eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
598 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مردان بور، زنان چشم زاغ از کجا به تبلیغات تلویزیون آمده‌اند؟ 🔹این روزها برنامه‌های تلویزیونی شبیه وله‌هایی هستند که لابه‌لای تبلیغات تلویزیونی پخش می‌شوند. 🔸حتی گاهی دقایقی از یک بازی بسیار مهم ورزشی که میلیون‌ها ایرانی منتظر دیدن آن هستند زیر لبه تبلیغات دفن می‌شود! 🔸ساخته‌شدن و پخش برخی از برنامه‌های تلویزیونی منوط به اخذ اسپانسر و تبلیغات است و تبلیغات اصولا یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی تلویزیون است. این قاعده را همه پذیرفته‌اند. 🔸سال‌هاست بسیاری از چهره‌های سرشناس اقدام به ساخت تیزرهای تبلیغاتی می‌کنند گرچه اسم‌شان ذکر نمی‌شود. 🔹مرحوم ، سعدی سینمای ایران قبل از انقلاب برای یک برند دستمال کاغذی تبلیغ ساخت و هم این کار را برای یک شرکت خودروسازی انجام داد تا نشان دهند در این عرصه چهره‌های سرشناس هم آثاری به جا گذاشته‌اند که گرچه نام چندانی برای آنها به همراه نیاورده، اما نان دارد. 🔸تبلیغی مثل که توسط نیما فلاح و سحر ولدبیگی با آن صدای خاص‌شان تولید شد روی فروش این محصول تاثیری خیره‌کننده داشت. 🔸کفش نهرین و «گام به گام با کفش گام»، بستنی میهن و جمله «مامان جون بستنی‌اش خوشمزه‌تره» و... هم در یادها مانده است. در چند سال اخیر این عرصه تنوع تازه‌ای پیدا کرده و در مواردی هم باعث شگفتی شده است. 🔰یکی از مواردی که آزاردهنده است استفاده مکرر از مردان، زنان و کودکان و در تبلیغات تلویزیونی است. از ماست و خمیردندان بگیر تا بانک و پارکت! آنقدر که بچه بور و مرد چشم رنگی در تلویزیون هست در کل ایران نیست! 🔰درک می‌کنم که تیزرهای تبلیغاتی با هدف بیشتر دیده‌شدن و جلب توجه ساخته می‌شوند و در آن و یک اصل است، اما اینجا اروپا نیست. نژاد ایرانی بور و بلوند و چشم رنگی نیست. موارد استثنا را تعمیم کلی ندهیم و دست به تغییر ذائقه و تصور مردم نزنیم و آنها را متوهم نکنیم. 🔸تبلیغات تلویزیون فقط فروش کالاها را افزایش نمی‌دهند بلکه به‌خاطر تکرار در ساعات طلایی و پربیننده، کوتاه و اثرگذار بودن، استفاده از رنگ و... روی ذائقه و بصری مردم تاثیر می‌گذارد. 🔹برای همین پدر و مادری که پوست تیره و چشم‌های سیاه دارند این روزها وقتی بچه‌شان در به‌دنیا می‌آید انتظار دارند مثل قوطی شانسی یک دفعه یک بچه بور و بلوند و موطلایی موفری و چشم رنگی از کار در بیاید! 🔰چه اصراری بر استفاده از این همه کاراکتر با ظاهر اروپایی وجود دارد وقتی زن و مرد ایرانی با چشم سیاه و چهره گندمگون و نمکین جذابیت خیره‌کننده‌ای برای مخاطب غربی هم دارد و اصولاً این شبه بازیگران چقدر با زندگی واقعی ما جور درمی‌آیند و در خیابان و مدرسه و دانشگاه آنها را می‌بینیم؟! 🔰این همه تلاش برخی از دختران و زنان برای بلوند و بورشدن و استفاده از لنزهای رنگی و گرایش پسرها به سمت مدل‌ها و مانکن شدن شبیه آنچه در فیلم‌های اروپایی می‌بینند شاید «یکی»- تکرار می‌کنم- «یکی» از ریشه‌های آن را در تبلیغات کالا در تلویزیون بتوان یافت. 🔸دوست روزنامه‌نگاری که به سفر کرده بود و سفرنامه ظریف و دقیقی از آنجا نوشته بود تعریف می‌کرد در این کشور که اتفاقاً بالاترین سرعت اینترنت را در دنیا دارد و اصولاً گرفتار مباحثی مثل و جدال با فرهنگ‌های وارداتی نیست، داوطلبانه در تبلیغات اصرار بر این بود که از چهره‌های شرق آسیا استفاده شود. 🔹مضحک است که ما برای تبلیغ و که کره ای ها می سازند با بازیگر موبور و چشم زاغ در شمایل اروپایی تلاش می کنیم مخاطب ایرانی را وسوسه کنیم که خریدار شود! 