5855-fa-partovi-az-azamate-imam-hossein.pdf
3.62M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
پرتوي از عظمت امام حسين (عليه السلام)
✍مؤلف: آیت الله صافي گلپايگاني
📘 این كتاب، متضمن مطالبی از فضایل حضرت سیدالشهدا علیهالسلام و تاریخ اسلام در آن زمان و نیز پارهای از علل و نتایج واقعه كربلاست كه به صورت تحقیقی و تحلیلی به رشته تحریر درآمده است. نویسنده این کتاب با تکیه بر مستندات تاریخی، تحلیلی رسا و آگاهانه از حادثه عظیم کربلا ارائه داده است و میتواند منبع بسیار خوبی برای مطالعه تاریخ و تحلیل واقعه بزرگ عاشورا باشد.
📘از ویژگیهای مهم كتاب، قلم ساده آن است كه علیرغم انتقال مطالب علمی و تحلیلی، مخاطب را از هر طبقه فكری و سطح سواد كه برخوردار باشد، با اندک مایه علمی، بهرهمند میسازد.
📖نكته قابل توجه، استفاده فراوان از منابع عامه و اهل سنت در مستندات است كه فهرست منابع اهل سنت با بیش از ٧۰ مورد به همراه نام نویسنده آنها در كتاب درج شده است. پاسخ به برخی از مهمترین شبهات درباره قیام امام حسین (ع) نیز بر غنای كتاب افزوده و سبب آگاهی و معرفت بیشتر خواننده كتاب شده است.
🔰علامه محمد تقی جعفری، این کتاب را یکی از جامعترین و محققانهترین کتابهایی معرفی کرد که تاکنون در عظمت شخصیت امام حسین (ع) نوشته شده است.
🌐 @ashora_karbala
🔰برای کسی که وجاهت عندالله میخواهد...
✍استاد #علی_صفایی_حائری
💠اللهم اجعلنى عندك وجيها بالحسين ... براى كسى كه وجاهت و آبرو را در حوزۀ خانواده و فاميل و شهر و منطقه و مملكتى و يا تمام زمين مىخواهد، وسيلههاى وجاهت مىتواند محبت و بخشش و خدمت و شهرت و طرفداران و هواخواهان و تأثير و تبليغات باشد
💠اما براى كسى كه از حوزۀ زمين فراتر مىرود و عظمت در آسمانها و وجاهت عندالله و در حضور حق را خواستار مىشود، وسيلۀ وجاهت هم متفاوت خواهد شد و ديگر نمىتواند به وسائلى در سطح خانواده و بستگان و همشهرىها و هموطنها و اهل خاك، دل خوش كند.
💠كه وجاهت در حضور او و در محضر او براى كسانى است كه با سر رفتهاند و جام را تا آخر نوشيدهاند و توجه از غير او برداشتهاند و به وفا راه يافتهاند و يا با وفاداران و سرافرازان پيوندى بستهاند و رشتهاى در ميان رشتهها انداختهاند.
💠 آدمها با انتخابها و پيوندها و وفا و سرشار كردنشان به ارزش و آبرو مىرسند و خريدار پيدا مىكنند؛ « انّ اللّه اشترى من المؤمنين ...»، خدا از عاشقها خريدار است و اين چنين متاعى را از خاك بر مىدارد؛ « معاذ الله ان نأخذ الاّ من وجدنا متاعنا عنده » یوسف /٧٩
📚 تو مي آيي، صفحه ٢٢
🆔 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
(تفسیر آیه ۱۱٢ سوره هود)
💠در حدیث داریم: هیچ آیه اى شدیدتر و مشکل تر از این آیه بر پیامبر(ص) نازل نشد، لذا هنگامى که اصحاب از آن حضرت پرسیدند: چرا به این زودى موهاى شما سفید شده و آثار پیرى نمایان، گشته؟ فرمود: سوره هود و واقعه مرا پیر کرد
💠دلیل آن هم روشن است، زیرا چهار دستور مهم در این آیه وجود دارد، که هر کدام بار سنگینى بر دوش انسان مى گذارد:
🔹۱- فرمان به استقامت است، یعنى در خود آن چنان حالتى ایجاد کن که سستى در تو راه نیابد، و صاف و مستقیم به سمت هدف رهسپار شوى.
