eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
حل مشکلات از راه قرآن .mp3
5.34M
🎧 | قطعه صوتی 🔵استاد : 🔹 برای حل مشکلاتتان به سراغ قرآن بروید؛ سختی‌ها و رنج‌ها را از سر راهتان بر می‌دارد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 دوره کامل شرح با محوریت دعای صحیفه سجادیه در بیانات امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) 🔵 💢در باب من یک جمله‌ای اینجا یادداشت کرده‌ام که عرض بکنم. غالباً وقتی گفته میشود تقوا، پرهیزگاری، ذهن انسان میرود به رعایت ظواهر شرع و محرمات و واجباتی که دم دست ماست؛ نماز بخوانیم، وجوهات شرعی‌مان را بدهیم، روزه بگیریم، دروغ نگوئیم. البته اینها مهم است، لیکن تقوا دیگری هم دارد که غالباً ما از اینها میکنیم. 💢در دعای شریف یک فقره‌ای در توضیح این ابعاد دیگر هست: 🔸اللّهم صلّ علی محمّد و اله و حلّنی بحلیة الصّالحین و البسنی زینة المتّقین از خدای متعال درخواست میکند که پروردگارا! مرا با زیور صالحان زیور بده و با لباس پرهیزگاران ملبس کن. خوب، این _پرهیزگاران چیست؟ آن وقت این شرح جالب است: «فی بسط العدل»؛ لباس پرهیزگاران در گستردن عدالت، «و کظم الغیظ»؛ در فرو بردن خشم، «و اطفاء النّائرة»؛ در فرو نشاندن آتش؛ آتشهائی که بین افراد جامعه برمی‌افروزند. «و ضمّ اهل الفرقة»؛ افرادی که از شمایند، اما جدا شدند، سعی کنید اینها را گِرد بیاورید. این جزو موارد تقواست؛ همه در این دعا آمده است. 💢ببینید، اینها همه، مسائل امروز ماست. ، عدالت ، عدالت ، عدالت در ، عدالت در و فرصتهای کشور بین گروه‌ها، عدالت ، اینها مسائل خیلی مهمی است؛ اینها همه نیازهای ماست. گستردن عدالت، بالاترین رقمهای تقواست؛ این از یک ، از یک روزه‌ی روز گرم تابستان بالاتر است. 💢روایتی است که فرمود: هر امیری - امیر یعنی همه‌ی شماها؛ هر کسی یک دستگاهی دارد که در آن فرمان میراند، حکم او در آنجا نافذ است - که روزی را به عدالت حکم کند، مثل این است که هفتاد سال عبادت کرده؛ اینها خیلی مسائل مهمی است؛ اهمیت عدالت را، رفتار عدالت‌آمیز را به ما نشان میدهد. 💢فرو بردن خشم در مقابل دوستان. بحث اینجا دوستان است. البته در مقابل باید داشت؛ «و یذهب غیظ قلوبهم». در مقابل آن دشمنی که با شما، با موجودیت شما مخالف است، آنجا خشم میشود ؛ آن اشکالی ندارد. نه، در جمع مؤمنین، در بین افرادی که مأمور به رفتار مسلمانی با آنها هستیم، خشم و حالت عصبانیت نباید باشد. خشم به انسان ضرر میزند. تصمیم‌گیری با خشم مضر است، حرف زدن با خشم مضر است، کار کردن با خشم مضر است، غالباً دچار غلط و اشتباه است؛ این چیزی است که ماها متأسفانه خیلی ابتلاء پیدا میکنیم. جلوگیری از این خشم، خشمی که موجب انحراف میشود، موجب خطای در فکر و عمل میشود، یکی از موارد تقواست؛ «و کظم الغیظ» 💢کار دیگر، «اطفاء النّائرة». بعضی‌ها آتش‌افروزی‌های سیاسی و جناحی میکنند. عده‌ای کأنه برای این کار دارند. من می‌بینم در داخل کشور خودمان که یک عده‌ای میخواهند اصلاً عناصر گوناگون را، جناحهای مختلف را، افرادی از هر یک از جناحها را به جان هم بیندازند و اختلاف ایجاد کنند؛ کأنه اصلاً از آتش‌افروزی خوششان می‌آید؛ این خلاف تقواست. تقوا این است : «اطفاء النّائرة». همچنان که در یک و فضای مادی، شما یک آتش‌افروزی را اطفاء میکنید، باید در و اخلاقی و انسانی هم آتش‌سوزی‌ها را مهار و اطفاء کنید. 