🔰برخی از فعالان مباحث انسانی در دنیا در حال تلاش برای پاک‌کردن کلیشه مانکن باریک‌اندام هستند و آن را ظلم به انسان می‌دانند و ما در حال بازآفرینی کلیشه‌های دست چندم غربی! ✍ @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم 🍃أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ یزَکونَ أَنْفُسَهُمْ بَلِ اللَّهُ یزَکی مَنْ یشَاءُ وَلا یظْلَمُونَ فَتِیلا (نساء /۴٩) 🍃آيا نديدى كسانى كه خود را پاك و بى‌عيب مى‌شمردند؟ چنین نیست؛ بلكه خداوند، هر كس را بخواهد پاك مى‌گرداند و آنان به اندازه نخ هسته خرما ظلم نمى‌شوند. 💠تزکیه دو نوع است: گاهی تزکیه عملی است و آن تهذیب نفس است که کار مطلوبی میباشد « یزکون » و گاهی تزکیه زبانی است و آن خودستایی و تکبر و خویشتن را بی عیب دانستن است که مورد نکوهش و نهی خداوند میباشد.(لا تزکوا انفسکم) چون مدح کردن انسان از خود، هم از نظر عقل و هم از نظر شرع قبیح است. به دو دلیل: 1⃣براساس این آیه، تنها خدا آگاه است که چه کسی واقعا پاک و خالص است.(هو اعلم بمن اتقی) 2⃣اگر هم واقعا پاک باشد، نباید خود را بستاید و مغرور شود و گمان کند خودش عامل پاکی خود بوده؛ بلکه خداست که توفیق طهارت و دوری از گناه را عنایت می کند 💠پرهیزکاران هرگـز از اعمال کم خود راضی نیستند، و هیچ گاه اعمال زیاد خود را بزرگ نمی شمرند، آنها در همه حال خود را در برابر انجام وظایف متهم می شمرند و از اعمال خویش بیمناکند، هنگامی که کسی یکی از آنان را بستاید از آنچه در حق آنها می گوید: وحشت می کند و چنین می گوید: من به حال خود از دیگران آگاهترم، و خدا نسبت به مـن از مـن آگاهتر است. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃وَ قَالَ [عليه السلام]  مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِى فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ (حکمت/ ٢۶) 🍃كسى چيزى را در دل پنهان نكرد جز آن كه در لغزش هاى زبان و رنگ رخسارش ، آشكار خواهد گشت. 💠این نکته مسلم است که اعمال انسان بازتاب نیات، خواسته ها و سجایاى اوست که به صورت طبیعى ظاهر مى گردد. بخشى از آن اختیارى است مثل این که به هنگام ترسیدن از چیزى تصمیم به فرار مى گیرد و بخش دیگرى غیر اختیارى است که مثلا در پریدن رنگ از صورت او احساس مى شود یا به هنگام غضب؛ صورتش بى اختیار برافروخته مى گردد و گاه اندامش مى لرزد و نیز عکس العمل هایى در افعال و اعمال خود ظاهر مى سازد. 💠اما گاه مى شود انسان چیزى در درون دارد که نمى خواهد آن را آشکار کند در این صورت سعى مى کند دوگانگى در میان سخن و کردار خود با آنچه در درون دارد ایجاد کند این دوگانگى در آنجا که انسان هوشیار و مراقب باشد ممکن است ظاهر نشود، اما به هنگام غفلت و عدم توجه، آنچه در درون است خود را در عمل یا سخن هاى نیندیشیده ظاهر مى کند. 💠این پدیده قانونى در روان شناسى است که به وسیله آن بسیارى از مجرمان را به اعتراف وامى دارند و مطالبى را که اصرار بر اخفایش دارند آشکار مى سازند. امیر مؤمنان على(علیه السلام) این قانون مهم را در عبارتى کوتاه و بسیار پرمعنا در بالا بیان فرموده است. 🔹به قول سعدی: گفتم به نیرنگ و فسون پنهان کنم ریش درون پنهان نمى ماند که خون از آستانم مى رود @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه 🍃اللَّهُمَّ وَ مَا سَوَّلَ لَنَا مِنْ بَاطِلٍ فَعَرِّفْنَاهُ، وَ إِذَا عَرَّفْتَنَاهُ فَقِنَاهُ، وَ بَصِّرْنَا مَا نُکایدُهُ بِهِ، وَ أَلْهِمْنَا مَا نُعِدُّهُ لَهُ، وَ أَیقِظْنَا عَنْ سِنَةِ الْغَفْلَةِ بِالرُّکونِ إِلَیهِ، وَ أَحْسِنْ بِتَوْفِیقِک عَوْنَنَا عَلَیهِ. 