🔹۲- این استقامت و حرکت مستقیم بدون انحراف، باید تنها انگیزه الهى داشته باشد و هر گونه وسوسه شیطانى از آن دور بماند، یعنى به دست آوردن بزرگ ترین قدرت هاى سیاسى و اجتماعى، آن هم براى خدا.
🔹۳- مسأله رهبرى کسانى است که به راه حق برگشته اند، و آنها را هم به استقامت واداشتن؛ و این از همه سختتر میباشد ؛ زیرا همراه کردن مردمى؛ با خوی لجاجت و سرسختی، در میان دشمنانى انبوه و مصمم، و در طریق ساختن جامعه اى سالم، سربلند، با ایمان و پیشتاز، استقامت و حرکت بدون انحراف در این راه؛ حقیقتا کار ساده اى نبوده است.
🔹۴- مبارزه را در مسیر حق و عدالت رهبرى نمودن، و جلوگیرى از هر گونه تجاوز و طغیان در ادامه مسیر.
💠مجموع این جهات، دست به دست هم داد، و پیامبر(ص) را آن چنان در زیر بار مسئولیت فرو برد، که حتى مجال لبخند زدن را از او گرفت و او را پیر کرد! به هر حال، این تنها دستورى براى دیروز نبود، بلکه براى امروز و فردا و فرداهاى دیگر ما نیز هست.
🆔 @ashora_karbala
29.safaee_gheyameashoraTSB-5.mp3_98395.mp3
6.63M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری
🔰موضوع : قیام عاشورا (۵)
▪️اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله(ع)
زندگی بدون اصول، شش آفت دارد:
۱- تناقض ٢- تزلزل ٣- وابستگی به شرایط ۴- وابستگی به حالات نفسانی ۵-درگیری هنگام رقابت ۶- درگیری هنگام تظاهر و خودنمایی
5⃣[ جلسه پنجم ]
⏰ مدت: ٢٧:٣٧
📶حجم: ۶ مگابایت
🔍با دقت بشنوید....
🌐 @ashora_karbala
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔰خصوصیات مؤمنین
🔻۵_انفاق
🍃و مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینْفِقُون
َ 🔹نشانه دیگر مؤمنان چیست؟ این است که ازآنچه به آنان روزی کرده ایم،
انفاق میکنند. انفاق یعنی چه؟ انفاق یعنی پر کردن خلأها و نیازها. آن خرج کردنی که خلائی را پر کند، نیازی را برآورده کند، این را میگویند انفاق.
🔹"و مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ینْفِقُونَ"، یعنی چه؟ یعنی مؤمنین آن کسانی هستند که ازآنچه ما به آنها روزی کرده ایم، اسم مال در آن نیست؛ از پولهایی که به آنها داده ایم؟ نه؛ فرق نمی کند، از پولی که
دادیم، از عمری که دادیم، از فرزندی که دادیم، از آبرویی که دادیم، از توان جسمی که دادیم، از زبانی که دادیم، از فکر و مغزی که دادیم، از همه امکاناتی که دادیم، فرمود "مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ" از هر
آنچه ما به آنها روزی داده ایم، چه میکنند؟ ینْفِقُون
🔹بعدازاین اگر خواستید وقت صرف کنید، اگر خواستید آبرو مایه بگذارید، اگر خواستید پول خرج بکنید، خوب فکر کنید، ببینید آیا با این مایه گذاشتن، دارید انفاق میکنید یا خرج بیهوده می
کنید؟
🔹" أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقّاً " اینان اند مؤمنان راستین، "لَهُمْ دَرَجَات عِنْدَ رَبِّهِمْ " برای آنان است رتبه هایی درجات، رتبه ها، مرتبه ها "عِنْدَ رَبِّهِمْ " در نزد پروردگار شان، "وَ مَغْفِرَة " غفران هم از آن این هاست. "و مَغْفِرَة وَ رِزْق کَرِیم " و روزی شرافتمندانه و روزی کریمانه بی ذلت؛ بی عسرت؛ بی سرافکندگی؛ اینچنین روزی خدا به اینها می دهد.
