🔰 از علل عدم توفیق دیدار با امام عصر (عج) ؟؟؟
▫️علی بن مهزیار می گوید:خدمت امام رسیدم و وقتی سلام کردم، جوابی از سلام خود بهتر شنیدم.
🍂 فرمودند: ای علی بن مهزیار، ما شب و روز منتظر ورودت بودیم، چرا این قدر دیر نزد ما آمدی؟
▫️عرض کردم: آقای من! تاکنون کسی را نیافته بودم که دلیل و راهنمای من به سوی شما باشد.
🍂 فرمودند: آیا کسی را نیافتی که تو را دلالت کند؟!! بعد انگشت مبارک را به روی زمین کشیده، سپس فرمودند: نه لکن شماها اموالتان را فزونی بخشیدید، و بر بینوانان از مؤمنین سخت گرفته، آنان را سرگردان و بیچاره کردید، و رابطة خویشاوندی را در بین خود بریدید (صله رحم انجام ندادید) دیگر شما چه عذری دارید؟
▫️گفتم: توبه، توبه، عذر میخواهم. ببخشید، نادیده بگیرید.
🍂 سپس فرمودند: ای پسر مهزیار، اگر نبود که بعضی از شما برای بعضی دیگر استغفار میکنید، تمام کسانی که بر روی زمین هستند، نابود میشدند به جز خواص شیعه؛ همانهایی که گفتارشان با رفتارشان یکی است.
🍃 على بن مهزيار نقل مى كند كه امام زمان(عج) علّت عدم توفيق ديدار را چنين دانسته بودند: «لا و لكنّكُم كَثَّرتُم الأموالَ و تَجَبَّرتُم على ضُعفاء المؤمنين و قطّعتم الرّحم الّذى بينكم فاَىُّ عُذر لَكُم؟»؛ «شما اموالتان را زياد كرديد و بر مؤمنان ضعيف كبر و بزرگى نموديد و قطع رحم كرديد؛ پس هيچ عذرى براى شما نيست».
📚کمال الدین و تمام النعمه، ج۲، ص ( ۴۴۶ و ۴۶۷)
🆔 @ashora_karbala
🔰فریاد بر سر فقر...
✍استاد محمد رضا حکیمی
🔹 در همه جنبش های مردمی و حرکت های خَلقی و انقلاب های اجتماعی و قیام های دینی، باید در مرتبه نخست انسان محروم و سامان بخشی به زندگی انسان محروم هدف باشد و عمل گردد و محرومیت رفع شود. اگر انقلاب ها برای برانداختن ریشه ظلم است باید گام نخستین و نخستین گام در جهت برطرف کردن ظلم از مظلوم ترین ها باشد یعنی محرومان، وگرنه قیام هایی خواهد بود در جهت جابه جایی قدرت و ثروت، نه بیشتر؛ و هر چه جز این گفته شود، حرف است و باد هوا و اغفال خلق و اضلال عینینت
🔹 در روایت تکان دهنده ای، آمده است که روزی حضرت امیرالمومنین از جایی می گذشتند که می بینند پیرمرد از کار افتاده و نابینایی مشغول گدایی کردن است. حضرت با مشاهده این صحنه می فرمایند این چه وضعی است؟ اطرافیان پاسخ می دهند که ای امیرالمومنین این مرد نصرانی است. حضرت در پاسخ می فرمایند در روزگار جوانی و سلامت، او را به کار گرفتید و اکنون که پیر و کور شده او را از حق خویش محروم ساخته به حال خود رها کردهاید؟ سپس دستور می دهند که از بیت المال به او بدهند.
🔹«پرسش امیر المؤمنین «ع» درباره آن مرد با لفظ «ما چیست»؟ که براى سؤال از اشیاء است نه اشخاص، دلیلى آشکار است براى ناپسند شمردن این پدیده (حضور محتاج در مردم و سرگردان در کوچه و خیابان)، براى جامعه اى که پرچم قرآن بر آن در حال اهتزاز است.»
📚 کتاب منهای فقر؛ ص ۱۴
🆔 @ashora_karbala
🔰هشدارهای رهبری به مسؤلان نظام/ ما اگر دنبال عدالت اجتماعی نباشیم، وجود ما پوچ و بیهوده است!
⭕️ یک وقت هست که ما مسئولان جلوی چشم مردم یک مانور اشرافیگری می دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همهاش حرام است... ریخت و پاش ما اولاً از جیبمان نیست، از بیتالمال است؛ ثانیاً ریخت و پاش ما مشوق ریخت و پاش دیگران است. واقعاً «النّاس علی دین ملوکهم». ملوک در اینجا به معنی پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ النّاس علی دین ماها.