💢 و همین طور: «و ضمّ اهل الفرقة» ما عرض کردیم جذب حداکثری، دفع حداقلی. البته معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهائی داریم ، آدمهائی داریم که ایمانشان قوی‌تر است. باید راه بیائیم. نمیشود ضعیف‌الایمان را دفع کرد، نمیشود فقط به کسانی چشم دوخت که قوی‌الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانی که خودشان را قوی میدانند، آن کسانی را که ضعیف میدانند، ملاحظه کنند، مراعات کنند، دفع نکنند. 💢 آن کسانی که هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را کنند، دلالت کنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اینها مسائل اساسی است. 💢پس اینها شد تقوا، اینها شد راه‌های توبه و انابه؛ ، همه سر این سفره نشستیم؛ همه‌ی افراد ، . وقتی که میخواهیم این را، این توصیه‌های مهم کتاب و سنت را عمل کنیم، اگر همه خود را مخاطب آن بدانیم، ببینید در دنیای اسلام چه اتفاقی می‌افتد؛ در دایره‌ی محدودتر در کشور چه اتفاقی می‌افتد.؛ برویم به سمت این چیزها. خوب، حرف اصلی ما، عرض اصلی ما توی این جلسه همین بود که عرض کردیم. 🔹(۱۳۸۹/۰۵/۲۷ بیانات در دیدار کارگزاران نظام) 🌐 @ashora_karbala 
4_426840829198336311.mp3
5.74M
⁉️چرا فرهنگ کار جمعی در میان ما #ضعیف است. #تقوای_جمعی #کار_گروهی #جامعه_اسلامی #رهبر_انقلاب_اسلامی #امام_خامنه‌ای 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#زخم_زبان 💠 آنکه شیشه محبت را میشکند ؛ زخم زبان است. زخم زبان به قدری بد و چنان ‌گناه بزرگی است که ؛ خداوند در مورد زخم زبان در مواردی گفته است که در حکم جنگ با خداست و ‌کسی که با خدا جنگ کند خدا هم با او ‌میجنگد..! 🚫 اینکه آقا به خانمش یا خانم به شوهرش میگوید ببین فلانی چقدر خوب است ، ما که خیری در خانه تو ندیدیم!! اینها جملاتی است که سوء عاقبت به همراه دارد ؛ هم در زندگی کنونی اش اثر دارد هم اخروی اش! 💠رسول خدا بالای منبر رفتند و فرمودند: اگر زنی به شوهرش جمله "در خانه تو خیری ندیدم" را بگوید تمام اعمال خیرش حبط میشود و مرد ها هم همچنین! و نمونه دیگر از زخم زبان ها کوچک کردن همسر در پیش دیگران است که شما همسرتان را احترام نکنید فردا نه دیگران و نه بچه هایی که در این خانواده رشد میکنند احترام شما را نگه نخواهند داشت..! #زخم_زبان #شکننده_شیشه_محبت #عقرب_های_نیش_دار #کوچک_شماری 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خط_انتقال_معارف.pdf
827.5K
