eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
598 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 با هجرت بیگانه ایم... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 🔹 ما به خاطر هیچ و پوچ و بدون محاسبه و اندازه گیری؛ از صبح تا شام خود را به خدایانی سپرده ایم و از محرک هایی الهام می گیریم. به خاطر حرف ها و وسوسه هایی می میریم و زندگی می کنیم که در برابر سنجش و نقد ما به مسخره و طنز بدل می شوند. 🔹 من فراموش نمی کنم که یک روز جمعه از یک زمستانِ سرد را؛ میان برف های قندیل بسته جوی ها و در کنار پیاده روها چه طور به دنبال ته سیگارهای آن روزها که تا آخرش را می کشیدند به سر آوردم و برای سیگار کشیدن؛ آن ها را تصفیه کردم و در یک کاغذ کاهی پیچیدم و سیگار کشیدم و از نفس افتادم و تا امروز هم دیگر هوس کشاکشی نداشته ام... راستی چقدر مسخره!! یک روز به دنبال یک وسوسه! 🔹 و چقدر زیاد هستند این وسوسه ها و چه قدر غافل هستم منی که باید پاسدار دروازه دلم می بودم و بر تمامی حالات و اعمالم نظارت می داشتم؛ تا آنجا که تمامی زندگی من؛ و بالاتر انتخاب مرگ من؛ بر اساسی بچرخد و بر مداری قرار بگیرد چه قدر فاصله دارم!! 🔹 کنترل محرک ها و حرکت ها در زندگی و نقد و سنجشِ ماندن یا رفتن برای مرگ و شهادت؛ آسان نیست. بخصوص برای ماهایی که زندگی و مرگ را طبیعی می دانیم و دلیلی برای کارها؛ استحسان ها و خوشایندها نمی خواهیم. کار آن جا آسان می شود که ما بر خود سخت بگیریم و بخواهیم برای تمامی حالتها و برای تمامی کارها توضیحی داشته باشیم تحلیلی بیاوریم... 📚آیه های سبز ص ۱٧٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 برای پنجاه سال برنامه‌ریزی کن 🔸 #امام_خامنه_ای 🔹 اسلام به ما آموخته است که «لیس منّا من ترک دنیاه لأخرته و لا ءاخرته لدنیاه» دنیا را برای آخرت نباید ترک کرد، همچنان که آخرت را نباید فدای دنیا کرد. در یک روایتی می فرماید: «اعمل لدنیاک کأنّک تعیش ابدا»؛ یعنی برنامه‌ریزی دنیا را فقط برای چند روزه‌ی زندگىِ خودت نکن؛برای پنجاه سال برنامه‌ریزی کن. 🔹 نگوئیم ما که معلوم نیست پنجاه  سال دیگر زنده باشیم، چرا برنامه‌ریزی کنیم.  نخیر، جوری برنامه‌ریزی کن که گوئی بناست تا آخر دنیا زنده باشی؛ همچنان که اگر برای خودت و به نفع خود بخواهی برنامه ‌ریزی کنی، با چه جدیت و دقتی میکنی، برای نسل های آینده هم که تو در آن وقت نیستی، همان جور برنامه‌ریزی کن؛ «اعمل لدنیاک کأنّک تعیش ابدا» 🔹 نقطه‌ی مقابل هم: «و اعمل لأخرتک کأنّک تموت غدا»؛ -۱ برای آخرتت هم جوری عمل کن، مثل اینکه فردا بناست از این دنیا بروی. یعنی هم برای دنیا سنگ تمام بگذار، هم برای آخرت سنگ تمام بگذار. پیشرفت اسلامی، پیشرفت در منطق انقلاب، یعنی این؛ یعنی همه‌جانبه -٢ 📚 ۱- من لا یحضره الفقیه، ج ٣ ص ۱۵۶ 🎙 ٢- بیانات رهبری در تاریخ ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 سدّ و صدّ ✍ آیت الله مرتضی رضوی 💢 در ادبیات قرآن هم سدّ هست و هم صدّ؛ ایجاد سد در برابر عقل، آن خطر را ندارد که ایجاد صدّ دارد و اساساً کار ابلیس و کابالیسم سد کردن نیست، صدّ کردن است. اگر آب در پشت سد جمع شود بالاخره روزی آن را شکسته و جاری می شود. اما اگر در مسیر آن صدّی به وجود آید می تواند تا ابد در بستر انحرافی جاری شود. 💢 صدّ یعنی بستن بستر و مجرای اصلی و به جریان انداختن آب در مسیر انحرافی؛ یعنی همان که در اصطلاح میگویند سد انحرافی. اگر در مقابل جریان فکری جامعه، سدی ساخته شود، هیمنۀ اندیشه در پشت آن انباشته شده و آن را در هم می‌شکند. و این صدّ است که برنامۀ اساسی ابلیس است. 