🍃بارخدایا ما را به هر باطل که در نظرمان بیاراید آگاه کن، و ـ چون آگاهمان کردی ما را از آن حفظ کن، و به راه و روش جنگ با او بینایی ده، و ما را ملهم ساز که برای نبرد با او چه باید آماده کرد، و از خواب غفلتی که سبب گرایش به اوست بیدار کن، و به توفیق خود ما را در مسیر مبارزه با او یاری ده. 💠تسویل یعنی چه؟ تسویل یعنی شیطان و نفس چیزی را برای انسان زیبا بنمایاند ؛شیطان تسویلات دارد، چیزهایی را برای انسان آرایش می‌دهد. 🔹روایت داریم شیطان به عدد راه‌های صلاح و مستقیم، راه انحرافی درست کرده است ؛ یعنی هر جنس خوبی یک جنس بدل یا چند جنس بدل کنارش استِ حيله هاي شيطان آن چنان پيچيده است كه به سادگي قابل تشخيص نيست، گاهي بدي ها و زشتي ها را به گونه اي زيبا و با فضيلت جلوه مي دهد كه آدمي به گمان انجام عمل نيك، به ورطه هلاكت و بدبختي مي افتد. 💠بنابراين، آشنايي با حيله ها و راههاي مقابله با نفوذ شيطان، يكي از گامهاي مهم در نبرد با وساوس ابليس است درخواست “بصيرت” از خداوند در مقابله با شيطان است.   چراكه تمييز ميان حق و باطل، تنها در پرتو نور بصيرت ميسر است. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰توزيع ثروت و نفى اختلاف طبقاتى ✍استاد : 💠«وَ أَنْ‌ نُخَلِّصَ‌ أَمْوَالَنَا مِنَ‌ التَّبِعَاتِ‌» ؛ ثروتهايمان را بايد از گرفتارى‌ها آزاد كنيم؛ چون وقتى كه ثروت متورّم و جمع شد، گرفتارى و طبقات و اختلاف به وجود مى‌آورد، ذلت و بدبختى و هلاكت به وجود مى‌آورد. جامعه‌اى كه ثروتمند و فقير دارد، فقيرش خواه و ناخواه مريض و ضايع و فاسد مى‌شود و اين است كه اگر در جايى از اين جامعۀ مرتبط‌ و هماهنگ فسادى به وجود آمد، فساد حبس نمى‌شود و سرايت مى‌كند. 💠من نمى‌توانم در برج عاج خود محبوس بشوم و خلق در گرفتارى‌ها فرو بروند؛ كه اين گرفتارى قطعاً به من هم سرايت مى‌كند. 💠در جامعه‌اى كه فقر و سرقت و زنا و فساد و بى شخصيتى آمد، اين فساد و ميكروب در من هم نفوذ مى‌كند و مرا هم ضايع مى‌كند. اين است كه ثروت‌هايم را بايد از تبعات و بدى‌هايى كه به دنبال آن هست، آزاد كنم و پاك كنم. «وَ أَنْ‌ نُطَهِّرَهَا بِإِخْرَاجِ‌ الزَّكَوَاتِ‌» : ثروت، نجاست و كثافت دارد و فساد به بار مى‌آورد، مگر آنجا كه حقوقى از آن بيرون برود و پاك شود. 📚 بهار رويش ، صفحه 86 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
com.parsiblog.arbaein2.apk
حجم: 3.2M
📕پیشنهاد دانلود و (چهل حدیث) ✍مؤلف (ره) 📕کتاب چهل حدیث امام خمینی(س) را می توان در زمره آثار اخلاقی عرفانی (س) جای داد. 📕 کتاب را کسی نوشته است که مسلط به همه علوم اسلامی بوده است ؛ هم اعتقادات، هم احکام و هم اخلاق را به خوبی می دانسته است.  📕این کتاب، آن طور که نقل می کنند، همان درس های اخلاق حضرت امام بوده که خود ایشان نوشتند و  تدریس می کردند یعنی در اصل تقریرات امام خمینی(ره) بوده است که مضامین آن را در مدرسه فیضیه و ملا صادق در قم برای شاگردان خود ایراد فرموده بودند، سپس تصمیم گرفتند کتابی در همین زمینه تألیف کنند. ایشان ۴۰ حدیث را انتخاب کرده اند؛  احادیثی که، هم در اخلاقیات و هم در معارف، بسیار پر مغز و پر محتوایند.  📕از این چهل حدیث، سی و سه تای آن درباره اخلاقیات است که به ترتیب این گونه اند: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و  ، ، ، ، ، ، و ، ، ؛ ، ، ، ، و حدیث پایانی، به وآیات آغازین ، می پردازد. 🆔 @ashora_karbala