🔹هر جا جامعه مؤمنی پیدا کردید، یک فرد را نمیگویم؛ یک جامعه آن وقتی لقمه نانش پاکیزه، توأم با سربلندی و کرامت است، آنوقتی عزیز و شرافتمندانه روزی می گیرد که مؤمن باشد و دارای این صفات.
🔹 اگر اینجوری بود همه آن شعارهایی که امروز احزاب سیاسی دنیا دارند در گوشه و کنار پشت بلندگوها به راست یا به دروغ مطرح میکنند و در میان ملتهای عالم، همه آن شعارها در جامعه ایمانی محقق خواهد شد.
➖پایان مبحث دوم
---------------------------------------------------
✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر #استاد_سید_علی_خامنه_ای (حفظه الله تعالی)
🌐 @ashora_karbala
آیا امام حسین(ع) می توانست بی تفاوت باشد!؟
✍ #شهید_بهشتی
🔘من تعجب می کنم از دسته ای که یک بامشان دو هوا دارد، چون بام های ما عموماً دو هوا و چند هوا دارد! زمانی در برابر آینه تمام نمای حقیقت قرار می گیرم، تعجب می کنم. وقتی کسانی را که علی علی و حسین حسین می گویند و دهان آن ها کف می کند و بی حال می شوند را می بینم از آن ها انتقاد می کنند و می گویند: آقا اگر تو راستی علی دوست هستی، چرا چنین و چرا چنان می کنی؟!
🔘برادر و خواهر باصفا، زمینه این کار، «آگاهی» است، کمی هوشیاری است، مبادا حسین حسین گفتنت در راه ضد حسین مورد استثمار و بهره کشی قرار گیرد. ببینیم حسینی که به عشقش می گرییم و به راستی می گرییم، به عشقش ضجه می کنیم و به راستی ضجه می کنیم، به عشقش پول خرج می کنیم و به راستی خرج می کنیم؛ بگو این حسین چرا کربلا آمد؟ و چرا کشته شد؟
🔘از گذشته به زمان حال بیا، آینده را هم نگاه کن، سرگذشت زنده مولای مان حسین(ع) را به دقت مطالعه کن، ببین چه شد که حسین(ع) مدینه را پشت سر گذاشت و به مکه آمد و سمت کربلا حرکت کرد ؟
🔘آیا امام(ع) می توانست در شرایطی که مؤمنان خالص؛ که ایمان و اسلام برایشان مکتب است؛ به صورت کسانی که گرایش های ضد اسلام دارند، معرفی می شدند و با چنین مرزبندی، انحراف افکار عمومی مسلمانان از حقیقت تابناک ایمانی صورت می گرفت و در مقابل، یک مشت تجلیات توخالی و درون تُهی به نام مذهب مورد تجلیل قرار می گرفت، در چنین شرایطی امام حسین (ع)می توانست بی تفاوت بماند؟
♦️ تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) جلسه هفتگی تفسیر قرآن ۱٣۵۵
🆔 @ashora_karbala
aftabkamel.pdf
7.9M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
(آفتاب در مصاف)
✍مجوعه بیانات و گفتارها و مطالب #مقام_معظم_رهبری
🔰 رهبر انقلاب
ما چند سال به حادثهی عاشورا نگاه کردیم ، گفتیم : یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما. چقدر ما از دور ، حسین بن علی را تماشا کردیم ؛ چقدر از دور دستی بر آتش گرفتیم ؛ چقدر آرزو کردیم در خط اسلام میبودیم، همت میکردیم، کمک میکردیم و فداکاری میکردیم. آیا وقت آن نرسیده است که ما همهی آن آرمان ها و آرزوها را در خود تجربه کنیم، ایمان خود را بیازماییم، موضع درست خود را در این طبقه بندی و گروه بندی پیدا کنیم؟
📕کتاب «آفتاب در مصاف» علل و ابعاد حادثهی عاشورا بر گرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی است و شامل مجموعه تمام گفتارها و مطالب مقام معظّم رهبری درباره وجود مقدّس امام حسین(ع)، و تحلیل وقایع قبل و بعد از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری میباشد.
📕اين اثر در قالب کتاب مرجع، به گونههاي سامان يافته كه بتواند مبناي پژوهش محقّقان اين حوزه قرار گيرد، تا با مراجعه به آن، بتوانند با توجّه به ديدگاههاي رهبري در اين موضوع، تحقيقات خود را گسترش دهند. با بررسيهاي صورت گرفته، به نظر رسيد بهترين روش براي تدوين اين مجموعه، «تدوين تمام مطالب بر اساس سيرِ زماني بيانات» است.
🆔 @ashora_karbala
🔰 تداوم فریاد نصرتطلبی حسین (علیهالسلام) در گذر دوران
✍استاد شهید #سید_محمد_باقر_صدر
🔲 فریاد نصرتطلبی حسین (ع) در روز عاشورا پایان نیافت. کمکخواهی حسین (ع) از آنجا که کمکخواهی رسالت است و کمکخواهی شیخ یک عشیره یا قبیله نیست، پس تا زمانی که خطرها این رسالت را در میان گرفتهاند، پایان نمیپذیرد . آن امام شهید فرموده است: هر کس نصرتطلبی ما را شنید و ما را یاری نکرد، خداوند در روز قیامت او را به رو، به دوزخ میافکند.
🔲باید بدانیم که ما نیز امروز این فریاد را پیش رو داریم؛ همچنانکه عبیدالله بن حر جعفی پیش رو داشت . گرچه آن را از دهان مبارک حسین (ع) پیش رو نداریم، اما آن را از خون حسین (ع) و تاریخ حسین (ع) و قهرمانی حسین (ع) در روز عاشورا و همه موضعگیریهایش پیش رو داریم.
🔲 ما این فریاد را از همه خطرهایی که رسالت و اسلام را و امت اسلامی را از هر سو در میان گرفتهاند پیش رو داریم . همه این تباهیها در ارزشها و اخلاق و اصول و الگوها، همه این بیهویت شدنها، همه اینها فریاد کمکخواهی اسلام هستند . ما این فریاد را در هر مکان و هر زمان و از هر سویی پیش رو داریم.
📚 امامان اهل بیت(علیهمالسلام) مرزبانان حریم اسلام، ص ۴۶۳
🆔 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
(تفسیر آیه ۱٢۰ سوره هود)
⁉️چرا خداوند سرگذشت انبیاء وامتهای پیشین را نقل می کند؟
💠ابتدای آیه مىفرماید:ما سرگذشت پیامبران را براى تو بیان کردیم، تا قلبت را محکم کنیم و اراده ات را قوى و ثابت (وَ کُلاًّ نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنْباءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَکَ)
🔹براى این که هرگز کمترین گرد و غبار نومیدى و یأس بر قلب پاک او ننشیند، و اراده آهنینش از این مخالفت ها و کارشکنى ها به ضعف نگراید، خداوند داستان هاى انبیاء، مشکلات کار آنها، و مقاومت هایشان را در برابر اقوام لجوج، و پیروزى آنها را یکى پس از دیگرى شرح مى دهد، تا روح و دل پیامبر(ص)، و همچنین مؤمنانى که دوشادوش او در این پیکار بزرگ شرکت دارند، هر روز قوى تر از روز قبل باشد.
💠 دومین نتیجه این است که: در این اخبارِ پیامبران؛ حقایق و واقعیت هاى مربوط به زندگى و حیات، پیروزى و شکست، عوامل موفقیت و تیره روزى، همگى براى شما آمده است و تمام سنتهای خداوند که لایتغیر و لایتبدل هستند را برایتان بیان کرده است (وَ جائَکَ فی هذِهِ الْحَقُّ)
💠سومین و چهارمین اثر هم اینکه براى مؤمنان موعظه، اندرز و تذکر و یادآورى است (وَ مَوْعِظَةٌ وَ ذِکْرى لِلْمُؤْمِنینَ)
💠به هر حال، این آیه، بار دیگر تأکید مى کند که تواریخ قرآن را نباید سرسرى شمرد، و یا به عنوان یک سرگرمى از آن براى شنوندگان استفاده کرد؛ چرا که مجموعه اى است از بهترین درس هاى زندگى در تمام زمینه ها و راهگشائى است براى همه انسان هاى امروز و فردا.
