eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
611 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
14_TBF_13910728_(www.rasekhoon.net).mp3
12.64M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🔰موضوع: "خانواده موفق" نکات مهم در زندگی مشترک ⏰ مدت: ۵٢:٣۱ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓 تاریخ: ٢۰ مرداد ٩٣ 🆔 @ashora_karbala
🔰 چرا اسلام برای ازدواج که یک امر شهوانی است، جنبه اخلاقی قائل است؟ ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 💠 تا وقتى كه رابطه زوجين با يكديگر رابطه شهوانى يعنى رابطه جنسى است، قهراً اينها به هم؛ به چشم يك ابزار نگاه مى‌كنند. رابطه جنسى يك امر حيوانى و طبيعى است. براى اطفاى غريزه جنسى، زن براى مرد يك ابزار بيشتر نيست و مرد هم براى زن يك ابزار است. 💠 ولى مسئله زوجين و كانون خانوادگى و فلسفه خانوادگى و روح خانوادگى؛ عبارت است از روح ما فوق غريزه جنسى؛ كه ميان دو نفر پيدا مى‌شود؛ يعنى شخصيت يكديگر را دوست دارند و تا سنين پيرى كه ديگر مسئله غريزه جنسى بكلّى ضعيف يا نابود مى‌شود، عُلقه خانوادگى و محبت ميانشان هست و روز به روز هم شديدتر مى‌شود ... 💠 اين اولين مرحله‌اى است كه انسان از لاك خود فردى خارج مى‌شود. و به همين دليل ازدواج در اسلام جنبه اخلاقى دارد با اينكه يك امر شهوانى است، و اين تنها امرى است كه با وجود اينكه پايه طبيعى و شهوانى دارد جنبه اخلاقى نيز دارد. مثلًا هيچ وقت خوردن جنبه اخلاقى پيدا نمى‌كند ولى ازدواج خودش جنبه اخلاقى دارد. و در ميان غرايز شهوانى انسان هر غريزه‌اى كه اشباع شود، اشباع آن تأثيرى در معنويت انسان ندارد جز غريزه جنسى. لهذا ازدواج از نظر اسلام سنت و مستحب تعبير شده. 📚 تعلیم و تربیت در اسلام، ص ۱۶۵ و ۱۶۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ ربیع جهالت ها و خسارتها.pdf
2.01M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب " نهم ربیع؛ جهالتها و خسارتها" ✍مؤلف: مهدی مسائلی 📘 امام خامنه ای: بعضی‌ها به نام شادکردن دل فاطمه‌زهرا(س)، این روزها و در این دوران ما کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! می‌فهمید چه می‌گویم؟ بهترین وسیله‌ای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای این‌که نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، می‌دانید چه بود؟ گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما- چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛ شیعه و سنی در کنار همند؛ پهلوی همند. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیای آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند. نواری پیدا کند، ببرد این‌جا و آن‌جا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید، این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی‌ها دارند به نام فاطمه زهرا(س) این کار را می‌کنند. در حالیکه فاطمه‌زهرا، راضی نیست. آن مرد الهی، آن وارث واقعی فاطمه‌زهرا (س)در زمان ما، آن همه زحمت کشید. این جوان‌های پاک ما این‌جور رفتند خون‌هایشان را ریختند تا انقلاب را بتوانند عالم‌گیر کنند. آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شادکردن دل فاطمه‌ زهرا، کاری بکند که دشمنان حضرت فاطمه‌زهرا را شاد کند. 