💢 در قرآن حدود ۴۲ مورد در نکوهش صدّ و رفتار صدّآمیز آمده که همگی در امور اجتماعی هستند در حالی که از واژه سد حدود ۶ مورد آمده که دو مورد آن «قول سدید = سخن استوار» است که در ستودگی است و سه مورد آن دربارۀ سد ذوالقرنین است که به سد فیزیکی ناظر است نه سد فکری و اندیشه‌ای، یک مورد آن نیز به روان ‌شناسی گنهکاران مربوط است که در اثر اعمالشان از یافتن حقایق باز می مانند. 💢 و به اصطلاح، قرآن و پیامبر و آلش (صلی الله علیهم) برای انسان و امور فکری و اجتماعی و فرهنگی انسان، از سد نمی ترسند بلکه از صدّ می ترسند؛ از دین انحرافی، اندیشه انحرافی، استدلال انحرافی، از توجیه و توجیهات، می‌ترسند. 📚 جامعه شناسی انتخابات 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 این راه دفاع از دین نیست! 🔹اسلام بالاترین و کامل ترین دین است اما مبلّغین و مدافعین آن ضعیف ترین و فشل ترین ها هستند. 🆔 @ashora_karbala
🔰 عظمت و بزرگی اسلام 🔸 استاد #فاطمی_نیا 🔻 گمان نکنیداسلام در همین ظواهری که بلد هستیم خلاصه میشود! اگر اینطور فکر کردیم، فریب خورده ایم! اسلام دین عظیمی است و به تناسب ظرفیت و فهم افراد، دارای مراتب و کلاس های زیادی است! 🔻حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) شاگردان مختلفی داشتند؛ به تعبیر بنده، بعضی اهل سرّ وازشاگردان نیمه شب حضرت بودند! حضرت در نیمه های شب جناب کمیل را به صحرا می‌برند و به سینه ی مبارکشان اشاره می کنند و می‌فرمایند: "کمیل! این‌جا علم فراوان است، اگر حاملی پیدا بکنم." 🔻 یعنی چه؟! آیا مقصود شکیّات واحکام نماز بود؟ ایا مقصود مبطلات روزه بوده است!؟ نمی‌خواهیم ،خدای نکرده ،احکام را بی‌اهمّیّت جلوه دهیم، آنها هم از اسلام و بسیار مهم است و آنچه را بدان مبتلا می شویم ، واجب است یاد بگیریم. می‌خواهم بگویم مقصود حضرت این‌ امور نبوده است. 🔻 معارف اسلام بسیار عمیق است... اگر اسلام فقط در همین ظواهری که مابلد هستیم خلاصه می شد ، امام حسین (علیه السلام) در راه آن به شهادت نمی رسید! معارف اسلام بالاتر از این‌ها است و باید از خداوند بخواهیم که به آنها محرم شویم. 🗓 ۱٣٩۶/۴/٢۴ 🆔 @ashora_karbala
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 اسلام ناب یعنی!؟ استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13066-fa-mokhbetin.pdf
حجم: 3.6M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "سیماي مخبتین در قرآن و روایات" ✍مؤلف: امرالله سلیمانی 📘 اسلام براي رساندن انسان به سعادت و کمال در همه زمینه هاي مادي و معنوي برنامه جامع وکامل داشته، چهارچوب اخلاق آدمی را به دقیق ترین و زیباترین شکل ترسیم نموده و پیروان خویش را به آراستن خود به ارزشهاي والاي اخلاقی فراخوانده است. 📘اسلام در راستاي دست یابی به این هدف یک روش استاندارد شده در "تخلقوا بأخلاق الّله" که گرفتن خلق وخوي خداست به مردم معرفی کرده و آنها را به سوي کمال بی نهایت سوق داده است و ازسویی انسان هاي کامل و متخّلق به این فضائل در نهایت و اوج را؛ از طرق مختلف معرفی نموده است. یکی از این شیوه ها، شیوه عام و ازجمله آنها تعریف به اخبات است. توجه و عنایت خاص قرآن به این موضوع نشانگر نقش آن در تربیت وسازندگی معنوي انسان و در نتیجه اصلاح جامعه بشري است. 📘 لذا در این کتاب ابتدا به مفهوم شناسی اخبات از نظر لغت و اصطلاح پرداخته و مترادفات آنرا نیز مورد بحث قرار داده است. کلماتی از قبیل تواضع، خشوع، سکینه، اطمینان،خوف وخشیت، اخلاص و... به عنوان واژه هاي هم معنا و یا نزدیک به کلمه اخبات بحث شده و پس از آن جایگاه اخبات و مخبتین در قرآن و روایات و سپس سیر تاریخی بحث از اخبات را بیان کرده است. 📘 در بخش دوم کتاب نیر به سیماي مخبتین پرداخته و پس از بیان مصادیق اعلاي مخبتین صفات آنان آن گونه که از قرآن مجید و روایات بدست می آید؛ بیان شده و توضیح داده که مخبتان در ابتدا بر اثر ذکر الهی به خوف و خشیت می رسند و سرانجام به اطمینان و آرامش. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا