🔰 انس با قرآن یک چنین چیزیست..
🔸 #امام_خامنه_ای
💠 در آن دوران طاغوت، من در مشهد جلسات تفسیر و درس قرآن داشتم؛ به جوانانی که می آمدند، می گفتم که هر کدام از شماها یک نسخهی قرآن در جیب بغلتان داشته باشید؛ اگر در جایی منتظر کاری می ایستید و فراغتی پیدا می کنید - یک دقیقه، دو دقیقه، پنج دقیقه، نیم ساعت - قرآن را باز کنید و به تلاوت آن مشغول شوید، تا با این کتاب انس پیدا کنید.
💠 ما در طول هشت سال جنگ، زیر آتش توپ و تفنگ، جوانانی را در جبههها داشتیم که به مجردی که بر زمین می نشستند و اندک فراغتی پیدا می کردند، قرآنشان را باز می کردند و مشغول تلاوت می شدند؛ یا مثلاً اگر در اتوبوس و یا کامیون نشسته بودند و داشتند می رفتند، قرآنشان را درمی آوردند و بنا می کردند به خواندن.
💠 در قرآن و با قرآن عزّت هست، قدرت هست، پیشرفت هست، رفاه مادّی هست، تعالی معنوی هست، گسترش فکر و عقیده هست، شادی و آرامش و سکینهی روح هست، "هُوَ الَّذی اَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ" وقتی که آن آرامش دینی و آن سکینهی دینی آمد؛ این سکینه و آرامش موجب می شود ایمان انسان روز به روز افزایش پیدا کند؛ "لِیَزدادُوا ایمانًا مَعَ ایمانِهِم" ایمان به چه؟ ایمان به خدا، ایمان به قدرت الهی. قرآن این است: یک قدرت فوقالعاده و بیانتها که ما به قدر ظرفیّت خودمان باید بتوانیم انشاءالله از آن استفاده کنیم.
🎙 بیانات رهبر معظم انقلاب؛ تاریخ ۱۳۷۰/۱۱/۰۳ ؛ حسینیهی امام خمینی (ره)
🆔 @ashora_karbala
🔰 از کجا شروع کنیم؟
✍استاد #اصغر_طاهر_زاده
🔹 اگر ملّتي به دنبال رسيدن به هدفي بزرگ است بايد ابتدا شرايط تاريخي خود را بشناسد و بفهمد در چنين شرايطي چه موانعي در ميان است و چگونه بايد با درک شرايط تاريخي، آن موانع را برطرف کند. سپس بايد شرايطي که آن هدف بزرگ در آن تحقق مي يابد را درست ترسيم کند تا دست و زبان و روح و روان ملت همه هماهنگ با هدفي شوند که بايد به آن دست يابند.
🔹آيا اين تصور، تصوري خام نيست که فکر کنيم بدون عبورِ روح ها از تمدن غربي، تمدن اسلامي رخ مي نمايد؟ اگر چنين است آيا نبايد از خود بپرسيم براي رسيدن به تمدن اسلامي چه وظايفي پيش رو داريم که بايد براي تک تک آن ها برنامه ريزي کرد؟ آيا با علوم انساني غربي مي توان نسل موجود را در فضاي نظام اسلامي حفظ کرد؟ اگر نه، از کجا شروع کنيم که توانسته باشيم هرچه مي گذرد قدمي به جلو برداشته باشيم؟
🔹وقتي هدف را درست نشناسيم خود را مطابق آن هدف تربيت نمي کنيم و در نتيجه زمان رسيدن به هدف همچنان به تأخير مي افتد، غافل از اين که با رجوع به فرهنگ اهل البيت (ع) و تدبّر در سيره و گفتار آن ها؛ مي توانيم از شرايط تاريخي که فرهنگ غربي بر ما تحميل کرده به راحتي آزاد شويم و انقلاب اسلامي را محقق کنيم؛ به شرطي که جهت گيري خود را با در نظرگرفتن سيره ي معصومین مديريت کنيم و بفهميم از کجا بايد شروع کرد!؟
🔹وقتي فهميديم براي عبور از زمانه اي که حقيقت انسان را به حجاب مي برد، بايد ابتدا افق شخصيت ها را تغيير داد، در آن صورت مي فهميم رجوع به انسان هاي معصوم چه اندازه راه گشا است
📚 امام و امامت در تکوین و تشریع؛ ص ۱۵٩
🆔 @ashora_karbala
وادی تیه .mp3
زمان:
حجم:
19.19M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰 موضوع: "وادی تِیه"
☑️ وادی تِیه، محیط ولایت طاغوت است. در این وادی، هرچه بدَوی، سَرِ جای اوّل هستی./ چگونه میتوان از وادی تیه دنیا خلاصی یافت؟
☑️ اگر کسی دستی به امام نرساند و خدای متعال اين راه را برای او باز نکند، در غوغای فتنهها هيچ ناجی و راه نجات ديگری ندارد؛ "و مَن لَم يَجعل الله لَهُ نوراً فما لَهُ مِن نور". اگر خدای متعال برای کسی امام قرار ندهد، نور ديگری که او را از وادی ظلمات، تيه و سرگردانی و حيرت در دنيا نجات دهد، برايش وجود ندارد. همه عمرش میشود وادی سرگردانی. صبح تا شب، چهل سال، پنجاه سال کار میکند، اگر در اين مدت عقبگرد نکرده باشد، حداکثر سر جای اول خودش باقی مانده است. همهٔ نماز و روزهها و عبادتها و سجدهها و تلاشهایی که کرده است، چهل سال هم که باشد باز هم در وادی سرگردانی است.