🆔 @ashora_karbala
🔰دعای امام صادق(ع) برای تعجیل فرج منتقم آل الله...
💠اللّهمَّ عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمّد، وَاجْعَل صَلواتک عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمْ، وَاسْتَنقذهُمْ مِنْ أَيْدي المُنافِقينَ المُضلّينَ، وَالْکَفَرَة الجاحِدين، وَافْتَح لَهُمْ فَتْحاً يَسيراً، وَأتح لَهُمْ روحاً وَفَرَجاً قَريباً، وَاجْعَلْ لَهُمْ مِنْ لَدُنْکَ عَلي عَدوِّکَ وَعَدُوِّهِمْ سُلطاناً نَصيراً
💠اللهُمَّ إِنَّ سُنَّتَکَ ضائِعة، وَأَحْکامَکَ مُعَطّلَة، وَعِتْرة نَبِيّکَ في الأَرْض هائِمَة
💠اللهمّ فَأَعِن الحَقّ وَأَهله، وَاقمَع الباطِل وَأَهْلَه، وَمُنَّ عَلَيْنا بِالنَجاةِ، وَاهْدِنا إلَي الإيمانِ، وَعَجِّلْ فَرَجَنا، وَانْظِمْهُ بِفَرَجِ أَوْلِيائکَ، وَاجْعَلهُمْ لَنا وُدّاً، وَاجْعَلنا لَهُمْ وَفْداً
💠خدايا در فرج آل محمّد (ع) تعجيل فرما، و درود خودت را بر او و بر اهل البيت قرار ده، و آنان را از دست منافقان گمراه و کفّار عنود نجات ده، و براي آنان پيروزي آساني نصيب کن، و بر آنان آسايش و فرج نزديک عنايت کن، و از ناحيه خودت براي آنها بر دشمنان خود و دشمنان آنها سلطنت قرار ده
💠خداوندا به راستي که سنّت و روش تو پايمال گرديد، احکام تو تعطيل شده و خاندان پيامبرت در روي زمين سرگشته و حيران هستند
💠خداوندا حقّ و اهلش را ياري کن، و باطل و اهلش را نابود نما، و منّت گذار و ما را نجات ده و ما را به سوي ايمان هدايت فرما، و در فرج ما تعجيل فرما، فرج و گشايش ما را با فرج و گشايش اولياي خودت مقرّر فرما، و آنان را براي ما مهربان وما را براي آنها پذيرا قرار بده
📚بحار الانوار ج ۱۰۱ ص٣۰٣
📚 صحيفه مهديه ص ٢۴۱
🆔 @ashora_karbala
30.safaee_gheyameashoraTSB-6.mp3_98394.mp3
5.55M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری
🔰موضوع : قیام عاشورا (۶)
✔️ پاسخ استاد به اشکالاتی که بر تحلیلهایی که در جلسات قبلشان با عنوانِ اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله(ع) بیان شد
6⃣[ جلسه ششم ]
⏰ مدت: ٢٣:۰۵
📶حجم: ۵ مگابایت
🔍با دقت بشنوید....
🌐 @ashora_karbala
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
🔰رهبران الهی و غیر الهی چه تفاوتی دارند؟
ایمان آگاهانه چه ویژگیهایی دارد و چگونه حاصل میشود؟
🔹ایمان ازجمله خصوصیاتی است که در پیامبران خدا هست و اینجا ایمان یعنی باور، قبول و پذیرش با تمام وجود، باور به آنچه میگوید. نشانه باور داشتن هم همین است که خود، پیشاپیش دیگران در آن راه گام بردارد و حرکت میکند.