⭕️ برادران و خواهران ! صراط برای من و شما خیلی حساس است. ما مسئولیم. ما با آدمهای معمولی کوچه و بازار فرق داریم. ما چه نماینده مجلس باشیم، چه عضو دولت باشیم، چه مدیر فلان بخش نظامی باشیم، چه بخش قضایی باشیم، همین که شما آقایان و خانمها مسئولان بخشهای مختلف هستید، کار من و شما سخت است. ما اگر تخطی و لغزش پیدا کنیم و اشکالی در کارمان پیدا شود، ضررش فقط به خود ما نمیرسد؛ ضررش به جمع وسیعی میرسد. ما اگر کمکاری و کوتاهی کنیم، کشور ضرر میکند. ما اگر خدای نکرده از هوای نفس خود در تصمیم گیری ها پیروی کنیم، از رفیق بازی و خط بازی و عدم ملاحظه ی ارزشهای حقیقی تبعیت کنیم، کشور صدمه می بیند. کار ما سخت است.
⭕️ ما بیشتر از دیگران باید به فکر جهنم و عبور از این صراط دشوار باشیم. این چند سال مسئولیت، ابدی نیست. نماینده ی مجلس هستید، عضو دولت هستید، وزیرید، مدیرید؛ این سه سال، چهار سال، پنج سال، ده سال می گذرد. اگر این چند سال را دندان روی جگر بگذارید و دنبال کسب پول، دنبال درآمدهای نامشروع، دنبال رانت خواری، دنبال استفاده ی از امکانات دولتی و دنبال تعرض به بیت المال نباشید اینکه خیلی دشوار نیست.
⭕️ آتش دوزخ کسانی را که مسئولیت مضاعف دارند، بیشتر تهدید میکند تا آدم های معمولی که خودشان هستند و بار مسئولیت خودشان در دایره ی خیلی محدود و کوچکی. وضع ما سخت تر است.
⭕️ ما اگر دنبال #عدالت_اجتماعی نباشیم، وجود ما پوچ و بیهوده است و جمهوری اسلامی معنی ندارد. باید عدالت اجتماعی را تحقق ببخشیم؛ باید ارزشهای اسلامی را در جامعه پیاده کنیم؛ باید جامعه را، جامعه ی دینی و اسلامی کنیم.
🎙بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار مسئولان نظام ۶/۸/۱۳۸۳
🆔 @ashora_karbala
88081247_124867.mp3
5.41M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی
🔰موضوع: "طبقه فراموش شده"
این محفل مجلس ختم نمادینی است برای از چشم افتادهها، حاشیه نشینها، کارتن خوابها و همه موجودات دیده نشده که در نبود عدالت علوی؛ از چشم مسئولان و مدیران افتاده اند و مُردند...
⏰ مدت: ٣۰:۰۱ دقیقه
📶 حجم: ۵ مگابایت
🗓 مسجد هدایت تهران، ٢٩ آذر ۱٣٨٣
🆔 @ashora_karbala
46247.pdf
2.6M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"عدالت اجتماعی در اسلام"
✍نویسنده: شهید سید قطب
مترجم: آیتالله محمدعلی گرامی و استاد سیدهادی خسروشاهی
📔 این کتاب از نخستین کتاب هایی بود که ترجمه آن و تداوم نشر چنین کتاب هایی از اندیشمندان جهان اسلام را در حدود سالهای ٣٧ و ٣٨ ـ توسط طلاب جوان حوزه علمیه قم در پی داشت که به نهضت ترجمه معروف شد. این کتاب ترجمه کتاب مشهور «العداله الاجتماعیه فی الاسلام» که به عدالت، جامعه، اقتصاد و حکومت اسلامی می پردازد.
📔 توضیخات مترجمان، یک جا و در آخر کتاب آورده شده است که نشان دهنده بینش خاص مترجمان و دیدگاه های متفاوت آنان با مولف در برخی موضوعات مطروحه است که به نوعی یک مباحثه علمی است و از سویی دیگر، پاسخ به یک ضرورت زمان ـ که نقد و بررسی تاریخ پیشین است ـ باشد. البته مترجمان هر چه درباره نقد نظریات مولف و یا بررسی حوادث عصر نخستین اسلام و رجال آن دوران آورده اند، با استفاده از کتب معروف و معتبر خود برادران اهل سنت است.
📔 اين كتاب در ۱۲بخش به نگارش درآمده است كه نظر مسيحيت و اسلام درباره مذهب و جامعه و طبيعت، عدالت اجتماعی در اسلام، پايههای عدالت اجتماعی در اسلام، وسايل عدالت اجتماعی در اسلام، نظام حكومت در اسلام، نظام اقتصاد در اسلام، رويدادهای تاريخی در اسلام، مساوات و برابری همگانی، سير تاريخی حكومت در اسلام، بنیاميه و بنیعباس، امروز اسلام و آينده آن، دنيا بر سر دوراهی: اسلام يا كمونيسم! عناوين بخشهای دوازدهگانه اين كتاب ارزشمند و تأثيرگذار هستند.
🆔 @ashora_karbala