📚پیشنهاد دانلود و (خط انتقال معارف) ✍مؤلف: استاد علی صفایی حائری 📕درباره کتاب: 🔹اگر شاهدی؛ بر نسل دور و برمان باشیم و ببینیم که فرزندانمان چه قدر از ما فاصله دارند. جوانانی که در دامان ما بزرگ شده اند و بچه های خود ما هستند، چرا با احساس ما، معرفت ما و با اعتقاد ما گره نخورده اند و با اشک ها و لبخند های ما بیگانه هستند؟ چه چیزی در ما آمده که فرزند ما از ما بیگانه شده است؟ آیا می توان آنها را تحقیر و حذف و رد کرد یا باید به آنها رسید؟ حال با چه زبانی و چه کیفیتی؟ این ها مطالبی است که در کتاب «خط انتقال معارف» از آن گفتگو شده است. 📕در این کتاب ؛استاد مراحل انتقال معارف را در سه بخشِ حمل علم، تبلیغ علم و حفظ و نگهداری علم مورد بررسی قرار داده که محور همه آنها همان حکمت ۱۴٧ نهج البلاغه است. 📕ایشان در بخش اول به ویژگی های علم، موانع آن، شرایط حامل علم و آثار حمل علم اشاره می نمایند. در بخش دوم به روشهای انتقال معارف از طریق ها ی قول و فعل و نوع زندگی پرداخته و در بخش سوم بحثی در مورد حفظ علم از آفتها و عوامل حفظ کننده علم و مسئولیت عالم اشاره می نماید. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (حکمت / ٣٨) 🍃امام علیه السلام به فرزندش امام حسن علیه السلام فرمود : فرزندم! چهار چيز: و چهار چيز را، از من حفظ كن كه با حفظ آن هر كار كنى به تو زيان نخواهد رسيد: بالاترين سرمايه‌ها عقل است و بزرگ‌ترين فقر حماقت و نادانى است، بدترين وحشت خودپسندى است و برترين حسب و نسب اخلاق نيك است. فرزندم از دوستى با احمق برحذر باش، چرا كه او مى‌خواهد به تو منفعت رساند ولى زيان مى‌رساند (زيرا بر اثر حماقتش سود و زيان را تشخيص نمى‌دهد) و از دوستى با بخيل دورى كن، زيرا به هنگامى كه شديدترين نياز را به او دارى تو را رها مى‌سازد و از دوستى با انسان فاجر بپرهيز، چرا كه تو را به اندك چيزى مى‌فروشد و از دوستى با دروغ‌گو برحذر باش، چرا كه او مثل سراب است؛ دور را در نظر تو نزديك و نزديك را در نظر تو دور مى‌سازد (و حقايق را به تو وارونه نشان مى‌دهد) 💠 در اينجا اين سؤال پيش مى‌آيد كه امام علیه السلام چرا نفرمود من هشت چيز را به تو توصيه مى‌كنم، بلكه فرمود: چهار چيز و چهار چيز. پاسخ سؤال اين است كه امام مى‌خواهد بدين وسيله مخاطب را متوجه تفاوت اين دو را با هم سازد، زيرا چهار قسمت اول ناظر به صفات «اخلاقى» است و چهار قسمت دوم ناظر به امور «رفتارى» و اضافه بر اين چهار قسمت اول از باب اوامر است و چهار قسمت دوم از باب نواهى. ادامه دارد.... 🌐 @ashora_karbala
12.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢داستان #مسلمان شدن جوان #آتئیست استرالیایی با بیانی بسیار شیرین و جذاب 👤داستان اسلام آوردن من از سال اول دانشگاه شروع شد. در آن سال مشکلات زیادی برای من پیش آمد، پدر و مادرم از هم جدا شدند و سگی که داشتم، مرد. آن روز، روز  بسیار سختی بود.  در عرض یک هفته دو بار با ماشین تصادف کردم و همان سال متأسفانه یکی از دوستانم را از دست دادم و اینجا بود که سؤالاتی در ذهنم به وجود آمد، اینکه #هدف_زندگی چیست؟ و همین باعث شد یک جستجوی مقدسی را شروع کنم. 🌐 @ashora_karbala