🔻لذا آیه قران به ما اینجور می آموزد، میفرماید : "آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیهِ مِنْ رَبِّهِ" ایمان آورده است پیامبر به آنچه نازل شده است به سوی او از پروردگارش "وَ الْمُؤْمِنُونَ" مؤمنان و آن افراد برجسته ای که پیرامون او را گرفتند و بلندگوهای دعوت او شدند نیز چنین اند، "کُلّ آمَنَ بِاللَّهِ" همگی یا هر یک، ایمان آوردند به خدا، خدا را قبول کردند، باورشان آمد، "وَ مَلاَئِکَتِهِ" و فرشتگان خدا "وَ کُتُبِهِ" و کتابهای آسمانی از آغاز تا انجام یک سره، "وَ رُسُلِهِ" و همه پیامبران او را
🔹ایمان پیغمبر و یارانش به همگان است، چون راه یک راه
است، در این راه انبیا چون ساربانند دلیل و راهنمای کاروانند. همه ساربان یک قافله، قافله سالار یک راه، رهبران به سوی یک هدف، با مردم همه جا، همه همراه بوده اند و به سوی یک مقصد پیش می تازیده اند. "لاَ نُفَرِّقُ بَینَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ" این از زبان مؤمنین است
🔻ما تفاوت نمی گذاریم میان هیچ یک از پیغمبرانش. برای ما عیسی محترم است، همچنان که موسی، همچنان که ابراهیم، همچنان که ادریس، همچنان که یعقوب، همچنان که جرجیس، همچنان که نوح، همچنان که تمام پیامبران از آغاز تا انجام؛ همه مأموران خداوند بودند، مأموران یک هدف؛ مبشران یک سعادت و یک بهشت، همه بر روی یک خط.
🔹"وَ قَالُوا" دقت کنید به این دو سه جمله که برای مطلبی که بعداً میگویم، محل شاهدی است. پس ایمان را پیغمبران دارند، پیغمبر ما هم دارد، مؤمنان و گرویدگان و پیوستگان به او هم، همه ایمان دارند، "وَ قَالُوا" و گویند، "سَمِعْنَا وَ أَطَعْنَا" شنیدیم، فهمیدیم، نیوشیدیم، "سَمِعْنَا"؛ نه اینکه به گوشمان خورد.
🔻سمع یعنی شنوایی؛ حالت شنوایی، غیر از گوش است، گوش به معنای این عضو جارحه خاص، با لفظ اُذُن در عربی تعبیر میشود. سمع یعنی شنوایی. شما در فارسی هم میبینید، فلان کس رامیگویند حرف گوش کن است، فلان کس حرف را می شنود. شنیدی چه گفتم یا نه؟ به مخاطبتان می گویید، شنیدی چه گفتم؟ خب معلوم است، بین شما نیم متر بیشتر فاصله نبود، صدایت تا ده متری هم می آید، معلوم است که شنیده.
🔻می خواهی بگویی: فهمیدی چه گفتم؟ به مغزت فرورفت؟ به خورد ذهنت رفت یا نرفت؟ اینها میگویند "سَمِعْنَا"، ما با تمام وجود فهمیدیم آنچه را که خداوند برای ما معین کرده و فرستاده بود.
🔹"وَ أَطَعْنَا" و اطاعت کردیم؛ یعنی چه؟ یعنی اطاعت ما کورکورانه نبود، اطاعت ما از روی آگاهی و روشنی و سمع بود. "غُفْرَانَکَ رَبَّنَا" آمرزشت، مغفرتت پروردگار ما. پاداشی که از تو می خواهیم خدایا، مغفرت توست نه چیز دیگری، "وَ إِلَیکَ الْمَصِیرُ" بازگشت ما به سوی توست.
🔹تا اینجا چه فهمیدیم از این آیات؟ این نکته را که ایمان و باور، خاصیت وابستگان به دعوت اسلام است. آدمهایی که ایمانی ندارند، باوری ندارند، فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطاً دارند میروند، اینها در حوزه قلمروی فکر اسلامی داخل نیستند، رودربایستی هم ندارند، ایمان لازم است.
🔻ایمان یعنی باور، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن. اگر این جاذبه در مکتب دین و قرآن نباشد و دل تو را تسخیر نکرده باشد؛ یعنی اگر ایمان در این دل نباشد، این دلمرده است، زنده به نور اسلام نیست، نمیشود به آن گفت مُسلِم. پس ایمان لازم است.
این مطلب اول...
---------------------------------------------------
✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر #استاد_سید_علی_خامنه_ای (حفظه الله تعالی)
🌐 @ashora_karbala