📘 محور اصلی این اثر، آسیب شناسی وحدت و انسجام اسلامی می باشد و نهم ربیع آفات و آسیب های آن به اتحاد اسلامی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ امام حسن عسکری(علیه السلام) : «لَا تَطْلُبِ الصَّفَا مِمَّنْ کَدَرْتَ عَلَیْهِ وَ لَا الْوَفَاءَ لِمَنْ غَدَرْتَ وَ لَا النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ إِلَیْهِ» ☑️ از سه کس، سه چیز را توقع نداشته باش : ❶ از کسى که با او بدرفتارى کرده اى، توقع صفا و پاکدلى نداشته باش، ❷ و از کسى که به او خیانت کرده‌‌اى توقع وفا نداشته باش، ❸ و از کسى که به او بدگمان شده‌‌اى، توقع خیرخواهى نداشته باش. 📚« نزهة الناظر و تنبیه الخاطر: ۱۴٢» #حدیث #امام_حسن_عسکری (ع) #شهادت_امام_حسن_عسکری (ع) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چرا با اینکه ما ائمه مان را با بهترین القابشان می شناسیم اما حضرت امام حسن عسکری(ع) را با لقب عسکری(در میان سپاه) می نامیم؟ 💢 حضرت (ع) در همان سنین خردسالی که برخی گفتند که سه ساله یا چهار ساله بودند همراه با پدر بزرگوار خود به شهر سامرا احضار شدند و در این شهر مستقر گشتند. در حقیقت امام عسکری (علیه‌السلام) در شهر سامرا نَشر و نِما یافتند و به سبب آن که دستگاه جبار خلافت عباسی و به ویژه خلیفه وقت متوکل (لعنه الله) بر وجود مقدس امام هادی (علیه السلام) پدر آن حضرت سخت گرفته بود و می‌خواستند که آن حضرت را از داشتن ارتباط با بدنه جامعه و وُکلا و نائبان خود در عالم اسلام محروم کنند و ارتباط آن‌ها را قطع کنند، امام هادی (علیه‌السلام) را به پایتخت خود سامرا آورد که امام عسکری (علیه‌السلام) هم در چنینی سنی همراه با پدر به سامرا آمد و همه عمر شریف خود را از این به بعد در این شهر گذراند. 💢 آن وجود مقدس در سن ۲۲ سالگی در سال ۲۵۴ و در پی پدر عظیم الشأنش امام هادی (علیه السلام) به امامت رسید و دوران امامت آن حضرت کوتاه‌ترین دوره در بین تمام امامان ما هست، یعنی شش سال بیشتر طول نکشید و عمر شریف حضرت هم ۲۸ سال بود. اینکه چرا آن حضرت را عسکری نامیده‌اند ظاهر امر به این نکته برمی‌گردد که آن حضرت همراه با پدربزرگوارشان در منطقه‌ای نظامی تحت نظر شدید بودند و، چون عرب، لشکر و نظامی را عسکر می‌خواند به این دلیل عسکری نامیده شده‌اند. 💢 اما جای سوال است که ما امامانمان را به بهترین القابشون می‌شناسیم مثلاً می‌گویم علی مرتضی؛ حسن مجتبی؛ یا محمد باقر؛ که باقرالعلوم است، جعفر صادق، موسی کاظم؛ یا امام علی بن موسی را رضا می‌نامیم به معنای پسندیده؛ اما چرا به این وجود مقدس که می‌رسیم آن حضرت را عسکری می‌نامیم. عسکری بودن یعنی در یک منطقه نظامی بودن که فضیلتی نیست، حال آنکه القاب دیگری هم آن وجود مقدس داشته است. 💢 عسکری که بر سایر القاب آن وجود مقدس غلبه پیدا کرده، نشان دهنده عمق مظلومیت این امام هست که آن حضرت چنان در فشار و مظلومیت بوده است که بار‌ها به زندان افتاده و حتی تلاش بر این بوده است که از ازدواج آن حضرت جلوگیری شود و از پیدایش آخرین حجت خدا ممانعت به عمل آید و همچنین فشار زیاد بر آن وجود مقدس باعث گردید که تنها امامی باشد که در طول عمر کوتاه خود حتی یک حج و یا یک عمره هم به جا نیاوردند، لذا عسکری بودن نه به عنوان یک فضیلت بلکه به عنوان بیان عمق مظلومیت و فشار‌ها بر ساحت مقدس آن حضرت است. 💢 الآن شما که کنار قبر آن حضرت در سامرّاء می‏ روید، آنجا خانه خود آن حضرت بوده است، یعنی حضرت امام علی النّقی و حضرت امام حسن عسکری و حضرت سیّد حسین - برادر حضرت امام حسن عسکری - و حضرت حکیمه خاتون و حضرت نرجس خاتون، همه را در خانه خودشان دفن کردند و بعدها آن خانه تبدیل به رواق و ضریح و صحن و اینها شد. خیلی قبرِ نورانی و فضای نورانی که اصلًا محسوس است که یک فضای باز و متّسعی است و اینها همه از آثار و جلوه‏ های خود حضرت امام حسن عسکری (علیه السّلام) است. 🆔 @ashora_karbala
