹ببینید این آیات چه می گوید؟
"اِنَّ الَّذینَ آمَنوا" همانا آن کسانی که ایمان آوردند، "وَ هاجَروا" و هجرت هم کردند، "وَجاهَدوا بِاَموالِهِم وَ اَنفُسِهِم فی سَبیلِ الله" با جان و مال، درراه خدا مجاهدت نمودند، "وَ الَّذینَ آوَوا" و آن کسانی که پناه دادند به این درماندگان بی وطن و آوارگان از خانه به درمانده، "وَ نَصَروا" و آنها را یاری کردند
🔻 همه اینها "اُولئِک بَعضُهُم اَولیاءُ بَعضٍ" اینها بعضی پیوستگان و به هم پیوستگان و هم جبهگان یکدیگرند. اینها همه یک عنصرند، اینها خِشت و آجر یک دیوار و یک سقف اند؛ "مَثَلُ المُؤمنین کَمَثَل البُنیانِ یشُدُّ بَعضُهُ بَعضاً".
🔻 این آجرها را دیدید چطور درهمدیگر رفته، در این ضربی های سقف؛ هر آجری یک مؤمن است، هر مؤمنی یک آجراست درهم فرو رفته و ده ها آجر دیگر را نگه داشته است.
🔻در یک سقف ضربی، یک دانه آجر را با زحمت بکش پایین، ده تا آجر از اطرافش می ریزد، این یکی نگه داشته بود آن ده تا را، هم چنانی که آن ده تا هم به سهم خود، این یکی را نگه داشته بود "بَعضُهُم اَولیاءُ بَعض" بعضی به هم پیوستگان بعض دیگرند.
🔹"وَ الَّذینَ آمنوا"، اینجا را دقت کنید، اما آن کسانی که ایمان آوردند، باور قلبی هم هست، اما "وَ لَم یهاجِروا" از خانه
ملکی مشجر راحت، دل نکندند و هجرت ننمودند؛ "وَ لَم یهاجِروا" هجرت نکردند، ایمان آوردند، اما به این تعهد ایمانی عمل نکردند، اینها چطورند؟ اینها را میفرماید که "ما لَکم مِن وَلایتِهِم مِن شیٍ حَتّی یُهاجِروا" اینها به شما پیوسته نیستند، جزو شما نیستند، میان شما و آنها ولایت و به هم پیوستگی نیست، تا کی؟ "حتَّی یهاجِروا" تا وقتی که به تعهد ایمانی عمل کنند.
🔻 ایمان خشک و خالی در دنیا هم اثر نمی دهد برادر، در جامعه اسلامی هم منشأ اثر قرار نمی گیرد، در آخرت که جای خود دارد.
🔹باز در آنجا یک جمله ای هست که آن جمله به درد ما خیلی بیشتر میخورد ... یکی، دو، سه آیه بعد می فرماید که "وَ الَّذینَ آمَنوا وَ هاجَروا وَ جاهَدوا فی سَبیلِ الله" آن کسانی که ایمان
آوردند، هجرت کردند، مجاهدت کردند درراه خدا، "وَالَّذینّ آوَوا وَ نَصروا" آنهایی که پناه دادند و یاری کردند، "اُولئِک هُم المؤمِنونَ حقّا" مؤمن راستین اینها هستند، غیر اینها چه کسانی اند؟ مؤمن
دروغین.
♻️ادامه دارد...
---------------------------------------------------
✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر #استاد_سید_علی_خامنه_ای (حفظه الله تعالی)
🆔 @ashora_karbala
732.mp3
16.89M
🎧 بشنوید
🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی
🔰موضوع: دفاع" چگونه مقدس شد؟ (کجایید ای شهیدان خدایی؟)
⏰ مدت: ۴۶:۴۱
📶 حجم: ۱۶ مگابایت
🗓دانشگاه امام حسین(ع) _ جمعی از دانشجویان افسری سپاه_۱٣٩۶
🆔 @ashora_karbala
ebook7759[www.takbook.com].pdf
3.82M
پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
( حکایت زمستان )
✍مؤلف: سعید عاکف
📕حکایت زمستان» روایتی متفاوت از صفحه ای ماندگار از دیوان افتخار آمیز #دفاع_مقدس است. روایت مقاومتها و مظلومیتهای اسرای ایرانی در زندانهای بعثی ها و منافقین که از زبان آزاده سرفراز عباس حسینمردی و با قلم شیرین و شیوای سعید عاکف بیان شده است.
📕 در کتاب «حکایت زمستان» عباس حسینمردی راوی شجاعت رزمندگان دلیری میشود که تا آخرین نفس برای دفاع از دین و سرزمین خود مقاومت کردند. داستان رشادتها و پایداریهای رزمندگان اسلام، شرایط عجیب و حیرتانگیز اردوگاههای عراقی، فضای روحی و روانی دشوار دوران اسارت، و شکنجههایی که گرچه تصورش برای انسان مشکل میباشد اما حقایقی است که بر جریده تاریخ ثبت شده است.
عباس حسین مردی در خلال خاطرات «حکایت زمستان» از ارتباط معنوی اسرا با اهل بیت علیهمالسلام و نجات از مرگ حتمی در زیر شکنجههای طاقتفرسای بعثیها با توسل به آن ذوات مقدسه سخن میگوید و رمز و راز موفقیتهای آنها را در همینجا جستجو میکند.
📕مقاومتی که فرزندان برومند این سرزمین در کتاب «حکایت زمستان» از خود به نمایش میگذارند، چنان شگفتآور است که جز با مدد الهی امکانپذیر نیست. مقاومتی که از همت بلند اسرا در آن شرایط سخت و دشوار سخن میگوید؛ از حافظ کل قرآن شدن بعضی از آنان و باسواد گشتن عدهای دیگر گرفته تا زیرکی و خلاقیتهایشان در به ستوه آوردن افسران عراقی و منافقین که در جای جای کتاب به چشم میخورد و گاهی هم به زبان طنز بیان شده است.
🆔 @ashora_karbala