☑️ خداوند متعال به آنها فرمود که «وَ ادْخُلُوا الْبابَ سُجَّداً وَ قُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَكُمْ خَطاياكُمْ وَ سَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ». از اين در (باب حطه) وارد شويد. دری که با ورود از آن همه بدیها میريزد، و به همهٔ خوبیها میرسيد. گناهانتان فرومیريزد. اينها وارد اين وادی نشدند. طبيعی است دچار وادی تيه شوند. بيرون اين خانه، بيرون اين بيت همهْ وادی تيه است؛ يعنی انسان سرگردان است؛ مانند مورچهای که بالا میآيد و به سر شانه شما میرسد، همين که عبايتان را جابهجا کنيد به سر جای اول خود بر میگردد و همه این زحمت ها هدر می رود.
⏰ مدت: ٣٩:۵٩ دقیقه
📶 حجم: ۵ مگابایت
🗓 تاریخ ۸۳/۱۱/۲۴
🆔 @ashora_karbala
ترجمه کتاب نفیس (القطره).pdf
حجم:
14.75M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "القطره" قطره اي از دریاي فضائل اهل بیت (علیهم السلام)
"جلد اول و دوم"
✍مؤلف: احمد مستنبط
📚 «القطره»کتـابی است معروف در فضائـل پیـامبر اکرم (صـلی الله علیه وآله وسـلم) و اهل بیت طاهرین او (علیهم السـلام) که مؤلّف
براي جمع آوري آن، ازکتاب هاي خّطی و چاپی فراوانی بهره جسته است.
📕 مؤلف می گوید: زمانی که این
روایت را که صـدوق(ره) در کتاب «امالی» از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده ، با دقت مورد مطالعه قرار
داده بودم که آن حضرت فرموده است :خداوند تبارك و تعالی براي برادرم علی ابن ابیطالب (ع) فضائلی قرار داده که غیر ازخودش کسی نمی تواند عدد آن را بشمارد. هرکس فضیلتی از آن فضائل را درحالی که به آن اقرار دارد یادآوري کند خداوند گناهان
گذشته و آینده او را بیامرزد. و هرکس فضیلتی از آن فضائل را بنویسد تاخّطی از آن نوشته باقی باشد فرشتگان براي او استغفار کنند.
📕 بعد از ملاحظه این روایات دوست داشتم که از دریاي بیکران فضائل اهل بیت (علیهم السـلام) قطره اي گرفته و آن را به رشته
تحریر درآورم و به مقدار فرصتی که هست تذکر دهم و آن را؛کتاب «القطره من بحار مناقب النبی والعتره علیهم السلام»
نامیدم. پس آنچه به ما رسیده و ما به آنچه رسیده ایم-از آن جمله این کتاب- بیش از «قطره اي» از دریاي فضائل و مناقب ایشان نیست، لذا هرگز آن را انکار نکرده و وحشت نداشته باشید و از مطالب این
کتاب تعجب نکنید، و ازخداي تعالی تقاضا کنید فهم شما را در معارف خاندان وحی زیاد کند.
🆔 @ashora_karbala
1.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ببینید | شعر طنز اجتماعی در مورد گرانی گوجه
رفیقِ نیمه راهی؛ کلان شدی گوجه
شریکِ خانِ زِما بهتران شدی؛ گوجه🍅
کیوی غلام نگاهت؛ انار خال لبت
رئیس دسته نام آوران شدی؛ گوجه🍅
♦️از صدقه سری مدیریت غرب پرستان
تنها چیزی که به اونچنان عزتی رسید؛ همین گوجه فرنگی بود 😂
🆔 @ashora_karbala
🔰 کمترین حق مؤمن نسبت به مؤمن
✍ استاد متفکر #شهید_مطهری
🔸 در اخبار و روايات ما وارد است که کمتر حقي که مؤمن نسبت به مؤمن پيدا ميکند اين است که بايد هرچه را براي خود دوست ميدارد براي او دوست بدارد و هرچه را براي خود مکروه ميدارد براي او مکروه بدارد؛
🔸 يعني کمترين حق او اين است که خود را بجاي او فرض کند و همان طوري که به حسب طبيعت و غريزه هيچ وقت براي خود جز خير و سعادت آرزو نميکند و جز از شر و بدبختي کراهت ندارد، براي ساير افراد مؤمن نيز بايد اينچنين باشد.
🔸 مثلًا آنجا که او بيمار است و خودش طبيب، بايد چنين فرض کند که خودش بيمار است و او را پيش طبيب بردهاند و چقدر علاقه پيدا ميکند که در امر معالجه و پرستاري او دقت شود. آنجا که ديگران حاجتي در مؤسسهاي دارند که خودش در آن مؤسسه کار ميکند بايد چنين فرض کند که اين مراجعه کنندگان خود من هستم، من هستم و برادرانم و فرزندانم و همه کساني که من به آنها علاقه طبيعي دارم، پس نبايد اين مراجعه کنندگان معطل بشوند و وقت بيهوده تلف کنند و عصبي بشوند و کارشان معطل شود.
📚 حکمتها و اندرزها ص ۱٧۴
🆔 @ashora_karbala