@Farsna.mp3
7.67M
◾️مولا امام عسکری... 🎙با نوای سید رضا نریمانی ▪️ #شهادت_امام_حسن_عسکری(ع) @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود ؟ 💠 #مقام_معظم_رهبری 🔹 وقتی اعتماد به نفس نبود، حالت انسان، حالت انتظار کمک دیگران و انتظار دستگیریِ دیگران است. مثل آدمِ مفلوک و زمین گیر؛ یک گوشه ای نشسته، منتظر است یک نفری از آن جا عبور کند، یک کمکی به او بکند 🔹 خود کم بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور باعث می شود، در شرایطی که همه به قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اذعان دارند، افرادی در داخل بگویند "ما کسی نیستیم و قدرت نداریم و کشوری کاملا منزوی هستیم" 🔹 مثلا آن روزی که شهر اصفهان در دوره‌ی شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمی کنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمی کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود 🔹 اما نقطه ی مقابل وادادگی و ضعف؛ حالت اعتماد به نفس و استغناست. یعنی انسان منتظر نباشد که برای او بیاورند. وقتی منتظر نبود، در اندیشه ی فراهم کردن نیازهای خود بود، این استعدادهای موجود در وجود او، استعدادهای نهفته ی در وجود یک ملت؛ به کار می افتد. استعدادها که به کار افتاد؛ استعدادی که بالقوه بود، بالفعل شد و موفقیت کسب کرد، یک موفقیّت، موفقیّتهای بعدی را هم بدنبال دارد،پیش میرود تا به قله ها برسد 🔹 بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ۱٣٨٧/٩/٢۴ 🆔 @ashora_karbala
🔰 توکّل یا بى عارى !؟ 💠 روزى امام علىّ بن ابى طالب، امیرالمؤ منین صلوات اللّه علیه عبورش به گروهى از مسلمان ها افتاد که گوشه اى از مسجد را اشغال کرده بودند و به عبادت مشغول بودند. ❀حضرت علىّ (ع) نزدیک ایشان رفت و فرمود: شما چه کسانى هستید؟ و چه مى کنید؟ ✿ در پاسخ به حضرت ، اظهار داشتند: ما بر خداوند توکّل کرده ایم و عبادت او مى کنم. ❀حضرت فرمود: خیر، چنین نیست، بلکه شما بى عار و مُفت خور مى باشید، چنانچه راست مى گوئید و توکّل برخداوند متعال دارید، بگوئید که در چه مرحله اى از توکّل قرار دارید؟ ✿ گفتند: اگر چیزى به ما برسد، مى خوریم و قناعت مى کنیم و چنانچه چیزى به ما نرسد، صبر و تحمّل مى نمائیم. ❀سپس امام علىّ (ع) خطاب به ایشان کرد و با صراحت فرمود: سگ هاى محلّه ما نیز چنین روشى را دارند. ✿ گفتند: پس ما چه کنیم، شما بفرمائید که چه رفتارى داشته باشیم؟ ❀ حضرت فرمود: بایستى آنچه را که ما انجام مى دهیم، شما نیز چنان کنید. ✿ گفتند: شما چه کارهائى را انجام مى دهید، تا ما تبعیّت نمائیم ؟ ❀ امام (ع) فرمود: ضمن سعى و تلاش و کار و عبادت ، آنچه به ما برسد پس از مصرف ، اضافه آن را بذل و بخشش مى کنیم و اگر چیزى درآمدى نیافتیم ، خداوند منّان را؛ در هر حال شکر و سپاس مى گوئیم. 📚 مستدرک الوسائل : ج ۱۱، ص ٢٢۰، به نقل از تفسیر ابوالفتوح رازى 🆔 @ashora_karbala